Caracteristici: https://moparinsiders.com/meet-the-2019-jeep-gladiator-pickup-truck/
…possible military applications 😉
MApN se intereseaza de vehicule 4×4 pentru achizitie multianuala
Și în linkul de mai jos: “Maşina este destul de spaţioasă pentru patru persoane, plus şoferul. Ca şi structură, mi se pare destul de solidă, dar motorul este compact şi, dacă ar trebui să executăm lucrări de mentenanţă de nivel 2, acestea s-ar efectua cu greutate. Sistemul de transmisie şi suspensia mi s-au părut a fi fiabile, având în vedere traseul parcurs. Per ansamblu, ca vehicul de teren, este bun.”
Test drive pentru autovehicule Jeep J8 în poligonul UMB din Mihai Bravu
Salut. O masinuta buna pentru noi.
bă ,se supără dacia pe voi…..speră și ei la o felie mai serioasă din programul național de înzestrare.
Baii… de ce puneti poze sexy pe site? Ca vorbeam de 4×4 ca utilitar si nu transportaor – https://www.hotnews.ro/stiri-esential-21017954-video-foto-jeep-militar-4×4-made-romania-cum-poate-ajunge-fiat-chrysler-produca-autovehicule-jeep-j8-uzina-mecanica-bucuresti.htm . Speram sa se materializeze chestia asta. Platforma jeep ii destul de versatila.
super,
o masina care a luat o stea la Euroncap
http://www.automarket.ro/stiri/noi-rezultate-euro-ncap-o-stea-pentru-noul-jeep-wrangler-niciuna-pentru-88501.html
https://www.auto-bild.ro/stiri/dezastru-euroncap-pentru-fiat-152917.html
ar fi foarte buna pt. noi la inzestrare,
fiat panda ar fi cea mai buna, ca n-a luat nici o stea,
ar mai lua si conducerea ceva cascaval, ar fi cateva sejururi pt conducerea armatei pe la fabrica,
eventual un concediu prelungit pe pamant american pt cativa care sa invete cu aeru conditionat de prin US,
la noi oricum numai rablele sau produsele th sunt suficient de mature,
daca t55 este numa bun, am putea lau si rubiconu american cu design italian,
calitatea casetofoanelelor italiene (pline de plastic) este foarte buna, probabil similara produselor turcesti,
calitatea produselor apartinand de creisler, dupa preluare de italieni este similara produselor fiatelor,
nu intamplator scade asa mult pretu la produsele fiatelor dupa cativa ani de utilizare,
spre deosebire de fiate, opelu proaspat preluat de francezi are multe vehicule cu o valoare de revanzare superioara carutei poporului nemtesti vv,
sigur nemtii nu se pricep,
am inteles ca bulgarii, mai nepriceputi ca noi, au luat cateva G class in loc de rubicoane,
O stea?! Pai Duster-ul a luat trei si se uita lumea chioras la el. Pacat de renumele marci, o sa ajunga Fiat pana la urma. N-avem ce face cu el in armata.
fiat panda ar fi cea mai buna
Fiat Multipla edizione militare.
Achim Lauritzen = Aggressione 🙂
Rotfl!
Pentru cine isi mai aminteste 😀
Moștenirea familiei Guldenburg. Episodul acela a fost memorabil. ?
Wow, what a bullshit result!
Nu’s partinitor, dar aia 1 stea e vrajeala. Inteleg ca la impactul lateral s-ar putea adauga totusi airbaguri pentru pasagerii din spate, iar in privinta protectiei…pietonilor…sa ma scuzi! Eram sigur ca acolo il descalifica, puteam sa pariez.
capatu satului sunt stele si stele euroncap si nissan navara e la o stea si jumatate euroncap insa steaua aceea si jumatate a lui nissan navara face mai mult in caz de doamne fereste decat 5 stele a lui vw polo de exemplu sunt convins ca in jeep-ul in cauza in caz de coliziune ai mai multe sanse de supravietuire decat intr-o citadina cu 5 stele euroncap
Find un site cu specific militar, ma gandesc ca ne referim la posibile variante militare ale acestui vehicul. In aceste conditii, de transport, material, trupe, echipament Euroncap-ul nu cred ca are mare relevanta. Daca discutam partea civila, da clar este mai mult decat relevant.
Revin la obsesia mea, hummvee-ul ii prea-prea in locul Aro-ului, Vamtac-ul si Jeepul ii ok. Dintre Vamtac si Jeep cu sufletul aleg vamtac, cu mintea Jeep ca ar putea sa-l produca la noi in tara. Linkurile de mai sus.
Zic si eu…
P.S. Faina varianta de mai sus cu bena. Abia astept o varinta double cab de la Dacia pentru Duster. Romans find pentru mine ii perfecta.
Abia astept o varinta double cab de la Dacia pentru Duster
Asta e US edition. Are si cutie pentru shotgun inclusa. 🙂
Nu creed! Ha-ha! Loc pentru shotgun… ‘Murica frate. Ma mir cum de nu poti cumpara si un suport pt PM cal 12,7 in bena.
14,5, ca 12,7 e mic 🙂
la mintea mea, cel mai mult conteaza cati bani ai in buzunare si ce vrei sa faci cu ei,
ar fi frumos sa putem produce ceva la noi,
numai ca nu are rpost sa incepem productia daca nu suntem in stare sa facem ceva competititiv, comparabil cu tehnica de azi nu cu tehnica de cand nu stiu ce general era tanar
binenteles sunt necesare si masini pt politie militara, etc. dar acolo dusteru este cel mai bun la raportu calitate/pret.
pt masinile 4×4 dedicate indeplinirii misiunilor militare etalonu este Oshkosh M-ATV cu un pret pe masura de 500.000 verzisori,
este interesant ca si versiunea mai usoara JLTV a Oshkosh dar echipata cu protectie costa tot atat, resperctiv 500.000 buks,
Uro, Hummer, etc. sunt din alte timpuri si nu are rost efortu de a te gandi ce poti face cu ele pt armata – desi astea pt noi sunt la ani lumina de aro,
armata americana nu i-a pus degeaba cruce la hummer,
atat ford cat si renult pot si trebuie sa straduiasca mai mult daca vor banii pt vehiculele militare 4×4,
pt politie militara, etc se pot folosi ce au acum atat Dacia cat si Ford,
dar pt misiuni de lupta cu vehicule 4×4 trebuie altceva – protectie si capacitate de supravietuire in lupta,
nici Ford nici Dacia nu au demonstrat pana azi ca pot produce asa ceva,
populatia tarii se reduce in fiecare zi ca efect al politicii intelepte de partid si de stat,
nu ne putem bate joc de viata militarilor care trebuie sa circule cu vehicule 4×4 in misiuni de lupta
@capatu satului
„armata americana nu i-a pus degeaba cruce la hummer,”
Nu i-au pus cruce, i-au redefinit rolul si se pare ca va mai fi in dotare mult si bine:
Chris Vanslager, AM General Vice President, Programs and Business Development: „This contract is yet another example of the ongoing critical operational need for the HMMWV and how AM General remains the unmatched leader in modernizing and maintaining the HMMWV fleet in the United States and around the world. No company has more light tactical vehicle experience than AM General, and we look forward to working with our valued customers to leverage our five decades of expertise in the design, engineering and manufacturing of this iconic vehicle which will be in the service of U.S. military fleets through 2050.”
https://www.prnewswire.com/news-releases/am-general-secures-six-year-4283-million-contract-to-provide-the-army-with-m997a3-hmmwv-configured-ambulances-300139298.html
USMC: „The Corps is likely to continue operating the Humvee until at least 2030.”
https://www.militarytimes.com/news/your-marine-corps/2018/07/25/the-corps-is-scavenging-humvee-parts-for-its-jltv/
The service will „assume the risk and sustain the remaining fleet of Humvees,” Bill Taylor, the program executive officer for Land Systems Marine Corps, told lawmakers during a hearing on Capitol Hill Thursday:
https://www.marinecorpstimes.com/news/your-marine-corps/2015/03/23/marine-corps-halts-plan-to-upgrade-its-fleet-of-humvees/
Problema e ca: „The HMMWV was designed primarily for personnel and light cargo transport behind front lines” si a fost folosit in rol de APC si MRAP.
Problema este logistica, sau asa o vad eu cel putin. Am de mutat 4 lazi de munitie pana la poligon si trebuie sa aduc alte 4 inapoi? O duc cu Mrapul(HaHa)? Cu Dac-ul?Sunt 4 doamne iarta-ma cum sa pleci cu magaoaia de camion pentru doar atat. Consum inutil doar. Le pun in spate la „Dacie”?. Si mai comic. Rolul este clar definit, nevoia operationala exista.
Rolurile operationale de TBT sau MLI sunt clar un amestec ilogic unde un astfel de vehicul nu are ce cauta. Si puscasul marin sesizeaza o nunata foarte faina. As always. Una-i transportul echipamentelor usoare in spatele liniei frontului si alta-i transportul a oricarui material sau resursa pe linia frontutului.
Ford sa vina naiba cu Bronco (pe platforma lui Ranger) in 2020 asa cum au promis, ca nu degeaba au renuntat anul asta la a mai fabrica sedanuri….
Meh mai bine zis Bronco II ca Full Size Bronco erau bazate pe sasiuri de F-150.
diesel-ul va fi interzis in marile orase…gen Budapesta 🙂
exista de cativa ani deja https://www.youtube.com/watch?v=y07xCsXPwZ0
nu este disponibila ptr Europa 🙂
Incepe sa fie ceva concurenta pe piata SUV…https://www.zf.ro/profesii/baby-bronco-sau-cum-va-arata-viitorul-suv-produs-de-ford-la-craiova-17225940
Si asta poate fi militarizat
12 pentru ofiteri sa se plimbe prin orase cu ele
Nici o masina din Occident, de genul acesta, nu se poate compara cu ARO. Au stiut ce sa distruga in Romania. Pana si becurile pentru iluminat importate sau nu, sunt mai proaste decat cele din perioada tovarasului.Si multe altele….
Land Rover Defender.
Mercedes G Klasse.
Toyota Hilux
https://www.popularmechanics.com/military/a19694154/how-us-special-forces-get-their-armored-pickups/
Carstea, vezi ca exista „Autovehicule Romanesti” pe Facebook, cel mai comunistoid grup posibil. Te potrivesti acolo.
Intrebarea care nu imi da pace e alta: tu de unde stii? 🙂
Edit: De grupul ‘Autovehicule Romaniesti’.
Sunt in transee… 🙂
A’SAI masinile de teren occidentale porneau la cheie, pe cind ARO pornea cu un foc bun sub baia de ulei. Cirste-o la voi in tiraspol nu prea am vazuT ARO?
Bai fratilor, da’ voi puteti spune ca asta-i masina pt Ro Army?…..eu mai putin de URO VAMTAC nici n-as pomeni de 4×4 pt inzestrarea trupelor .
URO VAMTAC cu partea fronala facuta sa arate ca un ARO din seria 24. Ca sa nu mai plangem.
dar la fosta fabrica din Campulung nu s-ar putea produce? Parca nu a fost distrusa in totalitate?!
Romturingia:
Lite Brite, cel mai cool cuplu de Jeepani de pe Youtube, scot untul din ele:
https://www.youtube.com/channel/UCQHpNTD6GxtNe8HanFW8dnw/videos
Sunt superfan , ii urmaresc
Oups ..nu m-am actualizat , se pare ca monteaza sistemele de siguranta activa
standardele de siguranță europene sunt diferite de cele americane.
Nu e vorba numai de standardele de siguranta
Din clipul lui @razvan mihaeanu se vede clar ca nu se deformeaza habitaclul
Si vorbim de un vehicul de 2 tone cu sasiu separat , punti rigide si cu acoperis detasabil , cu parbriz rabatabil
Deci zero structura de rezistenta „in partea de sus”
Ca sa nu fie mare durere de cap unii detractori ar trebui sa se uite la un nissan patrol , un vehicul extrem de rezistent , „dur” in teren , cum s-ar comporta la un impact dupa standardele vechi ..nu spun ca in cazul uni test dupa astea noi se face „conserva”
In testele astea noi au mare importanta in stabilirea punctajului final procentajele sigurantei active(existenta unor sisteme si modul cum actioneaza) , cat si modul cum „protejeaza” pietonii
Vorbim de un vehicul cu ” botul inalt” ..un profil al protectiilor studiat ptr offroad , foarte „nepotrivit” ptr impact cu pietoni( practic ti-l buseste in fata ..ti-l arunca sub roti)
Ca sa se edifice unii sa vada teste comparative cu modele mai mici ..sau ce au capota ce se „extinde” in sus ca un arc , ptr a prelua gradual socul cu corpul pietonului
La a doua , siguranta activa , jeepul nu poate monta sisteme de „observare” in parbriz(e amovibil” , din acest motiv nu poate monta sisteme de siguranta activa mai sofisticata
Ca unii sa isi faca o idee ..sa vada clipuri cu ” configurarea” vehiculului la utilizator ..sa vada cat de usor e sa il adaptezi ptr uz „extrem” si gama larga de accesorii existente pe piata( practic cea mai extinsa gama de accesorii)..sa faca o analogie cu utilizarea militara si se vor lumina
Comparativ cu hummer si alte „camioane” usoare ..au valoare utilitara mai mare ( au volum de incarcare mai mare , duc cam aceeasi greutate..nu la fel de echilibrat , dar mult mai ieftin, se preteaza foarte usor la adaptari diverse , logistica mult mai usoara ..prin utilizarea de repere folosite de „industria civila”)
Unii cred ..ca vehiculele astea se vor bate cu tancul, sau vad linia frontului peste tot
Vorbim de un vehicul care costa mult mai putin ca un hummer sau similar..merge cu 140 km pe sosea lejer si are rapoarte de transmisie , reductoare ..ca se misca ca un tractor in teren
Nu e ca hummerul sa mearga in viteza pe teren greu
Puntile rigide il fac simplu ptr intretinere
De multe ori ai nevoie de un cal de bataie suplu si usor adaptabil ..nu mergi cu cazemata pe sine
Etalonu’ pus de cineva la 500 000 ” buks” ..bani din aia platiti de contribuabili ca sa te plimbi consumand litri si litri cu 6 lei pe litru ..si cu 4 militari inauntru..e cu multe????? Si multe …..
Unul din asta civil e pe la 40000 eur ..militarizat sa spunem 70000 ..tot iti cumperi zece si tot duci 4 militari in 4 din ele si opt in celelalte 6 ..si ai 60 militari vs patru ..dusi la locul faptei
Si or fi aia patru mai protejati ..dar parca mai multe „scheme” de invaluire si flancare fac cu 60
Ce v-a venit cu articolul asta? Promovam masinute civile acum? Pai hai cu un Tata Motors ca si asa noi avem politica pretului cel mai mic cand vine vorba de licitatii…
Si totusi daca nu se poate fara masini civile, Dacia are tot ce trebuie in Duster si Duster Oroch.
Da, mi-a venit (singular)..pentru ca sunt Loki, imi place sa-mi bag coditza si sa starnesc apele.
Noi nu putem inlocui aro 243 cu oshkosh ..si nu stiu daca cu duster
Imi place mult dusterul , ptr unele chestii ..e mai mult decat ok , ptr altele nu
Nu cred ca e logic dupa ani in care nu s-a facut nimic ptr inzestrare sa inlocuiesti parcul , platforma pe platforma , cautand vehicule de caracteristici similare
Eu sunt de parere ca se impune o „redefinire” ..schimbari vedem ca au loc in structura mapn , unele se vad , altele nu ..daca stai si analizezi , poti deduce cate ceva
Vedem structura de forte speciale in mijlocul tarii
Vedem una noua la malul marii
Vedem brigada multinationala
Vedem multe spike-uri
Si vedem cerinte ptr camioane , ptr platforme aeriene ..elicoptere , scaderea interesului ptr tancuri ..cerinta ptr vehicule mli pe roti pe langa cele pe senile
Nu stiu cat de fiabila e ideea de a ne „dota” cu vehicule mai grele gen oshkosh la nivel de baza
E foarte „configurabil” ..sunt sigur , e mai „militarizat” ca orice jeep din asta sau un g class
Are o structura mare care accepta mai usor modificari si chestii montate pe el cu rezerve la masa etc
E un camion usor
Consumul de carburant o fi mai mare ..insurmontabil ..nu
Totusi e un vehicul care costa
Oricum variantele astea de camioane usoare gen sherpa vin si cu bena ..si cu compartiment transport trupe
E o diferenta mare intre un duster ..un jeep din asta sau un sherpa , oshkosh
Nu e vorba de pretul cel mai mic
Daca ar fi pretul cel mai mic ..iei jeepul asta , mercedes g wagen si toyota land cruiser ca sunt aceeasi clasa si cam unicele cu variante militare ..a si landroverul defender
Sau duster…si duster
Sau renault sherpa ,iveco-ul ala 4*4 si oshkoshul ala
Nu ne invartim cu 5 clase diferite de la masa ..la toate cele ptr acelasi scop
https://aro4x4.ro/video-test-drive-cu-singurul-aro-blindat-functional-facut-pentru-razboiul-din-afganistan/
Achleitner GmbH este prezent in Romania in parc industrial automecanica medias
cu HMV SURVIVOR I (High Mobility Vehicle) : https://www.army-technology.com/products/hmv-survivor-i/
J6 „Scramblerul ala cu 2 portiere – nu cu 4” cu roti de 37-inch = pure love.
Cu alte 5 concepte:
*editat Cu ceva vreme in urma m-am jucat si eu putin in Paint, incercand sa-mi imaginez cum ar trebui sa arate, cu roata de rezerva de 35-inch sub bena ca la Gladiator 2020: