Să poată decola semi-vertical, pe distanță mai mică de 50m, cu toate tonele acelea la bord, este o adevărată realizare! Asta ca să știi și tu de ce a costat atât de mult acest program… aveți voi rușii așa ceva?
Si care sunt tonele alea de care vorbesti, pana acum are o decolare cu cantitate necesara de kerosen numai pentru demo, vezi ceva armament pe el, eu nu. Tot ce vad la avionul asta e ca a flamanzit, exploatat si omorat o lume intreaga numai T-50 in comparatie cu tinicheaua aia, la banii care au fost investiti pana acum.
Comparati sumele cheltuite si va da cu virgula indiferent de unde faceti calculul.
O sa vorbesti de virgule cand o sa fie deplin operational.Si atunci cu virgula o sa le dea alora de-or fi in partea cealalta. Gandeste-te ca avionul asta nu-i facut sa lupte in turniruri ci este doar parte a unui sistem integrat. Adauga F-22, AWACS, F-15, AMRAAM, JASSM, LRASM, JSOW, SLAM si MALD plus tactici de superioritate aeriana combinate cu SEAD si razboi electronic si poate ai imaginea cat de cat clara a banilor cheltuiti.
sper sa nu te superi, o sa te dezamagesc si io…
spune`mi te rog cat armament poate cara f 35 ascuns, ca mie imi da cu virgula ?
din cate cunosc eu f 35 nu are armament ascuns, VTOL, STOL, etc. ocupa spatiu foarte mult din aparat si nu mai are unde ascunde armament;
din proiectare f35 va avea doar armament acrosat si nu ascuns ca f 22, f 15 Silent, etc,
Bah voi nu aveti ce face? 🙂
Tineti mortis sa vina @watcher si @Vector Eurasia sa faca ordine?
Ieri @watcher declara sus si tare ca „– sistemul capitalist e in faza terminala”…
Am urmarit in timp evolutia F 35 de la modelul de YAK sovietic pana la ce este el azi si am vazut escaladarea pretului pana la acest aproximativ 1 trilion USD….
Ma intreb daca nu cumva o parte din bani au fost sifonati catre alte proiecte ultrasecrete prin Aria 51 fara sa mai dea explicatii Congresului. In plus avand posibilitatea de a testa diverse tehnologii direct pe acest prototip chiar in vazul lumii….
Sau poate am eu o imaginatie prea bogata….
Într-adevăr un avion complex, mai complex ca F-22! Acum înțeleg de ce au existat atât de multe probleme tehnice, pe parcursul dezvoltării sale… A MERITAT! 🙂
Despre acest avion doar atat: 🙂
100% nu-l mai faceau daca stiu cate probleme va ridica si care va fi costul final. Deh, dupa ce au bagat primele zeci de miliade nu s-au mai putut opri.
Ma intreb daca vor indrazni sa-l foloseasca in lupta, chiar si impotriva traditionalilor adversari (diversi desculti de prin desert). Va dati seama ce distractie ar fi sa dea Siria de pamant cu unul, cu un Pantsir sau S-300, sau mai rau, sa trazneasca din greseala Iranul vreunul care s-a apropiat prea mult sa traga cu urechea. De asta cred ca o sa le tina protejate, mai ceva ca pe F-22 Raptor, ca Raptor e clar un avion bun (si frumos!), de el nu se indoieste nimeni, dar de asta se indoiesc toti.
Baiatu…Pe F22 l-au trimis deja sa bombardeze ceva prin Siria la slamisti. Iar semcherii de sirieni habar nu au avut cine i-a ajutat. Cat despre faptul ca se indoiesc toti, banuiesc ca la fel a fost si cu binomul F15/F6 la inceput dar uite ce au ajuns avionasele acelea (care F15 face inca efectiv ce vrea cu cacarezele zburatoare rusesti). Cat despre bagatul banilor; incercati sa intelegeti ca americanii NU II BAGAU daca nu erau siguri de succes. Au oprit si alte programe dupa ce au pompat o garla de bani dar uite ca pe acesta nu l-au oprit.
da dragule, stiu ca au folosit F-22. Dar F-22 chiar e avion, de ala nu se indoieste nimeni. trebuie doar intretinut corespunzator si isi face treaba. cu F-35 insa lucrurile sunt tulburi – ca nu-i asa invizibil, ca nu-i prea manevrabil si in caz de ciondaneala da Flanker de podea cu el, ca softul da rateuri etc etc. Deci eu nu cred ca o sa-l vedem prea curand la lucru, e riscul mare.
Invizibil este …Acum ca britii au gasit o tehnica prin care sa il vada cat de cat folosind binomul Typhoon+AWACS e ceva, dar sa tii Awacs in zona cand un F22 il zboara imediat asta e o problema. Iar chinezul si rusnacul inca nu au baut mancat destul orez si baut destula vodca astfel incat sa priceapa ce e cu generatia asta noua de avione. Flanker pana sa dea de podea cu el mai are muuuult de tras; eventual un nou redesign (sa nu uitam ca Flanker e anii 1980 si ce a urmat sunt de fapt variatii ale unei mentalitati de anii 80). Ca softul da rateuri e de inteles si ACCEPTAT culmea de americani; pana la urma asa se elimina bug-urile. Acum ce intelegi prea curand? Urmatorii 5 ani? De abia anu asta americanii o sa aiba o escadrila functionala si apoi dai teste…
proiectul f35 este mult mai complex decat f22…acolo specificatiile au fost facute doar pentru usaf. f35 tre’ sa inlocuiasca si o caruta de alte aparate de zbor.
stai linistit ca si in us smenu` merge ca oriunde pe glob, numa` ca la americani smenu` numit loby are o umbra de legalitate;
f35 este un esec financiar (nimeni nu poate estima nivelu` smenului platit de LM) – in orice tara serioasa atat de multe reaprobari de majorari de costuri pun multe semne de intrebare, parca`i autostrada bechtel, costurile de productie nu justifica folosirea sa in lupta;
f 22 nu se compara cu f35, totusi asta miku` care respira greu va fi cu mult mai scump in conditiile in care performantele de lupta sunt de departe inferioare;
trebuie pana la urma sa ne impacam cu ideea ca trebuie sa existe o compensatie: daca noi o tara din lumea a III`a am luat jafuri f16a,b pot sa bage si us o gramada in f35 si sa`l poarte doar pe la parade;
nu poti compara f15/f16 cu f22/f35,
f 35 este altceva, atat de multe roluri pt. avion cu un singur motor, cu constrageri majore legate de VTOL
nimic nu este nou sub soare, fiecare imperiu incepe sa se prabuseasca atunci cand costurile propriei armate nu mai pot fi sustinute de imperiu,
Nu au cum sa le tine „protejate”, de aceea vor fi multe, ca sa se apere reciproc.
Vor inlocui o parte din F-16 si F-15, pretul va scade la un nivel mai rezonabil, cel putin la varianta A, iar F-35 va fi noul „workhorse” in misiunile de bombardament.
F-35 este un aparat extrem de complex, ingloband multe noutati, inexistente pe alte aparate. Si, ca de obicei, cand incepi cu mai multe lucruri noi deodata dificultatile apar in mod inerent.
Casca reprezinta, dupa cum se stie, un element esential in conceptia avionului. Astazi este la a 3-a generatie si merge bine, desi mai sunt ceva probleme pe IR.
La testul cu 2 avioane, informatiile de pe casca unui pilot au fost transferate automat prin MADL pe casca celuilalt pilot si invers. Totul a fost ok.
La testul cu 4 avioane in grup, lucrurile nu au mai mers la fel de bine si s-a produs o „cacofonie” de informatii 🙂 Probabil un bug de software.
La un cod de 8 milioane de linii, in mod cert vor mai fi probleme (cei care au scris software vor intelege).
Costa mult programul de dezvoltare ? Costa. Si care-i problema noastra ?
Insa vad ca unii sunt preocupati de acest lucru. Probabil ca vor ca Romania sa-l cumpere 🙂
Era sa zic ”o nuuu, … Iarasi ” ? De data asta vaz ca-i de mai bine totusi …ni se insira armamentul . Ceva de genul ”aici sunt banii dumneavoastra” …ok , merge de p.r. sa vedem si testili …”ce zice” ?
F22 ..jos palaria!! programul F35 a invatat de la inaintasul F22….multe povesti de adormit copii.F35 inca acumuleza informatii,teste….etc,dar nu poti spune ca e numai tablaria de el.Tehnologia folosita va fi accesibila undeva in anul 2020 de catre alte state interesate.Propaganda inca lucreaza….dar este din partea, de unde nu te astepti:))))))…Al naibii F35..un jaf…un avorton….numai tabla de el..si forma.Un AG7 si il dam jos:)))
Pentru ca pan’ la urma este fezabil? Pentru ca in timp o sa depaseasca problemele facerii si o sa ajunga la nivelul lui F16 dpdv al numarului si calitatii? P&W cred ca si-au asumat o parte din critici si cred ca o sa rezolve anul acesta majoritatea problemelor (si cum pisica este in terenul lor ei vor trebui sa isi modernizeze procedurile de lucru)…
Deci care mai este problema? Spre deosebire de rusi care sunt cunoscuti pentru fiabilitatea „incredibil de buna” a motoarelor lor..
