Guvernul ceh a aprobat vanzarea de L-159 catre Irak.
Ministerul Apararii din Cehia va permite vanzarea a 15 avioane de atac usor si antrenament L-159 ALCA catre Irak, a fost anuntat pe 27 august.
MApN-ul ceh a ajuns la un acord cu compania producatoare – Aero Vodochody – sa transfere 11 L-159A din surplusul de aeronave stocate ale Fortelor Aeriene si alte 4 L-159 din serviciul activ, incluzand aici si doua modele L-159B (cu dubla comanda).
Republica Ceha, Slovacia si Suedia au semnat o scrisoare de intentie , acceptand sa coopereze in folosirea avioanelor de atac Saab Gripen – pavand drumul pentru o potentiala achizitie slovaca a modelului respectiv de aeronava militara.
„Semnarea acestui acord astazi va pune bazele pentru o cooperare bilaterala in jurul supravegherii aeriene commune a spatiului Cehiei si Slovaciei,” se spune intr-o traducere a unui document prezentat pe situl Ministerului Apararii din Suedia, 30 august.
Slovacia cauta sa-si inlocuiasca propriile RAC MiG-29S in urmatorii doi ani. Ministrul slovac al Apararii a facut unele afirmatii in media locala, in mai multe ocazii, cu privire la alegerea Gripen, desi cerintele sunt in continuare bazate pe o competitie deschisa.
Este posibil ca Slovacia sa ia Gripen in leasing, precum vecinii sai, Republica Ceha si Ungaria.
C-27J Spartan pentru Slovacia
Vorbind la SIAF (Slovak International Air Fest) 2014, pe 30 august, Martin Glvác – ministrul slovac al Apararii – a spus ca spera sa „finalizeze un contract pentru cumpararea a doua aeronave Spartan. Ambitia noastra este completam procesul pana pe 30 septembrie„
Slovacia incearca de foarte multa vreme sa cumpere un nou model de avion de transport tactic pentru a inlocui prorpriile Antonov An-24 „Coke” si AN-26 „Curl”. Totusi, in ciuda accidentului fatal al unui An-24 din 2006, ce a urgentat necesitatea achizitionarii, problemele bugetare au intarziat discutiile si in final procesul a fost anulat in 2009, desi toate procedurile pentru C-27J erau gata in decembrie 2008. Discutiile cu Alenia au fost reluate in 2012 si un MC-27J „gunship” a fost prezent la SIAF 2014.
avem si noi nevoie de doua MC27 Gunship pentru Carpati si Nistru 🙂
parca mai trebuie sa ne aduca unu, si din totalul de 7, doua sa fie transformate in MC27J Gunship.
https://www.youtube.com/watch?v=FGnPpSTJXck
Nu am putea sa propunem si noi la vanzare IAR-99? (nu alea in dotare, sa construim ca sa vindem)
pai ar insemna ca ambasadorii sa faca ceva care sa le justifice sumele incasate;
nu am auzit 1 singur caz de ambasador care dupa 1990 sa fi facut ceva care sa aduca un profit tarii noastre;
plante avem si`n tara, numa` ca aici le crestem pe camp.
Lipsa de organizare care pleaca de la cei din capu statului.
Adica statul minimal si nu e treaba statului.
Eu am avut ocazia acum 25 ani sa particip la cumpararea unor utilaje CNC elvetiene de 2 milioane dolari bucata si erau vre-o 5 bucati. Cand am plecat impreuna cu alte doua persoane fiecare cu treaba lui atasatul ECONOMIC al ambasadei elvetiene ne-a condus la aeroport si ne-a rezervat bilete de avion.
Cam asa se implica alte state capitaliste. Dar ai mostrii sunt mai capitalisti ca altii adica simplii SPECTATORI.
In momentul de fata chiar daca am vrea nu am mai putea sa construim IAR093 si IAR-99 pentru ca ne lipsesc motoarele si componentele. Toate fabricile care dadeau componente catre uzina din Craiova sunt inchise asa ca nema piese.
Si un mesaj catre toti cei de aici de pe forum care inca mai spera sa se dea drumul la fabricile de tancuri, taburi si ce o mai fi: oameni buni, au trecut 25 (douazecisicinci) de ani din momentul in care au fost puse in conservare. Presupunind prin absurd ca liniile alea ar reporni (ele nu vor reporni niciodata dar prin absurd daca…) nu exista piesele din care sa se asambleze ceva, nu mai exista oamenii care sa manevreze liniile, si produsele care ies de pe liniile alea nu mai sunt competitive. 25 de ani in domeniul militar inseamna o eternitate (noi inca mai luptam cu T55) asa ca daca vrem o industrie de aparare trebuie sa o luam de la zero.
Industria de aparare romaneasca este UTI, care e o firma in care SRIul e implicat in mod masiv. Iar UTI nu face decat soft, ca asa poate primi o caruta de bani pentru foarte putina munca. Daca ar face tancuri, fierul ala costa si nu iese profitul…
daca vrem putem sa facem orice;
trebuie ca si conducatorii nostrii sa isi doreasca acest lucru;
faptu` ca liniile de montaj sunt in conservare nu conteaza;
inca mai avem cadre universitare care pot pune umaru` la cercetare;
daca tehnologiile de sudare, lipire, etc s`au modificat, univesitatile ar trebui sa le cunoasca, sunt si cadre universitare serioase nu sunt toti mang sau dna standford actual membru csm;
tehnologiile de turnare a otelului si a aliajelor de otel nu s`au modifica substantial in ultimii 25 de ani;
nici o tara nu s`a ridicat fara un pic de munca patriotica vedeti exemplu` Germaniei dupa WW2;
lumea l`a luat in bascalie pe Boc cand a pus mana pe coasa si le`a arata oamenilor ca trebuie sa muncim;
avioane se mai pot construi si cu strainii, daca noi nu mai suntem in stare sa fabricam unele componente – este o fabrica americana de aripi si profile de aviatie langa Baia Mare – fabrica lucreaza de ceva timp si face angajari…;
tara inca are locuitori care sunt capabili sa schimbe tara in bine, trebuie ca cei de la conducere sa ii motiveze in dorinta de schimbare a tarii;
ar trebui ca statu` sa intervina – multe lucrari de investitii au fost realizate de armata(transfagarasan, etc) ma refer la lucrarile de infrastructura care pot fi executate de specilistii armei geniu (drumuri, autostrazi, etc) – sigur iesim mai ieftin decat orice bechtel, etc, iar banii raman in tara;
fara investitii economia n`are cum sa`si revina si riscam sa dam tara urmasilor nostrii intr`o situatie cu mult mai grea decat am primit`o de la inaintasii nostrii.
pe de alta parte, trebuie sa recunoastem cand gresim – cum spuneau comunistii sa ne facem autocritica;
exista cazuri cand industria noastra produce si ea harburi, aceasta problema poate fi rezolvata prin cresterea exigentei beneficiarului;
cu regret am aflat ca proiectul SAUR 4 a fost finalizat iar ministru` de aparare organizeaza licitatie pt. vehicule 4 x 4 blindate dar n`are de gand sa dea un leu pt. prototipu` SAUR 4 (pacat de munca unor ingineri); SAUR 3 este intr`o situatie asemanatoare, aici guvernu` zice ca dorest produsu` dar nu vrea sa dea bani;
pai daca conducatorii nostrii nu vor decat smen si licitatii aranjate nu are cum sa mearga tara asta bine;
produce cineva IAR-99 si nu stiu eu?
capatu` satului Cum, nu ai auzit? Cand ai nostri erau aproape gata sa vanda tancuri in Columbia, ambasada romana a reusit sa tranteasca afacerea!
cum asa?
@Mircea Detalii??? Din cate cunosc n-a fost niciodata vreo afacere, a fost doar o combinatie cu evreii. Daca ai mai multe detalii, apreciez.
Au fost cateva vizite a unei delegatii a UMB in Columbia si o oferta ferma, pentru TR-85 M2. Oferta romana batea ca pret pe cea chinezeasca si cea jidana. Si cum Columbia nu avusese niciodata tancuri, accepta un pret mai mic pentru un tun mai mic, dar cu aparatura de ochire de ultima ora (Merkava era ori vechi, ori scump, fiind doua variante de oferte). Dar au aparut interpusi, comisioane, chestii diplomatice, etc.
Trebuia sa fie inclusiv o demonstratie de tragere.
Se pare ca pana la urma columbienii nu au mai cumparat nimic. UMB astepta ca o salvare acest contract, si era cat pe aici. Plus ca daca se facea standardul M2, poate il luam si noi …
nenorocitii………
Pai, M.C. al saptelea e gata de ceva vreme si noi nu avem bani sa-l platim! asa ca de unde bani de trensformare? Nici simulatorul nu e platit inca.
@Mircea@Vlad
Aveti dreptate. Ambasada romana a facut jocurile evreilor si asa nefiind o actiune sustinuta de statul Roman prin ambasador/ambasada (atunci cel putin aveam), a fost sortita esecului. Ca si cele ce urmeaza daca nu se ratifica acordul interguvernamental.
vorbesc aia despre Airbus in Romania, ministru etc, pentru elicoptere
ca au semnat hartoagele, adica e inchisa treaba, probabil e vorba de MK1
Cum, ce, unde, cand?
erau la guvern cu aia strainii, discursuri etc, poate apare stirea sa pun un link
http://stiri.tvr.ro/guvernul-a-semnat-un-memorandum-cu-airbus-helicopters-privind-proiectul-super-puma-mk-1_49555.html
Conferinta de presa, costume, zambete, blitzuri si multe vorbe goale.
S-a semnat un memorandum, ce inseamna asta mai exact?
Sa ne anunte cand se semneaza un contract ferm de productie a 36 de SuperPuma in Romania pe urmatorii 8 ani, pentru RoAF. Sau 12 la export pentru Algeria. Ar fi bine ca productia sa se faca ad-literam in Romania, e normal sa se mai importe un cip sau un modul de comunicatii, dar daca cumva ehem, „memorandumul” ala stipuleaza ca noi vom „bate nituri” in componente fabricate altundeva si aduse aici pe camion, atunci sa si-l bage undeva.
am spus mai demult ca nu ar fi rele, acum m-am uitat iar…sper sa fie pentru SMURD, pentru armata sper sa se mearga pe chestii din „military range” cel putin…NH90 sau altu’
super puma mk1 poate fi adus la ec725 ulterior?
E o linie de evolutie paralela, care inglobeaza in varianta de baza, standardizata, un pachet mai low-cost, provenit din ce este pe EC-725 si alte evolutii.
Pe de alta parte, fuselajul Mk1 este varianta scurta de la Super-Puma, pe cand cel al EC-725 este varianta extinsa (deci mai lung)… idem cu motoarele, care la EC-725 au mai mult spatiu si sunt nitzel mai puternice…
Mk1 a aparut tocmai din cauza ca EC-725 este prea scump pentru anumiti clienti cu nevoi mai modeste.
deci daca o sa fie ceva pentru armata o sa ne alegem cu MK1?
e o competitie cine ajunge mai repede in sec. XIX ?
cata labaraie………………………………………………….
nu neaparat… poti sa comanzi ce vrei… doar ca nu vor fi integral construite aici. Doar daca iei un lot mai semnificativ, ca sa poti negocia si asamblarea aici, nu 1-2-3 bucati.
MK1 e versiune civila… dar vor face si una militara.
Aici diferentele fuselaj scurt/lung:
http://rm-cdn.serverhost.ro/wp-content/uploads/2014/02/2010-08-24_002.jpg
si articolele pe subiect:
http://www.rumaniamilitary.ro/puma-naval-sm-sau-super-puma
http://www.rumaniamilitary.ro/elicopterele-militare-ale-romaniei-si-iar-brasov-via-eurocopter
eu sunt pierdut, ce vom face noi in Romania este superpuma varianta civila sau cougar?
intreb pentru ca pe site superpuma e la civil si cougar la militar
deci daca e ceva noi vom avea cougar, nu?
corect,
Cougar-ul militar contine dotari extra specifice necesitatilor armatei si operarii in mediu ostil (de la sisteme de autosigilare a rezervoarelor, la redundanta suplimentara si alte protectii), fiind mai scump decat unul civil.
pe termen scurt civilul, Super-Puma, iar dupa 2019 probabil si militarul, Cougar.
bun, mersi pentru clarificari
pai cum o sa mearga cu Puma actuale? vor fi inlocuite treptat de cougar pentru rol adevarat de transport sau pastram 2 tipuri de elicoptere de transport? puma si cougar
ar fi ca dracu, sa se mearga pe cougar pentru inlocuire treptata si sa vorbeasca sa facem si unu de atat si niste albinute, sa avem rolurile clar definite ca daca ramanem cu cougar + puma cu mitraliera…..
In functie de starea structurilor si batranetea materialelor, se pot imbina 2 optiuni:
– sa aduca o parte din parcul IAR-330 Puma la standard HC Mk2/ Cougar (macar Navalurile si Socaturile): de inlocuit mai ales motoarele si rotoarele+transmisii, ca astea sunt cele mai solicitate + ceva ranforsari la structura (echivalent progam SLEP pt. F-16) + electronica modernizata si mai multa siguranta a zborului + protectie (semnatura redusa IR, bruiaj optic/laser)/blindaj (sa nu uitam de degivrarea in pale).
– sa produca in completare Cougar/ EC-725 Caracal (eu as prefera EC-725 pentru transport, ca are fuselaj mai lung si e mai incapator, cu autonomie mai mare)
da, trebuie aduse toate, fie Puma si eventual Cougar la un anumit/acelasi standard sa reprezinte categoria transport si atat, sa nu o mai intinda cu struto-camile…si apoi sa ne uitam ce facem cu cele de atac si albinute
EC-725 sau de ce nu, NH-90, doar ca ultimul iese nitzel mai scump 🙂
Apropo de „albinute”:
http://www.cicare.com.ar/es-ch-14.html
🙂
Da, il stiu… ma gandeam sa-l bag ca si fotoghicitoare la articolul despre MD-530 sau AH-6i… dar apoi am zis ca poate fac un articol aparte… amu’ am ramas nehotarat 🙂
poate de dat alaturi de alte ciudatenii, cum e asta – Kazan Ansat 2RC:
http://bemil.chosun.com/nbrd/bbs/view.html?b_bbs_id=10044&num=159144
Se trezira francezii. ‘France says it cannot deliver Mistral warship to Russia over Ukraine’
http://rt.com/news/184848-france-mistral-delivery-russia/
Bine ar fi, pare un lucru firesc.
Propun sa cumparam noi unul, tot e nevoie de intarirea fortei navale in Marea Neagra, conform spuselor lui Base 🙂
capatu` satului Nu stiu la ce te referi cand spui SAUR 4! Proiectele SAUR au fost proiecte private ale Automecanica Moreni (1 si 2). Proiectul finantat de Armata a fost TBT 8X8, si s-a finalizat doar carcasa blindata, nu s-a finantat si prin urmare nu s-a echipat cu o drive-line (motor+transmisie etc). Dupa cate stiu, urma sa se continue finantarea, dar, sincer, am mari indoieli ca Moreniul este in stare s-l faca. Doar cu un furnizor puternic de componente. Chiar si asa! Un integrator trebuie sa aiba macar o linie de montaj ca lumea. Sudura in blindaj nu e o sudura oarecare.
Le département américain de la Défense a confirmé que l’Arabie Saoudite sera le client de lancement de l’hélicoptère d’attaque léger Boeing AH-6I «Little Bird», suite à la signature d’un contrat d’une valeur de 234 millions de dollars pour 24 appareils.
http://psk.blog.24heures.ch/archive/2014/09/03/l-arabie-saoudite-commande-l-ah-6i-856924.html
Si noi…?
Legat de ce nevoi avem noi pt dotarea cu elicoptere:
1-Pentru transport putem achizitiona intr-adevar Cougar-ul fiind mai lung decat actualul nostru Puma.
2-Pentru atac din pacate Cougar-ul este prea mare ca gabarit. Cea mai potrivita structura pentru atac din familia Puma din punct de vedere al gabaritului este actualul Puma pe care-l avem in dotare, orice fuselaj mai mare este inutil si ia din agilitatea aparatului. Ce putem face noi pe viitor insa este sa producem in continuare fuselaje de Puma standard pe care sa potrivim motoarele Cougar-ului, care sunt mai puternice si antreneaza si o elice cu 5 pale. Upgradand si avionica chiar si mai departe de ce s-a facut pana acum, am obtine intr-adevar un elicopter de atac mai agil, mai puternic, mai performant.
eu nu sunt de acord cu punctul 2
deabia am inceput si noi sa ne mai miscam, un RFI, un Airbus, una alta si visam la carpeli in continuare…sa ramanem blocati in trecut..
eu cred ca daca Cougar va fi facut in Romania, sa fie urmatorul elicopter de transport si DOAR TRANSPORT, fara alte abureli…
si mai incolo vedem ce gasim sa avem un elicopter de atac si doar atac, nu puma cu AG-7 pe el sau alte magarii…decat sa am o chestie ca asta sa imi manance bani aiurea, fara un rol clar definit, mai bine mai pun putin si incerc treptat sau iau unu’ special pentru atac.
daca putem sa avem si vreun „ou” gen AH6 si mai bine…
Pentru atac: Bell AH-1Z Viper !
Agusta A129 Mangusta ar fi cel mai bun pentru noi, datorita pretului si nu e rau deloc ca masinarie, cum au facut turcii