Forțele Aeriene din S.U.A. au acordat companiei Boeing 9,2 miliarde de dolari pentru dezvoltarea unui nou sistem de pregătire avansată a pilotului, care va ajuta la pregătirea piloților de luptă și bombardiere pentru generațiile viitoare. Boeing este contractantul principal desemnat pentru Advanced Pilot Training Program. Saab este un partener de împărțire a riscurilor cu Boeing în dezvoltarea avionului T-X. În această etapă, Saab nu a primit o comandă de la Boeing.
“This selection allows our two companies to deliver on a commitment we jointly made nearly five years ago”, spune Håkan Buskhe, președinte și CEO al Saab. “It is a major accomplishment for our partnership with Boeing and our joint team, and I look forward to delivering the first trainer aircraft to the U.S. Air Force.”
“Today’s announcement is the culmination of years of unwavering focus by the Boeing and Saab team”, spune Leanne Caret, președinte și CEO, Boeing Defense, Space & Security. “It is a direct result of our joint investment in developing a system centered on the unique requirements of the U.S. Air Force. We expect T-X to be a franchise program for much of this century.”
Contractul inițial de 813 milioane USD către Boeing acoperă dezvoltarea ingineriei și producției (EMD) a primelor cinci aeronave și a șapte simulatoare.
Saab și Boeing au conceput, dezvoltat și testat în zbor două noi portotipuri construite în mod special – demonstrând designul și repetabilitatea sistemului în capacitatea de producție și de formare.
Boeing poate acum să înceapă plasarea comenzilor cu furnizorii săi, inclusiv cu Saab. Mai mult de 90% din oferta companiei Boeing va fi realizată în Statele Unite ale Americii, susținând mai mult de 17.000 de locuri de muncă în 34 de state.
Pentru mai multe informații despre aeronava T-X, vă rugăm să vizitați:
Holy Lockheedo!
ei lasa, ca prea luau Lockheed tot!
Cred era logic ca USAF sa vrea un concept nou. T-50 si M346 sunt totusi avioane mature care au 15-20 de ani deja si poate un potential de dezvoltare mai mic.
Oricum in SUA cei trei mari au ce manca. Lockheed F-35, Northrop B-21, Boeing MQ-25 Stingray, P-8, K-46 si T-X (cu siguranta mi-a scapat vreun program important)
proiectu Boeing-Saab tx a castigat pt ca era singuru care indeplinea, sau se apropia cel mai mult de conditiile de selectie: disponibilitate de 80 % a aparatului, manevrabilitate, etc
criterii neindeplinite de LM, si restu,
matur, imatur nu conteaza,
conteaza ce poate face aparatu si daca indeplineste criteriile cerute,
iar criteriile au fost facute pt militari nu pt firma nu stiu cui ca ii e prieten sau a cotizat in campanie,
sau credeti ca acolo se poarta intelegerile astea de la noi: lasa ca vopsim frumos aparatu sa dea bine la prostime si mai facem un show aviatic si gata avem avioanele, am scapat si de bani, putem dormi linistiti,
aia au conducere adevarata la armata
conducere care trebuie sa vada care sunt cerintele militare din viitor nu de acum 50 de ani
probabil va aparea si o versiune CAS si una pt marina,
un avion frumos,
la mintea mea, Boeing Saab tx cel mai frumos si mai manevrabil dintre participanti
ar fi interesant de luat pt noi cateva de astea pt misiuni CAS
sau un saab 39 pt astfel de misiuni,
Si o sa fie propulsat de 1 F-404-GE, sigur o sa fie supersonic, cam un fel de F/A-50 Golden Eagle. Daca ii fac si varianta monoloc poate sa inlocuiasca cu brio MIG-21 si sa fie un demn urmas al lui F-20 Tigreshark. Ce frumos ar fi sa se implice si IARomana in constructia avionului astuia produs de Boeing.
Iar daca tot vom fi cu Boeing si cu GE ar fi un capat de tara sa se produca sub licenta in Romania si/sau macar sa se modernizeze complet inclusiv motoarele+avionica a 60 de F/A-18 CD Hornet, in loc sa se arunce banii pe pomeni electorale, remunerari speciale si parlamentari?
Nu are neaparata nevoie sa fie monoloc poate sa ramana asa cum este atata timp cat este asigurata avionica necesara pentru misiunile de lupta la sol si interceptie.
Noul MIG 21 / F 5 Tiger al inceputului de 2020 va fi T-X sau FA 50, atat Gripen cat si F 16 o sa fie presate sa evolueze pentru a-si justifica pretul.
Salut. Eu tot visez Ca’ Romania sa se agate de programe serioase pentru inzestrarea armatei si dezvoltarea industrie militare de la noi, dar cu asemenea ghiolbani de la conducere e mai greu.
eram sigur ca boeing va castiga asa toata lumea are cate o felie de ceva. northrop b21 raider, lockheed f35, boeing trainere si tankere.
merita sa investesti in actiuni cand fac astia astfel de competitii de multe ori e previzibil rezultatul
Enorma victorie atat pt Saab cat si pt Boeing! Au motiv de mare petrecere.
Era normal sa se intample acest lucru mai ales din cauza sincopelor cu F 35 – era absolut normal ca USAF sa nu isi puna toate ouale in acelasi cos si desi Fa 50 parea mai matur s-ar putea ca Boeing /SAAB TX sa se dovedeasca adevaratul lightweight fighter al inceputului de secol XXI. Pun pariu ca va aparea sau ca daca nu este deja luat in calcul ca acest avion sa fie inarmat cu aceleasi lucruri pe care le poarta sub aripi FA 50.
Cum Boeing nu va avea un avion concurent pe care sa il protejeze poate acest proiect va sti si BVR din start si atunci o sa se ascuta presiunea ca Lockheed-ul sa livreze F 16 noi la un pret decent si de ce nu FA 50 competitive pentru aliatii USA de peste mari – NATO Europa de est si Asia unde deja FA 50 a penetrat binisor piata light weight fighter.
9 miliarde? Mi se pare enorm de mult. Avionul e f frumos dar mi se pare oarecum normal. Mi-au sarit in ochi zonele nituite, pare ca are structura clasica.
In definitiv e un fel de 99, bineinteles f avansat.
Probabil ca sistemul electronic poate fi programat astfel incit avionul sa simuleze zborul pe alte avioane, F 35, F-16, F 22 etc.
Asta e pretul total pentru 351 avioane si 46 simulatoare + pachetul de training, ….
Initial trebuia sa fie 19.7 miliarde si Boeing a taiat 10 mld. Probabil avea de unde !!
In plus, asta va asigura vanzari si catre altii.
In general astfel de contracte sunt facute ca sa nu fie nimic clar, mai ales daca vrei sa vinzi catre terti.
https://www.defensenews.com/breaking-news/2018/09/27/reuters-air-force-awards-9b-contract-to-boeing-for-next-training-jet/
Totul este cat se poate de clar.
https://www.fbo.gov/index?tab=documents&tabmode=form&subtab=core&tabid=401201d045c23c9074870c6c25aa8edf
Foarte tare ! Oricum de pe cand au aparut primele teasere cu avionul asta se prefigura ca si castigator . Nu prea ramane decat de visat frumos ca poate la un moment dat il vom vedea si prin ograda noastra , poate chiar si ca participare la un program comun de trainer avansat …
Nici versiunea celor de la Northrop Grumman nu era tocmai rea: http://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=60&url=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fthe-drive-staging%2Fmessage-editor%252F1506045156117-screenshot2017-09-21at6.01.35pm.png
Macar ca design, pen-ca NG s-a retras motivand ca nu „era in interesul actionarilor” sa insiste cu acest proiect… Marja de profit sub asteptari?
Dar asta n-a fost un impediment pentru Boeing – Saab. 🙂
Pai nu nu “era in interesul actionarilor” sa se repete teata cu F 20 Au cheltuit 1,2 mld (miliarde din anii 70 … ca daca avionu a avut primul zbor in 82 atunci proiectarea a inceput cu ani in urma!) din buzunarulo propriu ca pe urma .;.. mda.
Asa ikntre noi fie vorba crezi cva numa la noi se trag sfori pulitice? Io-te de vezi ca si un Sultanatele Unite ale Ameristanului e ca in Romanistan ….. Oameni suntem si o gira are fiecare …
sper ca stii ca F 18 a inceput sa fie proiectat de Northtrop ca YF 17 …
Cred ca va referiti la YF-23, Black Widow, parca. De obicei iau bani pentru demonstratoare. Acolo nu mai stiu cum a fost…
adevaratul invins e Northrop-Grumann/ Scaled Composites…Avionul lor chiar aduce cu T-38 Talon 🙂
Cand te gandesti ca astia facusera F-14 Tomcat…
Si YF 23…..Black Widow!!! Demential avion! 🙂
Hahahaha !
Imi plac comentarii nespus …mai ales ” T-50 si M346 sunt totusi avioane mature care au 15-20 de ani deja si poate un potential de dezvoltare mai mic” si „aia au conducere adevarata la armata conducere care trebuie sa vada care sunt cerintele militare din viitor nu de acum 50 de ani ” .. Astea 2 is cele mai frumoase…
Dragii Bizonului doar nu va puteati inchipui ca mnealui Unchiu Sam Shylock o sa cumpere un avion de la straini si sa il zboare sub culorile USAF?
IM–PO–SI–BIL!
Hai a mai merrs cu un psitol Bereta, cu Minimi , P90 da avion ? Avion!!??!
Cum sa zic … ala Golden Eagle mergea ca ce vor SUA , insa avea un mare defect : era pur sud-coreean! E de ajuns ca se cumpara atatea automobile sud coreene , acum si avioane ??!!! Chiar daca Lockeed a avut ceva aport (cred emportant)
Hai sa ne intelegem : vechitura aia de T 38 Talon trebuieste inlocuita. Pentru ca productia sa a incetat din … 1972!!!!
Asa ca … asa ca Boeing s-a aliat cu SAAB. Si findca , pe bune, are mare PCR (Pentagon Congresmeni si Relatii) a castigat.
Northrop – ala de facu Talon de statu pisicu in mustati de mirare – a prins misculatia si a stat pe coada…
A da.. Ca SUA nu meteherniseste decat productie proprie.
Au avut nevoie de un DAV. Singuru in lume valabil a fost si este Harrieru. Asa ca au cumprata nu Harrieru ci licenta. McDonnel
Au avut nevoie de un avion de antrenament avansat . Nu stiu de ce nu l-aufacut ei, au preferat sa cumpere licenta BAE Systems Hawk .Tot MCDonnel….
Puteau cumprara avioanele de la aliat .. insa te pui cu .. Daca erau romani cum ziceati ?
Nu ar fi fost primul avion cumparat de la aliati. Harrierul a fost folosit de marines mult si bine 🙂
La mai putin de o zi dupa ce primul F-35 B a efectuat o lovitura aeriana intr-o zona de conflict se pare ca avem un prim F-35 prabusit. Tot un B.
sursa americana – https://news.usni.org/2018/09/28/breaking-f-35b-crashes-near-marine-corps-air-station-beaufort
Rusii jubileaza – https://lenta.ru/news/2018/09/28/upal/
Depasirea de vigula flotanta e o cauza mai probaila decat o lovitura AA.
Nu stiu zau cum unii vor sa faca sa zboare o asa adunatira de linii cod. Mia ales ca nu este worba de windows unde milioane de entuziasti platesc onoarea de a avea hodeb.
Va fi un program masiv, atat pentru intern cat si pentru exporturi, deoarece mai toate tarile au avioanele de antrenament expirate sau aproape de expirare.
Chiar si cele care mai au destula resursa sunt terminate moral – imi povestea un pilot ca electronica a evoluat drastic in ultimii 10 ani si antrenamentele sunt mult mai complexe – acum nu mai e asa de complicat sa pilotezi avionul, pilotul aloca mult mai putina atentie pentru functiile de pilotaj in sine, daca inainte era 90% pilotaj si 10% misiune, acum e invers. Avioanele moderne, ca si cele civile, practic se piloteaza singure. Acum pilotul de fighter e un administrator de sisteme electronice, trebuie sa lucreze cu senzorii moderni, cu armamentul, cu partenerii de la sol si din aer, etc.
O reclama foarte buna si pentru europenii de la Saab. Oricum suedezii au de lucru zdravan de acum inainte iar daca apar si niste exporturi; viitorul pentru urmatorii 20-30 de ani e sigur. Sunt curios daca Flygvapnet-ul o sa plaseze si ei vreo comanda, nu de alta dar frumusetea de Saab 105 totusi are o varsta…