Vladivostok class, stanga si Mistral class, dreapta
Marina Rusa s-a hotarat, dupa tevatura cu navele de asalt franceze Mistral, sa-si construiasca proprile sale nave de asalt amfibiu. Astfel Vladivostok class, va avea o capacitatea aproape dubla fata de Mistral, putand opera 30 de elicoptere fata de 16 pe Mistral. Protectia impotriva rachetelor (CIWS) va fi asigurata de sistemul AK 630 de 30 mm cu sasa tevi si de asemenea nava va avea in dotare si rachete AA cu raza scurta, 5 kilometri, grupate in doua lansatoare multiple, cate unul in fiecare bord.
Vladivostok va avea posibilitatea sa opereze la intreaga capacitate si in conditii arctice, in acest sens coca navei va fi intarita pentru a face fata navigatiei pe ape inghetate si toate deschiderile de pe puntea de lansare sau de pe cea a hangarelor se vor putea inchide si climatiza, avand astfel posibilitatea de a fi opera periode lungi in mediul arctic.
Ka-52K
Inaltimea puntii hangarului va fi mai mare decat la Mistral si asta pentru a opera mai usor elicoptere de tip Ka-52K si Ka-29. Ka-52K este o variant navalizata a Ka-52, gandita sa fie operata in conditii de salinitate crescuta si avand la bord noul radar AESA Zhuk-AE, radar folosit pana acum pe avioanele de lupta rusesti. Pentru a putea intra in dotarea Ka-52K radarul a trebuit sa fie cat mai usor si astfel, fata de cele 225 de kilograme standard, aparatul montat pe elicoptere catareste doar 80 de kilograme. Dotarea cu acest tip de radar de inalta rezolutie va permite folosirea rachetelor anti-nava Kh-31 de la bordul elicopterului.
Ka-29
La randul lui, Ka-52 este o adaptare a mai cunoscutului Ka-50 Alligator, elicopter folosit deja de fortele armate ruse. Desi aparatul este apt pentru rolul de elicopter de atac, Rusia il foloseste mai mult pe post de elicopter de cercetare, insa la 11 tone, Ka-50 este destul de similar AH-64 american.
Kh-31A
Al doilea tip de elicopter, avut in vedere sa fie folosit pe Vladivostok, este elicopterul de asalt Ka-29, o aeronava care poate transporta pana la 12 militari echipati complet, la o autonomie de patru ore. Acest elicopter este folosit inca din anii “90 de Rusia pentru transport sau in scop ASW.
Deocamdata insa Rusia va achizitiona cele doua nave de asalt Mistral franceze, urmana ca mai apoi sa-si lanseze proprile nave de asalt din clasa Vladivostok, nave care asteapta sa-si faca debutul in Flota Rusa undeva prin anul 2015.
Sursa: strategypage
GeorgeGMT