În 1880, la această dată, odată cu înfiinţarea celui de-al doilea batalion de geniu, prin Înaltul Decret nr. 2550, s-a constituit şi câte o companie de căi ferate, primele asftel de subunităţi din Armata României, potrivit volumului „Calendarul Tradiţiilor Militare” (2010).
Primul Batalion de Căi Ferate a fost înfiinţat în 1887, iar în 1898 a fost aprobat primul regulament asupra transporturilor militare pe calea ferată, potrivit rft.forter.ro.
La mulți ani tuturor celor care își desfășoară activitatea în acest domeniu!
Autostrăzi, căi ferate și poduri avem?
https://www.youtube.com/watch?v=gFN02Mtz6kg
Infrastructura e vitală pt dezvoltarea economică, intervenții in caz de dezastre, și război….
Pe ai noștri puliticieni nu îi „mișcă” nimic din propoziția de mai sus,din păcate.
La multi ani transporturilor ArmRo! Ce bune ar fi 30 AAV-7 A1 modernizate pt Regimentul de infanterie marina si nu numai, dar numarul de AAV-7 A1 ar trebui dublat, ca deocamdata TBT/TAB 8×8 amfibii in ArmRo sunt sub necesar sau nu sunt deloc (TBT 8X8). Nu stiu cat de amfibii mai sunt MLI-84/-N Jder si MLVM, dar si acestea sunt in numar insuficient pt ArmRo.
MLVM n-a fost niciodată amfibiu. Nici MLI
Citeste bine ce scrie aici!
https://ro.wikipedia.org/wiki/MLVM
https://en.wikipedia.org/wiki/MLVM
https://en.wikipedia.org/wiki/MLI-84
https://ro.wikipedia.org/wiki/MLI-84
MLI-84/-M Jderul prin modificare nu mai este chiar foarte amfibiu precum BMP-1.
Oricum in orice caz ArmRo sta rau la vehicule amfibii de care are f mare nevoie iar situatia trebuie repede remediata prin dotarea cu astfel de vehicule, pt moment din import. In timp da se pot fabrica astfel de vehicule pe roti si shenilate in Romania dar asta cere timp iar ArmRo acum are nevoie de tehnica militara datorita situatiei de la granita de est a Romaniei!!!
Eu îți spun din teren, tu îmi dai linkuri.
https://www.rumaniamilitary.ro/rachete-antitanc-in-armata-romana-maliutkaat-3-sagger#prettyPhoto%5B2085%5D/22/
Nu realizezi ce imagine caricaturala iti construiesti .
MLI-84 nemodernizat are capacitate amfibie .
Problema e ca pe apa nu au viteza si manevrabilitatea TAB-urilor, care au propulsie prin jet . De aceea sunt recomandate pe apa lina .
Dar am mai discutat problema aici ,, inclusiv cu operatiile de trecerea la regimul amfibiu si degeaba , barfa mai puternica decat realitatea .
Problema MLVM-ului e ca nu are placa antival incorporata, in rest e etans si amfibiu .
Cele doua modele cu turela de 25 si 30 mm nu mai erau .
Datele din wikipedia sunt gresite, pe apa atinge doar cinci – sase km/h .
nu ne intrece nimeni la sarbatori si aniversari.
Să ne trăiască, să fie cat mai echipați, pregătiți să nu avem nevoie de ei.
Catamaranele alea sunt super, nave foarte reușite. Apa calda, mâncare bună la bord :D. Marinari, deh, chiar daca din Forțele Terestre. Erau la geniu inițial. Batalion treceri.
La multi ani !
La Multi Ani!
La multi ani ! Caci fara transporturi toti erau smecheri la maxim 100 de km de unitate 🙂
Să vezi ce fata ai făcut aia din SAS când au mers cu un 665 :D. La fel și americanii ussf. Erau și mașinile top și șoferii.
„Autostrăzi, căi ferate și poduri avem?”
Poduri ca poduri dar tare sunt curios cati din armata romana stiu sa foloseasca un excel pentru a tine un logstat.