Cheltuielile militare ale României în 2013

Pentru anul 2013, Ministerul Apărării va primi suma de 1.500.000.000 euro pentru:

– 920.000.000 euro (61%): solde în ţară şi străinătate, chirii şi diurne

– 500.000.000 euro (33%): 75.000 pensionari militari

–  30.000.000 euro (2%): carburanţi,telecomunicaţii, cheltuieli pentru militarii din străinătate

–  30.000.000 euro (2%): achiziţii de echipamente militare

–  15.000.000 euro (1%): sanitare, culturale, concedii pentru creşterea copilului

–  13.000.000 euro (0,9%): pensii magistraţi militari,îndemnizaţii la veteranii de război, îndemnizaţii pentru răniţii din Afganista şi Irak, îndemnizaţii pentru urmaşii celor căzuţi în teatrele de operaţii

– 1.600.000 euro (0,1%): cheltuieli pentru cupoanele de pensii

Din lipsa resurselor financiare, ministerul apărării a primit sarcină de la primul ministru să  valorifice terenuri, imobile etc. care să sporească veniturile ministerului.

…………………………………………………………………………………………

Soldele cadrelor militare din România (euro)

 

– 330 sergent-major                     –   420 sublocotenent         – 1.800 general de brigadă

– 360 plutonier                               –   500 locotenent                – 2.000 general maior

– 400 plutonier-major                –   660 căpitan                        – 2.200 general locotenent

– 450 plutonier adjutant            –   820 maior                           – 2.500 general cu 4 stele

– 500 plutonier adjutant şef     – 1.000 lt.colonel

– 1.500 colonel

…………………………………………………………………………………………….

Soldele  militarilor din Germania (euro):

 

– 1.800 soldat                                         – 2.000 sergent                                      – 2.500 locotenent

– 1.900 caporal                                      – 2.030 sergent-major                        – 2.770 locotenent maj.

– 2.080 plutonier                                  – 3.200 căpitan

– 2.200 plutonier-major                    – 3.700 maior

– 2.350 plutonier adjutant                – 4.200 lt.colonel

– 2.500 plutonier adjutant şef         – 4.700 colonel

…………………………………

–  7.600 general de brigadă

–  8.000 general maior

–  9.000 general locotenent

-10.600 general

…………………………………..

Soldele militarilor activi din România, cât şi pensiile militarilor în rezervă şi retragere, vor creşte şi vor ajunge ca şi cele din Germania, când la salariaţii civili din România le vor creşte salariile de la 250 euro la 1.500 euro..În care deceniu al secolului XXI va fi, nu se ştie.

 

Sursa: ziarulactualitatea.ro

 

36 de comentarii:

  1. Stau si ma intreb ca un vitel la poarta noua, ce cauta in bugetul apararii fondul de pensii? 500.000.000 Euro? De ce nu sunt preluate aceste costuri in Bugetul statului? Ganditi-va ce achizitii s-ar putea face macar cu acesti bani anual.
    Fondul de salarii 900.000.000 Euro – oare cati generali sunt de s-a ajuns la acest plafon?

    • @cristis
      sunt 2 motive principale pt care pensiile nu pot fi platite de cas de pensii „civila”
      1 militarii nu au contribuit la acet fond de pensii, deci nu exista baza legala pt acst lucru
      2. Fondul de pensii este pe deficit mare si nu ar suporta aceste plati.

  2. Practic bugetul armatei este impartit in doua: asigurari sociale (pensii) si salarii. In acest moment mentinem armata doar pentru plata salariilor si a pensilor. Cu 30 de milioane de euro pentru consumabile, carburant, munitie, etc, putem cel mult sa ne facem a crede ca ne mai si pregatim, atata timp cat o ora de zbor pe MIG-21 se apropie de 10000$.

  3. Romania nu are un buget national prea mare dar daca avem grija de el putem obtine dublu pentru bugetul apararii (cel putin).
    1.Reducerea cheltuielilor administrative ale statului.
    a) Din 3000 comune, undeva pe la 2/3 nu se pot sustine financiar. Neputandu-se sustine financiar solicita bani de la guvern.
    Reduci la jumatate numarul de comune. Nu otova; in functie de conditiile locale, comasezi 2 chiar 3-4 comune sau lasi comuna asa cum e dar reducerea medie trebuie sa fie la jumatate. Dispar 1500 de consilii locale, 1500 primari + 1500 viceprimari + 1500 secretari de primarii + 1500 contabili sefi de primarii. Redistribui personalul primariilor astfel incat in fiecare sat sa ai un birou cu un operator, computer, videocamera, scanner si internet unde localnicii sa depuna cereri, sa ridice diversele acte eliberate de primarie si sa aiba acces la audienta la primar/vice, in regim de videoconferinta. Doar personalul ramas excedentar se concediaza.
    Extinzi sistemul de videoconferinta si pentru sedintele consiliilor locale, pentru reducerea cheltuielilor de transport.
    Pentru o buna reprezentare, introduci sistemul colegiilor electorale pentru consiliile locale astfel ca fiecare sat component sa aiba reprezentanti in consiliul local.
    b) Dupa modelul Inspectoratului de Stat in Constructii, trecerea la nivel regional a atributiunilor directiilor judetene ale deconcentratelor si pastrarea in judete doar a unor birouri care sa se ocupe de problemele curente. Din cca 35-40 deconcentrate x 42 judete raman doar 35-40 x 9 regiuni. Dispar cca 1200-1300 posturi de director general/inspector general judetean, plus de cate 1200-1300 de ori pentru fiecare post de director adjunct, economic, sef de departament, sef de serviciu etc etc, cu costurile aferente pentru masini, soferi, secretare, consumabile, carburanti, energie electrica, gaze, PROTOCOL etc etc.
    2. Reducerea pierderilor si furturilor in companiile de stat. Aici sunt multe de facut dar, daca s-a reusit la Hidroelectrica inseamna ca se poate si la celelalte. Companiile de stat pot deveni sursa de bani la buget in loc sa fie o gaura neagra. Sigur, asta inseamna ca multi puturosi si pilosi sa ramana someri iar altii, poate la fel de multi, sa mearga la parnaie dar ideea e ca se poate.
    3. Intarirea legislatiei a institutiilor judiciare si a celor de control, in special pe domeniul coruptiei, fraudelor, evaziunii, spalarii banilor. Asta inseamna selectie atenta a personalului, pregatire riguroasa, salarii zdravene dar si pedepse draconice daca trec de partea cealalta.
    4. O atentie deosebita pentru intarirea Consiliului Concurentei (legislatie, fonduri, expertiza, cooperare internationala) pentru o mai buna supraveghere a activitatilor din domeniile unde functioneaza monopolurile naturale (productie, transport, distributie de energie electrica, de gaz, petrol) precum si pentru combaterea practicilor de cartel, a abuzului de pozitie dominanta.
    5. Sistem de impozitare inteligent, care sa incurajeze dezvoltarea afacerilor, simultan cu o colectare simpla si eficienta a taxelor si impozitelor.
    Daca facem asta vor fi bani si pentru dublarea (cel putin) a bugetului apararii si pentru programe de sanatate si pentru invatamant-cercetare.

    • Dar toate acestea dureaza, si daca exista cineva care zice ca se pot face repede inseamna ca s-a uitat la prea mult la Star Trek sau Stargate. 🙂
      Sa vedem ce fac baietii cu regionalizarea si constitutia. Cu reducerile pierderilor si furturilor din companiile de stat e greu, vedem cum se tin toti cu dintii de ce apuca, si nu vor sa dea drumul, trebuie multa vointa, rabdare si justitie serioasa, greu cel putin momentan.
      Restul tine de guvern si parlament si daca se va face va fi in stilul romanesc, o lungim pana nu se mai poate lungii si dupa iese o tampenie pentru ca s-a facut treaba de mantuiala. 🙂
      Cu alte cuvinta momentan speram sa fie mai bine si nu mai rau…..

