A2V

Ce mai descopera turistu’ prin curtea omului:

Apoi am cautat si am si gasit: prototipul A2V „Lili” al celor de la Advanced Aerodynamic Vessels:

si mai in detaliu aici:

Se spune ca atinge viteze de 50 de noduri…

„Chestia”, care a castigat concursul national francez de inovatie in 2014, se inspira din designul multi-coca si se bazeaza pe un efect de sustentatie aerodinamica partiala, ceea ce reduce semnificativ si rezistenta la inaintare (cu pana la 50% fata de o nava clasica), deci proportional si consumul.

 

Marius Zgureanu

 

Citeste si:

https://www.rumaniamilitary.ro/interceptorul-marin-de-mare-viteza-al-singapore

https://www.rumaniamilitary.ro/safehaven-marine-thunder-child-si-barracuda

https://www.rumaniamilitary.ro/offshore-patrol-vessel

https://www.rumaniamilitary.ro/vedete-lansatoare-de-rachete

 https://www.rumaniamilitary.ro/vedeta-shaldag-o-scula-buna-la-toate

 https://www.rumaniamilitary.ro/contract-al-royal-navy-pentru-nava-de-patrulare-costiera

https://www.rumaniamilitary.ro/concept-dcns-xwind-4000

https://www.rumaniamilitary.ro/super-fast-stealth-attack-boat

https://www.rumaniamilitary.ro/ce-mai-face-stiletto

https://www.rumaniamilitary.ro/unora-le-plac-vedetele

https://www.rumaniamilitary.ro/bonefish-usv

https://www.rumaniamilitary.ro/damen-shipyard-a-prezentat-sigma-6110-corvette-la-navdex-2017

https://www.rumaniamilitary.ro/saar-s-72-versus-inutilele-type-22-romanesti

https://www.rumaniamilitary.ro/dcns-smx-3-0-stealth

 

 

10 comentarii:

  1. Interesanta dracie cu rachete pe ea trage si fuge…

  2. Salut. Ciudata jucarie.

  3. Cristian IONITA

    Ecranoplan de jucarie …

  4. La viteza aia numai puțin nu consumă! Iar dacă ne uităm că sunt cam 20 de locuri, tragem concluzia că biletul plătit de un pasager ar trebui să fie destul de mare pentru amortizare. În schimb, catamaranul poate avea aplicații militare așa cum e această navă HSV-2 Swift – https://www.youtube.com/watch?v=JihqnPvCzJQ

    • ala e doar catamaran, pe cand chestia asta, desi are structura de catamaran, stie sa faca ceva in plus: un fel de sustentatie aerodinamica si atinge 90km/h. In apa ramane foarte putin din carena + propulsoarele.
      Ca si mod de deplasare este ceva intre ecranoplan si vedetele alea cu aripioare de sustentatie.
      E o nava pentru ape litorale si distante relativ mici si nu pentru traversari de lunga durata… asa cum e conceputa deocamdata.

    • Poate avea si 50-60 de locuri la alte dimensiuni, rescalat, asa cum e definit conceptul acum

    • e mai apropiat de Stiletto (vezi link-urile de la sfarsit), dar deocamdata orientat spre aplicatii civile.

    • Nu neaparat! La consum ma refer. Pe masura ce reusesti sa scazi rezistenta la inaintare scade si necesarul de putere pentru a obtine viteze mari.
      Astfel scade si consumul.
      Vezi vedetele torpiloare pe aripi portante sau navele civile similare pe care le poti intalni in toata Egeea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *