Jeep Gladiator is finally here! Asteptam dieselul si pe ala cu doua portiere (Scrambler) la pastele cailor.

Caracteristici: https://moparinsiders.com/meet-the-2019-jeep-gladiator-pickup-truck/

…possible military applications 😉

MApN se intereseaza de vehicule 4×4 pentru achizitie multianuala

Și în linkul de mai jos: “Maşina este destul de spaţioasă pentru patru persoane, plus şoferul. Ca şi structură, mi se pare destul de solidă, dar motorul este compact şi, dacă ar trebui să executăm lucrări de mentenanţă de nivel 2, acestea s-ar efectua cu greutate. Sistemul de transmisie şi suspensia mi s-au părut a fi fiabile, având în vedere traseul parcurs. Per ansamblu, ca vehicul de teren, este bun.”

Test drive pentru autovehicule Jeep J8 în poligonul UMB din Mihai Bravu

46 de comentarii:

  1. Salut. O masinuta buna pentru noi.

  2. bă ,se supără dacia pe voi…..speră și ei la o felie mai serioasă din programul național de înzestrare.

  3. super,
    o masina care a luat o stea la Euroncap
    http://www.automarket.ro/stiri/noi-rezultate-euro-ncap-o-stea-pentru-noul-jeep-wrangler-niciuna-pentru-88501.html
    https://www.auto-bild.ro/stiri/dezastru-euroncap-pentru-fiat-152917.html
    ar fi foarte buna pt. noi la inzestrare,
    fiat panda ar fi cea mai buna, ca n-a luat nici o stea,

    ar mai lua si conducerea ceva cascaval, ar fi cateva sejururi pt conducerea armatei pe la fabrica,
    eventual un concediu prelungit pe pamant american pt cativa care sa invete cu aeru conditionat de prin US,

    la noi oricum numai rablele sau produsele th sunt suficient de mature,
    daca t55 este numa bun, am putea lau si rubiconu american cu design italian,
    calitatea casetofoanelelor italiene (pline de plastic) este foarte buna, probabil similara produselor turcesti,
    calitatea produselor apartinand de creisler, dupa preluare de italieni este similara produselor fiatelor,
    nu intamplator scade asa mult pretu la produsele fiatelor dupa cativa ani de utilizare,

    spre deosebire de fiate, opelu proaspat preluat de francezi are multe vehicule cu o valoare de revanzare superioara carutei poporului nemtesti vv,
    sigur nemtii nu se pricep,

    am inteles ca bulgarii, mai nepriceputi ca noi, au luat cateva G class in loc de rubicoane,

  4. Find un site cu specific militar, ma gandesc ca ne referim la posibile variante militare ale acestui vehicul. In aceste conditii, de transport, material, trupe, echipament Euroncap-ul nu cred ca are mare relevanta. Daca discutam partea civila, da clar este mai mult decat relevant.
    Revin la obsesia mea, hummvee-ul ii prea-prea in locul Aro-ului, Vamtac-ul si Jeepul ii ok. Dintre Vamtac si Jeep cu sufletul aleg vamtac, cu mintea Jeep ca ar putea sa-l produca la noi in tara. Linkurile de mai sus.
    Zic si eu…
    P.S. Faina varianta de mai sus cu bena. Abia astept o varinta double cab de la Dacia pentru Duster. Romans find pentru mine ii perfecta.

    • Abia astept o varinta double cab de la Dacia pentru Duster
      Asta e US edition. Are si cutie pentru shotgun inclusa. 🙂

    • la mintea mea, cel mai mult conteaza cati bani ai in buzunare si ce vrei sa faci cu ei,
      ar fi frumos sa putem produce ceva la noi,
      numai ca nu are rpost sa incepem productia daca nu suntem in stare sa facem ceva competititiv, comparabil cu tehnica de azi nu cu tehnica de cand nu stiu ce general era tanar

      binenteles sunt necesare si masini pt politie militara, etc. dar acolo dusteru este cel mai bun la raportu calitate/pret.

      pt masinile 4×4 dedicate indeplinirii misiunilor militare etalonu este Oshkosh M-ATV cu un pret pe masura de 500.000 verzisori,
      este interesant ca si versiunea mai usoara JLTV a Oshkosh dar echipata cu protectie costa tot atat, resperctiv 500.000 buks,

      Uro, Hummer, etc. sunt din alte timpuri si nu are rost efortu de a te gandi ce poti face cu ele pt armata – desi astea pt noi sunt la ani lumina de aro,

      armata americana nu i-a pus degeaba cruce la hummer,

      atat ford cat si renult pot si trebuie sa straduiasca mai mult daca vor banii pt vehiculele militare 4×4,
      pt politie militara, etc se pot folosi ce au acum atat Dacia cat si Ford,
      dar pt misiuni de lupta cu vehicule 4×4 trebuie altceva – protectie si capacitate de supravietuire in lupta,
      nici Ford nici Dacia nu au demonstrat pana azi ca pot produce asa ceva,

      populatia tarii se reduce in fiecare zi ca efect al politicii intelepte de partid si de stat,
      nu ne putem bate joc de viata militarilor care trebuie sa circule cu vehicule 4×4 in misiuni de lupta

  5. diesel-ul va fi interzis in marile orase…gen Budapesta 🙂

  6. exista de cativa ani deja https://www.youtube.com/watch?v=y07xCsXPwZ0

    nu este disponibila ptr Europa 🙂

  7. 12 pentru ofiteri sa se plimbe prin orase cu ele

  8. Nici o masina din Occident, de genul acesta, nu se poate compara cu ARO. Au stiut ce sa distruga in Romania. Pana si becurile pentru iluminat importate sau nu, sunt mai proaste decat cele din perioada tovarasului.Si multe altele….

  9. Bai fratilor, da’ voi puteti spune ca asta-i masina pt Ro Army?…..eu mai putin de URO VAMTAC nici n-as pomeni de 4×4 pt inzestrarea trupelor .

  10. dar la fosta fabrica din Campulung nu s-ar putea produce? Parca nu a fost distrusa in totalitate?!

  11. Lite Brite, cel mai cool cuplu de Jeepani de pe Youtube, scot untul din ele:
    https://www.youtube.com/channel/UCQHpNTD6GxtNe8HanFW8dnw/videos

  12. standardele de siguranță europene sunt diferite de cele americane.

  13. Nu e vorba numai de standardele de siguranta
    Din clipul lui @razvan mihaeanu se vede clar ca nu se deformeaza habitaclul
    Si vorbim de un vehicul de 2 tone cu sasiu separat , punti rigide si cu acoperis detasabil , cu parbriz rabatabil
    Deci zero structura de rezistenta „in partea de sus”
    Ca sa nu fie mare durere de cap unii detractori ar trebui sa se uite la un nissan patrol , un vehicul extrem de rezistent , „dur” in teren , cum s-ar comporta la un impact dupa standardele vechi ..nu spun ca in cazul uni test dupa astea noi se face „conserva”
    In testele astea noi au mare importanta in stabilirea punctajului final procentajele sigurantei active(existenta unor sisteme si modul cum actioneaza) , cat si modul cum „protejeaza” pietonii
    Vorbim de un vehicul cu ” botul inalt” ..un profil al protectiilor studiat ptr offroad , foarte „nepotrivit” ptr impact cu pietoni( practic ti-l buseste in fata ..ti-l arunca sub roti)
    Ca sa se edifice unii sa vada teste comparative cu modele mai mici ..sau ce au capota ce se „extinde” in sus ca un arc , ptr a prelua gradual socul cu corpul pietonului
    La a doua , siguranta activa , jeepul nu poate monta sisteme de „observare” in parbriz(e amovibil” , din acest motiv nu poate monta sisteme de siguranta activa mai sofisticata
    Ca unii sa isi faca o idee ..sa vada clipuri cu ” configurarea” vehiculului la utilizator ..sa vada cat de usor e sa il adaptezi ptr uz „extrem” si gama larga de accesorii existente pe piata( practic cea mai extinsa gama de accesorii)..sa faca o analogie cu utilizarea militara si se vor lumina
    Comparativ cu hummer si alte „camioane” usoare ..au valoare utilitara mai mare ( au volum de incarcare mai mare , duc cam aceeasi greutate..nu la fel de echilibrat , dar mult mai ieftin, se preteaza foarte usor la adaptari diverse , logistica mult mai usoara ..prin utilizarea de repere folosite de „industria civila”)
    Unii cred ..ca vehiculele astea se vor bate cu tancul, sau vad linia frontului peste tot
    Vorbim de un vehicul care costa mult mai putin ca un hummer sau similar..merge cu 140 km pe sosea lejer si are rapoarte de transmisie , reductoare ..ca se misca ca un tractor in teren
    Nu e ca hummerul sa mearga in viteza pe teren greu
    Puntile rigide il fac simplu ptr intretinere
    De multe ori ai nevoie de un cal de bataie suplu si usor adaptabil ..nu mergi cu cazemata pe sine
    Etalonu’ pus de cineva la 500 000 ” buks” ..bani din aia platiti de contribuabili ca sa te plimbi consumand litri si litri cu 6 lei pe litru ..si cu 4 militari inauntru..e cu multe????? Si multe …..
    Unul din asta civil e pe la 40000 eur ..militarizat sa spunem 70000 ..tot iti cumperi zece si tot duci 4 militari in 4 din ele si opt in celelalte 6 ..si ai 60 militari vs patru ..dusi la locul faptei
    Si or fi aia patru mai protejati ..dar parca mai multe „scheme” de invaluire si flancare fac cu 60

  14. Ce v-a venit cu articolul asta? Promovam masinute civile acum? Pai hai cu un Tata Motors ca si asa noi avem politica pretului cel mai mic cand vine vorba de licitatii…

    Si totusi daca nu se poate fara masini civile, Dacia are tot ce trebuie in Duster si Duster Oroch.

    • Da, mi-a venit (singular)..pentru ca sunt Loki, imi place sa-mi bag coditza si sa starnesc apele.

    • Noi nu putem inlocui aro 243 cu oshkosh ..si nu stiu daca cu duster
      Imi place mult dusterul , ptr unele chestii ..e mai mult decat ok , ptr altele nu
      Nu cred ca e logic dupa ani in care nu s-a facut nimic ptr inzestrare sa inlocuiesti parcul , platforma pe platforma , cautand vehicule de caracteristici similare
      Eu sunt de parere ca se impune o „redefinire” ..schimbari vedem ca au loc in structura mapn , unele se vad , altele nu ..daca stai si analizezi , poti deduce cate ceva
      Vedem structura de forte speciale in mijlocul tarii
      Vedem una noua la malul marii
      Vedem brigada multinationala
      Vedem multe spike-uri
      Si vedem cerinte ptr camioane , ptr platforme aeriene ..elicoptere , scaderea interesului ptr tancuri ..cerinta ptr vehicule mli pe roti pe langa cele pe senile
      Nu stiu cat de fiabila e ideea de a ne „dota” cu vehicule mai grele gen oshkosh la nivel de baza
      E foarte „configurabil” ..sunt sigur , e mai „militarizat” ca orice jeep din asta sau un g class
      Are o structura mare care accepta mai usor modificari si chestii montate pe el cu rezerve la masa etc
      E un camion usor
      Consumul de carburant o fi mai mare ..insurmontabil ..nu
      Totusi e un vehicul care costa
      Oricum variantele astea de camioane usoare gen sherpa vin si cu bena ..si cu compartiment transport trupe
      E o diferenta mare intre un duster ..un jeep din asta sau un sherpa , oshkosh
      Nu e vorba de pretul cel mai mic
      Daca ar fi pretul cel mai mic ..iei jeepul asta , mercedes g wagen si toyota land cruiser ca sunt aceeasi clasa si cam unicele cu variante militare ..a si landroverul defender
      Sau duster…si duster
      Sau renault sherpa ,iveco-ul ala 4*4 si oshkoshul ala
      Nu ne invartim cu 5 clase diferite de la masa ..la toate cele ptr acelasi scop

  15. Achleitner GmbH este prezent in Romania in parc industrial automecanica medias
    cu HMV SURVIVOR I (High Mobility Vehicle) : https://www.army-technology.com/products/hmv-survivor-i/

  16. J6 „Scramblerul ala cu 2 portiere – nu cu 4” cu roti de 37-inch = pure love.

    Cu alte 5 concepte:

    *editat Cu ceva vreme in urma m-am jucat si eu putin in Paint, incercand sa-mi imaginez cum ar trebui sa arate, cu roata de rezerva de 35-inch sub bena ca la Gladiator 2020:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *