2747 de bucati JLTV „cu de toate” pentru Regatul Unit, pretul putin peste 1 miliard de dolari

Defense Security Cooperation Agency (da, cei cu „Habemus Patriot?”) postase inaintea subiectului care ne intereseaza pe noi si o alta stire: Regatul Unit doreste sa achizitioneze 2747 de JLTV-uri pentru 1, 035 miliarde dolari.

Aceasta posibila vanzare va include accesoriile: echipamente de integrare, piese de schimb, panouri suplimentare de blindaj modular, componente de motor pentru rulaj in mediu arctic, echipamente de trecerea vadurilor, componente de rulaj cu cauciucurile penetrate si cauciucuri de rezerva, acumulatoare de tip „silent watch”, echipamente hardware pentru extinderea capacitatii de stocare electrica, adaptoare, componente suplimentare cargo, instruire pentru mentenanta si operare, servicii de asistenta tehnica si suport logistic din partea guvernului USA, precum si alte elemente de suport logistic si de program necesare.

Costul total estimat este de 1,035 miliarde dolari.

Principalul contractor al acestei vanzari va fi Oshkosh Defense, LLC, Oshkosh, Wisconsin. Echipamentele prevazute in contract vor necesita suport minim din partea firmei constructoare mai inainte mentionata pana cand clientul va face tranzitia la suportul propriu.

Nu se cunoaste nici un fel de aranjament de tip offset in legatura cu aceasta vanzare.

DSCA

De precizat ca pentru US Army sunt prevazute 49100 JLTV (incepand cu anul 2018 pana in 2040) si 5500 pentru US Marine Corps (din 2018 pana in 2022) pentru un pret estimativ de 30 miliarde de dolari (deja exista un contract de productie pe 3 ani, low-rate, de…17000 de vehicule, in valoare de 6,75 miliarde dolari). Variantele de baza sunt cu 4 locuri pentru lupta si 2 locuri pentru suport/logistica, nu se cunosc detalii pentru ceea ce vor insularii.

23 de comentarii:

  1. Ăstia au bani, nu glumă. Cumpăra englezii mașinuțele astea cum cumpără ai noștri șosete pentru soldați. Dau un miliard cum dau ai noștri un miliard de lei vechi. Americanii, nici nu mai vorbim.

  2. Bai ce ma enerveaza astia !
    Si mai conduc si pe partea gresita a drumului …….

  3. Rezulta undeva in jur de 375.000 per masina. Foxhoundul e un model a cum sa nu faci o achizitie, pacat. JLTV-ul pare bun, dar e asa urat ca nu l-as atinge cu un bat 😛

  4. Ce fraieri ! In loc sa-si cumpere Dacia dau banii pe porcarii!

  5. asta e inlocuitorul lui hummer?

  6. Mie imi place mult cum arata noul Hummer. 🙂
    Oshkosh are o fabrica in Romania la Medias, dar nu pe partea de tehnica de lupta, s-au obisnuit deci cu „realitatile locale”.
    Noi avem un RFI pentru asa ceva, n-am putea sa ne „combinam la cartela”? 🙂
    P.S. Referitor la achizitia britanica: „Nu se cunoaste nici un fel de aranjament de tip offset in legatura cu aceasta vanzare.”

    • Nicoara Alexandru

      Sunt prezenți la Mediaș prin JLG Industries Inc, lider mondial in productia de nacele si platforme pentru acces si lucru la înălțime și le merge foarte bine.
      Nu ar fi rău să facem la Mediaș câteva JLTV, poate ar mai revigora orașul asta aproape mort.
      VISE.

      • De la productia de nacele si platforme pana la productia de astfel de vehicule e cale lunga… Cam cum ai spune ca putem asambla la Mioveni cateva F35…

    • Si Armata romana ar avea nevoie de JLTV dar fabricate in Romania sub licenta si de MRAP-uri printre multe altele ca tehnica militara .

  7. noua ne-ar trebuii cate sute din acestea

  8. Cateva mii ar fi bine,
    Si varianta Transport si varianta logistica ,
    Ambele usor blindate , poate si plus kit in cazuri mai speciale.
    Centru de logistica comun, etx etx.
    Chiar nu putem cumpara o licență pt ceva asemănător de undeva ,. Sa se produca local , iar motoarele sa fie importate poate si cutiile mecanice daca nu ne duce capu sa le facem aici..
    Chiar suntem asa de prosti !???!

  9. JLTV a fost cumparat de americani dupa o competitie in care au testat 3 modele. Au contat performantele si costul pe viata al produsului.

    La noi erau in licitatie Oshkosh si unii cu masini de care n-au auzit nimeni – inclusiv Teamnet. Sa aduca masinile la evaluat mai intai si dupa aceea sa se poata califica in licitatie, daca trec de evaluare.

    Asa se fac achizitiile, nu cu produse pe care nu le-a vazut nimeni si nu pe „pretul cel mai mic,” altfel iese vreo Dacie 1300 cu turela… sau vreo alta aiureala.

    • Nu-i nimic, noi intai le cumparam si dupa aceea le testam. 🙂 Punem caruta inaintea boilor! 🙂
      In aceste conditii ma intreb ce se intampla daca la testare nu corespund…
      Cam ca la RHIB-uri, receptia calitativa se face dupa incheierea contractului si inainte de a accepta livrarea.
      Poate ca totusi ar trebui sa se mai schimbe una alta prin sistemul ala legislativ de achizitii publice.
      Se aude acolo la guvern si parlament? Nu cred…

      • la evaluare in mod ideal in cazul respectiv se intampla urmatoarea problema – vezi Piranha – nu corespund, nu se semneaza receptia.

        dar ce te faci daca chiar ai nevoie de obiectele respective (fusesera achizitionate de urgenta pentru Afganistan, unde s-a si terminat razboiul pana au trecut alea receptia).

        in practica de zi cu zi insa utilizatorul final e sub presiunea nevoii sa accepte compromisuri la receptie – altfel ramane fara nimic.

        de asta ar fi esential sa se faca testarea mai intai, in faza de precalificare, dupa care sa se faca licitatia cu cei care s-au calificat.

        legislatia permite, exista si acum o faza de precalificare insa e una focusata pe hartii – ca ai platit pensii, ca ai platit impozite locale, etc.

  10. Stie cineva care ar fi necesarul armatei? S-a facut vreo analiza de catre MApN?

  11. Multumesc. Asta arata o analiza atenta poate 40 (nu mai iau 16…) poate 286….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *