MIG-29 trebuia sa fie cel mai mare cosmar al IRIAF in timpul conflictului cu Irak. 37 de aparate de acest tip au fost distribuite in IQAF pentru a putea contracara amenintarile reprezentate F-4 si F-14.
Pilotii irakieni nu au reprezentat o provocare majora pentru IRIAF, oamenii lui Saddam pierzand 17 interceptori MIG 29, 4 au fost avariate, 4 au dezertat in Iran si doar 12 au reusit sa supravietuiasca.
In urma Razboiului din Golf au mai supravietuit 6 aparate de acest tip, ce au fost scoase din uz in 1995 deoarece Irakul nu a mai primit mentenanta.
Ca o ironie a sortii, liderii iranieni au fost impresionati de calitatile acestei ,,bijuterii ingineresti” si au inceput tranzactiile cu Rusia inca de la inceputul anilor ’90.
Fulcrum ,,murea” in Irak si ,,incoltea” in gradina IRIAF. Mai tarziu rusii si iranienii au adus upgrade-uri flotei de MIG 29A (95 din aparate) si celor 5 UB.
Mai nou si indienii au adaptat avionul la alimentare in timpul zborului.
In prezent 3 unitati speciale IRIAF opereaza cu MIG 29, una este in Teheran, alte doua se afla in municipiul Tabriz (nord-vestul Iranului – probabil scopul acestor unitati este acela de a face pe ,,politaiul” cu Azerbaijan si Turcia).
Iranul foloseste doua tipuri de rachete pentru MIG 29.
Pentru angajamentele in lupta stransa Vympel R-73 (racheta cunoscuta in limbajul NATO ca AA-11 Archer).
Vympel R-27 (AA-10 Alamo) este o racheta pentru angajamentele cu raza medie (din pacate nu cunosc standardul iranienilor).
Sursa: Wikipedia
Citeste si
Flota iraniana de Mirage F-1 renovata in totalitate
Capacitatea militara a Iranului IV
NeroFlash
Teoretic,100 de astfel de aparate sunt indeajuns pentru a crea probleme US Air Force insa, ca de obicei, esentiala este pregatirea si experienta pilotilor.
Varză articolul.
MiG-urile 29 ale celor 2 țări nu s-au confruntat niciodată. Aceste aparate nu erau operaționale în timpul războiului dintre Iran și Irak.
Irak a comandat în 1987 42 de avioane 36 simplă comandă 9.12 și 6 dunlă comandă și primele 18 bucăți (după unele surse 25) au fost livrate chiar în acel an. Se pare că în 1990 erau în serviciu 35 de simple și 6 duble. În timpul primului război din Golf au fost pierdute în lupte aerine 5 exemplare, 8 distruse la sol și 7 au fost mutate în Iran (se spune că au ajuns doar 4, 3 prăbușindu-se pe drum) unde au fost reținute de iranieni drept compensații pentru pierderile din război. În 1993 un MiG-29 a fost doborît de un F-15 USAF iar în 1995 un altul a fost pierdut în circumstanțe necunoscute. Din lipsă de piese de schimb 8 avioane, printre care și o dublă, au fost conservate restul de 10 fiind operaționale pînă în 1999 – 2000.
Iran a făcut prima comandă de 20 simple și 4 duble în 1988, în același an începînd și livrările, avioanele fiind declarate operaționale pe 7 octombrie 1990. Un avion a fost pierdut în timpul zborului de livrare, pilotul sovietic pierzîndu-și viața, iar un altul s-a prăbușit datorită dezorientării pilotului în urma unui zbor de antrenament la joasă altitudine
Nu te cred.
Eu am avut bunul simt si am cules informatiile din 3 surse: wikipedia si 2 forumuri.
Posteaza si tu 2 surse!
Wikipedia nu e o sursă foarte sigură de informații. A da ca adevăr absolut tot ce se scrie acolo e o greșeală. Iar dacă cei de pe forumurile pomenite de tine s-au informat la rîndul lor tot de pe wikipedia atunci nu mai are rost să-i dai ca surse. Iar despre bun simț, mai bine te abțineai.
Uite sursele mele: Yefim Gordon – Mikoian MiG-29 (http://www.allbookstores.com/Mikoyan-Mig-Yefim-Gordon/9781857802313)
Jay Miller – MiG-29 Fulcrum The Soviet Union’s most heralded fighter revealed in detail (http://www.abebooks.com/servlet/BookDetailsPL?bi=5934921838&searchurl=isbn%3D0942548507)
și nici pe astea nu le iau ca absolute, dar înclin să cred că sînt mai aproape de adevăr.
P.S. am pus acele link-uri pentru exemplificare, nu pentru reclamă, așa că pot fi șterse dacă contravin politicii casei
Off topic:
Avem pusti cu luneta Barrett in armata sau politia romana?
Prima imagine pe pagina:
https://www.semperfidelis.ro/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?57707.45
Ooops ! Alt articol cu greseli ca si primul cu „Rogozin poarta negocieri cu BMW pt o noua masina de lupta ” ulterior s-a revenit si s-au adus multumiri celui care a sesizat , ar fi trebuit de fapt si niste SCUZE pt citittori pt astfel de greseli pe care daca eu le-am catalogat la dezinformare s-a trecut la jigniri. A sii sa pierzi e mai pretios cateodata decat a castiga.
Ceea ce a facut DC este un lucru de apreciat. Si-a folosit cunostintele de limba engleza pentru a corecta o eroare data de translate.google.
Ca si barny, consider ca a facut un lucru bun pentru blog si pentru comunitatea noastra.
Imi cer SCUZE cititorilor pentru ca sunt om si mai gresesc (referitor la stirea cu Rogozin)
Legat de acest articol, sustin in continuare ce am publicat.
@CaporalMusat, daca tu consideri ca cineva greseste atunci cand are un punct de vedere diferit sau prezinta informatii cu care tu nu esti de acord… eu consider ca in viata reala esti un om de nimic si nu meriti nici sa te mai ridiculizez pentru ca am fost foarte sincer in ceea am scris.
Nu am sa-ti mai raspund la provocari, esti bine venit aici atat timp cate te tolereaza propietarii blogului.
Si eu sunt tot un cititor, tot un vizitator… diferenta dintre noi este ca eu am ales sa fac ceva pentru cei ca mine (pasionatii de acesta ramura)
Tu iti bati joc de cei ca mine…
Iti doresc sa o tii tot asa!