Inca un Black Hawk pentru IGSU

Ministerul Afacerilor Interne al României, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, a atribuit PZL Mielec, o companie din grupul Lockheed Martin, un contract suplimentar pentru achiziționarea unui elicopter utilitar Black Hawk® de nouă generație pentru servicii de urgență și de stingere a incendiilor.

Această aeronavă suplimentară se va alătura flotei românești de elicoptere utilitare Sikorsky S-70M Black Hawk, fabricate în Europa, care asigură în prezent operațiuni de căutare și salvare maritimă și terestră, de stingere a incendiilor, de transport și de asistență medicală de urgență. În 2023, România a primit șapte elicoptere S-70M ca parte a unui acord-cadru care prevede o cantitate de până la 12 elicoptere S-70M Black Hawk de fabricație poloneză. Cu această aeronavă suplimentară, flota românească de elicoptere S-70M va crește la opt.

„Acest S-70M Black Hawk construit în Polonia va extinde și mai mult raza de acțiune a flotei românești existente de elicoptere Black Hawk și sprijină România în angajamentul său de a contribui la consolidarea pregătirii europene pentru dezastre”, a declarat Dennis Goege, vicepreședinte al Lockheed Martin pentru Europa Centrală și de Est. „Aceste aeronave de nouă generație vor fi un atu de lungă durată pentru România, oferind caracteristici îmbunătățite și siguranță în zbor pentru rolul lor de transport mediu-greu, așa cum a fost demonstrat la nivel mondial, dar mai ales de forțele de stingere a incendiilor din Statele Unite.”

România a făcut această achiziție cu finanțare din fondurile programului RescEU al Uniunii Europene, parte a Operațiunii Europene de Protecție Civilă și Ajutor Umanitar, creat pentru a finanța, printre altele, o flotă de avioane și elicoptere de stingere a incendiilor.

Capacități regionale în creștere pentru Black Hawk

Proiectat la standarde militare exigente, elicopterul S-70 Black Hawk este o platformă cu dublă utilizare, care este ideal pentru a îndeplini misiunile cu rază lungă de acțiune și de mare altitudine cerute de Ministerul Afacerilor Interne din România. Acestea includ misiuni de ajutor în caz de dezastre, căutare și salvare, transport medical, transport de încărcătură externă, stingere a incendiilor și misiuni de urgență maritimă.

Designul militar al acestor elicoptere robuste le permite să zboare în condiții meteorologice și de mediu dificile. Cu peste 5.000 de aeronave Hawk produse, cu peste 5 milioane de ore de zbor în luptă și îmbunătățiri continue, acest elicopter versatil, pentru misiuni multiple, este operat de peste 35 de țări.

La începutul acestui an, Lockheed Martin și Aerostar S.A. au inaugurat primul centru de întreținere, reparare și revizie (MRO) certificat pentru elicopterele S-70 Black Hawk din Europa. Centrul Black Hawk înființat la Bacău va sprijini disponibilitatea operațională și mentenanța flotei de elicoptere Black Hawk.

21 de comentarii:

  1. Presimt ca IGAv va bate RoAF la achizitii elicoptere… cum a batut Germania Brazilia la CM 2014, daca tot suntem pe fotbal azi.

    12
  2. Inca doua elicoptere in loc de vasele de salvare puteau sa fie mai utile si mai economice

    3
    • Nu sunt din banii nostri, dov.
      Si cu ceva modificari elicopterele si navele pot trece pe uz militar.
      Navele la baza sunt nave de patrulare, au pastrat echipamentele de SAR, atata ca le-a fost adaugata si componenta de stingere incendii in cazul primei si de asistenta medicala pt cealalta. Dar la baza sunt nave de patrulare. Asta e clasa din care fac parte.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Damen_Stan_Patrol_4207
      https://en.wikipedia.org/wiki/Damen_Stan_Patrol_5009

      Dupa dimensiuni e vb de 5009

      16
      • „Nu sunt din banii nostri, dov.”
        Adevarat, dar salariile, pensiile din care rezulta si mentenanta acestor vase, ai cui
        sunt ???
        Lucrul asta e caresicum cineva ti ar cumpara un Maseratti cadou si ti lasa
        toate angaralele pe umeri , acum prinzi ?
        Gresesc ?

        1
        • Si in opinia ta de expert ar trebui sa nu avem nave de patrulare si de salvare pe mare?! Si de unde pana unde elicopterele sunt sinonime cu navele de slvare pe mare. Elicopterele si interjansabile? Avem si elicoptere S 70I.

          15
          • George, cu tot respectul na i citit
            opinia mea:
            1. Ca vase se pot folosi vasele de la geaniceri cu echipaje existente.
            2. Aceste 2 vase pot fi integrate la graniceri in lipsa de aceste echipaje.
            3. Cunoscand marea chiar mai tumultoasa
            decat MN cu aceeasi lungime de tarm, statistic, n ai nevoie de o flota de salvare
            speciala doar daca vrei sa ai niste
            echipaje care au salarii degeaba.
            4 Am adus exemplu britanic care arata
            ca si tara insula nu tine echipaje ci numai
            voluntari si nu poti sa zici ca la britts lipsesc bani.
            5 Daca instruiesti cadre, aceste cadre
            trebuiesc ceva de facut …..
            In scurt, inca vase inutile in afara de precum am zis, monitoarele 🙂
            Si dupa aia corul bocitoarelor aici urla
            ca pensionarii primesc pensii. Bine pensii
            dar care i esenta activitatii acestora ???

            6
            • Esenta activitatii cui, dov ?
              Marinari pe acele vase sunt 40-50. Restul sunt pompieri si cadre medicale.
              Ce te face sa crezi ca someaza la tarm ?
              Mi-e greu sa cred ca voi nu aveti nimic asemanator. Va credeam oameni seriosi. Daca arde ceva la 10 mile de tarm, voi nu iesiti din port si ii lasati sa arda sau sa inoate daca barcutele voastre micute nu pot iesi din cauza vremii ?
              Nu aveti platforme offshore ? Nimc de protejat in ZEE ?
              Nu mai pomenesc de acele conventii internationale in care si voi sunteti parte si care spun ca trebuie sa acorzi ajutor in zona ta, indiferent de condiile atmosferice si trebuie sa mai si cooperezi cu vecinii in zona lor, in cazul in care situatia necesita cooperare .
              Nu degeaba ziceam ca nu sunt banii nostri. Din 40 mil euro, 6 au fost de la buget.
              Fa un calcul matematic daca se merita sa platesti niste salarii si sa faci mentenanta pt niste vase in valoare de 40 mil euro, daca tu le-ai platit doar cu 6.
              Pe acelasi concept si pret, ai 12 elicoptere, 3 sisteme de drone si 2 nave de patrulare care pot fi militarizate in caz de ceva. Toate luate pe 85% fonduri europene.

              9
            • Daca avem suficiente nave la Paza de Coasta nu le mai cumparam pe acestea doua
              In Romania serviciile de urgenta sunt impartite in doua, in ceea ce priveste salvarea de vieti, de fapt sunt mai multe structuri care se ocupa de asta, dar in linii mari avem IGSU si restul lumii: Min Sanatatii, salvamontul, jandarmii montani si pe mare avem Garda de Coasta si ARSVOM – Min Transporturilor, dar aceste doua nave ale IGSU sunt specilaizate pt stingererea incendiilor.
              Ca puteam sa avem o singura structura, puteam, dar indiferent de cine apartin ele sunt necesare si trebuiesc dotate si cu echipaje.
              Paza de Coasta are alte atributii, iar Marea Neagra este una dintre cele mai periculoase mari din zona noastra.
              In privinta britanicilor te referi doar la navele rapide de salvarea vietii pe mare nu la navele care se ocupa cu lucruri mai grele cum ar fi stingerea incendiilor la platformele pteroliere. La britancii este o traditie de peste un secol, fiind o caracteristica tipica lor.

              Navele nu sunt inutile, ba dimpotriva cum nici flota de Dunare nu este inutila. Sunt insa de acord ca poate IGSU nu avea nevoie de o flota proprie si navele ar fi fost foarte bine incadrate in ARSVOM, care are si stingerea incendiinlor in atributile sale.

              6
      • Si inca: Vezi ca in toate tarile vase din astea sunt anexate la garda de coasta, graniceri si cel putin asta e mai de inteles,
        dar nu, Romania inventeaza o noua forta
        si nu numai, cauta salariati …..
        La asta nu i nici o justificare in special la
        numai 100 de mile marine de tarm. 🥴

        9
        • Ba ***,vezi-ti de pescuit si mai lasa-ne ca prea te pricepi la toate. Ai spune ca nu esti in razboi.

          14
        • Lista de mai jos e a noastra.
          Europenii au venit cu fonduri pt coeziune, au intrebat ca ne trebuie si asta a fost lista.
          La ce s-au gandit ca fac cu navele, nu stiu.
          Poate pt platformele offshore, daca se joaca tovarasii cu focul pe langa ele.
          In licitatie se pomeneste si de „respectarea obligațiilor internaționale asumate de România (convențiile IMO, SOLAS și SAR și convenția SAR”, daca ai rabdare sa cauti conventiile astea, ai vedea exact ce obligatii avem.

          Din punctul meu de vedere, e bine ca avem niste echipamente care pot fi militarizate in caz de nevoie.

          13
  3. https://igsu.ro/Resources/FinantareExterna/viziune2020.pdf

    Am mai dat link-ul la discutia despre cele 2 nave de interventii.
    Pe lista asta merg baietii.
    E un program pe fonduri europene.

    6
    • Uite cum merge ca am scris sus.
      Eu cred ca Romania deraiaza in
      cateva locuri in loc sa se ocupe
      cu lucruri importante.
      Ca ai vase de salvare, ai. Si ? Cadre?
      Cadre la marina militara ai dar vase
      cumsecade n ai.

      4
      • Fondurile erau strict pt igsu. Nu le poti folosi pt alceva si daca nu le folosesti le pierzi.
        La cate au primit aproape moca, era cazul sa se zbata putin cu gasirea oamenilror necesari sa le opereze, ca bani de la buget pt lista asta de cumparaturi primeau cand zboara porcul.

        6
  4. Vad articolul asta si iarasi imi aduc aminte cat de hapsani sunt francezii. Cu fabrica in Romania au pierdut contractul asta in fara unor americani care produc elicopterele in Polonia. Curat murdar, tovarasi! 🙂

    Daca privim la contractul asta, il intelegem mai bine pe cel al corvetelor.

    7
    • Francezii au propus la licitatie elicoptere facute in Franta, la pret aproape dublu. Ciudat e ca au propus doar 8 elicoptere, cand licitatia era pentru 12, au zis ca alea 8 ale lor fac cat 12…

      Insa au luat apoi un contract cu SRI de 6 elicoptere.

      4
  5. In sfarsit puteem merge la razbooi, avem blek heuk, …si turnaam si un film a la ridley scott cu litere mici, black hawk down, pe manele….))))…si cu ak-uri si casti din perioada ceusista….

    1
  6. Saptamana trecuta cand urcam in nefericitul Wizz Air pe pista aeroportului Timisoara, fix langa el era un „Redhawk” romanesc. Superb aparat, am facut si o poza… pacat ca nu m-am putut apropia cat sa pun mana 🙂

    1
  7. Din astea navalizate trebuia sa luam, nu de la franci, si nu doar 2 bucati….
    Aruncam cu banii aiurea …
    Cumpara draq de la unii, nu te tot scobi si lua cite 1-2 diferite … sa ai o varza la mentenanta, sa chitai dupa piese cind la unu, cind la altu’….

    Capete de creta… politicieni de mucava… shit-brain total la conducere…
    Si marele-ciuca, ce se vrea presedinte … oportunistu’ lui peste.

    N-a facut nimic pentru armata, ce merite crede ca are ?
    Mi-e sila de acesti politicieni.
    Bine ca UE ne-a dat bani, si a fost cineva mai destupat la cap sa propuna S-70M, cu bani europeni. Bine ca nu au luat franceze …ca iar iesea o mare balarie.

    Hai si cu restul pentru armata, le facem mentenanta aici. Si m-as uita si dupa niste Cobre ca chiar am avea nevoie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *