C 27J Spartan pompier?!

C-27J

Americanii, care cum bine stiti deja au C-27J dar nu stiu ce sa faca cu el, s-au gandit sa-l transforme in avion-pompier si pentru acest lucru U.S. Forest Service a demarat un studiu foarte serios in urma caruia s-a dovedit ca C-27J Spartan este un excelent avion pentru stingerea incendilor de padure.

De fapt rezultatele studiului i-a uimit si pe cei care l-au comandat, astfel ca cele noua avioane transformate in rezervoare zburatoare de apa si substante anti-incendiu au creat o impresie extrem de buna, mai ales datorita pretului foarte redus cu ora de zbor in varianta de avion-pompier: 250 de ore pe an – 7400$/ora, pe o durata de viata de minimum 20 de ani sau la 400h/an – 5800$, pe aceeasi durata de viata calculata!

In timpul testelor s-a dovedit ca aeronava poate trasporta la un singur zbor in jur de 1800 de galoane de apa sau de substante ignifuge ( aprox. 6800 de litri).

Sursa: Fireaviation

Razvan Mihaeanu

5 comentarii:

  1. Doamne ajuta. Asa ar fi super bine sa fie cu toata tehnica de lupta. Suportul, infrastructura sa mearga super bine in zone care au mare nevoie de ajutor. Uite cum putem folosi in modul cel mai potrivit tehnica proiectata si construita sa reziste in fata conditiilor extreme. Nu numai ca salveaza vietii dar pot si testa liberi avioane, tehnici de zbor in conditii dificile, etc. Plus ca se simt extraordinar, in loc sa se gindeasca ca jos aduc moarte si distrugere acum stiu ca salveaza o bucata de planeta.

  2. http://imageshack.us/f/801/64ah.jpg/

    Ca o nota personala, daca vreodata Romania se va gandi serios la acest tip de serviciu, cele 3 „colturi interioare” ale Carpatilor: Brasov, Bistrita si la alegere din Deva/Orastie/Hunedoara/Hateg ar fi locatii perfecte pentru a acoperita toata suprafata montana necesara minima de catre Spartan, numai apa sa fie! 🙂 Sau lacuri in caz ca ne-am gandi si la Bombardier 415.

    Deva ar acoperi toti Apusenii si SV Carpatilor, de la Defileul Dunarii pana la raul Olt.
    Brasovul al acoperi de la Olt pana la Intorsura Carpatilor si de acolo jumatarea de sud a Orientalilor pana la Cheile Bicazului aproximativ.
    Bistrita ar acoperi tot Satmarul si Maramuresul, precum si partea de N a Orientalilor, incluzand Bucovina samd pana la Cheile Bicazului…

    Acestea nu ar fi decat limite minime, raza de transport fiind bineinteles arhisuficenta pentru a acoperi toata tara in caz de dezastre exceptionale.

    http://imageshack.us/f/839/il26.png/

  3. http://www.victorponta.ro/content/mircea-du%C5%9F-victor-ponta-%C5%9Fi-fiul-premierului-au-zburat-cu-o-aeronav%C4%83-militar%C4%83-de-ziua-avia%C5%A3ie

    Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşă, a menţionat că a zburat cu acest tip de avion de mai multe ori.

    „E un avion foarte sigur. Forţele Aeriene ale armatei române au un program complex de dotare a armatei cu avioane de transport cargo şi trupe şi acest program este cel referitor la Spartan. Urmează să mai sosească două, unul spre sfârşitul acestui an, care este echipat pentru intervenţii sanitare (2706?), şi unul care urmează să sosească anul viitor, echipat pentru stingerea incendiilor” (2707?), a menţionat ministrul.

  4. Ghid cu flota aeriana a California Department of Forestry and Fire Protection (CAL FIRE), nu mai putin de 35 tipuri de elicoptere si avioane (din care 5 militare) cu detalii tehnice si tipurile de misiuni pe care le efectueaza:
    http://sobchak.files.wordpress.com/2013/09/calfire_aircraft_guide.pdf

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *