Elvetia va deveni furnizor si partener in programul Gripen E/F. Ar fi putut fi Romania…

+

 Gripen E/F

 

Industria elvețiană va deveni furnizor unic de componente majore pentru Gripen E

Compania de apărare și securitate Saab a adoptat decizia strategică de a găsi firme elvețiene care să dezvolte, să producă și să asambleze componente majore ale avionului Gripen E, inclusiv fuzelajul din spate. Peste 35% din lucrări vor fi plasate în regiunile de limbă franceză și italiană. Aceasta va crea un volum de afaceri pentru industria Elveției de aprozimativ 200 milioane franci elvețieni (164,46 milioane euro) și peste 500,000 ore/om de muncă.

Decizia de a dezvolta baza de furnizare pentru Gripen E în Elveția este un pas important pentru programul Saab de Participare Industrială Elvețiană (PIE). Ea demonstrează dorința și angajamentul companiei de a livra pachete PIE majore și directe pentru Gripen E și rezultă dintr-un dialog continuu cu armasuisse, Swissmem, GRPM (Groupe Romande Pour le Matérial de Défense et de Sécurité) și Swiss Gripen Group (SGG pentu Participare Industrială Directă PID).

Principalele domenii de atenție pentru activitatea industriei elvețiene vor începe cu dezvoltarea, producția și asamblarea a cinci elemente majore:

  • fuzelaj spate Gripen E
  • piloni (socluri pentru montare armament) Gripen E
  • con de coadă Gripen E
  • flapsuri Gripen E
  • rezervoare exterioare de ”largare” a combustibilului Gripen E

Aceste pachete inițiale reprezintă peste 500.000 de ore/om de muncă și un volum de activitate de 200 milioane franci elvețieni pentru industria elvețiană, și se referă la cele 60 de Gripen E comandate de Suedia și la 22 avioane Gripen E pe care le-ar putea comanda Elveția. Saab caută perteneri pe termen lung pentru programul Gripen, și va plasa peste 35% din acest pachet de afaceri în regiunile de limbă franceză și italiană.

„Suntem în discuții cu companiile elvețiene, inclusiv întreprinderile mici și mijlocii, din toate regiunile Elveției, care pot fi implicate în acest proiect major,” declară Lennart Sindahl, Șeful Business Area Aeronautics la Saab, adaugând: „Căutăm companii cu expertiză avansată și de mare competitivitate, care pot fi partenerii noștri pe termen lung și pot decide repede implicarea lor în acest program”.

 

Potențíalul viitor al implicării elvețiene

 

În  calitate de furnizor și partener Gripen E, participarea industriei elvețiene nu este limitată la avioanele suedeze și la cele potențiale ale Elveției, ci include și comenzi viitoare de Gripen E.

Companiile partenere elvețiene vor avea acces deplin la tehnologia implicată în pachetul de lucru. Transferul de cunoaștere le va da expertiză și competență acestor companii, pentru a concura pentru comenzi majore de la alți producători de aeronave din sectoarele civil și de apărare.

Programul de Participare Industrială Elvețiană (PIE) al Saab

În conformitate cu politica de offset a armasuisse, Saab s-a angajat să livreze o distribuție regională a PIE, 5% în regiunile de limbă italiană, 30% in cele de limbă franceză și 65% în cele germanofone. Saab s-a angajat sp livreze afaceri PIE evaluate la 100% din valoarea contractului Gripen. La finele lui 2012, Saab și partenerii livraseră aproximativ 250 milioane franci elvețieni (205 milioane euro) în afaceri cu peste 100 de companii elvețiene.

 

Comunicat Saab

 

 RomaniaMilitary

Si acum dragii mosului haideti sa va dau un motiv sa va dati singuri palme! In urma cu aproximativ un an, RoMilitary publica un articol despre ultima oferta Saab pentru Romania, oferta care nu a fost foarte publica, dar care implica achizitionarea de catre Romania a 48 de aparate Gripen E/F. Bineinteles ofeerta Saab includea offsetul de 100% din suma platita, dobanad redusa, credit-furnizor, etc. De fapt au fost mai mult de un articol…

Numai ca pe langa oferta industriala si de offset, Saab-ul mai promitea/oferea un lucru si anume: in cazul unui contract cu noi, Romania ar fi devenit, prin industria sa aeronautica, partener in programul Gripen E/F, adica, mai clar o parte importanta, de sa zicem 15%, poate mai mult, DIN FIECARE AVION GRIPEN E/F CONSTRUIT DE SAAB, PENTRU ABSOLUT ORICE CLIENT, AR FI AVUT 15% DIN COMPONENTE FABRICATE IN ROMANIA!!!

Din pacate atunci cand am publicat respectivul articol, unii dintre cititori s-au indoit de veridicitatea informatilor si asta datorita faptului ca nu am putut indica o sursa.

Dar astazi, odata cu aceasta stire, va puteti convinge ca am avut dreptate si sursele noastre stiau ce vorbeau. Saab-ul era foarte strans cu usa in urma cu un an de catre propriul sau guvern, insusi programul E/F fiind in suspans, daca Saab nu gasea un client extern serios. Iar daca Elvetia, pentru 22 de avioane a primit ce a primit, ganditi-va cat ar fi primit Romania pentru 48 de avioane, sau ce marja de negociere ar fi avut!!!

ATENTIE!!! Absolut toate avioanele Gripen E/F vor avea in componenta produsele fabricate in Elvetie, iar revenind la sansa noastra, care din pacate ne-a trecut pe langa urechi, putem comenta cu multa amaraciune, ca industria aeronautica romneasca ar fi lucrat astazi din plin, ar fi angajat oameni si toate avioanele Gripen E, inclusiv cele 60 destinate Suediei, ar fi avut componente Made in Romania, intr-un procent, cred eu , mai mare de 15%.

Dar Dumenezeu, nu-ti baga si-n traisa…iar noi suntem, cel mai probabil, printre cei mai prosti copii ai Domnului!

GeorgeGMT

26 de comentarii:

  1. 48 avioane gripen noi si offset 100% la un pret ft bun? fi serios … nimic nu se compara cu 12 f16 subrede din anii 60 … adica lucram din greu de 20 de ani sa desfiintam armata si acuma vi tu sa intrerupi traditia cu astfel de solutii ”obraznice” rusine cetatenee… cu stima, cel care v-a prostit de v-a luat voturile . pardon! alesul umil preocupat de situatia tarii trup si suflet

  2. Am promis ca nu mai scriu da’ chiar nu pot sa ma abtin….. puteti sa-mi spuneti si voi la ora actuala sa zicem prin absurd ca am avea offset ce firme ar fia capabile la noi in tara sa ofere produse competitive??? in afara de Aerostar cred ca nici una cele din Romarrm ma indoiesc atata vreme cat sunt sub comanda politica si sunt aproape de moarte la partea electronica sa zicem, Elprof ar avea capacitatile de productie??? si sa nu uitam totusi Elvetia are si o industrie de masini unelte LA NOI WORLD MACHINERY WORKS O DUCE CUM O DUCE DESI A LIVRAT O MASINA CU COMANDA NUMERICA PT PROGRAMUL ARIANE AR FI AVUT SI COMENZI DIN INDIA DAR DRAGII NOSTRI GUVERNANTI SI-AR CAM FI BAGAT LABUTELE PENTRU CA S-A CONSIDERAT CA ACELE MASINI UNLETE AR PUTEA FI FOLOSITE PT CONSTRUCTI DE ARMAMENT……….

  3. „Dar Dumenezeu, nu-ti baga si-n traista…iar noi suntem, cel mai probabil, printre cei mai prosti copii ai Domnului!”……….BUNA ASTA, DAR CRED CA SUNTEM SI CEI MAI CORUPTI NOROC CU CATIVA CA VOI CARE NE MAI DESCHID OCHII PACAT CA NU AVETI SI PUTERE DE DECIZIE……CE BINE AR FI FOST… SI SA MAI ORGANIZATI SIMPOZIOANE DE GENU’ AM VAZUT CA ZIARUL FINANCIAR ORGANIZEAZA CEVA DE GENU ZF POWER POATE II CONTACTATI…. EI AR PUTEA SA INVITE SI POLITICIENI SI CHIAR SA VINA AIA NU SA SE FACA CA NU VAD LA FEL CUM AM INTELES CA AU FACUT LA EVENIMENTUL VOSTRU!!!

  4. Cum se ajuta capitalisti intre ei ca s vanda la fraieri pe bani grei tehnica mil. Porniti industria de armament si o sa aveti bani pentru ce vrea muschiul vostru. Comisionul taica, comisionul! stapaneste democratia din rumunica.

  5. Nu inteleg logica dupa care armata este lasata sa moara incet-incet prin subfinantare (seamana destul de mult cu moartea industriei grele de ex.). Aviatia nu mai exista practic , tancurile aproape asisderea, blindatele usoare si TAB-urile sunt .pe duca, camioane si masini usoare de teren … ioc, marina e doar de parada, elicoptere de atac …. sa fim seriosi , antiaeriana e 0 etc. Chiar unii nu inteleg ca in epoca imprevizibila in care am intrat in ultimii 4-5 ani astfel de gandire e sinucigasa? Parerea mea ca singurele lucruri bune ce au ramas sunt trupele speciale, vanatorii de munte si diferitele batalioane antiinsurgenta folosite in A-stan …. dar e mult prea putin. Se pot numi maxim forte de mentinere a pacii sau corp expeditionar de sprijin nu Armata de aparare a Patriei. Pacat …

    • Logica este simpla. Vine la un ministru cu putere de decizie unu din vreo tara pretina si-i zice „uite-aici taica 5 milioane de coco daca distrugi ce e de disrus, iar apoi cand va fi cazul vei afla sa zicem cu o zi 2 inainte cand s-o tai tu cu tot neamu de la maimuta la robot in tari mai primitoare, gen Elvetia.

  6. Goeorge poti incerca sa faci intr- un articol sau miniserie o vedere de ansamblu actuala asupra Armatei noastre pe arme? M-ar interesa. Eventual comparand dotarea actuala cu cea de acum 20 de ani … sa zicem. Sau e prea greu de documentat?

  7. @ GEORGE GMT IN PARTENERIAT AR PUTEA INTRA DE EXEMPLU SI FIRMA PREMIUM AEROTECH DIN BRASOV CA IAR-UL CRED CA S-A DUS DEJA NAIBII OFF TOPIC MAI STIE CINEVA CEVA DE PROIECTUL TR 85 M2 SAU CUM SE NUMEA???

  8. Dragi compatrioti multe sar putea face la noi in tarisoara noastra dar tara nu e condusa de romanasi e condusa de baetzi destepti din sua…merionetele din romanica isi fac treaba pt un pumnd de dolarei , fraieri iau madularul in gura iar atlti o duc ca prin rai deci…Ar fost o ENORMA sansa pt romanica dar…ce sa ii faci e cum vor altii nu cum ar trebuii…vorba moderatorului ”Iar daca Elvetia, pentru 22 de avioane a primit ce a primit, ganditi-va cat ar fi primit Romania pentru 48 de avioane, sau ce marja de negociere ar fi avut!!!” ar fii fost cv pt spatiul aerian de aparare al tarii noastre + locuri de munca + bani la buget din impozite+ cooperare pt viitorul avion romanesc care probabil in clipa de fata va fii construit in urmatorii 30> de ani…lasati am scos din aviatia noastra Mig-29 care putea fii upgradat cu ajutorul baetilor din israel la Mig 29 sniper dar numai fraieri lau vazut mai slab decat F-15 si F16 germania are o opinie mult mai diferita decat noi ii credeau cu mult peste conservele americanilor…deci din cate vedem noi cica ar fii mai bune F-16 la mana a 14-a pardon a 2-3-a decat cele 48 de gripenuri + beneficile…repet tara nu e condusa de romanii doar de ”marionete infecte”

  9. Elvetia va cumpara pana la urma Gripenul E?A luat oficial aceasta decizie?
    Romania chiar daca ar primi pe gratis Grifonul, inclusiv offsetul la valoarea reala a avioanelor si tot s-ar cumpara jafurile alea de F16.

    • acuma ca si-au cumparat masini e normal..Astea sunt maruntisuri. tepele alea mari sunt dureroase, nu ca isi cumpara ambasadorul o masina

  10. uite o stire interesanta , rusia va efectua zboruri de supraveghere in Romania

    http://www.realitatea.net/rusia-efecrueaza-incepand-de-duminica-zboruri-de-supraveghere-in-spatiul-aerian-al-romaniei_1153201.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb

    as fi curios cam ce vor supraveghea, si ce vom supraveghea noi in ucraina, George poate faci un articol despre ce aeronave de supraveghere aeriana avem.

  11. Asa ca ultima sansa…nu putem vorbi cu suedezii sa o punem de un „stealth” cand au de cand sa inceapa?

    Adica ne vedem de mizeriile portugheze si in acelasi timp sa ii intrebam pe suedezi daca au de gand sa faca ceva gen F-35 si asta ar fi ca un fel de a doua sansa…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *