F/A -18 Super Hornet Block III, impresie artistica
In luna aprilie, ultima aeronava F/A-18 Super Hornet E/F Block II a fost livrata US Navy, iar daca ne aducem aminte, tot in aprilie, dar in 2005, primul F/A-18 Super Hornet Block II iesea pe portile uzinei. In total Boeing a livrat marinei 322 de aparate “E” (un singur loc) si 286 de “F”-uri.
Dar pe 8 mai, primul F/A-18 Super Hornet Block III a vazut lumina zilei.
“Two of these test jets will head to the U.S. Navy, where they’ll help pilots familiarize themselves with the updated jets and be used in carrier flight tests,” a scris Boeing pe pagina sa de Twitter.
Block III vine cu amprenta radar redusa, o noua avionica, rezervoare conforme, radar AESA plus multe alte chestii (si Block II avea radar AESA), aeronava fiind, dupa Boeing, una dintre cele mai multirol (daca nu cumva chiar cea mai) din inventarul US Military si cum F-35C s-a dovedit a aduce o oarecare dezamagire in randul US Navy, Block-ul III de la Super Hornet s-ar putea sa aiba un viitor ceva mai luminos decat se credea initial.
Block III va putea folosi si un container dotat cu sistemul IRST (infrared search and track), un lucru relativ nou la avioanele americane care pana de curand s-au bazat pe radar.
Pentru ca – asa-i in viata – ghinionul unuia este mai mereu norocul altuia, iar Boeing are astazi nevoie de tot norocul din lume dupa necazurile din zona domestica a companiei.
F/A-18 Super Hornet ramane, pentru mine, aparatul ideal pe care Romania ar fi trebuit sa-l aiba in vedere pentru achizitia de aparate multirol noi.
Si ca o ultima remarca, Block-ul III vine din fabrica cu o resursa de 10 mii de ore de zbor.
GeorgeGMT