Dupa parerea mea, F-35 este si un benchmark pentru generatia a 6-a de avioane.
Ma refer la DAS, HMDS, EOTS si CNI. Toate acestea vor permite, la un moment dat, conducerea avionului de la distanta.
S-ar putea sa ma insel, americanii investind prea mult ca sa mi dea inapoi. Dar din ceea ce vad, eu cred ca este vorba de ceea ce am spus mai inainte.
In filmuletul 2 spune ca stealthul e optimizat pentru banda X. Legat de banda VHF…. o dau pe injurat: radarele VHF is mari, nu exista rachete in banda VHF care sa fie ghidate pana in preajma obiectului detectat, F-35-urile se suplinesc reciproc cand ataca un radar in banda VHF. De parca aia de la sol nu fac acelasi lucru cu radare in 3 benzi diferite, cu bruiaje, decoy si rachete cu cap activ.
Funny, justifica costul de 1 trillion de dolari cu tot felul de frame, parts si fuel consumption! hahaha
Per ansamblu am inteles: e super-extra-manevrabil, mai ceva ca F-16, motorul e foarte fiabil dar nu exista inca date relevante asa ca trebuie sa credem pe cuvant in materialele mai moderne din care e construit motorul, e mai invizibil ca F-22 iar radarele VHF care il pot detecta is mari si fraiere, are tot felul de sisteme si poate zbura chiar si fara o aripa, e mai ieftin ca Rafale, dupa principiul unul la primarie, unul la prefectura… 😉
Se ingroasa gluma http://defence-blog.com/?p=5374
Cam gata cu mitul invincibilitatii armamentului us. De fapt oamenii fac diferenta. Iar din pacate noi nu prea avem instruiti … poate colonei 🙂 doar.
La cati bani sau dus pe apa sambetei pe acest avion, o fi ramas si vreo doi banuti sa mai laude si tablaria.
Alooo…Halatul cat este la voi acolo? Programul merge inainte, italienii chiar au facut primul hull, sunt deja peste 100 executate…
Să poată decola semi-vertical, pe distanță mai mică de 50m, cu toate tonele acelea la bord, este o adevărată realizare! Asta ca să știi și tu de ce a costat atât de mult acest program… aveți voi rușii așa ceva?
Si care sunt tonele alea de care vorbesti, pana acum are o decolare cu cantitate necesara de kerosen numai pentru demo, vezi ceva armament pe el, eu nu. Tot ce vad la avionul asta e ca a flamanzit, exploatat si omorat o lume intreaga numai T-50 in comparatie cu tinicheaua aia, la banii care au fost investiti pana acum.
Comparati sumele cheltuite si va da cu virgula indiferent de unde faceti calculul.
O sa vorbesti de virgule cand o sa fie deplin operational.Si atunci cu virgula o sa le dea alora de-or fi in partea cealalta. Gandeste-te ca avionul asta nu-i facut sa lupte in turniruri ci este doar parte a unui sistem integrat. Adauga F-22, AWACS, F-15, AMRAAM, JASSM, LRASM, JSOW, SLAM si MALD plus tactici de superioritate aeriana combinate cu SEAD si razboi electronic si poate ai imaginea cat de cat clara a banilor cheltuiti.
„…vezi ceva armament pe el, eu nu…”
Ma dezamagesti…chiar daca le-ar fi avut, nu le-ai fi vazut.
sper sa nu te superi, o sa te dezamagesc si io…
spune`mi te rog cat armament poate cara f 35 ascuns, ca mie imi da cu virgula ?
din cate cunosc eu f 35 nu are armament ascuns, VTOL, STOL, etc. ocupa spatiu foarte mult din aparat si nu mai are unde ascunde armament;
din proiectare f35 va avea doar armament acrosat si nu ascuns ca f 22, f 15 Silent, etc,
si aiestea ce-s?
http://www.hightech-edge.com/wp-content/uploads/f-35-lightning-ii-hidden-weapons-bay.jpg
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/fighter/f35/f35_schem_09.jpg
Poze si aici http://www.autopareri.com/forum/trasporti/53498-l-italia-acquista-i-primi-3-f-35-a-138.html
am gresit, mea culpa,
de data asta, te iertam :). data viitoare, 100 de pagini cu „si totusi exista” :).
cu prietenie.
Bah… voi sunteti doar cu pedepsitu’? 🙂
asa suntem noi, neshte duri 🙂
O sa facem un pluton de pedeapsa… cam este necesar pe blogu’ asta… si dupa ce capatam un pic de ezzzzzperienta… cine stie @CosminC….
Voi n-o sa fabricatzi avion d’asta in urmatorii 50 de ani, asa prost cum o fi el 🙂
Si dupa aia nu le mai ducetzi voi grija cu banii, ca ei tiparesc dolari catzi vrea pla lor…
Voi trebe sa va vindetzi resursele ca sa apucatzi si voi catziva…
Ehe, sa vezi cand Rusia va invada lumea cu ruble ieftine prin BRICS, nu vei mai zice asa ceva 🙂
Pai 5 ruble rusesti valoreaza cat 1 pula botswaneza.
Nu-i rubla deja ieftina ? 🙂
http://currency.wiki/currencytools?sum=1&from=BWP&to=RUB
Bah voi nu aveti ce face? 🙂
Tineti mortis sa vina @watcher si @Vector Eurasia sa faca ordine?
Ieri @watcher declara sus si tare ca „– sistemul capitalist e in faza terminala”…
🙂 Vorba ceea: capitalismul e pe marginea prapastiei, iar comunismul e cu un pas inainte 🙂
imgb face ordine!? 🙂
Am urmarit in timp evolutia F 35 de la modelul de YAK sovietic pana la ce este el azi si am vazut escaladarea pretului pana la acest aproximativ 1 trilion USD….
Ma intreb daca nu cumva o parte din bani au fost sifonati catre alte proiecte ultrasecrete prin Aria 51 fara sa mai dea explicatii Congresului. In plus avand posibilitatea de a testa diverse tehnologii direct pe acest prototip chiar in vazul lumii….
Sau poate am eu o imaginatie prea bogata….
Într-adevăr un avion complex, mai complex ca F-22! Acum înțeleg de ce au existat atât de multe probleme tehnice, pe parcursul dezvoltării sale… A MERITAT! 🙂
iar dispare tatuca Sta…pardon, Putin sa se alcolizeze vreo 10 zile cu gandul la industria de aparare rusa.
Despre acest avion doar atat: 🙂
100% nu-l mai faceau daca stiu cate probleme va ridica si care va fi costul final. Deh, dupa ce au bagat primele zeci de miliade nu s-au mai putut opri.
Ma intreb daca vor indrazni sa-l foloseasca in lupta, chiar si impotriva traditionalilor adversari (diversi desculti de prin desert). Va dati seama ce distractie ar fi sa dea Siria de pamant cu unul, cu un Pantsir sau S-300, sau mai rau, sa trazneasca din greseala Iranul vreunul care s-a apropiat prea mult sa traga cu urechea. De asta cred ca o sa le tina protejate, mai ceva ca pe F-22 Raptor, ca Raptor e clar un avion bun (si frumos!), de el nu se indoieste nimeni, dar de asta se indoiesc toti.
Baiatu…Pe F22 l-au trimis deja sa bombardeze ceva prin Siria la slamisti. Iar semcherii de sirieni habar nu au avut cine i-a ajutat. Cat despre faptul ca se indoiesc toti, banuiesc ca la fel a fost si cu binomul F15/F6 la inceput dar uite ce au ajuns avionasele acelea (care F15 face inca efectiv ce vrea cu cacarezele zburatoare rusesti). Cat despre bagatul banilor; incercati sa intelegeti ca americanii NU II BAGAU daca nu erau siguri de succes. Au oprit si alte programe dupa ce au pompat o garla de bani dar uite ca pe acesta nu l-au oprit.
da dragule, stiu ca au folosit F-22. Dar F-22 chiar e avion, de ala nu se indoieste nimeni. trebuie doar intretinut corespunzator si isi face treaba. cu F-35 insa lucrurile sunt tulburi – ca nu-i asa invizibil, ca nu-i prea manevrabil si in caz de ciondaneala da Flanker de podea cu el, ca softul da rateuri etc etc. Deci eu nu cred ca o sa-l vedem prea curand la lucru, e riscul mare.
@didi
Ca Flanker sa dea de pamant cu F-35, ar trebui sa aiba un radar mai bun.
Iar lucrul asta nu se v-a intampla prea curand.
Invizibil este …Acum ca britii au gasit o tehnica prin care sa il vada cat de cat folosind binomul Typhoon+AWACS e ceva, dar sa tii Awacs in zona cand un F22 il zboara imediat asta e o problema. Iar chinezul si rusnacul inca nu au baut mancat destul orez si baut destula vodca astfel incat sa priceapa ce e cu generatia asta noua de avione. Flanker pana sa dea de podea cu el mai are muuuult de tras; eventual un nou redesign (sa nu uitam ca Flanker e anii 1980 si ce a urmat sunt de fapt variatii ale unei mentalitati de anii 80). Ca softul da rateuri e de inteles si ACCEPTAT culmea de americani; pana la urma asa se elimina bug-urile. Acum ce intelegi prea curand? Urmatorii 5 ani? De abia anu asta americanii o sa aiba o escadrila functionala si apoi dai teste…
proiectul f35 este mult mai complex decat f22…acolo specificatiile au fost facute doar pentru usaf. f35 tre’ sa inlocuiasca si o caruta de alte aparate de zbor.
stai linistit ca si in us smenu` merge ca oriunde pe glob, numa` ca la americani smenu` numit loby are o umbra de legalitate;
f35 este un esec financiar (nimeni nu poate estima nivelu` smenului platit de LM) – in orice tara serioasa atat de multe reaprobari de majorari de costuri pun multe semne de intrebare, parca`i autostrada bechtel, costurile de productie nu justifica folosirea sa in lupta;
f 22 nu se compara cu f35, totusi asta miku` care respira greu va fi cu mult mai scump in conditiile in care performantele de lupta sunt de departe inferioare;
trebuie pana la urma sa ne impacam cu ideea ca trebuie sa existe o compensatie: daca noi o tara din lumea a III`a am luat jafuri f16a,b pot sa bage si us o gramada in f35 si sa`l poarte doar pe la parade;
nu poti compara f15/f16 cu f22/f35,
f 35 este altceva, atat de multe roluri pt. avion cu un singur motor, cu constrageri majore legate de VTOL
nimic nu este nou sub soare, fiecare imperiu incepe sa se prabuseasca atunci cand costurile propriei armate nu mai pot fi sustinute de imperiu,
Cum e imperiul Rus?
Nu au cum sa le tine „protejate”, de aceea vor fi multe, ca sa se apere reciproc.
Vor inlocui o parte din F-16 si F-15, pretul va scade la un nivel mai rezonabil, cel putin la varianta A, iar F-35 va fi noul „workhorse” in misiunile de bombardament.
F-35 este un aparat extrem de complex, ingloband multe noutati, inexistente pe alte aparate. Si, ca de obicei, cand incepi cu mai multe lucruri noi deodata dificultatile apar in mod inerent.
Casca reprezinta, dupa cum se stie, un element esential in conceptia avionului. Astazi este la a 3-a generatie si merge bine, desi mai sunt ceva probleme pe IR.
La testul cu 2 avioane, informatiile de pe casca unui pilot au fost transferate automat prin MADL pe casca celuilalt pilot si invers. Totul a fost ok.
La testul cu 4 avioane in grup, lucrurile nu au mai mers la fel de bine si s-a produs o „cacofonie” de informatii 🙂 Probabil un bug de software.
La un cod de 8 milioane de linii, in mod cert vor mai fi probleme (cei care au scris software vor intelege).
Costa mult programul de dezvoltare ? Costa. Si care-i problema noastra ?
Insa vad ca unii sunt preocupati de acest lucru. Probabil ca vor ca Romania sa-l cumpere 🙂
Era sa zic ”o nuuu, … Iarasi ” ? De data asta vaz ca-i de mai bine totusi …ni se insira armamentul . Ceva de genul ”aici sunt banii dumneavoastra” …ok , merge de p.r. sa vedem si testili …”ce zice” ?
F22 ..jos palaria!! programul F35 a invatat de la inaintasul F22….multe povesti de adormit copii.F35 inca acumuleza informatii,teste….etc,dar nu poti spune ca e numai tablaria de el.Tehnologia folosita va fi accesibila undeva in anul 2020 de catre alte state interesate.Propaganda inca lucreaza….dar este din partea, de unde nu te astepti:))))))…Al naibii F35..un jaf…un avorton….numai tabla de el..si forma.Un AG7 si il dam jos:)))
La cit de viteji sint astia , il dau si cu Katiusa si dup’ aia , incing un Kazacioc de se trezesc dupa o saptamina din euforie!
La toate avioanele au fost ani plini cu probleme doar ca inainte media nu era asa de dezvoltata sa auzi din 5 in 5 minute ce mai face fiecare.
Am aruncat o privire asupra raportului recent al echivalentului Curtii de Conturi americane, despre desfàsurarea programului F-35.
Dacà ar fi publicat pe RM cred cà o gràmadà ar spune cà a fost redactat de niste pro-rusi invidiosi.
Te referi la raportul cu privire la sistemul AQ pentru F135 de la Pratt & Whitney ?
Mdaa…Si programul F35a fost oprit in urma raportului? Cred ca merge inainte (inainte pentru propasirea neamului mujic)…
Oare de ce nu se opresc ? Te-ai gandit ?
Pentru ca pan’ la urma este fezabil? Pentru ca in timp o sa depaseasca problemele facerii si o sa ajunga la nivelul lui F16 dpdv al numarului si calitatii? P&W cred ca si-au asumat o parte din critici si cred ca o sa rezolve anul acesta majoritatea problemelor (si cum pisica este in terenul lor ei vor trebui sa isi modernizeze procedurile de lucru)…
Deci care mai este problema? Spre deosebire de rusi care sunt cunoscuti pentru fiabilitatea „incredibil de buna” a motoarelor lor..
Dupa parerea mea, F-35 este si un benchmark pentru generatia a 6-a de avioane.
Ma refer la DAS, HMDS, EOTS si CNI. Toate acestea vor permite, la un moment dat, conducerea avionului de la distanta.
S-ar putea sa ma insel, americanii investind prea mult ca sa mi dea inapoi. Dar din ceea ce vad, eu cred ca este vorba de ceea ce am spus mai inainte.
distributia F35, pe natiuni si locatii(USA), pana in 2018
http://s1360.photobucket.com/user/kattdrago/media/f35/Planes%20f35_zpspnm0lhuo.jpg.html?sort=3&o=0
Salutare,
Ati vazut filmuletele in care incearca sa raspunda principalelor critici ?
O dau la intors frumusel mai putin (putzin nu Putin) partea cu virajele…
https://youtu.be/ZtZNBkKdO5U
https://youtu.be/LyHlp7tJrxY
In filmuletul 2 spune ca stealthul e optimizat pentru banda X. Legat de banda VHF…. o dau pe injurat: radarele VHF is mari, nu exista rachete in banda VHF care sa fie ghidate pana in preajma obiectului detectat, F-35-urile se suplinesc reciproc cand ataca un radar in banda VHF. De parca aia de la sol nu fac acelasi lucru cu radare in 3 benzi diferite, cu bruiaje, decoy si rachete cu cap activ.
Funny, justifica costul de 1 trillion de dolari cu tot felul de frame, parts si fuel consumption! hahaha
Per ansamblu am inteles: e super-extra-manevrabil, mai ceva ca F-16, motorul e foarte fiabil dar nu exista inca date relevante asa ca trebuie sa credem pe cuvant in materialele mai moderne din care e construit motorul, e mai invizibil ca F-22 iar radarele VHF care il pot detecta is mari si fraiere, are tot felul de sisteme si poate zbura chiar si fara o aripa, e mai ieftin ca Rafale, dupa principiul unul la primarie, unul la prefectura… 😉
In afara de asta nu trebuie sa fii un mare geniu sa bruiezi un radar in banda VHF. Pentru asta exista si radare de tip AESA.
Informatii despre F-35
https://comprehensiveinformation.wordpress.com/2014/08/21/f-35-information-2/
Stie cineva de asta?
http://defence-blog.com/?p=5387
unele mai si pica, mai ales daca se trage dupa ele. Nenorocul o fost pe marocani de asta data .
Pai aia de trag nu sunt niste desculti? Sau au de la Iran MANPADS? Si atunci Huston are o problema.
eh, desculti, si mujahedinii aveau Stinger, desi erau desculti 🙂
dar aveau de la US marele frate alb … astia se zice ca sunt sprijiniti de Iran care este praf si are noroc ca nu ii omoara coalitia cu bucatarii.
si iranienii au tehnologie americana mai veche, pe care au grefat modernizari autohtone cu iz rusesc sau chinezesc.
deci la o adica nu este o plimbare prin parc?
Se ingroasa gluma
http://defence-blog.com/?p=5374
Cam gata cu mitul invincibilitatii armamentului us. De fapt oamenii fac diferenta. Iar din pacate noi nu prea avem instruiti … poate colonei 🙂 doar.