Lockheed Martin – F-35

F-35 Stealth Fighter Weapons Integration Tests 2014

 

F-35 Short Takeoff & Vertical Landings

56 de comentarii:

  1. La cati bani sau dus pe apa sambetei pe acest avion, o fi ramas si vreo doi banuti sa mai laude si tablaria.

  2. Într-adevăr un avion complex, mai complex ca F-22! Acum înțeleg de ce au existat atât de multe probleme tehnice, pe parcursul dezvoltării sale… A MERITAT! 🙂

  3. iar dispare tatuca Sta…pardon, Putin sa se alcolizeze vreo 10 zile cu gandul la industria de aparare rusa.

  4. Despre acest avion doar atat: 🙂
    100% nu-l mai faceau daca stiu cate probleme va ridica si care va fi costul final. Deh, dupa ce au bagat primele zeci de miliade nu s-au mai putut opri.
    Ma intreb daca vor indrazni sa-l foloseasca in lupta, chiar si impotriva traditionalilor adversari (diversi desculti de prin desert). Va dati seama ce distractie ar fi sa dea Siria de pamant cu unul, cu un Pantsir sau S-300, sau mai rau, sa trazneasca din greseala Iranul vreunul care s-a apropiat prea mult sa traga cu urechea. De asta cred ca o sa le tina protejate, mai ceva ca pe F-22 Raptor, ca Raptor e clar un avion bun (si frumos!), de el nu se indoieste nimeni, dar de asta se indoiesc toti.

    • hohenstaufen

      Baiatu…Pe F22 l-au trimis deja sa bombardeze ceva prin Siria la slamisti. Iar semcherii de sirieni habar nu au avut cine i-a ajutat. Cat despre faptul ca se indoiesc toti, banuiesc ca la fel a fost si cu binomul F15/F6 la inceput dar uite ce au ajuns avionasele acelea (care F15 face inca efectiv ce vrea cu cacarezele zburatoare rusesti). Cat despre bagatul banilor; incercati sa intelegeti ca americanii NU II BAGAU daca nu erau siguri de succes. Au oprit si alte programe dupa ce au pompat o garla de bani dar uite ca pe acesta nu l-au oprit.

      • da dragule, stiu ca au folosit F-22. Dar F-22 chiar e avion, de ala nu se indoieste nimeni. trebuie doar intretinut corespunzator si isi face treaba. cu F-35 insa lucrurile sunt tulburi – ca nu-i asa invizibil, ca nu-i prea manevrabil si in caz de ciondaneala da Flanker de podea cu el, ca softul da rateuri etc etc. Deci eu nu cred ca o sa-l vedem prea curand la lucru, e riscul mare.

        • @didi
          Ca Flanker sa dea de pamant cu F-35, ar trebui sa aiba un radar mai bun.
          Iar lucrul asta nu se v-a intampla prea curand.

        • hohenstaufen

          Invizibil este …Acum ca britii au gasit o tehnica prin care sa il vada cat de cat folosind binomul Typhoon+AWACS e ceva, dar sa tii Awacs in zona cand un F22 il zboara imediat asta e o problema. Iar chinezul si rusnacul inca nu au baut mancat destul orez si baut destula vodca astfel incat sa priceapa ce e cu generatia asta noua de avione. Flanker pana sa dea de podea cu el mai are muuuult de tras; eventual un nou redesign (sa nu uitam ca Flanker e anii 1980 si ce a urmat sunt de fapt variatii ale unei mentalitati de anii 80). Ca softul da rateuri e de inteles si ACCEPTAT culmea de americani; pana la urma asa se elimina bug-urile. Acum ce intelegi prea curand? Urmatorii 5 ani? De abia anu asta americanii o sa aiba o escadrila functionala si apoi dai teste…

        • proiectul f35 este mult mai complex decat f22…acolo specificatiile au fost facute doar pentru usaf. f35 tre’ sa inlocuiasca si o caruta de alte aparate de zbor.

      • capatu` satului

        stai linistit ca si in us smenu` merge ca oriunde pe glob, numa` ca la americani smenu` numit loby are o umbra de legalitate;
        f35 este un esec financiar (nimeni nu poate estima nivelu` smenului platit de LM) – in orice tara serioasa atat de multe reaprobari de majorari de costuri pun multe semne de intrebare, parca`i autostrada bechtel, costurile de productie nu justifica folosirea sa in lupta;
        f 22 nu se compara cu f35, totusi asta miku` care respira greu va fi cu mult mai scump in conditiile in care performantele de lupta sunt de departe inferioare;
        trebuie pana la urma sa ne impacam cu ideea ca trebuie sa existe o compensatie: daca noi o tara din lumea a III`a am luat jafuri f16a,b pot sa bage si us o gramada in f35 si sa`l poarte doar pe la parade;
        nu poti compara f15/f16 cu f22/f35,
        f 35 este altceva, atat de multe roluri pt. avion cu un singur motor, cu constrageri majore legate de VTOL

        nimic nu este nou sub soare, fiecare imperiu incepe sa se prabuseasca atunci cand costurile propriei armate nu mai pot fi sustinute de imperiu,

    • Nu au cum sa le tine „protejate”, de aceea vor fi multe, ca sa se apere reciproc.
      Vor inlocui o parte din F-16 si F-15, pretul va scade la un nivel mai rezonabil, cel putin la varianta A, iar F-35 va fi noul „workhorse” in misiunile de bombardament.

  5. F-35 este un aparat extrem de complex, ingloband multe noutati, inexistente pe alte aparate. Si, ca de obicei, cand incepi cu mai multe lucruri noi deodata dificultatile apar in mod inerent.
    Casca reprezinta, dupa cum se stie, un element esential in conceptia avionului. Astazi este la a 3-a generatie si merge bine, desi mai sunt ceva probleme pe IR.
    La testul cu 2 avioane, informatiile de pe casca unui pilot au fost transferate automat prin MADL pe casca celuilalt pilot si invers. Totul a fost ok.
    La testul cu 4 avioane in grup, lucrurile nu au mai mers la fel de bine si s-a produs o „cacofonie” de informatii 🙂 Probabil un bug de software.
    La un cod de 8 milioane de linii, in mod cert vor mai fi probleme (cei care au scris software vor intelege).
    Costa mult programul de dezvoltare ? Costa. Si care-i problema noastra ?
    Insa vad ca unii sunt preocupati de acest lucru. Probabil ca vor ca Romania sa-l cumpere 🙂

  6. Era sa zic ”o nuuu, … Iarasi ” ? De data asta vaz ca-i de mai bine totusi …ni se insira armamentul . Ceva de genul ”aici sunt banii dumneavoastra” …ok , merge de p.r. sa vedem si testili …”ce zice” ?

  7. F22 ..jos palaria!! programul F35 a invatat de la inaintasul F22….multe povesti de adormit copii.F35 inca acumuleza informatii,teste….etc,dar nu poti spune ca e numai tablaria de el.Tehnologia folosita va fi accesibila undeva in anul 2020 de catre alte state interesate.Propaganda inca lucreaza….dar este din partea, de unde nu te astepti:))))))…Al naibii F35..un jaf…un avorton….numai tabla de el..si forma.Un AG7 si il dam jos:)))

    • La cit de viteji sint astia , il dau si cu Katiusa si dup’ aia , incing un Kazacioc de se trezesc dupa o saptamina din euforie!

  8. La toate avioanele au fost ani plini cu probleme doar ca inainte media nu era asa de dezvoltata sa auzi din 5 in 5 minute ce mai face fiecare.

  9. Am aruncat o privire asupra raportului recent al echivalentului Curtii de Conturi americane, despre desfàsurarea programului F-35.

    Dacà ar fi publicat pe RM cred cà o gràmadà ar spune cà a fost redactat de niste pro-rusi invidiosi.

    • Te referi la raportul cu privire la sistemul AQ pentru F135 de la Pratt & Whitney ?

    • hohenstaufen

      Mdaa…Si programul F35a fost oprit in urma raportului? Cred ca merge inainte (inainte pentru propasirea neamului mujic)…

      • Oare de ce nu se opresc ? Te-ai gandit ?

        • hohenstaufen

          Pentru ca pan’ la urma este fezabil? Pentru ca in timp o sa depaseasca problemele facerii si o sa ajunga la nivelul lui F16 dpdv al numarului si calitatii? P&W cred ca si-au asumat o parte din critici si cred ca o sa rezolve anul acesta majoritatea problemelor (si cum pisica este in terenul lor ei vor trebui sa isi modernizeze procedurile de lucru)…
          Deci care mai este problema? Spre deosebire de rusi care sunt cunoscuti pentru fiabilitatea „incredibil de buna” a motoarelor lor..

          • Dupa parerea mea, F-35 este si un benchmark pentru generatia a 6-a de avioane.
            Ma refer la DAS, HMDS, EOTS si CNI. Toate acestea vor permite, la un moment dat, conducerea avionului de la distanta.
            S-ar putea sa ma insel, americanii investind prea mult ca sa mi dea inapoi. Dar din ceea ce vad, eu cred ca este vorba de ceea ce am spus mai inainte.

  10. Gogu' de la cazane

    Salutare,

    Ati vazut filmuletele in care incearca sa raspunda principalelor critici ?
    O dau la intors frumusel mai putin (putzin nu Putin) partea cu virajele…

    https://youtu.be/ZtZNBkKdO5U
    https://youtu.be/LyHlp7tJrxY

    • In filmuletul 2 spune ca stealthul e optimizat pentru banda X. Legat de banda VHF…. o dau pe injurat: radarele VHF is mari, nu exista rachete in banda VHF care sa fie ghidate pana in preajma obiectului detectat, F-35-urile se suplinesc reciproc cand ataca un radar in banda VHF. De parca aia de la sol nu fac acelasi lucru cu radare in 3 benzi diferite, cu bruiaje, decoy si rachete cu cap activ.

      Funny, justifica costul de 1 trillion de dolari cu tot felul de frame, parts si fuel consumption! hahaha

      Per ansamblu am inteles: e super-extra-manevrabil, mai ceva ca F-16, motorul e foarte fiabil dar nu exista inca date relevante asa ca trebuie sa credem pe cuvant in materialele mai moderne din care e construit motorul, e mai invizibil ca F-22 iar radarele VHF care il pot detecta is mari si fraiere, are tot felul de sisteme si poate zbura chiar si fara o aripa, e mai ieftin ca Rafale, dupa principiul unul la primarie, unul la prefectura… 😉

      • In afara de asta nu trebuie sa fii un mare geniu sa bruiezi un radar in banda VHF. Pentru asta exista si radare de tip AESA.

  11. Pai aia de trag nu sunt niste desculti? Sau au de la Iran MANPADS? Si atunci Huston are o problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *