Este proiectul AEROTAXI, al celor de la INCAS. Din pacate, dupa cate stiu programul este incert. Dar, in 2010, se vorbea de anul 2015; anul aparitiei acestui avion, iar la INCAS se lucra la structura. In 2010, aripile si partea centrala a fuzelajului erau gata, fiind construite la Craiova. Avionul era proiectat sa zboare la 3500 m altitudine, cu o viteza maxima de 350 km/h, putand transporta maxim 15 oameni. Exista interes si din partea MApN, pentru un avion de transport usor, VIP, inclusiv pentru patrulare maritima. Pentru decolare avea nevoie de doar 500 m de pista, dar este astfel proiectat incat sa poata decola si de pe piste semi-amenajate. Avionul era destinat transportului regional, INCAS colaborand cu DLR (echivalentul german) la realizarea si proiectarea acestuia, dar ar fi avut piata de desfacere in zona: Bulgaria, Ungaria, Polonia, etc. Acestea sunt caracteristicile avionului: greutatea totala maxima- 3.500 Kg; greutatea, avion gol echipat -2.000 Kg; sarcina utila -200 Kg; motoare -2 x 360 CP; elice (tractiva) -2 x 1.000 mm; plafon croaziera -3.500 m ; distanta de zbor -1.800 km (profil complex, cu rezerva standard); Vstall -100 Km/h; distanta decolare -500 m (cu obstacol standard); Vasc -8 m/s; viteza maxima -350 Km/h; viteza minima de aterizare-120 Km/h; factor de sarcina -3.8G; tren de aterizare-escamontabil. Sper ca totusi va fi realizat, ar fi extraordinar! Da Doamne!
Da, e foarte probabil sa fie sub 50%… ca si la alegerile parlamentare nu preau au catdicsit sa meaga la vot. Acum si cu un mesaj care ii indeamna sa stea acasa, sunt si multumiti de comoditatea lor…
Și vajnicul acesta ar fi … scurt curier?
Ce motoare are?
– 360 e cam mult ca să fie ROTAX-uri mici, dar puțin pt motoare mai mari pt a fi supra-alimentate și să aibă consum așa mic.
Un preț estimativ?
Înțeleg și eu cam la ce ar funcționa adaptat… ar fi mult peste AN-2, luat oricum. Prețul și prețul de operare ar fi. Tehnic pare interesant, probabil extrem de stabil, portanță mare, optimizat pt gama de viteze 120-240 și la 2X360 de călușei ar fi motorizat cam slăbuț pt acea sarcină utilă de peste 1000 kg, însă știu că depinde de motor și cum e eficiența propulsiei.
Mi-ar face plăcere să îl pilotez.
Datorită vitezei minime mici, cu putere sporită și o trapă în fuselajul posterior, acesta ar fi interesant pt lansări de parașutiști sau împotriva incendiilor.
Sper să fie destul de motivați ca să găsească finanțare pt a îl termina. Ar fi sufiecientă expertiză pt construit în trei locuri, la trei fabrici românești.
Poate se leagă o treabă. Dacă într-adevăr e proiectat cu acele caracteristici descrise mai sus, m-aș bucura să susțin un asemenea proiect românesc măcar pentru nevoile interne.
Nu cunosc pretul estimativ, dar din 2010 nu prea s-a mai auzit de acest proiect. Ar fi frumos sa-l faca, Intr-un timp, se vorbea de o colaborare cu Germania pentru un avion de transport regional -cel mai probabil despre acest avion era vorba. Ulterior, liniste…
Este proiectul AEROTAXI, al celor de la INCAS. Din pacate, dupa cate stiu programul este incert. Dar, in 2010, se vorbea de anul 2015; anul aparitiei acestui avion, iar la INCAS se lucra la structura. In 2010, aripile si partea centrala a fuzelajului erau gata, fiind construite la Craiova. Avionul era proiectat sa zboare la 3500 m altitudine, cu o viteza maxima de 350 km/h, putand transporta maxim 15 oameni. Exista interes si din partea MApN, pentru un avion de transport usor, VIP, inclusiv pentru patrulare maritima. Pentru decolare avea nevoie de doar 500 m de pista, dar este astfel proiectat incat sa poata decola si de pe piste semi-amenajate. Avionul era destinat transportului regional, INCAS colaborand cu DLR (echivalentul german) la realizarea si proiectarea acestuia, dar ar fi avut piata de desfacere in zona: Bulgaria, Ungaria, Polonia, etc. Acestea sunt caracteristicile avionului: greutatea totala maxima- 3.500 Kg; greutatea, avion gol echipat -2.000 Kg; sarcina utila -200 Kg; motoare -2 x 360 CP; elice (tractiva) -2 x 1.000 mm; plafon croaziera -3.500 m ; distanta de zbor -1.800 km (profil complex, cu rezerva standard); Vstall -100 Km/h; distanta decolare -500 m (cu obstacol standard); Vasc -8 m/s; viteza maxima -350 Km/h; viteza minima de aterizare-120 Km/h; factor de sarcina -3.8G; tren de aterizare-escamontabil. Sper ca totusi va fi realizat, ar fi extraordinar! Da Doamne!
Scuze, sarcina utila este de 2000 kg, nu 200!
Breeeee, mi-ai stricat toate planurile…pozele rau de le tine! 🙂
🙂
Ati fost la vot?
Nu, si nu ma duc…
Daca tot e off topic… http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/comoara-din-lacul-siutghiol-un-hidroavion-foarte-rar-pe-care-orice-muzeu-din-lume-si-l-ar-dori.html
Fost, si stampilat!
Aoleoooo! Deci, pana la urma primesc totusi ceva…o bataie crunta si-o urecheala de pomina. Nu trage dom’ Georgica, sunt io, WW, sa traiti!
e premiul pe ziua de azi … + cireasa de pe tort – demiterea „presedintelui nostru” 🙂
45…maxim 46% prezenta la vot…
Da, e foarte probabil sa fie sub 50%… ca si la alegerile parlamentare nu preau au catdicsit sa meaga la vot. Acum si cu un mesaj care ii indeamna sa stea acasa, sunt si multumiti de comoditatea lor…
Ca la Tribunal…acuzarea trebuie „sa dovedeasca” prezumtiva „vinovatie” a „inculpatului”, nu apararea…
Și vajnicul acesta ar fi … scurt curier?
Ce motoare are?
– 360 e cam mult ca să fie ROTAX-uri mici, dar puțin pt motoare mai mari pt a fi supra-alimentate și să aibă consum așa mic.
Un preț estimativ?
Pai ar fi un avion de transport care ar lua locul AN-2, dar ar putea fi folosit si la patrulare maritima, avion sanitar, etc
Înțeleg și eu cam la ce ar funcționa adaptat… ar fi mult peste AN-2, luat oricum. Prețul și prețul de operare ar fi. Tehnic pare interesant, probabil extrem de stabil, portanță mare, optimizat pt gama de viteze 120-240 și la 2X360 de călușei ar fi motorizat cam slăbuț pt acea sarcină utilă de peste 1000 kg, însă știu că depinde de motor și cum e eficiența propulsiei.
Mi-ar face plăcere să îl pilotez.
Datorită vitezei minime mici, cu putere sporită și o trapă în fuselajul posterior, acesta ar fi interesant pt lansări de parașutiști sau împotriva incendiilor.
Sper să fie destul de motivați ca să găsească finanțare pt a îl termina. Ar fi sufiecientă expertiză pt construit în trei locuri, la trei fabrici românești.
Poate se leagă o treabă. Dacă într-adevăr e proiectat cu acele caracteristici descrise mai sus, m-aș bucura să susțin un asemenea proiect românesc măcar pentru nevoile interne.
Nu cunosc pretul estimativ, dar din 2010 nu prea s-a mai auzit de acest proiect. Ar fi frumos sa-l faca, Intr-un timp, se vorbea de o colaborare cu Germania pentru un avion de transport regional -cel mai probabil despre acest avion era vorba. Ulterior, liniste…
Seamànà foarte mult cu Skylander 105 al GECI Aviation si are si caracteristici apropiate.
http://www.futura-sciences.com/uploads/RTEmagicC_SK105_Skylander_Vol_Geci_International_txdam22852_4d40ce.jpg