DAC 665T in Iran (perioada razboiului ’80-’88)
DAC 665T in Irak – 1980
Dealarii de armament din era lui Ceausescu au inteles ce cea mai buna afacere intr-un razboi este sa vinzi arme/logistica spre ambele tabere si astfel cu cat sustii razbiul cu atat castigi mai mult. Din pacate Romania a fost un jucator mic pe piata militara de atunci, unul si mai mic acum.
Se cere calitate si pret bun pentru a rezista pe piata si romanul a stiut cum sa faca. Cumpara piesele importante de la furnizori externi (de prestigiu) si finalizeaza produsul se face in Romania unde forta de munca este ieftina si este nevoie de locuri de munca.
Cisterna RB destinata Armatei Americane ce opereaza in Afganistan
Motorizare MAN Euro 3
si un catel foarte frumos
Compania ROMAN Brasov a primit (prin perioada 2011) o comanda pentru ~200 de camioane precum cele din pozele de mai sus. Aceste masini urmeaza sa asigure suportul logistic pentru trupele din Afganistan. Tot in acea vreme se mai astepta inca o comanda de 380 de camioane tot pentru Armata Americana. Standardele NATO obliga Romania sa faca investitii pentru actualizarea parcului auto destinat logisticii, dar banii nu erau disponibili in 2011.
Transportor /masina de reincarcare pentru bateriile Python IV – Georgia
Lansator mobil Python IV- Armata Georgiana la parada 2012
Un lot de masini ROMAN a ajuns in Georgia si secretul a fost pastrat pana in 2008 cand rusii au capturat un lansator ROMAN complet echipat. In 2011 era programat ca masina sa defileze in cadrul paradei anuale din Tbilisi, dar ca urmare a protestelor din ziua anterioara, presedintele Saakashvili a decis scoaterea lor de la defilare. In 2012 camionul romanesc si-a facut aparitia la parada anuala tinuta in Kutaisi, a doua capitala a Georgiei.
Nu este cunoscut numarul lansatoarelor sau al bateriilor antiaerine de tip ROMAN/Python IV din dotarea Georgiei.
In 2013 am dedus ca americanii nu au mai dat companiei Roman contractul pentru 380 de camioane ci au optat pentru un produs de peste Ocean. Astfel, o parte din bani au ramans in SUA sub forma de salarii si taxe. Neculaie crede ca aici este problema Romaniei, din pacate avem un sistem fiscal foarte daunator, iar firmele ce opereaza cu camioane (ex asfaltatorii) prefera sa cumpere Mercedes si astfel se arunca milioane de euro peste granita si romanul pierd locuri de munca. Legat de calitate, Neculaie aproape se jura ca este identica.
Din pacate la MApN situatia nu s-a schimbat, Guvernul invoca probleme economice.
Navistar 7000 camion america in Armata Afgana si competitor pentru ROMAN
ROMAN, posibil lotul destinat Armatei Afgane
Pare sa o ducem bine cu tractorul
Universal 650M
Egiptul si-a anuntat intentia in 2009 de a cumpara 3000 de tractoare romanesti si o comanda similara se astepta din Iran. Egiptenii se arata foarte incantati de tractorul nostru ieftin si simplu, dar care nu corespunde standardelor europene – motiv ce nu ii permite sa fie comercializat in Romania.
Conducerea ROMAN S.A. si-a exprimat intentia de a produce lunar 100 de tractoare Universal 650M.
Clipul de mai jos il are in centru pe Traian Basescu si este posibil ca informatiile legate de tractor si comenzile din Egipt si Iran sa fie o gogoasa electorala.
NeroFlash
Citeam prin presa ca FMI cere Rominiei privatizarea unor firme printre care si CEA DE LA MORENI..! Nu are legatura cu articolul, sau poate are….vOI CE ZICETI..?
Da corect trol asa am auzit si eu a spus in emisiunea de la Antena 3 duminica 22 septembrie 2013 in emisiunea Punctual de intalnire, realizata de Radu Tudor…sa nu ma injurati cei carora nu va place Antena 3…dar e grav ce s-a spus ca cica guvernul Romaniei si ministerul economiei s-ar fi angajat in fata FMI sa privatizeze si daca privatizarea nu merge, sa inchida ultimile companii aflate in propietatea statului roman,printre care si Romarm, cu toata pleiada sa de uzine si fabrici pe diferite profile in productia speciala. nu stiu ce parere au cei care viziteaza acest site dar eu cred ca este grav si trebuie luata atitudine…asa cum s-a luat si pt Rosia Montana. Grav este ca se urmareste potentialul imobiliar al companiilor de la stat…un exemplu fiind Romaero…in fine e aiurea de tot…si f mult de comentat…daca distrug, guvernantii, industria de aparare…chiar suntem niste cobai pt experienta….
Neculaie nu are nici o treaba cu tractoarele U 650 si U 825. Intradevar primul lot pentru Egipt au fost facute la Roman dar toata afacerea cu tractoarele este controlata de Titus Şerban,(ultimul manager al companiei Tractorul UTB SA) si egipteanul Atef el Said el Kalaini. Acum „productia” s-a mutat la Baicoi. Neculaie este foarte suparat ca nu cumpara nimeni de la Roman dar nu vorbeste nimic de cum se asigura service-ul si la cate licitatii a participat in tara.
Poate fi si asta o explicatie…
si ungurii produc un camion frumos, tot cu piese MAN
http://s13.postimg.org/lmo7qjt2f/20041025raba3.jpg
http://s23.postimg.org/3xoij626j/H25_206_DAE_002_10.jpg
Greutatea totala: 18 000 kg
Greutate: 10 750 kg
Masa Disponibil: 7250 kg
Lungime: 7710 mm
Lățime: 2430 mm
Înălțime: 2920 mm
Motor: MAN D0826 LF 04 ( 3 Euro Series), diesel , racit cu apa , supraalimentat , în linie cu 6 cilindri
Putere: 198kW, 250c.p.
http://www.youtube.com/watch?v=GVKV2Rv4WZ0
Acela este un model MAN, nu numai piesele sunt ale lor! A fost si la noi, la EXPOMIL 2007. Si erau foarte entuziasti ca i-a bagat ministrul in seama. Dar fara bani!
http://incomemagazine.ro/articole/masina-4×4-care-ar-putea-inlocui-aro-in-productie-romaneasca
In 2003 s-au exportat camioane in SUA, cu destinatia Irak.
Ultimul export a fost in 2012 – 30 camioane cu destinatia Afganistan