  4. Probabil Cristi S e mai tanar de se mira ca vitelul la poarta noua da’ eu ma uit ca boul la analiza de mai sus si nu-mi vine a crede ochilor.
    Cum ar veni , o tara intreaga munceste, isi vinde resursele, si ce naiba mai are ea pe acolo, pentru a plati pensii si salarii unei armate care SE PRESUPUNE, ar trebui sa combata in caz de agresiune de orice fel.
    Dar cum bani de investitii nu sunt si chiar de ma uit cu atentie in jur nu vad in economia romaneasca potential de mobilizare in caz de razboi (afara de cazu’ in care a ramas de la tov. Ceausescu niste echipament subteran la conservare gen hidrocentralele construite subteran prin anii 70) deci in caz de razboi, vom fi la mila altora.
    Pentru un conflict minor de granita exista un minim de potential dar in caz de ceva extins si care ar presupune si mobilizarea rezervistilor (apropo mai exista stocuri de armament de infanterie pentru toate neo-culturile astea tinere gen emo, manelisti, care pot fi mobilizate?) tare ma indoiesc de supravietuirea statului nostru.La viteza cu care se desfasoara azi conflictele si mai ales invaziile , nu ne raman decat gaurile de sobolani!
    Pe de alta parte eu cand eram la scoala si tov. invt’oare ne dadea o problema pentru acasa, a doua zi il lua mama draq pe ala care nu rezolva problema corect lua si 4 si mai lua si cateva la palma!
    Insa in sistemul actual se permit greseli peste greseli din partea celor care au probleme de rezolvat ,probleme de interes national.Acest lucru este posibil 1) nu exista posibilitatea de a indica cu precizie un responsabil si urmarea implicita este ca 2) nu se poate aplica nici un fel de pedeapsa celor vinovati pentru ca nu exista vinovati.
    Dilutia responsabilitatii aduce cu sine un dezastru pe toata linia de comanda, asumarea in bloc a greselilor si in mod natural autoprotectia sistemului respectiv la orice constrangere a unei autoritati superioare. ”Suntem toti vinovati deci ori ne arestezi pe toti dar ramai fara sistem, ori ne lasi in pace si mergem inainte si toata lumea e multumita”.
    Concluzia mea personala este ca acest sistem este perpetuabil sine die pana la autodistrugere. Numai constangerile exterioare si brutale ,revolte interne ,catastrofe naturale, razboaie pot aduce schimbari.
    Cine spera ca celor care administreaza in mod inconstient dar cu scop precis bogatiile tarii le va veni mintea la cap , eu personal cred ca este un utopist.Cel putin pana in momentul de fata eu nu vad nici o schimbare in bine.
    Aaa daca este vorba ca sunt bagati la puscarie cativa corupti notabili asta nu este altceva decat un alt registru al celor care administreaza banii in tara noastra.Cand UE baga banii in Romania si in mod natural se asteapta ca ei sa produca o plusvaloare, nu-i place deloc cand in smantana lor isi baga botu’ tot felu’ de parveniti politici. Nu este decat povestea unui rechin agresiv care a inchitit un rechin neatent.

  5. 30 de milioane pentru consumabile si dotare!!?? Uauuuu, mamaaa ce de bani! Au luat in calcul si hartia igienica atat de utila in caz de bum-bum? Daca n-au luat-o in calcul atunci e naspa. Vai de capul nostru ce buget de rahat avem! Din astia 30 milioane de euroi dupa cxe achita combustibilul si alte chestii consumabile, basca hartia xerox si tusul pentru imprimante, pixuri si-alte utilitati de birou, atat de necesare „soricutilor” ce-si fac veacul pe-acolo, or sa le ramana fix 10 milioane pentru ceva dotari. Eeee, cu banii astia cumpara muuuultee chestiii belicoase, trebe doar sa se hotarasca ce anume le trebe’. Foarte probabil sa nu le trebuiasca mare lucru, la ce dotare „exceptionala” avem, poate ceva „pusce”, model 1914 toamna. da’ ce terenuri mai are MApN-ul de vanzare!? Mai bine fac ceva cocosei din vanzarea rablelor din dotare la fier vechi -de ce nu la „Rabla”, dupa model MAI. Heiiii lumeeee, lumeee, aviz pentru cei interesati, samsarii de fier vechi!

  6. pensia se intelege e ok totusi daca ne gandim mai bine.acei oameni si-au riscat viata este ok. Dar de exepmlu sunt foarte multi militari unguri pe carei doara fix acolo.. iar istia ar trebuii exculsi deoarece eu nu cred ca ei sunt loiali etc. Doamne fereste daca intram unt-run razboi cu ungirii ei ce o sa faca?!

  7. Ma uitam la un studiu NATO publicat la inceputul anului despre bugetele de aparare ale membrilor. O statistica interesanta a fost proportia din bugetul apararii care inseamna cheltuieli de personal si pensii:

    Estonia 32,3%
    Marea Britanie 35,7%
    Statele Unite 41,4%
    Canada 42,5%
    Italia 75%
    Belgia 75,1%
    Romania 80%

    De aici clar reiese ca bugetul de aparare al Romaniei este acerb subfinantat. Concluzia finala? Cam de la 2004 toti ministrii apararii ai Romaniei nu au fost nimic mai mult decat niste gloriosi directori de resurse umane. Ma intreb cateodata de cu nu au externalizat si functia asta cuiva de genul ADP sau orice alta firma care se ocupa cu payroll si imprimarea de fluturasi de salariu/pensie.

    • Corect Alex,
      Tocmai de aceea am incercat sa impingem o schimbare de legislatie care sa impuna un minim de 10% din bugetul MAPN pt. achizitii de echipament militar nou!

      Cam de unde crezi ca au venit anumite „sugestii” sa o lasam mai moale…?

      • Si nu le-ati luat familiile pe bat?

      • Marius ,nu stiu de ce vreti sa stricati obiceiul tarii . Cela cu bani pentru solda lui Mos Teaca si canci inzestrare . Am trecut asa prin 2 razboaie mondiale si am supravietuit .
        Ba din primul am iesit si in castig .Numai un bai este : povestea cu ulciorul …..

    • Pentru a avea o imagine mai clara era bine sa treci si ponderea bugetelor de aparare in bugetul national total.
      Banuiala mea este ca tarile cu pondere sub 50% a cheltuielilor de personal in total buget de aparare sunt tari care aloca minimum 2% din PIB pentru apararea nationala, in timp ce Italia, Belgia, Ro sunt tari care acorda pentru aparare procente mult mai mici (1% cazul Romaniei.
      Luand asa, ochiometric, daca s-ar dubla bugetul apararii (adica 2%, cum ne-am angajat fata de NATO) automat ponderea cheltuielilor de personal s-ar reduce la jumatate, adica cca 40%, asa cum au tarile din prima grupa.
      In momentul in care se reduce drastic bugetul apararii, se renunta la achizitii si se incearca acoperirea salariilor, pensiilor, a acheltuielilor minime de functionare si a obligariilor asumate privind teatrele de operatii.
      Asta nu inseamna ca nu exista burtosi care ar trebui trimisi la plimbare pentru ca mananca salariul degeaba dar, in linii mari, cam pe aici ar fi cheltuielle de personal.
      La fel, o dublare a bugetului apararii nu inseamna ca, fiind acoperite cheltuielile de personal din prima jumatate de buget, automat miliardul si jumatate de euro suplimentar se va duce integral in achizitii de armament. Trebuie executate lucrari de reparatii si intretinere care au tot fost amanate din lipsa de bani, trebuie umblat la platile pentru militarii aflati in teatrele de operatii pentru ca nu-i corect sa execute misiuni similare cu cele SUA, Germania, Canada si sa fie platiti de patru-cinci ori mai prost.
      Oricum, la un 2% din PIB pentru aparare tot ne-ar ramane un miliard de Euro pe an pentru achizitii de armamente.

      • There you go:

        Defense Expenditures (% GDP)/ Non-personnel Expenditures (% GDP)

        US 4.8%/2.8%
        UK 2.6%/1.7%
        Estonia 1.7%/1.2%
        France 1.9%/1.0%
        Turkey 1.9%/0.9%
        Norway 1.5%/0.8%
        Canada 1.4%/0.8%
        Poland 1.7%/0.7%
        Denmark 1.4%/0.7%
        Germany 1.4%/0.7%
        Netherlands 1.3%/0.6%
        Greece 2.1%/0.5%
        Latvia 1.0%/0.5%
        Czech Republic 1.1%/0.5%
        Croatia 1.5%/0.5%
        Bulgaria 1.4%/0.5%
        Hungary 1.0%/0.4%
        Italy 1.4%/0.4%
        Albania 1.5%/0.3%
        Slovakia 1.1%/0.3%
        Slovenia 1.3%/0.3%
        Portugal 1.5%/0.3%
        Spain 0.9%/0.3%
        Luxembourg 0.5%/0.3%
        Belgium 1.1%/0.3%
        Romania 1.3%/0.3%
        Lithuania 0.8%/0.3%

        • Da, in cea mai mare parte confirma ce credeam.
          In afara de asta vedem ca, din NATO, doar SUA, UK si Grecia isi respecta angajamentul de 2% din PIB, cu o mentiune speciala pentru greci care toaca trei sferturi din bani pe salarii, prime, pensii si alte privilegii.
          Foarte aproape de barem sunt Franta, Turcia, Polonia si Estonia.
          Mai sunt unele prin vestul si nordul Europei care se invart in jurul lui 1,3-1,5% pentru aparare dar sunt foarte atente la cheltuielile de personal: Germania, Danemarca,Canada, Norvegia, Olanda.
          Apoi vin gramada alte tari care, si-au bagat parul in aparare si aloca intre 0,8 si 1,5% din PIB tocand majoritatea banilor pe cheluieli de personal: Portugalia, Spania, Belgia, Italia, majoritatea tarilor excomuniste.

        • Ce diferenta fantastica intre Grecia si Turcia! Ma rog, o fi vorba (cu siguranta) si de perioada la care raporteaza datele, dar totusi… 🙂
          Excluzand Turcia care e pe val si Franta care are propria ei agenda malineza, restul tarilor mediteraneene sunt de rasu’ curcilor, iar noi

          Babeste, incluzand aici si acei 10% tehnica noua, cred ca ar trebui cumva sa ajungem la o „cale de mijloc” cat mai apropiata de 50-50:
          -in ani in care suntem implicati serios in conflicte sa avem un 40-60…
          -in ani cand soilim sa avem 60-40.

          O sfac un calcul doar bazat pe procente alocate (nu si pe sumele propriu-zise), cam ce a dat ceva mai sus exemplu Alex, sa vad ce medie este…

          • Deci media raportului procentual pe cele 27 state este 1/2,756…asta insemnand ca din 100% doar 36,278% din bugetul apararii e pentru echipamente militare/etc si restul de 63,721% pe salarii si pensii, deci tarile NATO sunt in acest moment setate pe…PACE! 🙂

            Bineinteles, trebuie sa vedem si care e situatia cand vorbim de sumele reale implicate, am asa o presimtire ca e exact invers, cei mari tragandu-ne dupa ei.

            Deci, pana acum, doar procentual, la botu’ calului, nu suntem exportatori/contribuitori de securitate ci niste lipitori…de fapt imi cer iertare animalelor respective cu valente medicale, suntem niste capuse.

            NATO sufera de „Lyme disease”.

            Traiasca „The Golden Ratio”! 😉

  8. si cum de generali nu ducem lipsa……………….
    trebuie (intr-un stat romanesc utopic) reconsiderat ce ai prezentat mai sus
    la noi, ne-ar ajunge cam 60 000 militari , din care nu mai mult de 2000 de ofiteri
    nu merita sa tinem atatea capete incoronate de ofiteri cu salarii nejustificate
    sa se puna baza pe o armatat mica dar f bine echipate
    nu plina de ofiteri grasani si plini de medalii sovietice si tehnica de pe vremea bunicului

    • Obezii aia care nu se pot ridica de la birou din cauza burtii sunt acolo sa faca 50/50 cu scarbele politice care au banii.
      Castiga toata lumea.

      Atata timp cat generatia mai noua (din armata) nu pun bizonii pe tot ce inseamna avorturi bolsevice din armata si din politica tare imi e ca directia e disparitia, si ca armata si ca tara.

      • „Atata timp cat generatia mai noua (din armata) nu pun bizonii pe tot ce inseamna avorturi bolsevice din armata si din politica tare imi e ca directia e disparitia, si ca armata si ca tara. ”

        – Dragul tatii , tu sa te tii de scoala , si sa ajungi si tu colonel, ca tati .
        – Da´eu vreu general , tati .
        -Nu poti , pentru ca si generalul are un baiat .

        Tu asteapta ” the next generation ” gospodare .

  9. @Marius Zgureanu
    „Cam de unde crezi ca au venit anumite “sugestii” sa o lasam mai moale…?”
    Pai voi racaiti cu batul unde nu trebuie 🙂

    Tu de ce crezi ca a aparut asa brusc un ‘Robert Ionut’ din ‘sistem’ si si-a facut mila de noi, ‘pulimea’ (dupa cum s-a exprimat elevat pe alt topic), sa ne explice ca romanii de fapt stau foarte bine la tehnica militara, mai ales aia secreta pe care vor ei sa ne lase sa o vedem(“pulimea” care vede doar ce vrem sa vada”).

    Si care tot insista sa ne explice ca polonezii is tampiti ca se inarmeaza asa, dand un exemplu negativ si idei si altora…

    Daca nu te-ai lamurit inca, prima piedica vine chiar din sanul Armatei, din partea domnilor ofiteri de (g)ranguri cat mai inalte, care n-au interesul sa arunce banii pe ‘fiare’ cand banii aia pot fi folositi cu atatea successuri la plata soldelor si pensiilor dumnealor…e asa o intelegere tacita intre politic si conducerea politizata a Armatei, „noi nu cerem bani de dotare si voi ne mariti soldele”…

  10. Vreau si eu un general din ala sa ma marit , sau sunt luati toti?

    • @ angelaglobal

      Pai judecand dupa forma fizica si aspectul majoritatii don`lor ghenerali, ma tem ca va trebui sa ai o imaginatie tare bogata cand veti desfasura „tragerile”-n poligon 😀 Apoi, dupa cateva luni te vei „degrada” singurica la vreun don` lt. sau sg. maj cu ceva mai mult sange-n….. biceps 😀

      Bafta multa! 😀

      • Generalul diviziiei unde am „servit” nu arata cine stie ce .. nici nu dadea de banuit ca el ar avea ceva capacitte fizica .. Avea insa un narav prost – pe la aplicatii mai se p[uena la intercere la fuga mare cu o comaoniae scoala .a. si letii cu limba iesita amideau cum o tunea generalu cu cgioiu in drapta, pothactu la subsioarsa stanga si parpalcu opri mantuau flutaurand.. dupa care cu limba scoaasa de efort ziceau ca generalii nu pot fi prinsi ci doar .. impuscati!!! Si totusi „trofeul” era consitstemt ” 5 zile permisie si foi de drum…Nu este bine sa te iei dupa aspectu lor .. poti vaea surprize dein cele mai nplaceute (ofiter …. cca 50 , un metru de burta in fata, juma de metru de c..in spate ateact de un derbedeau a „dansat” ca Casius Clay vreo 10 minute far sa primeasca una la derbedeu dupa care l-a pus jos si cu dispet – baiatu dintai invata si apoi sari la batie!! ma rog asta facuse box. )

        • Tradu-mi si mie ce ai scris ca mi-am uitat acasa tabela de decriptare.

          • Cred ca ideea pe care o spune e ca nu e bine sa te iei dupa aparente caci s-ar putea sa ai surprize. Din ce inteleg e vorba de un general mai pirpiriu dar care „tinea” la alergare si rezistenta fizica, sau un ofiter grasan care a fost atacat de un golanas, pe care insa l-a pus la pamant dupa ce s-a distrat cateva minute cu el miscandu-se precum in ringul de box. Grasu (care avea vreo 50 de ani cica) facuse insa ceva box la viata lui si era chiar mai „smecheras”, desi nu prea se vedea dupa aspect.
            Sigur, destui chiar sunt varza, dar nu e bine sa generalizam.

            • @ radu2

              Multam pentru traducere, Radule 😀 Cred ca esti singurul care a incercat si chiar a reusit sa inteleaga ceea ce spunea nea` Ghita Bizonu` 😀
              Eu m-am referit la majoritatea gheneralilor pt ca mai exista si cazuri fericite precum cel al domnului General de brigada Constantin-Adrian Ciolponea 😉

  11. Ma gandesc daca reduci pensiile la putori-nieri cu 20% si bagi 100 milioane de euro in comenzi pt cea mai ramas din industria noastra de aparare, 50 mil.de euro se vor intoarce la stat sub-forma de taxe si impozite, deci practic reducerea va fi de 12,5% in anul urmator, dupa care incepi ..domane fereste sa faci si export de ceva, si uite asa in 2 ani le aduci pensiile la nivelul in 2 ani, dar intre timp ai facut cel putin 2000 de locuri de munca, s.a.m.d.

  12. Hehe ia uite George si si rubrica de anunturi matrimoniale :D.Te extinzi :).

  13. @Marius Zgureanu

    Nu aveam si noi un plan pe PDF de vreo 20-30 mld euro asemanator cu cel al polonezilor?

  14. Nu, nu cred, si daca exista e secretizat ca asa-i moda la noi. Avem noi cei de la RoMilitary o propunere de plan pe 4 ani, din decembrie 2012… dupa care au iesit polonezii in martie cu al lor…
    http://www.rumaniamilitary.ro/editorial-minima-alocare-de-buget-din-partea-mapn-pentru-supravietuirea-industriei-de-aparare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *