Fara sa intru in controverse cu cei mai in varsta, care au o explicabila aversiune fata de jocuri si „generatia Counterstrike care habar nu au ce e aia un mars” ma gandeam sa schimbam cateva impresii despre ce jocuri cu tema blog-ului. Deci nu ma refer la CoD sau WoT, care sunt „action”, nu „simulation”. Si nici chestii gen Hearts of Iron, care e grand strategy.
Din moment ce discutiile pe blog sunt 80% despre diverse sisteme, e interesant sa vezi intr-un joc cat mai realist, cum se folosesc aceste sisteme.
– Command: Modern Air/Naval Operations – e scumputz (~70 euro), dar mi se pare de departe cea mai realista simulare a unui conflict aeronaval. Bunicul lui (Harpoon) era folosit de Tom Clancy pt a verifica realismul (cu bonusurile de rigoare) scenariilor din cartile lui. In prima faza, pana nu citesti manualul, nu intelegi nimic. „Joc” s-ar putea sa fie putin fortat in cazul lui.
– Combat Mission: Black Sea – un conflict US-Ukr-Rus in „present day”, la nivel tactic (unitati mici). Poate lipsesc optiunile gen „ploaia de foc” folosita/folosibila de rusi la adevarata ei putere, dar orisicat, e cea mai realista simulare disponibila.
– Dangerous Waters – e deja vechi, si asta se observa intr-un domeniu in care 10 ani inseamna aparitia/disparitia multor sisteme. Faptul ca poti folosi Tomahawk anti-nava, etc poate ca e un pic deranjant.
Il am luat la reducere.
Nivelul de realism este mare de la tactici la doctrine. Misiunile sunt grele si conteaza enorm tacticile de lupta combinata si cum coordonezi totul. AI ul are tendinta de a taxa orice greseala, face capcane ai in general fara atentie maxima te bate la loc comanda.
Pentru entuziasti este un joc exceptional ca simulator tactic. Chinezii parca au armele prea bune adica simulate dupa performantele laudate de ei.
Ca un exemplu jucam o misiune USA vs Iran. Aveam 2 CAP de 2 f22 in spatiul iranian. Dobor cu una 2 Mirage 3. Vad 2 f16 block 40 pe radarul awacs. Contacte imprecise (iranienii bruiau si alea mergeau cu radarele inchise). Risk aprind radarele de pe f22 vad exact unde sunt, ei ma vad ibtorc in interceptare inchid radarele. Ne alergam cateva minute orbi amandoi fara sa avem contacte precise pe radar. Zic sa mai risc odata. Aprind radarul. In urmatoarea secunda 3 radare inactive iraniene se aprind pun iluminatoare directionale radar in aer si fiind intre ele fac triangulatie usor. Scratch 2 f22 doborate de 2 f16 antice………
Misiune pierduta of course.
Cam asta e AIul jocului.
Ar mai fi Naval War Arctic Circle desi e cam arcade…
Cold Waters recent lansat e unul din preferatele mele- comanzi submarine americane in razboiul rece,in plus pe subsim gasesti multe moduri…
Fleet Command primul joc de acest gen-vechi dar f bun la vremea lui
Din era ww2 Silent Hunter
Fara sa intru in controverse cu cei mai in varsta, care au o explicabila aversiune fata de jocuri si „generatia Counterstrike care habar nu au ce e aia un mars” ma gandeam sa schimbam cateva impresii despre ce jocuri cu tema blog-ului. Deci nu ma refer la CoD sau WoT, care sunt „action”, nu „simulation”. Si nici chestii gen Hearts of Iron, care e grand strategy.
Din moment ce discutiile pe blog sunt 80% despre diverse sisteme, e interesant sa vezi intr-un joc cat mai realist, cum se folosesc aceste sisteme.
– Command: Modern Air/Naval Operations – e scumputz (~70 euro), dar mi se pare de departe cea mai realista simulare a unui conflict aeronaval. Bunicul lui (Harpoon) era folosit de Tom Clancy pt a verifica realismul (cu bonusurile de rigoare) scenariilor din cartile lui. In prima faza, pana nu citesti manualul, nu intelegi nimic. „Joc” s-ar putea sa fie putin fortat in cazul lui.
– Combat Mission: Black Sea – un conflict US-Ukr-Rus in „present day”, la nivel tactic (unitati mici). Poate lipsesc optiunile gen „ploaia de foc” folosita/folosibila de rusi la adevarata ei putere, dar orisicat, e cea mai realista simulare disponibila.
– Dangerous Waters – e deja vechi, si asta se observa intr-un domeniu in care 10 ani inseamna aparitia/disparitia multor sisteme. Faptul ca poti folosi Tomahawk anti-nava, etc poate ca e un pic deranjant.
Pot povesti despre acesta
Command: Modern Air/Naval Operations
Il am luat la reducere.
Nivelul de realism este mare de la tactici la doctrine. Misiunile sunt grele si conteaza enorm tacticile de lupta combinata si cum coordonezi totul. AI ul are tendinta de a taxa orice greseala, face capcane ai in general fara atentie maxima te bate la loc comanda.
Pentru entuziasti este un joc exceptional ca simulator tactic. Chinezii parca au armele prea bune adica simulate dupa performantele laudate de ei.
Ca un exemplu jucam o misiune USA vs Iran. Aveam 2 CAP de 2 f22 in spatiul iranian. Dobor cu una 2 Mirage 3. Vad 2 f16 block 40 pe radarul awacs. Contacte imprecise (iranienii bruiau si alea mergeau cu radarele inchise). Risk aprind radarele de pe f22 vad exact unde sunt, ei ma vad ibtorc in interceptare inchid radarele. Ne alergam cateva minute orbi amandoi fara sa avem contacte precise pe radar. Zic sa mai risc odata. Aprind radarul. In urmatoarea secunda 3 radare inactive iraniene se aprind pun iluminatoare directionale radar in aer si fiind intre ele fac triangulatie usor. Scratch 2 f22 doborate de 2 f16 antice………
Misiune pierduta of course.
Cam asta e AIul jocului.
Ar mai fi Naval War Arctic Circle desi e cam arcade…
Cold Waters recent lansat e unul din preferatele mele- comanzi submarine americane in razboiul rece,in plus pe subsim gasesti multe moduri…
Fleet Command primul joc de acest gen-vechi dar f bun la vremea lui
Din era ww2 Silent Hunter
Dunkirk. Enjoy:
http://mboizmovie.com/movie/374720/dunkirk.html