Ce mai descopera turistu’ prin curtea omului:
Apoi am cautat si am si gasit: prototipul A2V „Lili” al celor de la Advanced Aerodynamic Vessels:
si mai in detaliu aici:
Se spune ca atinge viteze de 50 de noduri…
„Chestia”, care a castigat concursul national francez de inovatie in 2014, se inspira din designul multi-coca si se bazeaza pe un efect de sustentatie aerodinamica partiala, ceea ce reduce semnificativ si rezistenta la inaintare (cu pana la 50% fata de o nava clasica), deci proportional si consumul.
Marius Zgureanu
Citeste si:
https://www.rumaniamilitary.ro/interceptorul-marin-de-mare-viteza-al-singapore
https://www.rumaniamilitary.ro/safehaven-marine-thunder-child-si-barracuda
https://www.rumaniamilitary.ro/offshore-patrol-vessel
https://www.rumaniamilitary.ro/vedete-lansatoare-de-rachete
https://www.rumaniamilitary.ro/vedeta-shaldag-o-scula-buna-la-toate
https://www.rumaniamilitary.ro/contract-al-royal-navy-pentru-nava-de-patrulare-costiera
https://www.rumaniamilitary.ro/concept-dcns-xwind-4000
https://www.rumaniamilitary.ro/super-fast-stealth-attack-boat
https://www.rumaniamilitary.ro/ce-mai-face-stiletto
https://www.rumaniamilitary.ro/unora-le-plac-vedetele
https://www.rumaniamilitary.ro/bonefish-usv
https://www.rumaniamilitary.ro/damen-shipyard-a-prezentat-sigma-6110-corvette-la-navdex-2017
https://www.rumaniamilitary.ro/saar-s-72-versus-inutilele-type-22-romanesti
https://www.rumaniamilitary.ro/dcns-smx-3-0-stealth
Interesanta dracie cu rachete pe ea trage si fuge…
Salut. Ciudata jucarie.
seamana putin cu war-bird-urile romulane, dar fara botul-cioc proeminent 🙂
Ecranoplan de jucarie …
nu chiar, dar nu departe, un hibrid 🙂
La viteza aia numai puțin nu consumă! Iar dacă ne uităm că sunt cam 20 de locuri, tragem concluzia că biletul plătit de un pasager ar trebui să fie destul de mare pentru amortizare. În schimb, catamaranul poate avea aplicații militare așa cum e această navă HSV-2 Swift – https://www.youtube.com/watch?v=JihqnPvCzJQ
ala e doar catamaran, pe cand chestia asta, desi are structura de catamaran, stie sa faca ceva in plus: un fel de sustentatie aerodinamica si atinge 90km/h. In apa ramane foarte putin din carena + propulsoarele.
Ca si mod de deplasare este ceva intre ecranoplan si vedetele alea cu aripioare de sustentatie.
E o nava pentru ape litorale si distante relativ mici si nu pentru traversari de lunga durata… asa cum e conceputa deocamdata.
Poate avea si 50-60 de locuri la alte dimensiuni, rescalat, asa cum e definit conceptul acum
e mai apropiat de Stiletto (vezi link-urile de la sfarsit), dar deocamdata orientat spre aplicatii civile.
Nu neaparat! La consum ma refer. Pe masura ce reusesti sa scazi rezistenta la inaintare scade si necesarul de putere pentru a obtine viteze mari.
Astfel scade si consumul.
Vezi vedetele torpiloare pe aripi portante sau navele civile similare pe care le poti intalni in toata Egeea.