16 companii românești participă la târgul Farnborough International Air Show de la Londra

Farnborough-Airshow

Un număr de 16 companii românești participă, în perioada 14-20 iulie 2014, la târgul pentru produse din industria aeronautică Farnborough International Air Show Londra, cel mai important eveniment internațional de profil, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei.

Companiile sunt Aero Care, Aerogina, Aerospace Services, Aerostar, Alro, Avioane Craiova, GIAR, GM & T Internațional 2000, IAR, IAROM, Romtehnica, Sonovision România, Straero, Romaero, Turbomecanica și Institutul Comoti.

Acestea participă din fonduri proprii la târg, în hala specializată pentru întreținere și construcție aeronave, elicoptere și piese aferente.

La deschiderea oficială a târgului au fost prezenți consilierul de stat al primului-ministru, Sorin Encutescu, și secretarul de stat în Ministerul Economiei, Cosmin Cătălin Olteanu, care au vizitat pavilionul României și au discutat cu firmele participante, având o serie de întrevederi cu reprezentanții companiilor străine semnificative din domeniu, în vederea identificării de oportunități de cooperare cu societățile românești.

‘Oamenii de afaceri români prezenți la târg au avut numeroase întâlniri de lucru cu asociații de profil, firme de distribuție atât din Marea Britanie și spațiul UE, cât și din alte țări din afara spațiului comunitar, creându-se astfel reale posibilități pentru creșterea exporturilor pe această piață și pentru identificarea unor noi oportunități de atragere de investiții în țara noastră.

Ediția din acest an a evenimentului beneficiază de prezența mai multor firme care realizează produse de design aeronautic, solicitate pe piețele internaționale. Astfel, produsele care se expun la acest târg, în care un loc central îl reprezintă realizările de vârf din industria aeronautică, se înscriu în cerințele internaționale și respectă regulile din domeniu de prezentare și realizare tehnică. Firmele vor avea ocazia să participe la seminarii despre importanța respectării normelor obligatorii în domeniu pentru definitivarea realizării produselor’, se arată în comunicat.

Reprezentanții ministerului mai arată că participarea românească la cel mai important târg din domeniul aeronautic, alături de peste 1500 de expozanți din 40 de state, aduce un beneficiu real producătorilor români, experiența acumulată în competiția cu țările recunoscute din acest sector facilitând industriei românești dezvoltarea unor importante colaborări pe piața internațională.

Pavilionul național de la Farnborough International Air Show Londra a fost organizat de Ministerul Economiei, în colaborare cu OPIAR, asociația din domeniul aeronautic.

AGERPRES/(AS — autor: Florentina Cioacă, editor: Mariana Nica)

CraiovaForum (Ana-Maria Gebăilă)

8 comentarii:

  1. Ciudata decizia INCAS de a nu participa direct, ci prin subsidiara Straero

    • Bine ca sunt acolo, insa nu stau prea bine la portofoliul recent… asa ca mari sanse sa prinda contracte frumoase nu prea sunt pentru nici una dintre companii, poate cu exceptia celor cateva private, cum e cazul Aerostar.

      Laudabila totusi initiativa Min.Economiei – ar fi fost frumos sa se prezinte si la Le Bourget, sau mai bine la Eurosatory, unde sunt si alte categorii de arme… Poate la anul.

  2. Se vorbea la un moment dat de Aerotaxi, un avion utilitar care trebuia să revitalizeze Avioane Craiova. Se construise chiar și un prim fuselaj pentru teste și încercări. Din păcate și acest proiect pare mort din fașă.

    • Articol din 2010 🙁

      http://www.libertatea.ro/detalii/articol/romania-nu-produce-doar-masini-low-cost-ci-si-avioane-asa-va-arata-loganul-aerian-299087.html

      Apropo de proiecte…… :

      – „El speră că acest proiect să fie un succes financiar care să permită asigurarea resurselor necesare pentru realizarea principalului său vis: construirea elicopterului „Eduard I H”. Eduard Popa încerca acum, alături de Centrul pentru Aeronautică din cadrul Universității Politehnica București, cu Institutul Național de Cercetări Aerospațiale „Elie Carafoli”, cu Agenția Spațială Romana, punerea în practică a proiectului elicopterului realizat de el.” 🙂

      „Proiecte finalizate Eduard Popa ne-a mai declarat că „după cele 3 kituri de Alaskanbushmaster – avion de 4 locuri, cu motor cehesc -, am realizat licența și am construit prototipul și linia de fabricație pentru un avion de lux de 2 locuri. Luxor (Eduard 2 A), după cum l-am denumit, a fost o comandă a unei firme din țară. La cererea unui alt client, s-a născut, apoi, o nouă variantă a acestui avion (Eduard 2 A), cu 2 elice pentru o decolare foarte scurtă, variantă care se cheamă Scorpio (Eduard 3 A). În paralel cu acestea, am proiectat și construit diverse componente originale, precum: aripi, fuselaje și ampenaje pentru avioanele Eduard 4 A, Eduard 5 A, Eduard 6 A și avionul amfibiu Eduard 7 A.”

      http://www.bzb.ro/stire/eduard-popa-brasoveanul-care-calca-pe-urmele-lui-william-boeing-a6448

      – Avionul de criza Dracula-Bat !!!
      http://pilotmagazin.ro/2011/12/avionul-de-criza-dracula-bat/

  3. IAR 99 SOIM – „The prototype-demonstrator aircraft was exhibited at the Paris Air Show in June 1997 and then the Farnborough Air Show in September 1998.”

    Farnborough 2014: IAR-XT ? Sau inca nu m-am trezit? 🙂

  4. http://www.economica.net/toate-companiile-care-nu-obtin-profit-vor-intra-intr-un-amplu-proces-de-restructurare-nita_84288.html

    „În legătură cu situaţia Fabricii de Avioane din Craiova, aflată încă în portofoliul statului, Niţă a spus că există mai multe companii interesate de această fabrică, însă mai întâi trebuie ‘făcută să meargă’.

    ‘Ne preocupă şi Avioane Craiova. Suntem în discuţii acolo cu tot felul de companii. Eu am un principiu: întâi să o facem să meargă şi apoi să o vindem. Cred că este mai bine aşa, decât s-o vindem când este într-o situaţie proastă şi toată lumea îţi dă un preţ de nimic. De altfel, pe unde am trecut, aşa am făcut’, a mai spus ministrul Economiei.”

  5. Care IAR, IAR Brasov sau Craiova?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *