Turcii au reusit sa-i enerveze la culme pe cei de la Airbus prin refuzul de a accepta primul A 400M pe motiv ca avionul nu corespunde din punct de vedere tehnic cu standardele cerute de armata turca, in timp ce europenii s-au cam plictisit de refuzul Ankarei de a accepta primul avion livrat, Tom Enders – directorul general al Airbus Group declarand enervat ca avionul livrat Turciei este identic cu cele livrate Frantei, iar acestea deja s-au comportat foarte bine in Mali.
Primul A400M a fost livrat Turciei spre sfarsitului anului trecut iar de atunci scandalurile se tin lant, desi turcii au “uitat” sa spuna ce anume detalii tehnice nu sunt conforme cu cerintele lor. Ankara este partener in programul A 400M cu 5,5% din actiuni si are o comanda ferma de 10 aparate.
Asadar Tom Enders declara: “Turkey’s aircraft is ready to go, and it is the same aircraft that Airbus delivered to the French Air Force that has been instantly operational. I find the situation increasingly unacceptable.”
Iar turcii dau replica: “Turkey is a shareholder of the Airbus A400M program. There cannot be a further bargain, and we could not see all contract conditions achieved on acceptance tests [for the aircraft],” Bayar told reporters. “For this reason, we had to talk with the Airbus consortium once again. I hope that when discussions are finalized, Turkey will receive the aircraft.”
Insa gurile rele spun pe surse ca de fapt Ankara n-ar avea nimic de reprosat avionului in sine ci doar incearca sa mai amane un pic platile catre Airbus, zvonuri negate vehement, chiar prea vehement de catre armata turca, care recunoste insa, cu jumatate de gura ca : “The official admitted the country’s “bureaucracy” may be working a bit slowly, thinking that the A400M is “not an operational urgency for the Turkish military.”
In alta ordine de idei Airbus Group se asteapta ca anul acesta sa fie livrate partenerilor din programul A 400M 10-11 aparate, urmand ca tot pe parcursul acestui an linia de fabricatie a aparatului sa atinga parametrii si cadenta proiectate. In acest moment Airbus are 174 de comenzi ferme pentru avionul sau de transport.
Asadar ori Turcia are unele jene financiare, ori Airbusul minte…
GeorgeGMT