Romania Military

V-22 Osprey cu mari probleme tehnice

Proiectat ca 2 in 1 (tiltrotor), V-22 Osprey ofera capacitatea de decolare-atertizare la punct fix – similara elicopterelor, cu o viteza superioara oricarui alt aparat de zbor cu aripi rotative. Din pacate, aeronava a intampinat destule dificultati tehnice datorate in principal complexitatii sistemului de propulsie. Cu toate acestea, din 400 de unitati fabricate pana acum exista doar 16 cazuri de prabusire, ceea ce nu arata chiar atat de rau dpdv statistic..

Dar lucrurile nu decurg cum trebuie si asta se vede din recentul ordin emis de Pentagon care cere ca aeronava sa nu fie niciodata la mai mult de 30 de minute de zbor de un posibil loc de aterizare.

Ordinul emis vine dupa ce interdictia la zbor pentru intreaga flota de  V-22 Osprey a fost ridicata in martie. Aparatele au fost consemnate la sol dupa accidentul din 29 noiembrie 2023, din Japonia, care a dus la moartea tuturor celor aflati la bord.

In luna februarie, cu putin timp inainte ca interdictia de zbor sa fie ridicata, Pentagonul a anuntat: “While the material damage is known, the cause is still under investigation. Engineering tests and analyses are ongoing to determine the root cause of the damage, which is crucial for the investigation.”

O problema cunoscuta la Osprey era in zona cutiei de viteza, mai exact ambreiajul, si cu toate eforturile depuse nu s-a reusit rezolvarea pe deplin a acesteia.

Se pare ca si accidentul din Japonia ar fi avut legatura tot cu una dintre cutiile de viteza a unuia dintre cele doua motoare. In cazul particular al V-22 Osprey, cutiile de viteza sunt extrem de complexe si au avut de multe ori de-a face cu defectiuni ale aparatului.

De aceasta data se pare ca lucrurile sunt chiar mai serioasae daca Pentagonul cere ca aeronava sa nu fie folosita daca nu are la dispozitie, la o distanta de cel mult 30 de minute de zbor, un teren de aterizare.

Daca in cazul US Army lucrurile s-ar mai putea drege, aeronavele zboara in principiu deasupra uscatului, in cazul US Navy si USMC lucrurile devin foarte complicate, daca tinem cont de faptul ca in aceste doua cazuri aeronavele zboara si de la bordul unor nave de lupta si survoleaza oceanul.

Greu de indeplinit cerinta si in acelasi timp sa-si execute si lista zilnica de lucru.

GeorgeGMT

Exit mobile version