Britanicii se dovedesc inca o data printre cei mai seriosi membrii ai NATO in privinta capabilitatilor militare si astfel UK este prima detinatoare de aparate Eurofighter Typhoon Tranche 2 care primesc in dotare avioane up-gradate cu Phase 1 Enhancements Package (P1E). Pana in aprilie 2015, 35 astfel de avioane vor fi operationale in cadrul RAF. In acelasi timp BAE Systems lucreza pentru integrarea pe Typhoon a unei variante noi a Brimstone si se asteapta ca in in primul trimestru din anul viitor Brimstone 2 sa fie gata pentru EF.
Britancii vor plati pentru modernizarea avioanelor cu pachetul P1E 1,2 miliarde de euro, dar in final toate cele 67 de EF britanice vor fi aduse la acest standard.
In principiu Phase 1 Enhancements Package (P1E) va face ca Typhoonul sa fie in sfarsit un multirol veritabil. Astfel programul a avut in vedere integrarea bombei ghidate Paveway IV, container pentru ghidarea armamentului aer-sol Litening III, integraea rachetei aer-aer IRIS-T, care pana acum putea fi folosita de toate avioanele Eurofighter cu exceptia celor britanice.
Modernizarea mai cuprinde un sistem IFF Mod 5 si up-gradarea MIDS – multifunctional information distribution system. Restul flotei de Typhoon, din Germania, Spania si Italia, vor incepe sa primeasca P1E de anul viitor si doar avioanele EF Tranche 2 vor fi modernizate, in timp ce pentru aparatele Tranche 3 P1E vine in standard.
P1E este doar prima faza, in urmatorii ani urmand P2E, cu integrarea pe Eurofighter a rachetei stand-off Stormshadow si a rachetei aer-aer BVR Meteor. Pentru P3E deocamdata doar britanicii au alocat bani si se are in vedere integrarea Brimstone 2 pana in 2018, primele aparate britanice dotate cu Brimstone 2 fiind Tornado de anul viitor.
In privinta integrarii pe Eurofighter a radarului AESA Captor-E al Selex, deocamdata BAE spera ca cineva sa vina cu banii, asteptandu-se ca cele patru natiuni partenere in programul EF sa semneze un acord, privind finantarea si achizitia de radare active, pana la sfarsitul acestul an…
GeorgeGMT