Cred ca documentarele de pe Animal Planet, cu prezentatori curajosi/nebuni care inotau cu crocodilii, ii hraneau si, in general, umblau pe langa ei fara frica, au creat iluzia ca poti trai cu crocodilul langa casa in deplina siguranta. Ba, mai mult, ca poti sa ajungi sa te imprietenesti si sa faci afaceri cu el.
Nimic mai fals.
Crocodilul are o o filozofie de viata simpla si eficienta. Isi delimiteaza un teritoriu in care isi procura hrana, isi face siesta si se reproduce. Cand nu mai gaseste mancare suficienta se muta in alta zona. Daca intri pe teritoriul lui te va ataca. Pentru ca se simte amenintat, pentru ca-i e foame, pentru ca crede ca-i contesti suprematia sau ca vrei sa-i iei femelele.
Ar fi de preferat sa nu intri in teritoriul sau ori, daca-i musai, sa-ti iei o calauza din partea locului, sa fii inarmat cu o arma zdravana si sa fii atent la fiecare pas. Nu trebuie sa te lasi pacalit ca-l vezi motaind pentru ca nici nu stii cum se repede. Nu te duci sa scoti limba la el, sa-ti faci poze cu el, sa urli sau sa arunci cu pietre. Te va manca.
Fa-i poze de la distanta si ia-o din loc.
Mai rau este cand crocodilul isi stabileste teritoriul in spatele casei tale.
Nu poti sa te duci sa-i spui ca si tu ai drepturi acolo. Daca a stabilit ca e terenul lui nu-l mai faci sa se razgandeasca. Daca nu poti sa-l omori si nici nu vrei sa pleci trebuie sa-ti iei masuri de protectie ca sa nu te trezesti cu el in dormitor. Multe garduri si alte obstacole care sa-i impiedice/incetineasca accesul in curte. Totdeauna sa ai o arma puternica la indemana.
Daca totusi a intrat in casa si te-a atacat nu incerca sa negociezi cu el si nu spera ca-ti va manca doar o mana pentru ca se gandeste ca ai copii de crescut. Nu, te va manca pe tine si pe cine va mai gasi.
Nu-ti ramane decat sa lupti cu toate fortele si prin orice mijloace pentru a-l omori sau macar pentru a-l rani si alunga.
Problema grava nu este atunci cand oameni de rand au impresia ca poti convietui cu crocodilul.
Problema grava este atunci cand liderii europeni au aceasta impresie iar greselile lor ne afecteaza viata tuturor.
V-ati dat seama, vorbesc despre Rusia.
Dupa dezintegrarea URSS, vest europenii au trait o perioada in care principala preocupare a constat in a dezvolta relatii comerciale si de afaceri cu Rusia, in a-si deschide usi, prin orice mijloace, la Moscova si in administratiile regionale, a stabili contacte stranse cu noii imbogatiti ai Rusiei, in a deschide diverse ONG-uri prin care sa influenteze viata sociala si politica a Rusiei.
Mirajul unei piete de desfacere virgine, de 150 milioane de oameni, al unei forte de munca foarte ieftine, al unei administratii cu care te poti intelege (spaga, trafic de influenta) pentru a eluda reglementarile europene de mediu, sanatate publica si securitate a muncii, al noilor magnati care se descurca – prin mijloacele specifice lor – sa rezolve orice problema, al justitiei care da sentinte in functie de marimea spagii primite, tot acest miraj le-a furat mintile vest europenilor care au uitat cu cine au de-a face.
A fost de ajuns sa apara un lider ca Putin, un dur cu un solid trecut KGB-ist, care se sune adunarea si toate structurile de forta ale statului, ale administratiei, magnatii, justitia si presa sa se alinieze la ordinul Kremlinului. Cine nu s-a prins din ce directie bate vantul, sau a incercat sa faca gura, a infundat puscaria, s-a imbolnavit de polonita acuta, a luat un glont in cap sau a disparut pur si simplu.
Treptat, Rusia s-a transformat intr-un stat FSB, este drept, cu metode mult mai sofisticate, dar fara a pierde nimic din bagajul de metode mostenit din epoca URSS.
Magnatii rusi au continuat sa faca afaceri cu vestul, au demarat megaproiecte cu occidentalii, au convins mari companii vestice sa investeasca masiv in Rusia, s-au instalat la Londra, in buricul afacerilor financiare ale lumii, dar au fost tot timpul cu urechea spre stapanul de la Kremlin.
Daca a venit ordinul sa blocheze o afacere au facut-o, daca au primit ordin sa lichideze industria metalurgica a unei tari, au cumparat-o, au pus-o pe butuci si au vandut-o cu 100 de Euro, au incheiat afaceri doar cu cine li s-a spus, si-au construit relatii, Dumnezeu stie cum, cu liderii politici, cu marile corporatii, au cumparat mari cluburi de fotbal, au sprijinit ONG-uri si au facut actiuni filantropice.
In acelasi timp, administratia rusa, daca a primit ordin, a stabilit ca vinurile moldovenesti, apreciate in UE, nu sunt suficient de bune pentru Rusia, a blocat, fara discutii, importuri de diverse produse in functie de cum era suparat stapanul pe tara respectiva, a expulzat, dupa bunul plac, directori de companii straine sau i-a trimis in fata instantei.
Vest europenii, in prostia lor, nici macar nu si-au dat seama cine pe cine invadeaza (ca mod de gandire, investitii, infiltrarea institutiilor etc). Ei au crezut tot timpul ca ei sunt la butoane cand se dovedeste ca Rusia a avut initiativa. Mirajul banilor i-a tampit atat de tare incat au inceput sa faca afaceri si tranzactii in domenii strategice unde, pana mai ieri, nici nu s-ar fi pus problema de transferuri de tehnologie.
Degeaba au tipat tarile foste comuniste ca treaba nu e cum pare a fi si ca trebuie sa fim atenti la Rusia. Vesticii au continuat sa numere banii, gandindu-se ca sarantocii din est au ramas cu sechele din vremea comunismului. Contrar intereselor europene, au sabotat orice tentativa de a avea o politica energetica europeana, care sa permita UE sa negocieze unitar cu Rusia, si-au aranjat contracte de livrare de gaze la preturi mici si secrete si i-au lasat pe est europeni la cheremul Rusiei.
Mai rau, au inceput sa-i buzunareasca pe estici, cot la cot cu rusii: au infiintat firme mixte care au intermediat livrarile Gazprom, marind preturile dupa cum i-a taiat capul. S-au apucat sa le livreze nave de asalt Mistral de parca Rusia nu-si asalteaza suficient vecinii si ar avea nevoie de ceva mai cool.
Vesticii au fost incapabili sa inteleaga interdependenta Ucraina – Rusia si s-au apucat sa-i sustina pe ucraineni, rupti in fund, sa-si dezvolte un program naval militar scump, cu transfer de tehnologie sensibila (radare performante, rachete Aster etc) despre care nu aveau nicio garantie ca nu va ajunge in Rusia. Dovada o avem chiar zilele astea cand comandantul flotei ucrainene a dezertat la rusi.
Au continuat sa-si dezvolte investitiile in Rusia si sa-si extinda relatiile comerciale fara sa se gandeasca la faptul ca le-ar putea pierde pur si simplu, printr-un ordin de la Kremlin. Aviz freneticilor care tipau sa ne extindem relatiile comerciale cu Rusia.
Nici macar invazia din Georgia nu i-a trezit.
Acum, cand Ucraina o incaseaza la greu, si-au dat seama ca nu au mijloace sa se opuna miscarilor Rusiei si asta din mai multe motive:
– pentru ca ar pierde reducerile de pret la gaze, reduceri care le asigurau un avantaj concurential incorect in relatie cu est europenii;
– pentru ca au bagat banii in uzine din Rusia si s-ar putea trezi fara ele;
– pentru ca ar putea pierde piata de desfacere din Rusia, eventual fiind inlocuiti de chinezi;
– pentru ca ar putea pierde banii produsi de companiile mixte care intermediaza livrarile Gazprom;
– pentru ca s-ar putea face publice diverse combinatii si ilegalitati facute de factori de decizie europeni cu oameni de afaceri rusi (care, asa cum au fost instruiti, au strans permanent informatii si elemente compromitatoare);
– pentru ca ar putea spune adio unor contracte grase de armament, chiar in perioada electorala;
– pentru ca, daca s-ar ajunge la un conflict militar, nici macar nu au cu ce fiindca nu este suficienta calitatea daca echipamentele sunt in cantitati mici (multumita idiotilor care au decis ca nu mai exista niciun pericol in Europa);
Toate aceste lucruri ma fac sa cred ca Europa nu va fi in stare sa ia nicio masura si se va multumi sa transmita doar un cor de vaiete, uitandu-se cum crocodilul rontaie Ucraina, bucata cu bucata. Abia cand se va satura crocodilul, UE se va lauda cu o jumatate de picior (vestul Ucrainei) pe care a reusit s-o salveze din gura bestiei apoi se va repezi sa calmeze lucrurile, sa-i impace pe toti si sa-si reia colaborarile cu crocodilul.
Edificatoare mi se par reactiile Angelei Merkel fata de Donald Tusk care a avertizat-o ca dependenta Germaniei de Gazprom afecteaza securitatea Europei si i-a cerut ca UE sa stabileasca o politica unitara de negocieri cu Gazprom.
La prima problema Merkel a spus ca Germania nu depinde decat 35% de importuri, de parca vorbim despre Andora careia ii trimiti un camion cu GPL si i-ai acoperit consumul pe doi ani. Aici vorbim de Germania, cu o economie imensa si un consum urias de gaze, foarte dificil de suplinit din alte surse, in caz de embargo rusesc, cand si alte tari europene vor avea aceeasi problema de aprovizionare.
La a doua problema Merkel a spus ca nu e treaba statelor ci a companiilor. Pai cum sa renunte la ingineriile facute de predecesorul ei, fostul cancelar Schroeder, acum director la Gazprom, ca poate, cine stie, prinde si ea un post bine platit, dupa ce nu va mai fi cancelar.
Culmea este ca in domeniul securitatii energetice este treaba companiilor iar in domeniul industriei de aparare este treaba guvernelor care, conform ideilor lui Merkel si Holande, ar trebui sa intervina peste firme, multe private, pentru a se integra in industria europeana de armament, asigurand voalat suprematia, poate si exclusivitatea, producatorilor germani si francezi (si nu numai) la achizitiile de armament ale tarilor europene.
Daca ar putea cineva sa opreasca aceasta expansiune ruseasca, nu vor fi decat americanii si nu ma refer la masuri militare (desi nu le exclud total) ci la posibilitatea de a suplini livrarile de gaze rusesti in Europa, prin exportul de GNL peste Atlantic si prin dezvoltarea rapida a exploatarilor de gaze de sist in Europa, in special cea de Est.
In privinta exporturilor de GNL, momentan blocate, investitiile in statii de lichefiere ar putea fi partial acoperite prin vinderea catre europeni a statiilor de regazeificare, ramase fara obiectul muncii dupa incetarea importurilor americane de GNL din Qatar.
Pe langa exportul de GNL si exploatarea gazelor de sist din Europa, SUA mai pot suplini livrarile rusesti prin implicarea in proiecte de transport al gazului din zona Mediteranei (Cipru-Israel), Caspicii si Asiei Centrale.
In privinta Caspicii, am mai spus ca, fara o companie mare americana implicata in AGRI, va fi greu sa punem pe picioare transportul, pur si simplu pentru ca nu-i vad pe georgieni (si nici pe noi) fataindu-se cu metanierul printre submarinele rusesti din Crimeea. In plus, prin achizitionarea unei statii de regazeificare din cele care stau degeaba in SUA, firma de proiect ar putea face economii importante la programul de investitii.
In privinta meciului Ucraina – Rusia noi trebuie sa nu mai plangem de mila nimanui, sa ne urmarim propriile interese si sa exploatam orice oportunitate pentru a proteja si imbunatati vietile romanilor de peste Prut (Rep.Moldova si Bugeac).
La fel, trebuie sa profitam de acest moment pentru a intari cooperarea cu SUA (singurii care nu dau din colt in colt in fata Rusiei), atat in domeniul economic cat mai ales in cel militar.
Nu putem sa stam cu mainile la spate, in banca, si sa asteptam sa ne intrebe diriginta daca nu dorim si noi ceva.
Eroul Bula
„Daca ar putea cineva sa opreasca aceasta expansiune ruseasca, nu vor fi decat americanii si nu ma refer la masuri militare (desi nu le exclud total) ci la posibilitatea de a suplini livrarile de gaze rusesti in Europa, prin exportul de GNL peste Atlantic si prin dezvoltarea rapida a exploatarilor de gaze de sist in Europa, in special cea de Est.”
gaze de sist?, in calea rusilor? probabil este o gluma.
sunt mai scumpe de produs decat gazele in sine. Plus ca estimarile ce vizeaza cantitatile potentiale de gaze de sist nu sunt reale.
mai degraba este vorba despre pustiirea pamanturilor si otravirea fantanilor in calea Rusiei.
suntem o linie intre Est si Vest si vom fi pustiiti.
Si occidentul si sua si rusia s-au straduit sa faca aceleasi lucruri in legatura cu europa de est. adica s-o pustiasca.
deci suntem la jaful marilor puteri.
Foarte concis si la obiect textul. De acord cu europenii, care se fac ca nu inteleg ce se intampla in jurul lor. Privesc cu uimire cum europenii mimeaza reactii si de fapt nu fac nimic. Acum imi e clar ca Rusia si daca ar interveni mlitar si nu numai in est ci pe tot teritoriul Ucrainei, UE ar fi incapabila sa reactioneze eficient. Sper numai sa invete acum din greseli….
Cum sa fie gazele de sist mai scumpe decat cele clasice. In SUA, dupa intrarea pe piata a gazelor de sist, pretul la gaze a scazut de trei ori. De ce crezi ca s-a intamplat asta? Pentru ca sunt gazele de sist mai scumpe?
„rusii e baieti buni, gazele de sist e nasparlii….ivan e tatucu meu…visezi razboi…esti fascist…rusii are dreptate…la moscova curge lapte si miere”
asa o sa fie majoritatea comentariilor cu care o sa te confrunti azi 🙂 succes 🙂
Yeap, I know 🙂 )))))))))))))))
Pai, cum sa fie gazele de sist nasparlii si ivanii buni in acelasi timp in care si firme ivanesti sunt invitate de ,,the traitors” la felie? In fine, faptul ca ,,the traitors” sunt impartiti in angajati kgb si angajati mosad/cia, e alta mancare de peste. Dar tot traitors raman.
Sanatate, viata lunga si un trai imbelsuga intr-o zona cat mai apropiata de exploatarile gazelor de sist. Adica, oriunde in Romania, in urmatoarea decada. Partea buna e ca va scadea pretul la gaz, redeventele vor fi folosite cu cap, pentru revigorarea industriei, vor aparea locuri de munca, nivelul de trai o va lua in sus aproape perpendicular, ca apa se gaseste la supermarket, daca ni se mai face si sete. Plus ca fulminanta noastra industrie chimica, bine protejata de ,,traitorsii” mai sus mentionati, va putea sa produca destule substante potrivite pentru starpit daunatorii care traiesc pe terenurile care urmeaza a fi date spre exploatare. Ca sa nu oboseasca jandarii aparatori ai legii prea tare, nu de alta. In fine, sanatate, inca o data.
E clara de ce nu le merge bine romanilor…nu din cauza politicienilor ei sunt efectul.
cauza sunt baietii astia rusofili comunistoizi ca astia au si drept de vot
:). Cel mai bine e ca, atunci cand deranjezi un muscal, sa fii numit fascist, iar cand deranjezi un petrodolar-democrat, sa fii numit comunist. Inseamna ca ii deranjezi pe amandoi. Cea mai amuzanta faza ramane comportamentul ,,in oglinda” a aparatorilor ambilor stapani(aia vechi-rusii, aia mai noi-baietii printatori de hartiute verzi). Primii:,,ai ceva cu rusia?!!! faaasciiistuleeee!!”. Ceilalti:,,ai ceva cu america?!! comunistuleee!”. Grea viata, sa fii fascisto-comunist :(.
„The recent natural gas market glut was largely effected through overproduction of natural gas in order to meet financial analyst’s production targets and to provide cash flow to support operators’ imprudent leverage positions.” – sursa: http://shalebubble.org/wp-content/uploads/2013/02/SWS-report-FINAL.pdf
http://www.ziuaveche.ro/business-2/economic/miliardarul-rus-fridman-preia-divizia-de-petrol-si-gaze-a-grupului-german-rwe-219259.html
L1 Energy, vehiculul investiţional al miliardarului rus Mikhail Fridman, va prelua pentru 5,1 miliarde euro compania Dea, cu active în Marea Britanie, Germania şi Marea Nordului..
Miliardarul rus Fridman preia divizia de petrol şi gaze a grupului german RWE economic.
Preţul tranzacţiei include asumarea unor datorii ale Dea, potrivit unui comunicat publicat de RWE, cel mai mare producător de energie din Germania, transmite Bloomberg preluat de Mediafax.
Curios cum naiba preturile la gaze de sist sunt mai mici?
Nu de lata dar la gazele de sist se mai aduna si pretul explozibililort necesari ptr „frackcing” , pretul draciilor introduse in pamant , pretul pomparii acelorasi dracii samd. Plus se pare foraje suplimentare …
Poate ma insel in sa gazele naturale ies singure din zacamant .
Deci munca mai multa (oameni -plus utilaje) + costuri materiale suplimentare si pret mai mic?! Nu e cumva cam anapoada?!
Eroule Felicitari, bavo, beton articolu si viziunea, plus semnalele de alarma si starile de fapt expuse! o mica sugestie: ai uitat sa mentionzi romanii din Cernauti oblast(Bucovina de nord, tinutu Hotin-Herta), care cred ca va ramane la ce va mai fi din Ucraina. sper sa putem lua partea din Bugeac care e acum la ucraina si basarabia(Rep. Moldova pana la Nistru). transnistria ar fi bine sa o ia si sa o controleze viitoare Ucraina restructurata(diminuata).Ucraina diminuata sper sa-si pastreze 2 oblasturi in sud ca sa aiba deschidere la marea neagra(Odessa si Mykolaiv dupa o harta care a fost prezentata si aici pe acest site),pt ca noi sa nu ne invecinam direct pe nistru si prin marea nearga cu viitoarea rep marioneta sustinuta de russia,si sa nu aiba Russia acces direct in rep. fantoma transnistria.Numai bine tine-o tot asa cu articole dintr-astea f bune!
N-am uitat de romanii din Bucovina doar ca situatia este diferita.
Suntem legati de tratatul de frontiera cu Ucraina. Asta-i motivul pentru care am vorbit doar de Bugeac, in eventualitatea ca Ucraina pierde cotnrolul asupra zonei (dezintegrarea autoritatii sau proclamarea secesiunii de catre prorusii din Odesa).
Cum Bucovina tine de partea de vest a Ucrainei este greu de crezut ca ar pierde acolo controlul.
SUA „singurii care nu dau din colt in colt in fata Rusiei” – din contra sunt singuri care fac peste capul TUTUROR aranjamente la masa verde cu Kremlinul.
Da, fac intelegeri peste capul tuturor cu Rusia dar niciodata nu si-au vandut partenerii.
Problema este ca si „marile puteri europene” incearca sa faca acelasi lucru, fara niciun scrupul, chiar si cu pretul vanzarii partenerilor traditionali, si ne explica senini ca este vorba despre „real politik”.
Americanii, odata ce le-ai castigat increderea, nu te lasa in rahat, pentru ca, in primul rand, le-ar afecta lor imaginea de frate mai mare care face ordine in cartier si are grija de cei mai mici. Urmareste relatiile lor cu UK, Australia, NZ, Filipine, Koreea, Japonia.
„Da, fac intelegeri peste capul tuturor cu Rusia dar niciodata nu si-au vandut partenerii.”
– NU LEA VENIT VREMEA SA FIE VANDUTI INCA. ISTORIA
RAZBOIULUI RECE ESTE PLINA DE TRADARI AMERICANE.
Gazele de sist, eco sau nu, sunt marele cosmar al Moscovei, pentru ca datorita rezervelor foarte mari din UE, dependenta europenilor de Kremlin s-ar evapora, basca ca rusii ar pierde sume colosale de bani.
Francezii au interzis pana si prospectarea iar presa de dreapta din Hexagon spune ca lobbyul rusesc, legal sau nu, n-ar fi departe de aceasta decizie.
Rusii nu sunt deloc impotriva explotarii gazelor de sist la ei acasa, unde de fapt au inceput discutii cu companii americane pentru tehnologie, ei sunt foarte ecologisti cand vine vorba de gaze de sist in Romania, Bulgaria sau Ucraina… 🙂
Tocmai! Si ghici cine detine cele mai mari rezerve de gaze de sisturi bituminoase din lume? Rusia! Si cine are atat de mult gaz poate scade pretul si cine poate face asta are marfa ca si vanduta! Si ajungem de unde am plecat…:), ca nicicum nu pot fi blocate exporturile de gaze rusesti, Daca in cazul actual, gazele rusesti se vand prin monopolul binomului gaz metan + gazoduct (care ambele sunt rusesti) in al doilea caz se vor vinde prin competitivitate! Si pana la urma tot un monopol va fi! Toata lumea va cumpara de la ei! Pentru ca va fi cel mai ieftin.
..Iar Rosneft a schimbat deja macazul spre rasarit unde pretul petrolului si al gazului este cel mai scump. Daca pierd piata europeana se cupleaza la Asia si fac si mai multi bani…Poate, in cazul asta, nu vor mai santaja Europa cu gazul dar vor face bani cu ghiotura in Asia. Bani care se cheltuie pe o armata noua si moderna. Uite asta e cosmarul Europei. Si nu se poate face nimic…
Stop dreaming, man.
Rusii se reorienteaza spre Asia dar acolo tarile nu sunt dependente de ei (acum isi asigura gazele din alte surse) asa ca rusii nu vor avea aceeasi putere de negociere cum au avut in Europa.
Partea mai nasoala pentru ei este ca si chinezii detin rezerve urise de gaze de sist. Momentan nu detin tehnologia de extractie dar, descurcareti cum ii stim, in 8-10 ani vor rezolva si problema asta (cel mai probabil o vor fura).
In momentul ala aproape toata lumea va avea resurse de gaze si cei care o vor incasa intr-o astfel de situatie vor fi cei care-si bazeaza grosul incasarilor la buget din exportul de gaze (ghici cine).
Nu. Rosneft vinde si gaz e adevarat dar este cea mai mare compamie petroliera din lume. Petrolul e marfa lor nr. 1 si asta-i scump in Asia.
Pe urma daca Rusia are cele mai mari rezerve de gaze de sist din lume poate avea cel mai competitiv pret. China poate ca-si va putea asigura necesarul de energie din surse proprii ( un studiu UNCTAD neaga asta) dar daca ai langa tine la doi pasi un vecin care are energie si mai ieftina ca tine tentatia e prea mare. Piata e chiar acolo! Ultimul ‘tun” dat de rusi e tocmai cu chinezii. Un acord comercial pentru petrol urias.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern/International/Mai+mult+petrol+rusesc+pentru+China+contract+de+60+de+miliarde+d
http://www.ziare.com/articole/rusia+china+petrol
🙂 My friend Stu, Asia, adica China, NU este cosmarul Europei, dar ar putea deveni al Rusiei foarte bronto! Nu cred ca Beijingul jinduieste dupa campiile Poloniei sau Rosia Montana, da pt nemarginirea Siberiei sigur are un…feeling 🙂 .
Asta cu reorientarea Rusiei spre est e cu dus si intors, poate tocmai de aceea Kremlinul se reorienteza mai intai cu toporul si abia mai apoi cu gazul. Cantitatea si calitatea trupelor ruse sin Orient sunt in continua crestere tocmai datorita idei chinezilor de cooperare: ivanii dau pamantul iar chinezii vin cu oamenii…
Nu acum of course, da peste 50 de ani?!
Iar fata de pretul gazului, ei bine aici totul tine de competitivitatea tehnologica. Daca francezilor le iese cu fuziunea nucleara, si pana la urma sigur le va iesi, gazul rusesc poate deveni o duioasa amintire, si pana la urma pretul unei materii prime este mare sau mic in functie de tehnologia care o prelucreaza.
Si apropos de gaze, China isi dezvolta deja o gigantica infrastructura pentru gaz lichefiat pe care il importa din Golf si din Australia, asa ca Rusia va vinde, dar acolo va avea competitie, lucru cu care nu prea este obisnuita.
Realitatea este ca Rusia este infinit mai vulnerabila in comertul cu hidrocarburi decat importatorii europeni, care pana la urma s-ar descurca si fara gazul rusesc pentru 2-3 ani, da Rusia ce va face apoi fara clienti for ever?!
„Bani care se cheltuie pe o armata noua si moderna. Uite asta e cosmarul Europei. Si nu se poate face nimic…”
Meanwhile, on planet Earth: „Preţul petrolului îşi continuă preţul descendent. Preţul West Texas Intermediate se afla la 11.27 ora României la 42,05 de dolari barilul, nou minim al ultimilor 6 ani.”
http://www.capital.ro/petrolul-la-4241-de-dolari-barilul-si-scade.html
Interesanta ideea asta ca rusii ar fi ecologisti in privinta gazelor de sist din Romania atata timp cat Gazprom (prin intermediara sarba NIS) are in concesiune mai multe perimetre in Bihor.
Pentru ca va urmaresc si va respect munca, va propun sa initiem o discutie pe tema securitate energetica vs. securitate alimentara.
Emailul meu il aveti din acest comentariu.
Un articol care ar trebui citit în parlamentul european și republicat de mass-media pana ajunge la toate urechile europenilor, care trebuie informați corect cu privire la cu cine au de a face la granița estica.
Si daca tot suntem la capitolul „dale ivanilor” de cateva luni tot zambesc fata de scandalul in care NSA a fost prinsa cu mata-n sac in afacerea interceptarii comunicatilor demnitarilor europeni si nu numai.
Zambesc gandindu-ma ca acelasi lucru il fac si rusi, in mod sigur mult mai agresiv, dar pe ei nu i-a prins inca nimeni si nu i-a tavalit prin presa. Pai voi credeti ca americanii stau cu ochiu’ si timpanu’ pe tot poporul planetar iar ivanii afla stirile din presa?!
Doar ca, si am spus asta de foarte multe ori, rusii sunt ceva mai buni in materie de servicii secerete decat CIA/NSA/FBI, etc, etc si au metode mult mai…omenesti!
Iar americanii cu toate pacatele lor sunt inca o democratie unde presa poate scrie ce-i trece prin cap, in timp ce la Moscova acest lucru este pur si simplu o utopie.
Da, in materie de Humint rusii ii surclaseaza pe occidentali chiar daca, la nivel tehnologic, americanii sunt cu 200 de ani inaintea lor.
Intr-un tarziu s-au prins si occidentalii de faza si s-au apucat sa invete cum e cu Humintul de la noi care ne-am pregatit dupa metodele KGB (plus multa contributie locala).
Ti s-a parut tie ca in ultimii ani vesticii au invata ceva despre Rusia si istoria ei imperiala?! Bulgaria, Serbia, Ungaria, Austria, Italia, etc, etc tot atatea tari membre UE care sunt sub rusi sau foarte aproape de a deveni dependente organic.
Bineinteles cu exceptia Serbiei, dar in cazul ei am fost un pic mirat de lipsa oricarei reactii la baza militara ruseasca de la Nis. Ce mai cauta Serbia sa candideze la UE daca este mana-n mana cu rusii?!
Pai daca Romania isi deschidea o baza aeriana in Basarabia, lua foc Moscova. Rusia face spume la gura pentru Deveselu, care oricum nu-i foarte important, insa ivanii se bat pentru fiecare palma de pamant, pe cand europenii le cedeaza tari intregi ca netotii.
Iar noi suntem din nou in fundul gol in fata unei Rusii expansive. S-a ajuns pana acolo incat o tara membra NATO – Turcia- sa recunoasca public ca-i este teama de reactia Rusiei in problema siriana, iar vesticii stau relaxati…
@George
Am vazut diverse referiri la o tara sau alta ca ar fi calul troian al Rusiei in NATO / UE.
De fapt, avem o intreaga herghelie de cai troieni, incepand cu greci, bulgarii, continuand cu ungurii, austriecii, italienii, nemtii si francezii.
Eu cred că acel cal troian nu e Serbia ci Ungaria. Rămâne de văzut.
@eroul bula, cu totul ca voi risca sa starnesc antipatii, o spun, gandesti prea sentimental.
O parte e adevarata iar alta e scrisa cu naduf si ciuda, plus ca vad clar cum scrii, SA VINA AMERICANII, nu uita toti ne.au dato pe la spate, germani, francezi, americani, rusi, pana acum ca mare putere economica care nu ne promite nimic ci doar facem comert cu ei sunt chinezii si un pic india.
De geaba te iei de Merkel&Putin, foarte bine din partea lor, aici e ca familia, dai in stanga si in dreapta pentru ai tai, de cate ori nu ai vazut in companiile minunate capitaliste de la noi si de la voi, in care un berbec a dat in stanga si dreapta, a turnat, a sifonat, a creat diversiuni, numai ca sa isi obtina postul, iar apoi daca mai vine un angajat care e mai bun ca el dar la inceput, e hartuit, tratat miseleste numai pentru scopul ca sa te elimine din firma pentru ca postul ii e amenintat sau ii e frica de tine.
Ce spui de Rusia, iti spun sigura ca romania face identic, si daca ar avea aceesi putere militara ar fi mai rea decat rusia.
Iar chestia asta „Aviz freneticilor care tipau sa ne extindem relatiile comerciale cu Rusia.”, incepi sa ne consideri prea neimportanti si imi aduce aminte de nazismul arian adica trebuim eliminati complect, starpiti si sa nu mai existe urme de ei.
Eu personal nu sunt atat de empatic, ci doar inteleg scopul acestor intamplari.
Iar de injurat cel mai bine ai injura politicienii, si iar noi care comentam aici suntem persoane cu verticalitate si cu destule cunostinte despre afaceri, economie, marketing si interese.
Iar ca sa spui ca aducem gaz, petrol, si ce mai stiu eu ce din america, crezi ca pe ei nu tot aceleasi interese ii vor urma sau nu la fel vor fi spagile prin porturi, nu tot la fel ne vor cumpara politicienii sau lobby in parlamente si companii de distributie care se vor infiinta peste noapte aservite intereselor politicienilor si companiilor care vor fi capuse.
Eu raman doar la faptul ca fiecare isi apara interesele, ca romania „binecuvantata” cu astfel de tomberizoane nu are nici o vana sa faca comert cu tupeu cu rusia, nu rusia e de vina!
Din ce am scris in articol nu reiese de nicaieri ca as da vina pe crocodil.
Crocodilul e asa cum e, nu poti sa-l transformi in gazela ci trebuie sa-ti iei masurile necesare ca sa nu te manance.
Reprosul meu se indreapta impotriva „partenerilor” nostri din UE care s-au vandut (si ne-au vandut) pe nimic. In prima faza s-au bucurat de castig iar acum isi dau seama (macar unii din ei) in ce rahat ne-au bagat pe toti.
@eroule, aici de acord cu tine, dar macar arata mai vadit si mai clar cum sau comportat europenii cu noi, si ca scopul lor e ca al rusilor, periferia pentru europeni e importanta sa ramana periferie, de aceea si doresc sa ramanem un cartier periferic.
Au un exemplu neplacut, polonia care eropenilor nu le convine.
Dar as prefera mai multa frana cand e vorba de america, si daca tot ai explicat comportamentul crocodilului, am sa te uimesc, crocodili nu traiesc in rusia, dar in schimb in mlastinile din USA e plin, de la caimani pana la crocodili de 4-5 metrii 😉 😛
@mircea
Crocodilii nu traiesc in Rusia pentru ca i-a mancat pe toti crocodilul cel mare de la Kremlin 🙂 ))))))
@Eroule, asa e, macar stim ca acolo e numai unul la kremlin de care sa ne ferim, dar USA e fara numar, greu cu feritul, la kremlin macar stii ca ce spune unul ramane asa, pe cand la americani, nu merge cu unul, trimite altul cu alta fata, apoi altul si altul pana te tezesti ca ti.ai vandut mama pe gratis, sau chiar ai mai si platit, iar daca nici asa nu le merge crocodililor, atunci iti arata crocodilii ca au si bombe, si fosfor, etc.
America nu tradeaza partenerii pentru ca se comporta ca o capusa, cand aia nu le mai da pentru supt, le schimba conditiile de prietenie.
Macar in crimeea nu sau dat cu bombe, morti, etc. asta da pretizie, cum zicea bancul ala cu baba la tribunal in legatura cu violul!
Eu recunosc ca la calibre, tipuri de rachete, nave militare nu ma prea pricep, dar la IT, electronica, tehnica mecanica industriala si economie, marketing, management, stau foarte bine ca sa ma poata pacalii un protv sau alte povesti de la televiziuni, si apropo, filmele hollywood deja ma plictisesc rau, ma uit in schimb la animatii :))))
LOL bre mirceo…
ce-a mai tradat America aliatii…Germania si Japonia au ajuns puteri modiale economice.
muscalii lui matale au pradat si jecmanit tot ce au prins.
inclusiv pe romani.
daca te pricepi la IT atunci foloseste scule rusesti ca tot ii ridici in slavi.
daca te plictisesc filmele de la Holywood ai Moskva film la greu din alea patriotice cu soldatul sovietic mergand pe sunb apa fara cap si strigand de 3 ori huraa..
si moarte fascistilor.
@adyr, asa ma mananca limba, dar zi.mi ca esti de acord sa auzi ce am de spus si ca accepti indiferent de orice, si roagal pe „mosierul” GMT sa nu intervina ca na are dreptate cand sarim un pic gardul.
Daca GMT, ne permite acea pauza ca la hochei, eu ma bag!
E adevarat crocodilul e asa cum e n-ai ce sa-i faci. O reptila feroce. Dar la fel e si Mistretul! Pe numele sau savant..”Sus Scrofa”…ruda necivilizata a porcului. Traieste in paduri , mai ales de fag sau stejar si cateodata in cele de sequoia! Despre acesta ati povestesc eu acum. Iubeste cu predilectie jirul si ghinda, dar se abate si prin lanurile de porumb ale altor popoare. Aici mananca si el cat poate – si poate muuult!. Dar strica de cinci ori mai mult decar mananca…
Vezi tu…mistretul e dintr-o bucata. Stie una si buna, pe-a lui. Daca intalneste un tufis in cale, trece prin el. De ce sa-l ocolesca? Sa se dea tufisul la o parte daca nu-i place! Asa si cu oamenii si popoarele. Daca intalneste o faptura neajutorata se repede asupra ei cu coltii sai respectabili. Daca gaseste in vizuina altor animale din padure ceva gustos, scormone pamantul dupa „trufe” cu aceeasi colti sau cand e prea tanar si nu i-au crescut inca cu ratul! … E curios ca totusi nu ataca niciodata decat animale neajutorate. Daca ar intalni in cale un urs si neatent cum e, s-ar lovi de el ar putea deveni tare melancolic.
Mistretul e totusi un animal simpatic acolo la el in padure pe langa Potomac sau Colorado. Nu e destul de rar pentru a fi catalogat un monument al naturii si cu siguranta nu-i o „podoaba” a codrilor. Asa ca si-a fabricat o aura de „exceptionalitate”! ..Ar fi rau fara mistreti…
I se mai intampla insa sa intre si prin localitati locuite de oameni cumsecade. Nu, nu ca lupii in iernile grele cand mor de foame si nu gasesc nimic de mancare. Acestui mistret nu-i este foame. Este bogat! Ci doar dupa interese de ale lui de mistret! Si e tare hazos si nepriceput mistretul prin lume…
Mistretul a iesit prin lume dupa interesele lui. Feriti-va din calea lui. El nu cunoaste decat drumul drept! Daca vrea razboi si cearta cu cineva nu-l provoaca. Pur si simplu al ataca cu coltii. Are muuuult caracter. Nu alege drumurile intortocheate si diplomatia. „Kill’ em all” e deviza lui. Daca mai scapa careva intreg si s-a plictisit de atata „miscare”, se distreza cu invinsii, inchizandu-i in celule ( dar in alte paduri decat ale lui) unde-i chinuie sub diferite pretexte mistratesti. Obtine ce vrea prin forta sau prin nimicirea inamicului. De regula victima este cel care are mai multe „trufe”. Deh…. mistretul e un lacom de felul lui. E un pacat. Dar nu-i decat un animal, un porc necivilizat la urma urmei. Si mananca mult de tot. Seminte, chifle,chiftele, caramele dizolvate, inghetata la pachet,..orice! Caci mistretul este omnivor. Cojile de seminte le scuipa pe trotuar, iar hartiile de la inghetata tot pe jos. Sunt ude si daca le-ar introduce in cos ar risca sa stinga focul aprins de tigara altui mistret!…
Da. Mistretii se respecta unul pe altul. Mai ales cei mai mici pe cei mari. Nu dau buzna peste el, ci al ocolesc. De frica! Caci mistretul nu stie decat de frica! Darwin atunci cand a sistematizat prima oara ecologia si a creat primul lant trofic a explicat ca pestele cel mare al inghite pe cel mic! Mistretul stie asta oricat ar fi el de porc! Mai citeste si el cateodata literatura stiintifica ca sa se dea mare. Si crocodilul este mai sus pozitionat ca el in lantul trofic!
O da! Mistretului ai e frica de crocodil! Daca s-ar aventura langa o apa ar risca sa fie el mancat, caci mistretul este o prada pentru crocodil , nu si viceversa.
Si mai cu seama, (in alte cazuri decat intalnirea cu crocodilul), mistretul nu se dezice nicaieri. Chiar daca uneori, peste fondul profund mistretic, imbraca o pojghita de civilizatie formala, de ochii lumii.
….atunci seamana cu fratele sau civilizat…
Ghici cine-i mistretul?!
🙂 O dam in Cartile Junglei! Bre io am auzit de Magar si Elefant… De mistret doar in varianta A-10!
Iar de alta parte crocodilul este o forta bruta, nu foarte inteligent, pe cand porcul este unul dintre cele mai inteligente mamifere si evolutiv vorbind, reptilele si-au cam trait epoca de glorie.
da dar magarul e si mai inteligent. Thales avea pretentia ca-i mai destept ca multi oameni. Cine o fi magarul?
🙂 Pai ala a lui Buridan! 🙂 )))))))))))))))))))
De abia astept sa introduca chinezii in meniul traditional supa de crocodil :)))))))))
Da ce te faci cand in cepi sa hranesti crococdilu cu copii tai ?!
Sa va zic o cestrie buuUUUUNa rau : si companiile rusesti vaneaza gaze de sist prin Romania!!! Gazprom foreaza per la Baile Felix! Lukoil si el va cutremnura solul romanesc undeva pe litoral!!!
Vorbeste Basescu la adevarul.ro. Poate ceva intrebari/sugesti rivind dotarea armatei (macar SAUR2-3).
Domnul Presedinte considera ca nu va fi razboi in zona Marii Negre … probabil va fi ocupatie pasnica. In plus renunta la proiectul de Unire cu R. Moldova, ca cica nu are sustinere politica ?! Deci pare sa dea inapoi pe relatia cu R.Moldova si explicatia la restul declaratiei pare sa fie un fel de mesaj catre Rusia… ca ne-ar fi cam frica sa ne imbatosam ca polonezii, ca nu prea avem cu ce:
http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/basescu-exclud-posibilitatea-razboiului-219294.html
Preşedintele Traian Băsescu a declarat că, în mod categoric, nu va fi război în zona Mării Negre, iar românii nu trebuie să se teamă de vreo agresiune din partea Rusiei sau a Ucrainei
Din punct de vedere militar nu se schimbă nimic în Crimeea. Rusia va menţine acolo toată flota de la Marea Neagră. Numărul de militari va fi tot de 25.000. În niciun caz românii nu trebuie să se teamă de o agresiune la adresa României din partea Federaţiei Ruse sau a Ucrainei. Dacă am fi fost în pericol iminent aş fi spus-o, a declarat luni preşdintele Traian Băsescu.
Pentru mine ce s-a întâmplat în Crimeea este un scenariu posibil în Republica Moldova. Ştim toţi că Republica Moldova este un al doilea stat românesc şi nu ne-ar conveni un astfel de scenariu. Dar în niciun caz România nu va interveni militar. Abordarea politică la Chişinău este una riscantă, aceea de a nu spune direct la Moscova ce vrea.
Este foarte greu de crezut că un astfel de referendum va trece acum în Republica Moldova.
Nu voi mai insista pe susţinerea proiectului de unire a României cu Republica Moldova pentru că e clar că nu are susţinere politică.
Vladimir Putin e un om puternic care nu va ezita niciodată să apere interesele Federaţiei Ruse şi care în mod categoric are ca obiectiv restabilirea frontierelor Uniunii Sovietice într-un mod sau altul, cu vorba bună sau cu tancurile.
Intre timp gagauzii se misca- Comratul controlat de agenți ai Moscovei formează o așa zisă GARDA NAȚIONALĂ, bineinteles luare de atitudine este pentru a proteja mafia locala, incercand s-o scoata de sub jurisdictia Chisinaului:
http://www.rgnpress.ro/rgn_14/categorii/politic/12599-rusia-incepe-provocrile-i-in-basarabia-comratul-controlat-de-ageni-ai-moscovei-formeaz-o-aa-zis-garda-naional.html
Ca urmare a perchezițiilor efectuate de Ministerul Afacerilor Interne de la Chișinău la mai multe stații PECO din Comrat, Adunarea Populară a UTA Găgăuzia, convocată în regim de urgență, a decis formarea Gărzii Naționale și a Drujinei Populare pentru o așa-numita apărarea a integrității Găgăuziei, scrie http://www.deschide.md, preluat de Romanian Global News.
Ședința a fost convocată imediat după efectuarea perchezițiilor. Au participat deputații locali, dar și primarii din regiune. Responsabilii găgăuzi au decis ca, pe viitor, organele de la Chișinău abilitate în efectuarea diferitor percheziții sau controale, să se coordoneze cu organele similare găgăuze, a declarat pentru deschide.md deputatul Ivan Burgudji.
Oficialul a mai menționat că în cadrul Adunării s-a discutat posibilitatea de a trece organele de drept din terioriu sub conducerea directă a Comratului. Deocamdată, totul este la nivel de intenție, precizează Burgudji, dar, dacă autoritățile de la Chișinău vor continua să încalce deciziile luate de Comrat și drepturile populației găgăuze, autonomia găgăuză va fi nevoită să-și creeze și să-și autofinanțeze propriile instituții de drept.
Mai mult decât atât, autoritățile găgăuze ar putea interzice intrarea pe teritoriul UTA Găgăuzia a reprezentanților instituțiilor responsabile să efectueze percheziții și controale.
Normal ca trebuie sa spuna ca nu vom interveni militar dar asta nu inseamna ca nu vom avea dreptul sa oferim sprijin umanitar (AP/AM/AT/AA) Moldovei (.
La fel, autoritatile romane nu se vor putea opune cetatenilor romani liberi care vor dori sa mearga voluntari acolo (ar fi de preferat sa nu se imbrace toti la fel 🙂 ))))
Ie-te ce zic rusofilii – ca ale noastre forte speciale sunt implicate in Crimeea. Adica cu trupe de „voluntari” in uniforma rusa controland Crimeea, acum incearca sa dea vina pe noi si polonezi ca i-am ajuta pe ucraineni sa destabilizeze situatia 🙂 Astia se tin de bancuri proaste.
http://moldnews.md/rus/news/66258
traducere aproximativa:
Romanian citizens involved in provocations in the Crimea
09:23 3/17/2014
Romanian citizens involved in provocations in the Crimea. The former officer of the security service of Ukraine, stating that mercenaries from abroad are working together with militants-radicals of the right sector „.
„The SBU with” right-wing sector will hold a large-scale provocation in the Crimea. All involved — and current employees and majdanovcy and mercenaries, mainly poles and Romanians. People will transfer to the Crimea by the border guards of Kherson and Odessa. With the border guards have already agreed. They are also a real mess, „said a former officer of the SECURITY SERVICE of Ukraine Viktor.
The proximity of the „Right” with extremists known to the security services in detail.
As pointed out by the former employee told Ukraine’s SBU „commanders” the right sector „were frequent guests in the corridors of the SBU. Working closely with this organization began long before Evromajdana, but recently it has moved to a new level. „The right sector” is becoming a structural subdivision of the SBU. He is a regular participant of all meetings on the current situation, its resources are used AS in related activities.
Incepe si in Moldova?! Oricum ciudata rau declaratia lui Basescu, parca i-ar fi frica de ceva…
http://www.theguardian.com/world/video/2014/mar/17/pro-russian-separatists-crimea-just-the-beginning-video
Daca Rusia vrea Romania atunci sa o primeasca si sa intram in Uniunea Euroasiatica si dupa care sa aducem niste baze rusesti pe Dunare si in Carpati concomitent cu un razboi cu Ungaria sprijinit aviatia rusa. Poate o sa vedem si baze militare ruse si in parte estica a Ungariei dupa un referendum…
Tu glumesti sau ai luat ceva la bord de dimineata?
nu cred ca este gluma!!! de cand cu occidentul asta nu mai avem nici un elicopter care poate sa zboare!!! am vazut in cazul pistolarului cand s-a prabusit cu avionul!!! pe vremea influentei sovietice aveam armata, aveam fabrici, uzine, agricultura!!! acum aruncam vina pe politicieni….. ce sa faca si ei daca astea sunt ordinele!!! privatizati.. vin aia din occident cu tehnologie de taiat si dat la fiare vechi!!!
pe vremea influentei sovietice e adevarat ca aveai si gulag si canal si deportari.
si acum nu avem??? sunt si acum puscariile pline!!!
Bre asta e gluma macabra si chiar de prost gust! Pai tu ai tupeul sa-i compari pe romanii deportati la Canal cu neamu’ lu’ Becali, Nastase, MM Stoica si altii ca ei?! Si astia tot pentru verticalitate si patriotism au infundat puscariile?!
Cred ca ar fi bine sa avem propietatea termenilor pe care-i folosim…
Nu se poate compara!!! Dar si situatia in are am ajuns iar nu se poate compara!!! Nu avem noi un elicopter sa decoleze!!! Pai asta se poate ompara???? Asta ne-au ajuns occidentalii!!!! Nu tin cu rusii!!! Doar fac o comparqtie!!! Fiecareare parti bune si rele!!! Dar unele parcasunt foarts rele!!!!
@unu
Ce treaba au occidentalii cu ce zici tu? Mai bine uita-te la cati bani se pierd in fiecare an prin evaziune si risipa.
Eroule, se pare ca sunt ceva mai multi care au serbat cu
vodka, „eliberarea Crimeii” 🙂
http://www.armyrecognition.com/march_2014_global_defense_security_news_uk/russian_soldiers_backed_by_helicopters_seize_a_natural_gaz_facility_near_strilkove_in_ukraine_160314.html
sa fim seriosi!
putin este conducatorul care ar trebui romaniei!
a adus rusia din mocirla pe drumul cel bun. recunoaste-ti!
Salutare!
http://www.gandul.info/international/in-jur-de-60-000-de-soldati-rusi-se-indreapta-catre-granita-cu-ucraina-analist-suntem-in-pragul-unui-nou-razboi-rece-12277563
Preşedintele Traian Băsescu a declarat că, în mod categoric, nu va fi război în zona Mării Negre, iar românii nu trebuie să se teamă de vreo agresiune din partea Rusiei sau a Ucrainei, România neavând riscuri de securitate directe, potrivit Mediafax.
Va mai amintiti ce spunea Basescu cand deja criza incepuse in America?….Romania sa stea linistita,ca va fi bine….bla bla si dupa aceea a inceput cu centura de siguranta de la FMI,BM SI UE si cu tot ce stim deja……cam ciudata analogie si coincidenta…….doamne fereste de ceva mai rau!
@Alex
Va fi razboi si Romania va fi si ea implicata. Ne va prinde cu Basescu inca la putere. Deci ori anul asta, ori daca cumva ii iese schema si ajunge prim ministru mai tarziu.
Ce vor unii e o problema realitatea e cu totul alta. Pamantul ala e al rusiei, sunt etnici rusi acolo, este o istorie de secole nu a fost ceva de cativa ani. Daca ocupau toata ucraina da, era alta mancare de peste. Peninsula cu toti locuitorii din ea a fost data ucrainei de un…ucrainean. Iti faci cadouri singur?
Ca au fost tatari acolo….Pana unde ne intoarcem in istorie? Pana unde ne convine?
Si dupa prezenta la referndum nu poti sa spui ca a fost masluit. daca suntem in NATO nu inseamna ca trebuie sa fim niste latrai care distorsioneaza realitatea dupa bunul plac al aliatilor. Cum a fost si cu ….Siria.
Subscriu.
referendumul din crimeea chiar cred ca a fost pe bune!!! nu cred ca au fost urnele deja facute de serviciile secrete rusesti!!! ce motiv ar fi avut locuitorii crimeei sa nu se alipeasca cu rusia?? ce le-ar fi putut oferii ucraina?? salarii restante??? tara vanduta la occident!!! daca occidentul nu ar fi stiut treaba asta… ar fi avut un cuvant mai greu de spus…. dar chiar este dorinta poporului!!!!
Iar vorbesti ca-n Pravda 🙂
Care „bobor” ? Poate ala rusesc, care reprezinta cam 60%.
Tatarii au spus ca nu vor cu Maica Rusie. Nici ucrainienii de acolo, dar e de-nteles.
Putin a spus inca din 2008, ca daca Ucraina „o coteste”, Rusia va lua Crimeea inapoi.
95,5% pe bune?! 🙂 😉 Bre nici sa ma supar pe tine nu pot, ca nu-i vina ta, de unde nu e nici Al de sus nu cere…
tu sti cu cat a iesit partidul comunist in romania in 48 ?
probabil tot vointa poporului roman a fost de nu a zis vestul nimic.
Spune un motiv pt care ar fi ramas crimeea cu ucraina!!! Un singur motiv pt care ar fi vrut populatia sa ramana in u raina!!!!
Daca ar fi avut de ales intre germania sau rusia credeam ca a fost mana serviciilor rusesti!!! Dar intre rusia si ucraina si eu daca as fi stat acolo as fi fotat pt alipirea la rusia!!! Daca tu ai fi ales sa ramai in ucraina chiar cred ca mesajul tau cu cerutul ti se adreseaza…
Traian Băsescu, la Adevărul Live:” Nu îi voi ierta pe cei care vor asista cum Moldova intră într-un scenariu de tip Crimeea, Osetia de Sud sau Abhazia”.
Ori am eu chiorul gainilor,ori nu citesc unde trebuie,insa pana acuma,nici un alt om politic din Romania nu a avut o atitudine mai transanta fata de posibilitatea ca R. Moldova sa devina o alta Ucraina.A spus clar:”Rep. Moldova este al doilea stat românesc şi nu ne va conveni”.Bistosh ca nu ne convine.
Abia astept sa-l aud pe Copy/Paste declarand:”De maine,marim bugetul armatei”!!!Sau,daca ma gandesc bine,o sa spuna:”Ca Primministru,sunt de acord cu marirea bugetului armatei,dar ca parlamentar,nu pot,nu am bani si nu este necesar.”Pfuaiii…Iar m-am enervat aiurea!
Problema este una de „fond” oameni buni,in contextul actual crimeea este a rusilor din toate punctele de vedere : etnic,economic,militar. Problema este cum a fost obtinuta aceasta bucata de pamant?!….pt ca in ani si ani vor face la fel,maine poate vor venii in dobrogea si peste 100 de ani vor zice la fel ca e a lor…..deci problema este de „fond” ca si Kosovo,dar acolo a fost alt interes si acum sincer vorbind din punctul de vedere al rusilor a venit ” timpul razbunarii „,pt ca nici acolo nu sa procedat corect.
Romania va avea de suferit pt ca i se pregateste „TINUTUL SECUIESC” si cred eu ( dar sper din tot sufletul sa nu fie adevarat) ca basescu pregateste cedarea fara lupta a acestui pamant romanesc!
@HADRIAN Mda…Basescu?Pai daca e vant afara si ploua,Basescu e de vina,nu?Tu ai recitit ce ai scris?
Ce spune Basescu acum sunt doar declaratii politice pt prosti.
Ce a facut Basescu cand controla guvernul Boc pt armata?…..nimic…..dotare?…nimic….finantari pt intreprinderile de armament ramanesc macar minimum necesar?…nimic …oameni buni…asta nu e tradare de tara!?
Nu numai ca nu a facut mare lucru pentru armata,dar dupa Revoluti,nici un guvern nu a facut aproape nimic pentru armata.Aaaa…Ba da!Pensii enorme unor generali de hartie!
@Mandrean……politica se face cu usa inchisa,declaratiile sunt apa de ploaie.
Eu personal m-am convins si de basescu ce fel de om politic este…..nu difera cu nimic fata de ceilanti ….fsn,psd ( adica esalonul doi din securitate)
@HADRIAN Posibil sa ai dreptate,insa si declaratiile astea sunt facute TOCMAI pentru a fi auzite de catre cine trebuie,respectiv de catre Ivan.Tot asa,posibil ca Romania sa nu aiba,pe termen scurt si mediu probleme de siguranta,insa R.Moldova o sa aiba sigur.Cu siguranta,nu ne putem implica militar acolo,insa la o adica,o sa se gaseasca 2-3 „amatori” romani care sa „viziteze” RM.
@Mandrean Paul: Bineinteles ca sunt auzite mai ales ca fiica presedintelui e un notar foarte bun pentru firmele rusesti din care vin niste comisioane foarte frumoase si nu prea are de lucru acuma… Oricum , e de tot rasul, adica daca rusii intervin in Moldova el nu intervine si inainte facea declaratii unioniste ca picau bine pentru fraierii care trebuiau sa vina la mitinguri. Deci, ai un razboi iminent pe granita de est si un Jobbik care defileaza prin toata Transilvania si ei dezbat accizele la benzina . E foarte important, iti dai seama cat costa o armata straina benzina? O gramada de bani mai ales daca e cea ungara plina de datorii la Putin si FMI. Mai arunca si ei o licitatie pentru niste rachete americane fictive si dupa aia Romania va fi aparata de F16 imaginare, rachete sol-aer imaginare care vor veni dupa terminarea conflictului sau sub embargou ONU si de tancurile lui Ceausescu.
Pai ca Presedinte controlezi si ti se raporteaza o groaza din informatii esentiale.
Un presedinte isi numeste oamenii lui in serviciile de informatii,sri,sie,in armata,politie,jandarmerie…….toate aceste structuri teoretic raspund la ordinile presedintelui……..teoretic poti stii in orice moment ce se intampla in tara asta corupta ……si de ce nici un presedinte nu face mai nimic cand ajunge acolo?!….pt ca face parte si reprezinta tot din una din aceste structuri mafiote si corupte care conduce romania de dupa revolutie.
@HADRIAN Ei bine,tocmai din cauza asta nu agreez eu Republica.Raman la parerea ca trebuia sa redevenim monarhie.Este o opinie strict personala si nu am de gand sa polemizez cu nimeni pe tema asta.
Tot cautand o harta cu resursele Crimeei am dat peste un comentariu interesant care spunea ca motivul ulterior (la noi s-ar traduce ‘scopul final”) al ocuparii Crimeei de catre rusi il constituie South Stream – ul care, adus pe uscat, prin Crimeea si apoi pe sub apa, la adancimi mai mici de 200m (pe platforma continentala), pana la bulgari le-ar aduce rusilor o economie de cca 20 miliarde $, fata de varianta cu subtraversarea Marii Negre de la Novorosiisk, spre apele turcesti (pentru a-i ocoli pe ucraineni) apoi spre bulgari.
Interesanta observatia, recunosc ca nu-mi trecuse prin cap.
Problema este ca pe varianta asta ar trebui sa treaca prin zona noastra economica, mai ales daca ne rezolvam diferendul de delimitare a apelor teritoriale si zonei economice cu bulgarii, caz in care am ajunge in contact direct cu apele turcesti.
Ultimile stiri spun ca South Stream s-ar putea s-o mierleasca 🙂
Mi-ar fi placut acum sa vina Basescu si sa spuna ca Romania va revitaliza industria de aparare prin comandarea uni anumit nr de transportoare,prin finantarea unui nou tanc romanesc; sa spuna ca va venii un producator strain si va face un transfer de tehnologie si vom produce un elicopter de atac sau chiar a unui avion.
Pai cu ce vreti voi sa atragem republica moldova?…cu moluri?…..trebuie sa avem si capcitati de productie.,nu zice nimeni sa producem tot,dar nici nimc cum facem acum.
Pai cum cu ce? Pasapoarte rom anesti ca sa poa avea acces la slujbe de darvala in vest si ca fetele sa pia sa se prostitueze legal in bordelurile germane!! Si ptr unii burse la Euorpa Nova sa invete ca romani e cei mai ntrebnici din Europa!!
Discursul Matelotului cred ca a avut drept tinta investitorul strain.
Cu alte cuvinte Romania va sta alaturi de UE si NATO si nu se va aventura intr-o actiune riscanta.
Deci Romania va fi stabila, predictibila si in consonanta cu aliatii.
asta inseamna ca americanii au un blat cu rusii pentru petrolul de la Marea Neagra. Rusii vor anexa Odesa si Buceacul si americanii or sa preia Venezuela cu tot petrolul sud-american ca nu degeaba au pornit revolte portocalii si acolo.
???
A mai fost o faza, prin ’89, Cand au intrat in Panama si lumea se uita la tv, la o revolutie dintr-o tara din Europa. Nu mai tin minte exact numele acelei tari… Acu’, na, speculam si noi, ne dam cu parerea, nu cu bata, vorba aia.
Hmmm…Cica prim-vicepremierul Crimeei,Rustam Temirhaliev,a afirmat ca „una din diviziile grupului energetic naţional Ucrainean, Naftogaz, compania Chornomornaftogaz, care desfăşoară lucrări de foraj în proiecte offshore în Marea Neagră şi Marea Azov, va fi naţionalizată. Aceeaşi soartă ar putea-o avea şi subsidiarele locale ale căilor ferate ucrainene, precum şi proprietăţile şi instalaţiile militare deţinute în Crimeea de statul ucrainean. În prezent, Chornomornaftogaz acoperă necesarul de gaze naturale din Crimeea, iar în lunile calde, când consumul de energie din peninsulă este redus, furnizează gaze restului Ucrainei”.
Mda,Inseamna ca Ucraina a fost si violata si i s-au luat si banii.Al naibii mod de a face dragoste cu vecinii are Ivan.
Si ce te doare? Ca atunci cand ucrainienii ne-au tras-o cu Insula Serpilor a fots bine, da?
(Insula Serpilor – nelocuita, mica samd, mai degraba obstacol de navigatie a fost „cedata” in 1946 prin bon de mana!! Desi cuprisa in egiunea Odesa a fost „poseisune” RKKA . Asa ca daca in 1993 se mai facea un bon de mana intre un podpolcovnic si un plotoner roman de graniceri .. era doar o mica bizarerie legata de semnatari nu … ) A’
A dracului cestie cum noi tebe s aplatim si s aplati mmereu ptr linostea altora!!
Asta in timp ce „prococidentalu” Orban face acirduir cu Rusia si Jobbick se vantura pe aici ca la tat-su acasa..
Da,aici si eu sunt de acord cu tine,monarhia ar fi fost mult mai buna…..dar vezi tu ca regele nu ar fi ascultatat moscova…asa ca vom ramane la nivelul de nostalgie.
Asta este..
Mde … Pe 10 Mai 2005 Mihai a fost invitat de Putin la aniversarea a 60 de ani de la Marea Victorie. Si s-a dus.
„”Nu ma asteptam sa fiu chemat la Moscova. Noi avem unele probleme ale noastre acolo dar… Oricum vom vedea ce se va intampla”, a spus Mihai.
Avand in vedere istoria postbelica, eu cred ca n-ar fi trebuit sa se duca.
Daca Ivan regreta cu adevarat un teritoriu care i-a apartinut,atunci acesta este Alaska,nicidecum Crimeea.
Pai ce sa faca si Mihai sa dus,trebiua sa ajung si in vizuina lupului,cel putin nu a fost intors de la aeroport ca in 90…..de aici se vede cat de cinici au fost securistii….
Nu te-nteleg … De ce „trebuia” !?
Parca spuneai ca „regele nu ar fi ascultat de Moscova”.
Eu cred ca rusilor le pare cel mai rau ca sau retras asa usor din europa de est si germania dupa 90,ei regreta enorm acum,cel putin in germania aveau sute de mii de soldati.Au avut un avantaj material de moment,dar strategic au pierdut enorm de mult.
BREAKING NEWS !!!
In sfarsit UE a dovedit ca are coloana vertebrala !
Incepand de saptamana viitoare nu vor mai avea acces in UE gradinarii si liftierele de la Kremlin ……. era sa uit, nici Jukov si Malinovski nu vor avea acces in UE.
Cipru, Grecia, Portugalia si Spania s-au opus unor „masuri mai dure” 🙂
Ce circ …
Pai da, au vrut sa le dea interdictie si spalatoreselor de la Kremlin dar s-a considerat ca masura este prea dura.
George, tare poza cu Putin cu cercul de gaze deasupra capului ……….. sfatul meu este sa vorbesti cat mai scurt la mobil, ca n-aiba timp racheta sa se fixeze pe semnalul tau. 🙂 )))))))))
Mihaeanu e „vinovatul”, pe el sa-l urmareasca FSB! 😉 Si pe tine ca tu l-ai facut pe Putin Crocodil! 🙂 😉 ))))))))))))) Io mai mereu am avut cuvinte frumoase despre domnia sa! 🙂
Baga repede un articol laudativ despre Su 35 sau Ka52 pana n-au lansat racheta 🙂 )))))
Hai ca nu se poate…!!!A innebunit lumea?
http://www.gandul.info/international/venetia-voteaza-separarea-de-italia-12277849
Nu. E o trndinta mai veche .. de prin anii 90!! ma rog atunci s-a facaut manevra cu Croatia si Slovenia. Da deja Venetia friulianan avra niste gtanduri pidosnicie .
Astea sunt rezultatele euroregiunii Alpi-Adria!!
Nenea Putin a cam deschis Cutia Pandorei.
Cutia era deschisa de pe vremea cand Putin era un oaresicare. Acu poti da vin a pe el .. da asta nnu schimba adevarul!!
Just for fun…
Just the begining
Vesta de productie romaneasca capturata in Sevastopol …
Pai e trimisa de amicul nostru „unu„.
In cadru se vede clar 0101 🙂
da, sa detii o vesta antiglont e act terorist dupa unii… probabil recunoasteti gandirea cum ca a detine un sistem defensiv de rachete e un act de agresiune 🙂
In plus tocmai s-a anuntat oficial ca se distribuie in armata ucraineana 100.000 de veste antiglont de fabricatie germana… + 1 de fabricatie romaneasca 🙂
tren ucrainean langa Donetk:
http://www.ziarulnational.md/video-tancuri-rusesti-noi-transportate-pe-calea-ferata-in-ucraina/
Le-am comentat si lor ca acelea sunt tancuri T-64 BV si masini de lupta ale infanteriei BMP-1… ambele sunt din anii ’60-’70.
T-55 s-ar putea sa fie cateva in primele imagini, probabi versiunea de genisti, insa ele nu mai sunt noi din anii ’50, cand s-au fabricat 🙂
@Eroule Spui ca „nu putem sa stam cu mainile la spate, in banca, si sa asteptam sa ne intrebe diriginta daca nu dorim si noi ceva.”Eu as intreba-o pe D-na diriginta daca nu cumva stie unde imi sunt 93,4 tone de aur,acte, documente, manuscrise, monede vechi, tablouri, carti rare, odoarele manastiresti din Moldova și Muntenia, arhive, depozite, colectii ale multor institutii publice și particulare,actiuni, obligatiuni, titluri de credit, gajurile Muntelui de Pietate,etc,etc,etc…
Si tu la ce te gandesti? Ca ni le restituie crocodilul daca il lasam sa manance si Moldova? Are you serious ?
http://www.capital.ro/romania-cumpara-de-la-sua-echipamente-militare-de-localizare-prin-tehnologie-laser.html
Apa de ploaie
http://www.euronews.com/2014/03/17/eu-agrees-sanctions-on-21-russians-and-ukrainians/
Eu as cam avea de pus o intrebare celor care poate sunt mult mai documentati decat mine:De ce pe vremea fostului cancelar Schroeder,dar si si acuma,Germania,prin firma Capital Consulting a transmis catre Banca Naționala a Romaniei, o oferta de retrocedare a celor 93,4 tone de aur din partea Moscovei, dar BNR nu a raspuns niciodata acestei oferte, venita pe canale private, din partea Kremlinului?Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor,Dan Pascariu,spunea:”trecand peste aspectele emotionale ale tezaurului pierdut, romanii ar trebui sa fie mai practici, adica sa incerce sa obtina „un trade-off”, o negociere. „De ce nu s-ar incerca sa se obtina ceva in schimbul acestui aur? Poate Basarabia… Dar aceasta decizie nu-i apartine in nici un caz guvernatorului, este o decizie politica”.
O intelegere Basarabia (toata) in schimbul aurului din tezaur ar fi o afacere dar sunt convins ca rusii ar dori mai mult.
Tezaurul, daca ne referim doar la aur, valoreza 1-1,5 miliarde de euro! Cum poti macar sa crezi ca Ruia ar renunta la Basarabia pt 1,5 miliarde de euro?!?! Iar asa zisa oferta este doar o facatura ordinara…
Hai sa fim cinstiti – ocientali s-au purtat ca niste idioti patent!!!
In anii 90 au avut o ocazie unica sa re-restructureze Europa si chiar si Rusia. Insa tembelizati de “anticomunism” nu au inteles ca expansionisul sovietic acea la vaza expansionismul rus.. ca mesianismul rus era baza “universalismului” sovietic.
Au preferat sa se ingrase in conturi si sa elimine din start orice concurernta din partea tarilor din Est. Au acceptat o partajare a sferelor de influenta si apoi au incalcat-o . Au distrus sistemul westfalian .
Cel mai rau este ca nu au inteles ca Eltin nu era decat o paranteza a istoriei rusesti. Si ca in mod normal urma sa se ridice un nou lider puternic care sa dea satisfactie poporului rus. Ca ptr rusu de rand “democratie” a insemnat coruptie, miliardari facuti peste noapte si multa da’ multa mizerie!!
Asa ca acu dupa moarte pocainta. Ca dupa ce ai acceptat Kosovo e cam greu sa strambi din nas la Osetia, Transnistria sau Crimeea !! Dupa ce ai tacut in privinta Transnitriei e ridcol sa te sucari pe afacerea Crimeea … (sa va dau un indiicu – Crimeea a ajuns ucrainienana prin decizie interna a lu Kukuruznik Nikita. Kosovo ajunsese in Serbia in urma unor laborioase tratative internationale!! Pacea de la Capsa daca va zice ceva..)
La fel de aiurea mi se par fotografile alea cu Putin inarmat cu pompa de benzina. Orice individ aflata in starea de subdezvoltare mintala care sa ii asigure calificativul de “morron” trebuia sa stie ca dependenta de un furnizor de gaze ii da furnizorului o dominata strategica. De altfel si politica americana de embargouri (ba asupra Iranului ba asupara Iracului si Libiei tine mai putin de “democratie” cat de contolul petrolului si ca marfa si ca pret!!).
Ca aplicatie locala in anii 70 RSR a dezvoltat extractia carboniera nu ca sa obtina omul nou cu pumnu’ mare si reflexe rapide care sa bata intelctuali ci ca sa nu depinda de URSS !! Idem RSR . in CAER, depindea cel mai putin de gazele si petrolul sovietic… importand petrol din Golf (uneori la preturi f mari – prin 80 din Iran la ca 32 $ barilul) . Nu-I nimic, prin grija CDR (sfatuit se pare de occidentali sau macar de intelctualii lum Soros!) am ajuns sa importam gaze de la rusi!! Azi Romania este mai dependenta de Rusia decat era RSR in timpu’ lu’ Nae! Si as mai zice Aviz freneticilor care tipau sa ne extindem relatiile comerciale cu Rusia. Da .. adica ca in loc sa platim Rusiei cu produse gen camasi platim cu valuta si avem si somaj. (Desi se prea poa ca noi sa mai coasem camasi ptr rusi, insa alea sunt vandute in Rusia de vre-un vestic ! Adica sa castige unu’ un ban bun din prostia noastra!!)
Si da. Noi stam cuminti in banca noastra nu ca speram ca ne ba intreba diriginta daca nu dorim si noi ceva. Nu. Noi stam cuminti sperand ca tova diriginta ne va sari si nu ne va comunica ce ne mai costa prietenia cu Ucraina!! Pretenie numa cu sensu’ de la noi la ucraininieni! (Guvern CDR .. nu a dacut contratc direct cu Gazprom ca “sa nju deoindem de rusi” ci niste baitei destepti din Ucraina (oare nu si o fata desteapta, blonda si frumoasa Iulia pe numele ei?) – ca sa castige ceva si ucrainienii . Ca ucrainineii tot de la Gazprom nu conta da?!..
Ma rog nu are empotanata se pare ca este stabilit – noi vom fi poluati, altii vor extrage gazele de sist ptr o redeventa subafricana, gazele vor fi vandute in Ucraina si Polonia si Ungaria si noi vom fi fericiti ca suntem prooccidentali!!
De ce Nikita kukuruznik? De la fereastra lui crestea porumbul? :))))))
Avea p pasiunee sa explice noua tehnologie a plantarii kukuruzului „in patrat” ca devenise manie. D’aici si Kukuruznik …
@Stu Wilson
Cum, nu stii? Ii placeau stiuletii la nebunie:
https://31.media.tumblr.com/6413a04fafc9f37a8121a4f5147e2236/tumblr_inline_n28j7m6fDn1rq29x2.jpg
http://hankeringforhistory.com/wp-content/uploads/Nikita-Khrushchev.jpg
http://www.djcavia.com/blog/wp-content/uploads/2010/06/Khrushchev_with_corn.jpg
ce nu inteleg eu nici picat cu ceara este urmatorul lucru: daca toate calculele se invart in jurul energiei de ce nu aducem mai multe reactoare CANDU in Europa ? cea mai sigura si mai ieftina energie din lume e disponibila ! AZI ! asta desigur pana cand cineva va inventa fuziunea nucleara ! pana una alta energia CANDU e mai ieftina si decat energia produsa pe cale eoliana.
deci care e problema ? poate cineva sa articuleze un raspuns inteligent ?
Inteligent nu, dar real da: ecologistii!
pai daca le spunem la ecologistii ca inlocuim toate masinile pe petrol cu motoare electrice, oare o sa ne lase sa implementam ?
desigur, inteleg ca exista grupuri de interese si presiune cu agenda ranforsata inclusiv militar.
dar deja traim intr-un paradox. nu ?
Pai cine castiga un ban conex? Cine trebe? NU! Atunci la ce bun?!
Uita-te la noi – in 90 stapaneam intreaga tehnologie , Si ce ma facut? Ce mai avem?
Bizonule, despre ce tehnologie vorbesti ?
Sau iti dai cu parerea despre orice si oricum ?
1) Cand imi dau parerea o fac in cestii in care s-ar putea sa mai si stiu catesceva. D’aia nu discut despre fotbal si muzica – NU MA PRICEP!! De ce ma pricep? Pai daca nu am pierdut timpu cu campionatele mondiale … am mai citi si eu catesceva!!! Si cum nu era Plai cu boi si SAS am citit istorie, politica si asta m-a facut sa citesc ceva despre doctrine militare samd. Multumit?!
2) Care tehnologie? Scuze cred ca trebuia sa scriu tehnologii .
Pai sa incep – devenisem capabili sa producem o cestie ceva mai imbunatatita a calculatorului Wang . Calculatorul de proces care urmarea si conducea reactorul CANDU. Incep cu asta ca am lucrat in institutul insarcinat dintai cu proiectarea si apoi cu fabricarea fierataniei.
Stapaneam tehnologiile necesare constructiei reactorului … A instaltiilor conexe . Ma rog poa nu si cea a masinii care incarca si amesteca fasciculele de uraniu .
Stapaneam tehnologia fabricarii fasciculelor de uraniu (nu se baga uraniu metalic.. pilbere sinterizata si facuta “pastile” care sunt introduse in tuburi de zircaloy. Ma rog nu sunt sigur ca noi produceam si tuburile . Cred ca mai degraba trebuiau importate – ca si “incarcatorul”.
Tehnologia fabricarii apei grele. La o puritate extrem, de ridicata. Iar instalatia a fost construita de constructori romani, dupa un proiect romanesc (cica au fugit cam toti … iar ala care a indraznit a dormit mult timp cam .. prost. Ca daca un ceva cutremur si turnu nu tinea …. partea cu impuscatu ar fi fost cea placuta!!) Si cica Halanga era s alase restu industriilor fara otel inox ..
Sunt curios ce a mai ramas … (ca a fost excesiv sa dorim sa producem si WANG u e una insa oamenii erau buni. Imprastiati)
Ca sa fiu cinstit tehnologia CANDU este detestata fiindca este cea mai “proliferanta”. Ti-am zis de masina de incarcare?! Ei bine fasciculele dintr-un CANDU pot fi schimatate oricand!!! La restul reactoarelor se impune oprirea. Ori asta inseamna ca oricand se pot schima fasciculele intr-un CANDU si sa fie scoase .. fara sa se poate controla. Acu de ce sa scoti un fascicol ? Pia simplu uraniul 238 absoarbe un neutron si devine plutoniu 239 . mult mai potrovit ptr arme nucleae decat uraniul 235. Si trebuie sa mai zic ca daca fascicolul sta prea mult .. se suprairadiaza si stunci plitoniul 2239 absoarbe si el un neutron si iese plutoniu 240 care e mai putin indicat ptr arme nucleare (nu stiu de ce si nu indraznesc sa speculez) .. Asta face ca “nenucleara” (sens bombA) Canada sa fie furnizor ptr armele nucleare americane – oricand se pot pune fascicolele necesare, sa fie iradiate excat cat trebe si scoase .. adica inlocuite fara sa mai opresti reactorul …
Multumit ?!
Oricum nu te supara pe mine ca stiu astea. Ca totusi nu stiu ce e aia “un rever” sau “ghem si set” .. Ce sa-i faci mai e si unii perversi ..
Tot ce ai scris e adevar pur!
Bizonule, eu am lucrat 20 de ani in domeniul nuclear si am grad stiintific. Mi-am pus semnatura pe Raportul de punere in functiune la U1 Cernavoda, pe sectiunea combustibil nuclear.
Las la o parte superficialitatea cunostintelor tale in domeniu si te mai intreb inca o data: ce tehnologie am pierdut ?
Bun domn specialist – da ce mai suntem in stare sa facemj AZI?
Auz? Ca fo fi mnu atat de stiintigic, va o fi superficial samd, daca azi nu mai esti capabil sa faci un produs pe care il faceaiai ieri, inseamna ca ai peridut din capacitatea tehnologica
In 2005 am intrat in ROMATOM ca sa sustinem constructia a inca doua centrale CANDU. Nu s-a intamplat nimic. Indiferenta politica pentru acest domeniu a fost o constanta a timpului. Unitatea 2 a fost pusa in functiune deoarece era in mare parte terminata.
Nu tehnologiile s-au pierdut. OAMENII s-au pierdut, ca urmare a unei subfinantari crunte.
Unitatile 3 si 4 pot fi construite daca se gasesc banii necesari.
Inca se mai poate.
Su zau asa nu s0a taiat nimic si nu s-a dat nimic la fier vechi?
M-as bucrura dar si mira ..
Cu oamenii mersi stiu . Juma din cei care au lucrat la WANG sunt azi i9n Canada (unii insa pe „welfare”).
In rest daca ai bani .. le fac si candienii ptr tine. Sau indienii !!! Bani sa fie!!
Da de unde bani ?!
Declaratia lui Basescu este ciudata. Denota teama de o posibila escaladare dar este si un avertisment la adresa americanilor, ca responsabilitatea de a face ceva in Moldova lor le revine. Si are dreptate Base, ca doar nu o sa intram noi in Moldova cu 24 de IAR 330 Puma (sau cate mai sunt) ca sa ne razboim cu rusii.
S-a spalat pe maini si bine a facut, atat pentru a calma spiritele din media care deja bate toba ca Romania se implica in Crimeea (!!!) cat si ca sa schimbe planurile rusilor care nu ar provoca Moldova fara sa astepte o reactie (greseala) din partea noastra.
De ce nu investim in tehnologie militara nici macar acum, cand e 12 fara 5, nu inteleg.
„De ce nu investim in tehnologie militara nici macar acum, cand e 12 fara 5, nu inteleg.”
hahahaha, vezi sa nu ramai fara frane la 120/h 🙂 ))
armata pentru ce?
Romania e in curs de a deveni un FOB cu armata tip paza checkpoint, singurele masinarii vor fi MRAP si drone imprumutate, echipamentul infanteriei va fi din donatii, bugetul va fi strict pentru salarii, si probabil va fi redusa la 15.000 pentru „balance in the region”
pai intreaba-l pe cel care e presedinte de 10 ani..si de 24 la putere( in diferite functii)..
ca tot vb de animale, eu cred ca un magar bine dezvoltat poate ameti la modul f serios un crocodil sau un mistret c-o lovitura bine tintia de copite trase cu sete din avantul posteriorului. asta apropos de faptul ca-mi doresc sa avem o armata mica,puternica si flexibila. acuma serios totusi, mai fratilor, de la cine a pornit tot circul asta? ca n-o sa ma convingeti ca ue murea sa aiba ucraina intr-insa. nu tot de americani a pornit tot balciul? sa nu ne dam dupa corcodus, americanii au vrut sa se „infiltreze” acolo in coasta rusiei cu rachetele lor „defensive” ca sa-i stranga pe rusi cu usa. scenariul aplicat e deja arhicunoscut. voi ce voiati sa faca rusia? sa stea cu bratele incrucisate? acuma daca tot i-au oferit altii motivul, probabil vor incerca sa transeze defintiv niste chestii ca sa le piara alora cheful sa mai incerce cu „democracy” pe la frontierele lor. vad ca toata lumea e de acord cu ce-a facut sua dar infiereaza cu manie proletara ce-au facut rusii. da rusii au comis o agresiune acum, asta e de netagaduit dar cine i-a provocat si i-a adus in situatia asta, oare n-are nici o vina?
mUe nu dorea Ucraina. Findca si asa are excedente agricole!! Fiindca si asa are cica exces de siderugie. Si supacapacitati de productie auto – asa ca de ce s-ar baga careva sa faca din ZAZ un atomobil curatel?!
Nici SUA nu doreau. Tot regimul Iuscenco a fost o comedie a ororilor. Adicva Iuscenco scancea p-e usile Occidentului si occidentu zicea Moscovei sa furnizeze gaze si petrol la pret de favoare Ucrainiei!!
Si am asa o impresie ca nici US nu dorea sa bage rachete in Ucraina … Dorea doar o Ucraina pe juma moarta de foame si separata de Rusia!
Acu si Rusia apera sa puna laba pe Ucraina . Acu s-au lamurit ca nu se poa si se multumesc cu o bucatica. Da acu ailati s-au prins ca strategic nu le convine. Da nici sa dea niste bani nu vor (ucrainienii solicita 35 miliarde!!)
e un pct de vedere. pot fi de acord cu tine…doar ca sua nu bagau moca atatia bani in fundul ucrainei degeaba ,inainte de maidan. http://www.informationclearinghouse.info/article37599.htm si o mai si curtau pt nato, ca si pe georgia. asta o faceau doar ca sa-i sufoce militar si sa le anihileze intr-o oarecare masura orice capacitate de riposta, nu ca nu mai puteau de grija democratiei ucrainiene.
asta tine de o n aume strictra mentala.
Ucraina avea nevoie de ajutor economic si SUA au bagat bani in „democratie”.
Pesemne „societate civila”, burse, reviste frumops coloratesiustinera „fortelor democratice” (ce parca nu l-au sustinut si pe Osama ? Ben laden nu ..)
Ca si prin Amerfica de sus la fel – gata sa ajute cu sustinerea unor „escadroane ale mortii”, sa trimita instructori in reprimarea populatiilor moartede foame (Guatemala!!) titu in nmele „democratiei” da ajutaore ajutoare NU!! Alea e nedemocratice .
D’aia au si atatia „prieteni” la S de Rio Grande. Chiar mai multi decat au rusii in preajma lor (aici macar bulgari ii iubesc sincer! Parca si sarbii)
asa au facut si la noi. tot cu …democracy. asa se
recruteaza agentii de influenta si slugile devotate. si-au
avut slava domnului de unde sa racoleze. n-am negociat
nimic cu ei. puteam sa cerem in schimbul scutului aluia
ajutor militar, nu sa luam ca niste prosti sicriele alea
zburatoare. ne-au incalecat si sunt practic stapanii nostri.
unde s-a mai pomenit sa convoace vreun stat civilizat sa-i
vina la ambasada, ministri, judecatori sau parlamentari ai
tarii gazda. ne rad si curcile….
Daca e sa vorbesc in termeni zoo , imi place asemanare , dar nu de crocodil am asa oftica , mai degraba HIENELE [si croco- hienele ] ma ingrijoreaza mai tare , chit ca in timp ce te uiti dupa crocodil care se mentine in special in zona baltilor [ si le si i poti lega falca cu un elastic daca ai cohones ] astialalte ,in haita ,te mananca de viu incepand cumva dinspre coada , adeca cum ar veni dinspre vest ,chicotind democratic in acelas timp cu un ranjet prietenos adeca de bune relatii si vecinatate ,in timp ce noi tre sa impresionam crocodilul cu strambaturi stratejice [ cam asta cred ca o si ramas in materie de armamet ].
Si asta nu pt ca as simpatiza cu ”paratul ” crocodil ,totusi ,pt mine si-a castigat parca mai mult respect fata de ”partenerii si alesii ”ranjitori [si intru guvernare si exploatare-implementare …federalizare ] ,si nu pot sa nu remarc si parteneriatul hiene -crocodil in ceea ce ne priveste ”atent gestionat la cel mai inalt nivel al conducerii ”.
total de acord.
Aflam ca Putin a recunoscut Republica Crimeea. Urmand exemplul Abhaziei si Osetiei de Sud, in curand Republica Crimeea va fi recunoscuta de Tuvalu si Nauru.
🙂 🙂
daca am fi facut afaceri cu castig reciproc cu rusii si nu am fi fost cu gura mare din moment ce nu aveam nici un atu,situatia ar fi fost altfel.abordarea europenilor poate fi inteleasa si altfel:smecherii vorbesc si fac afaceri peste capul fraierilor,care saracesc,din cauza si smecherilor estici,si celor vestici.gazele de sist……..nu am auzit lucruri minunate despre ele,mai ales ca si in sua,in carolina parca,s-a intamplat sa se contamineze apa din cauza astora.decat sa nu mai am apa de baut,prefer sa fie dependent de gaze(nu neaparat de la rusi,nu sunt singurii care au).iar colaborarea cu america……..am vazut ca sunt dispusi la colaborare,dar pe termenii lor si cu politicienii romani agreati de ei.ma mir ca ati uitat asa usor de basescu si cum l-au sustinut,cu toate ca si-a luat un ditamai ”nu”.iar romanii din moldova,bucovina,transnistria,nu le vom face bine daca urlam la luna ca prostii,si pentru ei e nevoie de bani,cacalau tin sa spun.bani care e bine sa vina din afacerile cu rusia si state din afara ue,altfel ue ne poate face rau foarte usor,cum ne-a mai facut….exista un site,frontpress,care e al naibii de rusofil si pun botu la pan-ortodoxismul lui dughin(si mai ei spun ca societatea vestica are multe hibe,ceea ce e adevarat).germania a facut ce i-a dictat interesul,ce credeati,ca vor da 2 bani pe altii?fiecare e pentru el ,si ma bucur ca e asa,doamne fereste sa stranga ue cu usa tarile membre,ca va fi rau pentru saracii ca noi…..cand o tara sau o zona detine monopolul de comert cu alta tara(cum e china,cu care face koreea de nord 70%din comertul ei exterior),e rau .tarile trebuie sa faca afaceri cu cat mai multi.si afaceri reciproc avantajoase.
Job tvoi mati крокодил!
Statul in banca si vazutul inteersului propriu nu tine de cultura romaneasca. La noi proverbul ca(,) cainele moare de batran si prostul de grija altuia este intruchiparea perfecta. Totul seamana cu perioada de dinainte de a doua conflagratie mondiala. Cei mai multi stau, discuta si fac planuri de viitor pasnic iar cei putini tac, fac si actioneaza ca pe o tabla de sah si picioare spalate sa nu puta.