ACTTM – Cerere de Informații – „Sistem integrat bazat pe un supercalculator cluster HPC”

cielo

Scop:

Având în vedere intenţia MApN (Ministerului Apărării Naţionale) din România de a achiziţiona un Sistem integrat bazat pe un supercalculator cluster HPC (High Performance Computing), rugăm a ne furniza una sau mai multe soluţii pentru realizarea unui astfel de sistem, care să respecte cerinţe tehnice de mai jos.

Destinația produsului:

Sistemul integrat va fi montat, instalat şi integrat de furnizor, va intra în înzestrarea MApN şi va consta într-un sistem integrat bazat pe un supercalculator cluster HPC, care va cuprinde nuclee de calcul (încorporate în unităţi centrale de procesare CPU multi-core şi unităţi de procesare grafice GPU).

Cerințe tehnice:

http://www.acttm.ro/romana/images/stories/Doc/rfi_hpc.pdf

Alte precizări

Informaţiile solicitate nu implică în nici un fel Ministerul Apărării Naţionale din România în ceea ce priveşte achiziţia de echipamente de la firma dumneavoastră. Reprezintă un studiu de piaţă ce va constitui baza pentru luarea deciziei privind demararea procedurii de achiziţie.

Pentru procedura de achiziţie, Ministerul Apărării Naţionale din România va urma paşii necesari, conform legislaţiei româneşti.

Un răspuns primit înaintea datei de 25 iunie 2014 este binevenit.

 

65 de comentarii:

  1. Ultima propoziție…considerand ca intru aproape zilnic pe site-ul ACTTM si RFI-ul asta e nou-nout…
    ?!?
    Ca amuzament, desi in ultimele saptamani m-am obisnuit sa vad ca in noaptea de duminca spre luni site-ul ACTTM nu functioneaza, azi-noapte n-a fost deloc asa 🙂

    • O fi deja antamata, anuntul constituind mai mult o natificare ca au fost interesati pana la data publicarii anuntului? 🙂

      Pentru robustete sunt de preferat sistemele distribuite si nu un singur supercalculator…

      In fine, depinde care e scopul achizitiei.

    • Probabil intai au cumparat hardwareul de la firma de partid care si aia l-a cumparat prin intermediar de la alta firma de partid si abia de la al cincelea intermediar se ajunge la producator.
      Si dupa aia au anuntat licitatia 🙂

      Si nu mai intra bre zilnic ca bizonul pe siteul lor sa le tzii evidentza 🙂
      Ce… te astepti in fiecare zi sa cumpere sau sa dezvolte ceva ?!

      • Ma tot uit dupa marota numita „Raportul anual 2013”..poate-poate mai transpira cate ceva despre TBT 8×8 si cum draq functioneaza „shrouded armored floor” (devierea suflului exploziei) din poza de la link.

        *editat Era sa-i zic „frana de gura” ca suntem mai obisnuiti cu termenul asta la puscoace 🙂

        • Matale ar trebui sa primesti premiul special al juriului RumaniaMilitary: „Premiul Bunei Sperantze”

          Si sa-l imparti eventual cu Zgureanu 🙂

          Ce sa mai transpire, la TBTul ala parca era lasat sa moara transpirat in cearsafuri.
          Respectiv MApNul nu mai investea nimica, producatorul sa vina cu el gata facut pe banii altor investitori si MApNul sa-l testeze si eventual sa-l recomande pt export.

          Probabil se tot chinuie sa scoata Moreniul din competitie si pana nu moare Moreniul nu se misca nimic cu TBTul.
          Dupa aia se importa brusc, ca eventual s-a terminat razboiu prin Ukraina si sunt amenintari grave de securitate cu pacea la granita 🙂

        • „Testare evaluare de dezvoltare şi omologare prototip – 2014”
          Deci anu asta e gata 🙂
          Daca nu, se updateaza cifrele 🙂

  2. Pai e logica miscarea.
    MiG21 au, T55AM au, Styx si Volkhov au, amu se informatizeaza 🙂

    Urmatoarele pe lista sunt dronele stealth 🙂

    Mere si cu donatii? Ca mai am eu un PC mai vechi incuiat printr-un apartament, il pot oferi sa si-l bage in… cluster 🙂
    Si care mai aveti componente pe acasa, donati-le, eu mai am si un MB mai vechi, niste RAM, mai punem de un PC acolo in…cluster.

    Si mai ales un 3dfx Voodoo3, poate vor sa se joace de-a razboiul.

    Un Age Of Empires ceva acolo la Marele Stat Degeaba Major 🙂

    • eu zic sa pastrezi placa aia, peste 20-30 de ani o sa faci bani cu ea 🙂

    • Bre pentru ei la birou isi cumpara lucruri noi de firma… fiare vechi is pentru palmasi…

      La anu va fi licitatie pentru achizitionarea softului specializat in urma unor studii de fezabilitate facute in diverse centre de excelenta IT din strainatate. Deocamdata se lauda doar cu procesoarele multicore si unitatile GPU.

      Iar acum intrebare de 10 puncte cati colonei o sa se ocupe de administrarea clusterului?!

      • „Iar acum intrebare de 10 puncte cati colonei o sa se ocupe de administrarea clusterului?!”

        1700 🙂 ?

        • Sir GSG… 🙂
          In pdf gasesti cate ceva ca sa iti dai seama cam cati „colonei” vor fi necesari…

          „-curs de nivel 1 de exploatare, operare şi întreţinere curentă- 1 serie cu 12 operatori,minim 5 zile lucrătoare
          -curs de nivel 2 de instalare hardware şi software,administrare, configurare, mentenanţă şi reparare
          – 1 serie cu 6 operatori, minim 5 zile lucrătoare;instructaj cu personalul de mentenanţă UPS albeneficiarului
          – 1 serie cu 2 operatori, cu execuţiepractică, 4 ore. ”
          Cat despre sisteme de operare se mentioneaza Unix, Linux, Windows Server 2008 probabil la un Red Hat (asta are update cu bani!).. .un Unix (bani grei)… Le cam put sistemele operative fara bani…
          Acum sa vedem cati colonei se descurca cu bash, ksh, csh, power shell… si de ce nu editorul vim… 🙂 Sanse mari sa fie de la IBM… orice carpeala la ce vor ei va duce doar la bani cheltuiti
          Mai jos o lista cu preturi orientative la IBM
          http://www-03.ibm.com/systems/power/hardware/enterprise.html

          -„instrumente de programare:
          specifice echipamentelor care includ acceleratoare de calcul bazate pe
          procesoare GPU (CUDA, OPENCL, OPEN GL). ” –>>”coloneii” vor sa sparga (si!) parole … CUDA este folosit uneori si la spargere parole …. 🙂

  3. http://www.ziare.com/victor-ponta/premier/ponta-ne-dorim-sa-nu-avem-nevoie-de-militari-dar-asa-cum-arata-lumea-s-ar-putea-sa-avem-1308331
    Uitati aici gandire constructiva de prim ministru roman….isi doreste cu ardoare sa nu aiba parte de militari si armata, dar stie ca nu pre are incotro. Hai sictir, ma, Pinocchio! Du-te de mai plagiaza o lucrare de doctorat….

    • cezar

      suna a : desfintati armata

      halal politicieni si vai de noi ce adormiti putem fi nici in al-12 lea ceas nu se vede
      trezirea

    • poate aberez, da’ parerea mea e ca daca nu se forma acea legatura intre popor si armata (cu toate ca e una si aceeasi) in 89 probabil nkvd-istii rupeau de mult randurile…de tot

  4. Rusia „aruncă” teroriștilor din Ucraina containere cu armament agățate de parașute

    http://timpul.md/articol/rusia-arunca-teroritilor-din-ucraina-containere-cu-armament-agaate-de-paraute-60837.html

    ////////////////////////////

    inca un motiv in favoarea Rusiei :

    Teroriștii ruși ACUZĂ: Ucraina a folosit ARME CHIMICE în Slaviansk …

    http://deschide.md/ro/news/externe/2800/Terori%C8%99tii-ru%C8%99i-ACUZ%C4%82-Ucraina-a-folosit-ARME-CHIMICE-%C3%AEn-Slaviansk.htm

    //////////////////////////

    armata ucrainiana este plina de spioni in favoarea Rusiei….

    Generalul ucrainean oferea informații serviciilor secrete de la Moscova contra unor taxe de la 75 de mii dolari în sus, în funcție de importanța lor.

    http://deschide.md/ro/news/externe/2789/FLASH–General-ucrainean-re%C8%9Binut-pentru-spionaj-%C3%AEn-favoarea-Rusiei.htm

    alta stire preluate de pe deschide md :

    Ultimatumul Kievului expiră în această seară la ora 22:00. În cazul în care teroriștii nu renunță benevol la arme, autoritățile ucrainene vor declara stare de război în estul Ucrainei.

    ////////////////////////////

    Teroriștii ruși din Ucraina MUTĂ FRONTUL spre Harkov !!!!!

    ///////////////////////////

    din presalibera.net :

    Piața Maidan: „Aceasta ar putea fi ultima acțiune pașnică”

    Comandantul batalionului “Donbas” Simon Semenchenko, a ținut un discurs pe scena din Piața Maidan și a declarat că armata ucraineană se află într-o situație îngrozitoare, pentru că fondurile direcționate de către guvern pentru sprijinul lor, nu ajunge la destinație.

    “Ministerul Finanțelor alocă bani care vizează sprijinirea întreprinderilor subordonate separatiștilor. În guvern avem mulți trădători “, – a spus el.
    “Nici Europa nu ne va ajuta. Trebuie să luptăm cu forțe proprii. Numai noi putem opri invazia agresorului de la răsărit “, – a spus comandantul.

    //////////////////////

    elicopterele pica in estul Ucrainei precum mustele !!!!

    a fost doborit ieri . pe 29 iunie 2014

    Militanții pro-ruși au doborât un elicopter Mi-8 al Gărzii Naționale a Ucrainei în apropierea orașului Slaviansk. În urma doborârii elicopterului 12 ofițeri de securitate ucraineni au fost uciși , a raportat site-ul web al Gărzii Naționale a Ucrainei.

    /////////////////

    google map … conflictele din estul Ucrainei s-au inmultit si s-au intensificat :

    https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=znxyQ1cMRUqk.kA5ZfYTi101s&cid=mp&cv=qPTjdO1mFiM.ro.

    //////////////////////

    spicuite de pe Euromaidan

    se pare ca Ucraina va decreta miine stare de razboi:

    ” o lunga coloana a armatei ucrainiene se deplaseaza spre Slaviansk ……. obuziere autopropulsate si lansatoare de rachete Uragan au fost observate ”

    dupa ce zilele trecute a fos doborita o drona …..

    ” Another Russian drone was shot down by the Ukrainian military in Luhansk Oblast. According to the soldiers, the terrorists tried to find out the coordinates of the ATO unit forces location. „

    • Asa cum am anticipat separatistii au inteles importanta fundamentala a zonei Kharkiv. Acolo sunt concentrate capacitati de productie/reparatie a tehnicii militare grele: tacuri (cam 100 au fost reoperationalizate de la inceputul conflictului), transportoare (48 BTR4 +5 BTR3E1) iar cucerirea sau anihilarea capacitatilor ar inseamna o lovitura imensa data ucrainienilor, care nu vor mai putea sa isi repare echipamentele decat la Kiev aflat la ceva distanta deci va costa si va dura mult transportul. Cum ei nu au bani sa isi doteze batalionele de voluntari cu minimul de echipament ( tinuta de camuflaj, bocanci sau truse de prim ajutor; vestele antiglont sunt un lux noroc ca au mai primit donatii de la americani si francezi. Sa vedem ce o sa trimita si spanioli ca le-au promis ajutor in echipament militar)….

      • @ Hannibal ….

        vecine . ai intuit bine …separarea restului Ucrainei de capacitatile militare industriale

        Cred ca rusii au in afara de acest target si instutuirea unui cap de pod prin care se urmareste ulterior extinderea acestuia si in directia Crimea pe ntru asigurarea unei legaturi terestre intre Rusia si Crimea …apoi odata consolidate acestea este foarte usor sa propage infiltrarea spre vest de-a lungul litoralului pentru a taia restul Ucrainei de Marea Neagra …..

        Ucraina , asa cum este ea astazi , e o tara alcatuita din regiuni imbinate fortat dupa WW2 de URSS……. este doar o chestiune de timp si factori potriviti pentru a se desface in bucati ….. URSS disparind coeziunea a rezistat o vreme in virtutea inertiei politice ……. acum roata politica a cam incetinit brusc …dezmemrarea Ucrainei e doar o chestiune de timp …..

        • @buzu
          Tati azi ucrainienii le-au spart rozeta la rusi grav de tot. Daca Putin nu intra cu armata regulata ramine fara separatisti. Si nu cred ca daca mai aduce 3 tancuri si 10 Kamazuri o sa schimbe cu ceva situatia de pe teren, trebuie sa intre cu tot ce are, ca altfel intr-o saptamina o sa fie jale in Rusia…

        • @ LionHeart …..

          i-au spart , dar nu foarte grav ….cred ca e si putina amplificare voita a succeselor

          …….. ucrainienii au avut rezultate bune pentru ziua de azi …insa o mie de morti dim partea separatistilor e propganda curata …deh asa e in razboi …minciuni de o parte si de alta cit cuprinde …..

          insa de ce nu au actionat asa de la inceput ?…au pierdut timp si spatiu extrem de pretios … rusii s-au infiltrat in estul Ucrainei … mai scoate-i daca poti

          in rest de acord cu tine …hai sa nu zic intr-o saptamina … ….suna a blietzkrieg…….sa zicem doua, trei , poate patru saptamini …. cel mult ……

          Si iti dai seama ca Putler o sa intre pe a-i ajuta pe ” napastuitii ” de cetateni ai Rusiei ….iaca si declaratia incornoratului :

          ” Rusia va continua să protejeze populaţiile rusofone din străinătate, prin mijloace politice, economice şi umanitare, a declarat, marţi, preşedintele Vladimir Putin, imediat după relansarea de către Kiev a operaţiunii militare împotriva separatiştilor pro-ruşi din Ucraina.”

          ” umanitare ” … my a*s ….

          „Preşedintele a declarat că omologului său ucrainean Petro Poroşenko îi revine “deplina responsabilitate” a reluării oficiale a luptelor din estul Ucrainei, ca urmare a refuzului sau de a prelungi acordul de încetare a focului, în ciuda apelului lansat în acest sens de Angela Merkel şi Francois Hollande ”

          Ia te uita cine erau portavocile lui Putler !!!!! …Ce face Mistralul si gazul din politica natiunilor ……

          „” “Din nefericire, preşedintele Poroşenko a luat decizia de a relansa operatiunile militare şi noi – vreau să spun eu însumi şi colegii mei europeni – nu l-am putut convinge că drumul spre o pace stabilă, puternică şi durabilă nu trece prin război”, a spus Putin în cadrul unui discurs în faţa ambasadorilor ruşi reuniţi la Moscova. „”

          ” razboi ” …aha … exact ce stie New URSS mai bine …..

          „” “Până cum, Petro Alexeevici (Poroşenko) nu a fost direct legat de declansarea operaţiunilor militare, dar apoi el şi-a asumat această responsabilitate, nu doar pe plan militar, ci şi pe plan politic”, a spus Putin. Ceea ce se întâmplă în Ucraina este apogeul tendinţelor negative din politica mondială, a spus Putin. “Sper că pragmatismul va învinge, că occidentalii vor renunţa la ambiţii, vor începe să contruiască relaţii pe picior de egalitate şi pe baza respectului reciproc”, a mai declarat preşedintele rus. „”

          sursa : http://www.cotidianul.ro/putin-rusia-ii-va-apara-pe-rusofonii-din-afara-tarii-242443/

          E clar ca va intra in Ucraina …… armata nu si-a postat-o la granita Ucrainei ca sa participe la parada …….. iar decretul de mobilizare a rezervistilor mareste procentul de probabilitate spre certitudine a unei intrari armate in Ucraina ….motive pentru intrat ?….. GIRLA ……

          Sa zicem ca sintem pusi in fata faptului implinit , asa cum ii stim pe rusi ….intr-o noapte armata rusa intra in Ucraina ….. ce va face , practic , comunitatea internationala ? NIMIC !!! …

          Franta si Germania sint de partea lui Putler … SUA de partea Ucrainei …Ce iese de aici ? …… ghveci !

          Cum o sai dea pe rusi afara din Ucraina ? ……. Asa cum i-a dat afara si din Crimea …… Ati mai auzit ceva de vreo solutie pentru indepartarea rusilor din Crimea eu nu am citit nimic …treaba a stationat ca in reclama cu vodka …

          „ramine cum am stabilit ” …….

          Insa noi romanii vom intra in priza … la propriu ….. se pare ca multi au uitat din istorie cine sint rusii si cum actioneaza ei …. e timpul pentru remember ……. ca sa nu dam in alzheimer ……. bai si daca le spui , o sa-ti raspunda : rusii nu mai sint ce-au fost , s-au cumintit , au alt steag , acum sint baieti gigel ……. :))))))))))))))) …lupul sovietic isi schiba denumirea dar naravul ba ……

        • @buzu

          „” umanitare ” … my a*s ….”

          Buzule, sunt 100.000 de refugiati ucraineni in Rusia si 55.000 in interiorul Ucrainei.

        • @Vector …

          ” Rusia va continua să protejeze populaţiile rusofone din străinătate, prin mijloace politice, economice şi umanitare ”

          ajutoare umanitare = tehnica de lupta pentru separatisti

          nu m-am referit la refugiati ……

  5. Euromaidan

    BREAKING! OFFICIAL NEWS! President Poroshenko declares martial law in Luhansk and Donetsk oblasts and reports that the ceasefire in ATO zone is officially over.

    https://www.facebook.com/euromaidanpr/posts/274062599444216

  6. In Rusia e nebunie mare ….!

    Aleksandr Dughin, ideologul neoficial al presedintelui rus Vladimir Putin, a fost demis, vineri, printr-un ordin al rectorului Universitatii Lomonosov din Moscova, din functia de sef al Catedrei de Sociologie a Relatiilor Internationale, scrie eurotv.md, care citeaza portalul Ruskaia Planeta. Functia sa va fi preluata, potrivit lui Dughin, de politicianul extremist Vladimir Jirinovski.

    http://www.eurotv.md/stire-aleksandr-dughin-a-fost-ilaturat-de-la-universitatea-lomonosov-din-moscova

    • Asta nu era destul de extremist, doar a venit in Romania sa discute cu romanii. Inadmisibil ! Lasa ca l-au schimbat cu Toke..scuze, Jirinovsky, acum e un „rus adevarat” la „celebra” Universitate 😉

  7. Mai , poi cum , asa cu studii studii de fezabilitate …cheltuiala nene …, doara ezicsta… scula perfecta pt cefele asudate si groase de atatea ”studii ”! Cica I-ar vinde unu mai plinut dein Korea de nord , ce-i drept i fileaza o lampa , da zice ca cu juma ‘ de bujet ‘d-aparare si oaresce 30 la 100din pib se rezolva …Nu-i asa ca ”it’s an deal ? !”…Ne si integreaza direct la ei , moca ca bonus , nu mai tre sa integram noi nimica …si nici nu mai e nevoie de dezbateri si legi cu controlul ”mediului virtualul ”

  8. @Buzu ,deci noul ideolog ne-oficial putinesc va fi poate ”maestru ”Jirinovski ?…HA HA HA Excelent ! Sociolojie , probleme internationale ? HA HA HA

  9. sanctiuni ? …… banii frate … sanctiunile sa astepte …… si daca rusii vor ataca Romania din Marea Neagra ma rog la Al de Sus ca in WW3 sa le pice la francezi cit mai multe nukes rusesti in cap !!!!!!

    Aproximativ 400 de marinari ruşi au ajuns în vestul Franţei, luni, pentru instructajul pe navele amfibii de asalt franceze Mistral, anunţă Reuters.

    http://epochtimes-romania.com/news/marinarii-rusiei-instruiti-de-franta-pe-navele-amfibii-de-razboi-mistral–219763

  10. …… au trecut in aceasta noapte la 1:43

    Yet another Russian convoy rolls through Lugansk 1-7

    1 personal car
    7 trucks
    1 BMD?
    1 jeep
    1 tank
    1 civilian truck
    1 civilian bus

    http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/06/yet-another-russian-convoy-rolls.html

    • Buzu, tu chiar le numeri?

      Astia se vor fatai la nesfarsit pana ce ucrainenii sunt capabili sa securizeze granita…

      • @ Marius Zgureanu ….

        🙂 …esti nostim vecine … le-a numarat autorul blogului respectiv …..

        si am o indoiala ca ucrainienii sint capabili sa securizeze granita ….

        daca erau in stare , o faceau pina acum ……faptul ca armata ucrainei nu este in stare sa extermine o mina de rusi si ucrainieni rusofoni arata cit de jalnica este situatia ……..

        gndeste-te putin la aceste doua aspecte :

        – sa nu poti trimite armata pentru ca e infestata de tradatori si sa trebuiasca sa apelezi la voluntari neexperimentati in gherila urbana ……

        – voluntarii sa fie trimisi in lupta initial fara minimul necesar si sa fii nevoit sa apelezi la donatori ca sa-i echipezi…….

        Ucraina este singura in fata Rusiei ……. Europa nu o ajuta …si chiar asa dintre cele 2 motoare ale UE , cine sa o ajute ?

        Franta in care au ajuns marinarii rusi sa preia Mistralul …????
        …sau Germania care e dependenta de gazul rusesc ……. ???

        Rusia a decretat mobilzarea rezervistilor si a declarat ca va interveni in Ucraina ca urmare a ” crizei refugiatilor ” care au trecut in provincia Rostov …..

        Iar bomboana de pe coliva Ucrainei este ca armata rusa a revenit la granita …….si va intra oficial in Ucraina …toata ” fitiiala ” asta de doua luni si jumatate a fost un test pentru armata ucainiana …si pe care l-au pierdut inainte sa intre oficial in conflict cu armata rusa

        eu mai repet inca o data ….

        nu peste mult timp vom avea rusi la granita !!!

        • Nu mai tot repeta, Buzule, eu am scris cateva articole pe tema asta, dar nu cred ca rusii vor ajunge, oficial ma refer, atat de usor la granita noastra… ci mai mult prin paramilitari.

          Eu am batut apa in piua cu zona Odessa, si si altii au facut-o, pentru ca opinia publica si „cine trebe” sa auda si sa se pregateasca in consecinta.
          Acum nici o luna la cartierul general NATo s-au discutat scenarii legate de Transnistria si au comunicat asta la modul oficial, acesta fiind scopul intrunirii. Oare de ce crezi ca au batut toba expres pe subiectul asta?!

          Cat despre Estul Ucrainei, am mai zis ca va fi un proces lent, la foc mic… adica mai elimina ucrainenii din separatisti, mai vin altii… si incet-incet apele se separa. Si armata ucraineana a cam trecut de socul initial si anumite unitati incep sa miste.

          Din pacate se tinde incet-incet catre un scenariu similar cu cel yugoslav, adica rusii si ucrainenii nu vor mai fi prieteni prea curand…

        • buzule

          vecine stai linistit ai dreptate in final o tot o sa ii avem pe
          ivani langa noi si atuci sa vezi

          ne mai citim

        • @buzu

          Rusii nu o sa intre in Ucraina cu armata regulata ca le este frica. Si nu neaparat ca le e frica sa nu piarda ci le e frica de pierderile pe care o sa le aiba ca sa cucereasca Ucraina. Nu da bine la publicul spectator sa ai pierderi de jumatate de milion de oameni ca sa pacifici „fratii slavi”cu care au „acelasi sange”. In plus daca voia sa invadeze, facea asta in aprilie/mai. Acum e prea tarziu, oportunitatea aia s-a dus.
          Armata ucraineana a avut 3 luni la dispozitie sa se puna la punct si eu zic ca au reusit sa faca minuni in intervalul asta de timp tinand cont de unde au plecat si unde au ajuns. In momentul de fata cu 65k trupe la granita nu cuceresti Ucraina, nu cuceresti nici macar Donbasul – daca lasa 1000 soldati in fiecare oras mai rasarit ramine fara forta de atac dupa 50 km. Isi tot plimba armata pe la granita doar pentru efect psihologic.
          In concluzie, Rusia a pierdut runda asta, asteptam runda viitoare…

        • @ LionHeart….

          istoric, Rusia nu e compatibila cu frica ……. nu, nu au mare curaj ..doar dorinta de jaf …. si ce o sa faca armata ucrainiana daca armata Rusiei intra in Ucraina de est ? …pornesc razboi cu Rusia ? Dpdv militar Ucraina este izolata si cu armata varza ….. si noi romanii stam mai bine ca ei …..

          gindeste logic ….. in astea aproape 3 luni nu au reusit sa tina in friu o mina se tembeli separatisti , basca sa-si mai recupereze Crimea si tu crezi ca pot rezista armatei rusesti ????? …… vecine , sint 11 saptamini de cind eparatistii au inceput sa faca ravagii in Ucraina de est si mereu au inaintat cu sprizin rusesc ……. rusii nu stiu sa piarda … asta nu mai e Afganistan …..a venit Putler la putere…..

          O sa ia sudul Ucrainei si o sa izoleze restul tarii de Marea Neagra …sau crezi ca Rusia stie de frica Ucrainei …… ??? ….la naiba , sint putere nucleara …uitam prea usor ce monstru este aproape de noi ….. si mai are si Europa legata de gaz …urletele europenilor indignati vor fi trecute prin amortizorul de gaz …… si americanii in afara de sanctiuni nu au ajutat cu nimic militar Ucraina ….. vorbe si atit …… si NATO nu va intra in razboi cu Rusia pentru Ucraina

        • @LionHeart

          Rusii nu trebuie sa intre cu armata regulata. Pot sa faca ce au facut NATO si SUA in multe alte cazuri – impun o no-fly zone. Care ca si in Libia poate deveni o no-drive zone in functie de situatie.

          Varianta a doua ar fi ca Rusia sa nu faca nimic. Fortele lui Poroshenko se vor angaja intr-o lupta lunga de contra-insurgenta si pacificare in est, in timp ce Ucraina se scufunda economic.

      • Nu se mai pune problema ca Rusii sa ia Ukraina din nou sub aripa. Ei au constientizat treaba asta si asta a dus la Operatiunea Crimeea si mai tarziu la Operatiunea DonBass. Dupa episolul Crimeea/DonBass nu se mai pune problema unei armonii intre Rusi si Ukrainieni, iar Rusii stiu asta.

        Samanta problemei Ukrainene a fost plantata de tatucul Stalin. se numeste Holodomor ( http://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor ). Asa ceva nu se uita, nu se iarta. In timpul URSS problema a fost tinuta sub pres (daca vorbeai de asa ceva ajungeai urgent s nu mai vezi lumina zilei) insa dupa 91 informatiile au inceput sa circule iar distanta dintre Ukraina si Rusia a tot crescut iesind la limina prin revolutiile portocalii.
        Numai comunistii spalati pe creier mai cred ca e iubire mare intre Rusi si Ukrainieni sau ca o sa ajunga din nou in cotul dunarii. Cu ce sa ajunga ? Cu trenul ? Pentru asta e necesar sa ocupe tot sudul Ukrainei, ceea ce Rusii si-ar dori dar nu ii lasa nimeni.

        Realitatea istorica pe care o traim este ca influenta Rusa in Ukraina/Moldova/Transnistria s-a prabusit de facto. Va urma o consolidare influentei UE/SUA in regiune si disparitia enclavelor ramase (gen Transnistria). Aici e posibil sa mai vedem incercari de cramponare (enclave in care sa isi conseve influenta in speranta unei reveniri) ale Rusilor in perioada urmatoare insa stragegic nu au sanse. Nu exista rute de aprovizionare. Incercarile de a obtine asa ceva s-au terminat tragic.

        • @Zoro
          Sugestia a fost sa nu ii mai catalogam pe altii cand e vai de capul nostru….

          Generatia noastra nu cred ca are statura sa tina lectii de moralitate, curaj. Putem da lectii in materie cum sa vinzi toata industria la fier vechi, cum sa faci o flota disparuta cum sa vinzi resursele pe degeaba, cum sa distrugi sistemul de aparare si tot asa… fara ca masele populare sa protesteze!

          Din perspectiva a ceea ce am facut in anii astia(fapte care pana la urma ne definesc si cine suntem) sa emitem judecati cum ca Rusia si China au crima in sange… ca rusii sunt fricosi sau ca au dorinta de jaf…. e tragi-comic….

      • „Rusii nu o sa intre in Ucraina cu armata regulata ca le este frica.”
        „Rusia nu e compatibila cu frica ……. nu, nu au mare curaj ..doar dorinta de jaf”

        Bre dupa ultimii 24 de ani ar fi mai bine sa ne uitam intai la noi in ograda cand vine vorba de frica si dorinta de jaf… Dupa ce gasim curajul sa rezolvam jaful si dorinta de jaf de la noi poate ne putem da cu parerea si despre altii…

        • watchere, ce zice LionHeart e foarte adevarat, dar ca tot veni vorba de ograda noastra… Tu unu ai iesit in strada cand a fost cu Rosia Montana ?

        • @ZORO
          „watchere, ce zice LionHeart e foarte adevarat, dar ca tot veni vorba de ograda noastra… Tu unu ai iesit in strada cand a fost cu Rosia Montana ?”
          MAI SA FIE, INCEPEM CA ATUNCI DUPA REVOLUTIE:”CE MA,AI MANCAT SALAM CU SOIA CU MINE???”
          UITE CA ACUMA TOTI MANCAM, VREM NU VREM !
          SI CARE-I FAZA CU ROSIA MONTANA???
          TREBUIA SA STAM TOTI IN MIJLOCUL STRAZII SI SA BUSIM CU BIDOANELE DE ASFALT?
          SAU SA NE DAM ROTUNZI LA JANDARMI?
          BUNA INTREBARE, TARE BUNA!

  11. Propunere: hai să facem un topic sticky cu situația din Ucraina la zi. Acolo să pună fiecare ce-a mai auzit, citit, gura lumii, profeții, bla bla despre cafteala de la est de Nistru.

    Cât o mai fi doar la est de Nistru, om vedea…

    • ”Ukraine – the original Butthurt thread” …ca sa citez Military Photos – spre supararea lui Volk 🙂
      Chiar ar trebui sa vedem sus, 24/7, numai Ucraina?

      • @ Razvan Mihaeanu ….

        Romania Military este singurul blog important din Romania care sintetizeaza in articole si comentarii informatiile privind situatia militara generala si la zi ….. aveti articole foarte interesante iar oamenii va citesc ….aveti priza la public …..

        Consider ca este foarte importanta informarea opiniei publice din Romania cu informatii adunate si concentrate privind situatia de pe frontul din tara vecina ….si asta este adevarul : vecinul nostru de la est este infiltrat de militari rusi ….si cu destul ghinion potrivit legilor lui Murphy , situatia ne poate afecta in curind si pe noi…….o informare zilnica ar fi extrem de utila mai ales ca acum a inceput operatiunea pe scara larga impotriva teroristilor …cum s-ar spune situatia ” meteo ” zilnica si prognoza pe urmatoarea perioada …. si in acest mod comentariile la articolele specifice vor fi precise , clare si separate …… in acest mod puteti deveni sursa romaneasca nr 1 de informare asupra situatiei militare la este de Romania ….

        Consider propunerea lui @ floryyn interesanta si practica …..

        Vad ca celalalt blog militar este cam pustiu atit in articole cit si in comentarii …acolo bate vintul si e cam intuneric ;)…..prin contrast , voi aveti culoare ….. la propriu si la figurat 🙂

        P.S. … chestia cu vecinii …eu consider romilitary un cartier al orasului blogurilor iar cei care stau pe aici sint vecini unii cu altii … 😉 …… daca vrei , e o viziune mai plastica …..

  12. @buzu

    eu mai repet inca o data ….

    nu peste mult timp vom avea rusi la granita !!!

    Mai puțin spectaculos dar vital, exercițiul de logistică ”ANGAJAMENT TOTAL 2014”

    Avand ca tema Acţiunile Modulului de execuţie a sprijinului logistic (MESL) pentru dislocarea într-un raion în vederea asigurării sprijinului logistic Grupării de forţe întrunite pe timpul operaţiei de apărare, exercitiul s-a desfasurat pe terenul de instructie Ghencea, in perioada 17-19 iunie.

    Sub comanda operaţională a Bazei Sprijin Logistic Muntenia, la exerciţiu au participat structuri din cadrul Bazei 2 Logistice Teritoriale Şelimbăr, ale Bazei 1 Logistice Teritoriale Carpatica şi din compunerea Centrului 485 Comunicaţii şi Informatică.

    Potrivit presamil.ro, scopul exerciţiului ANGAJAMENT TOTAL 2014 a constat în verificarea capacităţii operaţionale a Modulului de execuţie a sprijinului logistic pentru dislocarea combinată, pe căile de comunicaţii feroviare şi rutiere, din garnizoanele de dispunere la pace în raionul destinat constituirii şi operaţionalizării, evaluarea capacităţii operaţionale a modulului şi asigurarea sprijinului logistic grupării de forţe întrunite.

    Pe terenul din Ghencea au fost instalate o secţie mobilă de mentenanţă, o companie de transport şi una de comunicaţii şi informatică, un detaşament de conducte magistrale pentru carburanţi-lubrifianţi, în sprijinul grupării de forţe întrunite, un bloc alimentar mobil şi o staţie de purificare a apei.

    ANGAJAMENT TOTAL 2014 a fost conceput avându-se în vedere lecţiile identificate în urma desfăşurării exerciţiului de anul trecut, dar şi noile necesităţi de sprijin logistic pe teritoriul naţional, în toate domeniile funcţionale ale logisticii operaţionale din cadrul liniei a III-a de sprijin logistic.

    Faţă de exerciţiul de anul trecut, când în teren a fost dislocată doar o secţie mobilă de mentenanţă a echipamentelor militare, în acest an, dispozitivul MESL a fost realizat în integralitatea sa şi a cuprins elemente de noutate absolută atât pentru sprijinul logistic al grupării de forţe întrunite (detaşamentul de conducte magistrale CL), cât şi pentru autosusţinere – blocul alimentar mobil, instalaţia de purificare a apei, formaţiune medicală ROL1 pe transcontainer, precum şi un punct de comandă dislocabil, organizat pe containere ISO 20.

    În urma desfăşurării exerciţiului, s-a constatat că MESL poate fi dislocat în orice raion pe teritoriul naţional, în proximitatea zonei de responsabilitate a grupării de forţe întrunite, sau poate intra în compunerea unei unităţi logistice multinaţionale.

    http://www.roarmy.ro/exercitiul-de-antrenament-in-teren-ftx-angajament-total-2014/

    http://www.presamil.ro/ultimul_nr/index.html#15/z

  13. „” Generalul american Philip Breedlove, comandantul Suprem al Forţelor Aliate din Europa (SACEUR), a declarat că Federaţia Rusă a concentrat la graniţa cu Ucraina forţe considerabile ale armatei – informează Agenţia de presă „Interfax-Ucraina”, citată de RADOR.

    Pe de altă parte, Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al şefului statului rus, citat de ITAR-TASS, a declarat că preşedintele rus Vladimir Putin a avut marţi o reuniune cu membrii Consiliului rus de Securitate pentru a discuta situaţia din Ucraina ‘care se înrăutăţeşte rapid’ după încetarea armistiţiului în estul fostei republici sovietice.

    ”În cadru reuniunii a avut loc o dezbatere detaliată a situaţiei din Ucraina care se înrăutăţeşte rapid după ce preşedintele Poroşenko (Petro Poroşenko, preşedintele ucrainean, n.red) a dat ordinul ca regimul de încetare a focului să ia sfârşit’, a precizat Peskov. „”

    http://www.capital.ro/nato-rusia-a-concentrat-masiv-trupe-la-granita-cu-ucraina-putin-cere-tratament-egal.html

    Chiar sint curios ce va face Rusia cu armata de la granita Ucrainei …… va intra sau nu va intra in Ucraina ??? …. aceasta este intrebarea ….. ca sa-l parafrazez pe Shakespeare …. pronosticuri ? … eu inclin sa cred ca da ……

    • Buzu, nu te mai obosi 🙂
      „Chiar sint curios ce va face Rusia cu armata de la granita Ucrainei” – o va tine acolo, o va demobiliza si re-mobiliza pana in panzele albe, ca sa le arate batul la Ucraineni si vestici si sa le ridice moralul la separatisti. E o metoda de negociere, nimic altceva.

      • și eu zic la fel…dacă rușii erau așa de tari precum se laudă, nu mai așteptau pînă acum…intrau din primăvară, cînd au avut armata masată la granițe, iar ucrainienii erau cam în corzi…orice zi de așteptare în plus, e o zi cîștigată de ucrainieni, care se întăresc pe zi ce trece, iar separatiștii o să aibă o viață grea…și scurtă…
        părerea mea, hîc…

        • @ M.Z. and @ sharky …..

          ” Rusia poate provoca în orice moment un război deschis împotriva Ucrainei. Declarația aparține secretarului Adunării naționale a securității și a apărării, Andrei Parubii. Potrivit acestuia, Ucraina se pregătește pentru un eventual atac deschis al soldaților ruși. ”

          „Încă trei coloane de mașini militare, tancuri și KAMAZ-uri au intrat din Rusia pe teritoriul Ucrainei, scrie inforesist.org.”

          ” Rusia înființează o bază militară în apropiere de Simferopol pentru a pregăti militari, care urmează să destabilizeze situația în Ucraina ”

          astea sint preluate de pe timpul.md

          deci , rusii intra in fiecare zi in Ucraina …..

          eu cind va zic ca rusii vor oficial intra in Ucraina de est , nu ma credeti ………timpul imi va da dreptate ……. astia sint pasi preliminari care duc spre AScutul Antiracheta …..Scutul e adevarata tinta …

          http://activenews.ro/rusia-avertizeaza-romania-turcia-si-polonia-popoarele-lor-sa-stie-ca-vor-deveni-ostaticele-practicilor-americane-iresponsabile_1846253.html

          Degeaba se lauda ucrainienii cu victorii partiale ……stirile prezentate de reprezentantii ATO au destula propaganda …….. au pierdut timp semnificativ iar acest timp lipsa nu se mai poate recupera …si nici nu prea au armata inzestrata …si rusii au destule pretexte ca sa intre in Ucraina ….. si vor invada repede inainte ca teroristii sa piarda prea mult teren …adica in curind …….

          ce a fost acum o luna si ceva in urma cu venitul si plecatul trupelor de linga granita a fost recunoasterea terenului si stabilirea punctelor de invazie …s-au retras partial iar acum au revenit …… de fapt rusii sint experti in acoperirea actiunilor reale ……

          de fapt si voi stiti prea bine ca rusii te pun in fata faptului implinit ..te trezesti cu ei in ograda si mai scoate-i daca poti ….. !

  14. Uite aici: http://inforesist.org/na-luganshhine-terroristy-obstrelyali-voinskuyu-chast-pvo/

    Unknown military compound attacked Ukrainian air defense units, located two kilometers from the district center Cretaceous in the north of the Lugansk region on the border with Russia. It started about an hour of the night, in 15 minutes, according to local residents were issued to hundreds of shells. The fire was on the Ukrainian territory, from the outskirts of the Cretaceous – Travneva village. Our source could not tell which was carried weapons fire, but suggests that it could be tanks. According to local residents, the shelling military unit almost completely destroyed. It is reported Informant .

    Locals and now occasionally hear from the military unit. Part of the territory served in a radius of about 350 kilometers. Also there is information that the fire, approximately the same time and underwent Zhuravskoye village, located 15 kilometers south of the Cretaceous near the Russian border.

    Recall that Melovskoy area is located north of Lugansk area (approximately 130 kilometers from the zone ATO) and is controlled by Ukrainian army. Separatist factions in this part of the area has never been. However, local residents have repeatedly reported moving military equipment across Russian territory in the vicinity of the Russian regional center Chertkovo, closely adjacent to the Cretaceous.

    Informant sources suggest that the attackers could cross the border that runs along the railroad tracks in the area Travneva. Perhaps it is for this maneuver for some time has been stopped trains (usually very active on this section of the railway, even at night).

    Just locals alarmed that a few hours ago, the lights were extinguished Chertkovsky elevator – adjacent to the border area was plunged into darkness, which was not even in times of economic crisis in the early 90s. Just disconnected and Ukrainian transit point located in the Cretaceous. Many melovchane scared and trying to leave the city in the direction of Chertkov.

  15. Fortele lui Poroshenko continua sa loveasca blocurile oamenilor:

    http://youtu.be/7IaNg5XzGIw?t=2m11s

    http://youtu.be/izWhbOwBQq0

    • pai mai exista si victime colaterale sorry pentru ei!

      • Victimele colaterale presupun lovirea unor tinte militare. Ce vedem noi aici sunt atacuri punitive asupra populatiei civile.

        • In dreptul international se cheama collective punishment.

        • @Vector si tu esti o victima colaterala a evolutiei umane, dar asta este, nu putem trage natura la raspundere. Daca din apartamentele alea se tragea aspura soldatilor ucrainieni? Nu te mai citi atata Vocea Rusiei si ai sa vezi ca o sa incepi sa evoluezi

        • barny, te rog, atentie la exprimari

        • @barny

          Ca sa se traga din apartamente in soldati ar fi trebuit sa fie soldati ucraineni in zona acelor blocuri, sa se traga in acele blocuri ca raspuns nu numai cu artileria ci si cu armament individual.

          Iar daca acela ar fi fost un punct de rezistenta al insurgentilor descoperit in cadrul unei actiuni terestre a ucrainenilor nu s-ar fi tras doar 1-2 lovituri de artilerie in el pentru ca nu ar fi fost suficient.

          Realitatea e ca fortele lui Poroshenko inca nu au atacat cu forte terestre Slaviansk, Kramatorsk si alte zone urbane. I-au lasat fara apa, electricitate, mai lovesc cu artileria cate un bloc, o piata. Scopul e sa faca viata civililor care au mai ramas un iad, sa-i sperie si sa-i oblige sa plece din oras. Dupa aceea probabil vor incerca sa atace. Planul e logic, numai ca daca nu l-ar fi aplicat un aliat de-al lor americanii ar fi facut multa galagie fata de ceea ce se intampla.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *