Aeronavele A310 vor fi inlocuite cu Airbus 320 sau Boeing 737-800

…Tarom va testa si doua Boeing-uri 787.

Christian Heinzmann, CEO-ul Tarom, a oferit informatii privind viitoarea flota a companiei aeriene. Potrivit acestuia, aeronavele Airbus 310 vor fi inlocuite cu Airbus 320 sau Boeing 737-800, iar Tarom va inchiria si doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau un an si jumatate, pentru a le testa, potrivitAeronews.ro.

tarom-airbus-a318

Despre Airbus-urile A310, Christian Heinzmann spune ca „Ele vor fi retrase din serviciul comercial pana in octombrie, cel tarziu noiembrie 2016. Vrem sa le inlocuim cu doua, poate chiar 3 Airbus-uri A320 sau Boeing 737-800 (cele doua optiuni sunt analizate in paralel). Acum purtam discutii cu companii de leasing pentru inchirierea, pe termen scurt, a viitoarelor avioane. Inca nu stim daca vom vinde ambele A310 sau doar unul, al doilea urmand sa ajunga la Guvern. Reprezentantii Executivului nu au luat inca o decizie.

CEO-ul Tarom a precizat ca „A310-urile sunt prioritare. Ne dorim ca aeronavele cu care le inlocuim sa intre in flota pana la sfarsitul acestui an! In ceea ce priveste ATR-urile 42, s-ar putea sa le schimbam cu versiunea 72-600. O alta posibilitate ar fi aducerea unor A319 in flota care sa inlocuiasca atat ATR-urile actuale, cat si Airbus-urile A318. Ramane de vazut. Cautam sa obtinem avioane cat mai noi pentru viitoarea flota TAROM. Luarea unor avioane noi 100% este exclusa pentru ca nu sunt slot-uri.

Referitor la avioanele lung-curier, Christian Heinzmann spune ca „Purtam discutii cu cateva companii de leasing (lessors) pentru inchirierea a doua Boeing-uri 787 Dreamliner timp de un an sau chiar 1,5 ani. O perioada-test in care vom opera zboruri cu 787 pentru a vedea cu exactitate care sunt costurile operationale, performantele, etc. Pe de alta parte, nu excludem prezenta in flota TAROM a doua Airbus-uri A330, de asemenea inchiriate pe termen scurt (short-term operational lease). Daca totul decurge conform planului, noile avioane lung-curier urmeaza sa vina la inceputul anului viitor!

Avem ca obiectiv anul 2017 pentru armonizarea flotei TAROM. Cazul ideal ar fi sa operam zboruri cu aeronave de la un singur producator. Pentru a putea revigora flota – si, implicit, compania – trebuie sa lucram pe o baza solida. Sa avem un cadru care se ne permita acest lucru. Si aici ma refer la numeroasele schimbari in plan politic din ultimii ani, schimbari care au ingreunat punerea in aplicare a masurilor legate de flota, noi destinatii, etc.„, a mai declarat Christian Heinzmann.

HotNews

Guvernul a sistat negocierea cu Italia pentru avionul demnitarilor şi vrea un Airbus 318 de la Tarom

57 de comentarii:

  1. Dacă tot au instalat francezii scutul de la Deveselu io zic să luăm Airbus 😉

    • Nici macar nu o sa simta Boeing sau Airbus comanda asta de 3 lei (sau avioane).

      • Comanda n-ar fi mare dar contează gestul. Tipi la unii să te ajute iar afacerile le faci cu alţii.

        • Pai, noi in general nu prea cumparam de la americani. Niste Humvee, niscar drone, o mana da Hercule, mai cateva radare… Cei mai multi bani le-am portughezilor pentru f-16 si englezilor pentru frecacate.

          • Da, le-am dat portughezilor bani dar parte din ei ajung tot la americani pentru echipamentele noi introduse pe avioane ca si pentru armele care vor fi utilizate. Dupa ce vor veni in tara, tot de la americani vom continua sa cumparam rachete.
            In privinta fregatelor ….. alte vremuri alte figuri.

            • pe americani nu prea ii intereseaza banii…a

              in cazu asta influenta e importanta, sistemele daca sunt americane se pot integra cu cele existente USAF
              NATO nu se stie cat mai exista dar un parteneriat direct cu americanii e mai stabil. Asa cum o fac si polonezii.
              NATO in afara de UK sunt vax albina ca francezii sunt cum sunt…

              deci orice angajament care intareste asa zisele interese americane in RO nu poate fi decat benefic pentru alianta.
              baza de la MK se intareste eu in locul romanilor as dori sa fie baza permanenta. e un punct strategic f important.

        • shi pana la urna daca vor inchiria cei de la Tarom avioane de lung curier precum Boeing 787 shi Airbus 330 vor incepe shi cursele de lung curier pe fostele rute inspre Canada, SUA, China, Thailanda shi Australia? ca sa nu mai spunem de noi destinatii de lung curier spre India, Africa de sud shi centrala, Amercica de sud shi centrala + Caraibe? au motivat cei de la Tarom ca pe langa asa zisa neprofitabilitate care este o minciuna, acum cu UE, nu pot face curse long-curier deoarece Tarom nu este o companie cu capital majoritar privat.

    • Sa stii ca noi am facut in hatar americanilor nu invers!!

      • Cred ca este vorba de o relatie reciproc avantajoasa pentru ambele parti.Prezenta militara SUA in Romania ofera un plus de siguranta tarii noastre.Unde deja a pus piciorul GI-ul, rusul nu se baga asa cum s-a bagat in Georgia sau Ucraina si este adevarat, ca si invers este valabil.

        • Cu Georgia a fost „putin” cam invers. Piciorul de GI si de israelian l-a fàcut pe mâncàtorul de cravate sà se creadà tare si sà atace, apoi sà piardà tehnicà militarà, vieti de georgieni si teritorii.

          • pai unde a fost mai nene picior de GI in Georgia?

            imi mai spui und ee picior de frantuz in RO la exerciitiile militare comune? ca vorba aia e tara francofona…sau pentru voi rusii nu sunt inamicu am priceput.
            tot capitalismu salbatic american va sta in gat,

            • În Georgia au fost instructori militari americani si israelieni. Nu au participat la ràzboi, au plecat înainte. Cât despre francezi, întreabà-i direct, eu sunt român.

              Am intervenit la obiect, în Georgia georgienii au atacat (si încà de manierà nediscriminatà, cu „katiuse” si artilerie grea, orasul Tsinkashvili).
              Nu stiu de ce îmi povestesti de capitalismul american si non-prezenta francezilor în România.

              • Hai sa fim seriosi 🙂 rusii au inceput balciul, nu georgienii.

                • Ste chiar curios…
                  <uta lume aplauda initativa prosteasca a lui Stupidasvili. Da condamna trdcerea Nistrului de catre Antonescu ….

                  Ca ma scris initiativa propsteasca. Asta a fots . E ca si cund unu de 1,5m si 68 kile 9de soanza) are sa ioa l abataue pe amntu nesveti sale (amantu nitel boxer de cateforioe supergrea sau macra grea) Indreptatire morala ar fi .. insa destui incornorati au fost decorato in plus si cu cucuie de au ajuns de rasul lumii (final anii 70, un fotbalits a plecat de la Carioav exact ptr asta motiv!)

                  Exact asa facu si intelijentu scolit in Americhia (azi parasutat in Ocarina de parca nohilii ar avea nevoie si de prosti de imporc!) A ales perfect ziua (we , cand tiata lumea se zgaia la televizir numarand artifiile de la Beijibg!) si apoi .. apoi a fots REA TARZIU!
                  Sa nu mai zic ca 1/3-1/3 din si asa putin numeraosa armata gruzina … era trimisa in "sprijinul NATO"!!!
                  A si am ramas cu o f proasta impresie cand am auzit ca zisul cravatofag adusese consileri isarelieni. Pai daca Zahalu proceda prefcum armaia gruzina .. nu mai era azi Israel!!! Nu stiu la ce au fots consilierii INSA stiu ca in mod exceptyuional gruzini nu au dovedit cunscuta cerbicie caucaziana (pana si armenii au ratat ca desi sunt cei amabili din zona poty fi duri!)

                  Deci sa reapitluam – ala a facut niste "gesturi" teatarle sa "dovedeasca adeziunea la valorile occidentale" Dupa care a luat o decize tampita l;a culme (nu zic ca cum nu ar fi avit dreptu da ce ed raptul fara putirinta?!) si a astepota ce?

                • Corect insa daca georgienii nu puneau botul la provocarea Moscovei, rusii nu aveau niciun motiv sa intervina militar, in mod deschis, in aceasta tara.practic rusii prin actiunea lor subversiva i-au determinat pe georgieni sa treaca la actiuni militare ceea ce le-a fost fatal acestora.

            • România nu e țară francofonă!

          • Nu asa.Daca americanii ar fi avut oficial o baza militara in Georgia nu cred ca rusii ar fi atacat aceasta tara.

  2. Christian Heinzmann, descendentul direct a lui Abraham 😉

  3. Toate companiile din lumea asta iau avioane pe credit. Nu stiu daca Tarom e eligibila la creditare. Ca Airbus are linia ocupata dupa ultimul Bourget, asta e alta treaba. De asemeea, Tarom trebuie sa ia avioane noi pentru a fi profitabila. Deci e complicat….

    • La sfarsitul articolului e postat un link catre o postare mai veche, in legatura cu avionul prezidential; vedeti acolo comentariul lui Arhengel:
      „…Taromul are certificare ca centru regional pentru mentenanta Boeing 737 asa ca se ocupa de mentenanta acestui tip de aeronava pentru o groaza de companii din zona….”

      • Logic ar fi sa mergem pe Boeing 318-800, din motive de logistica si costuri de exploatare.Cand deja esti pregatit sa exploatezi un anume tip de avion este ok sa mergi pe aceasta linie.
        Tehnologic vorbind, modelul 318-800 este mai modern ca si Airbus 320.

      • razvan pai e si un centru lufthansa technick
        e si romaero
        sunt si aia de la bacau care se si screm cel mai tare sa isi aduca de lucru la ei in curte

        nu e asa de mare lucru sa fii certificat
        trebuie sa ai un minim de scule si sa ai niste oameni care sa ia niste examene si sa dovedesti ca ai niste proceduri interne care respecta normele producatorului si pa

  4. „Cazul ideal ar fi sa operam zboruri cu aeronave de la un singur producator.”

    In sfarsit, cineva o spune pe sleau.

    Banuiesc ca mai tineti minte toate detaliile alea despre cum au incercat sa scape de el, au inceput cu amenintari asupra lui in tara, apoi asupra familiei din strainatate, si au terminat prin a-i reduce salariul si apoi a-si da demisia in masa.

    Go Heinzmann !

  5. Unii e mai nebuni .. si se uita prea mult la filme americane!
    Pe data de 25 ianuarie, o aeronavă RC-135, care efectua un zbor de rutină în spaţiul internaţional, deasupra Mării Negre, a fost interceptată de către un aparat de zbor rusesc de tip Su-27, într-o manieră nesigură şi lipsită de profesionalism
    Un avion rusesc de vânătoare de tip Su-27 s-a apropiat, luni, la circa 6 metri de o aeronavă americană de recunoaştere de tip RC-135, deasupra Mării Negre,

    Citeste mai mult: adev.ro/o1qb2y

    la circa 6 metri?!!!???? Pilotu ala se credea Tom Cuise in Top Gun!!! (ar merita vreo 2 ore instrictie disciplinara … si in final „boule daca se intampla ceva te pun sa platesti avionu!!!”)

  6. Aleluia! Era si timpul sa faca ceva cu flota!
    Nu numai A310 si ATR-urile ar trebui inlocuite, nici cele patru 737-300 nu mai sunt chiar la prima tinerete…
    Nu-i inteleg cu ambitia asta cu avioane lung-curier… N-au nicio sansa in fata granzilor gen BA sau Air France – KLM s.a.m.d. Iar exemplul cu LOT nu tine, aia au o comunitate poloneza foarte mare in SUA, unde sunt majoritatea zborurilor operate cu 787 (LOT a fost prim client european al acestui avion si au vreo 5 si mai tre’ sa le vina). Vad ca si Air Serbia vrea zboruri lung curier, dar aia ii au pe Etihad in spate.
    Oricum, concurenta s-a inasprit zdravan in RO, incet – incet pierd si monopolul pe zborurile interne unde si-au facut bani frumosi de-a lungul timpului (sa multumim din nou guvernelor Romaniei care au facut o treaba asa de buna cu infrastructura!)
    Daca mai inlocuiesc si mizeriile alea de A318 cu niste 737-800 ar fi super.
    Iar daca vor autonomie mare sa ia niste 737-900 ER…

  7. sper sa fie Boeing clar…

    Airbus poate numai daca o fi contract politic sau pe spaga

    nu numai ca sa ofticam Emiratul si pe secretara rusofila de la firma de partid…

    dar mi se par mai sanatoase Boeing’urile

    noi am pierdut un Airbus si era gata gata gata sa’l infigem cu botul in tzarana si pe al doilea

    softwareul de pe Airbus cu normal law si alternate law’urile lui si ce ADIRU si ce flight computers mai voteaza pe acolo pana iau o decizie si dupa aia fac ce vor ele mi se pare destul de … tricky?

    si la Airbus cand il apuca damblalele nu’l mai inteleg nici aia din Emirate, vezi AF447 unde trei handilai in cabina n’au fost in stare sa realizeze ca zboara cu botul in sus si ca au bagat si nu numai ca l’au bagat dar au mentzinut avionul in deep-stall cateva minute bune pana au dat cu el in ocean

    si designul cockpitului e ceva mai problematic la Airbus, la Boeing ai dual yoke control si sunt legate mecanic intre ele, la Airbus ai un side-stick with no fking feedback, astfel ca unul credea ca are controlul cand de fapt era overiden de alalalt care tragea ca idiotul de side-stick in sus

    si dupa aia parca noi eram certificatzi sa facem niste mentenantza la B737 prin Romanica, asa ca de ce ai lua Airbus…

  8. iranienii au iesit la cumparaturi prin europa.franta si italia deja au contracte semnate pentru diverse chestii.ma intreb daca si romania ar putea culege ceva din deschiderea asta a iranului,relatii bune cu ei am avut…numai putin ultima vizita a carmaciului la ei a fost?

  9. Am inteles ca a fost o ofeta interesanta de la Mitsubishi, la un moment dat. „un schimb cu japonezii de la Mitsubishi ar fi avantajos, in conditiile in care vor prelua treptat avioanele vechi pentru care vor oferi la schimb unele noi. „Practic, Tarom va fi prima companie care le va utiliza. De asemenea, niponii s-au oferit sa asigure trainingul pilotilor și asigurarea licenței pentru aceste aeronave, precum si mentenanta”, a spus Heinzeman” – asta era in 2013. Intretimp japonezii au scos avionul. Cele mai multe comenzi le au, in afara de Japonia, in Statele Unite. Cica costul pe o flota de 20 de avioane ar fi cam cu 35 % mai mic. https://www.youtube.com/watch?v=eqy3-stlL70

  10. http://stiri.tvr.ro/primul-test-pentru-boeing-737-max_70169.html
    Maxul asta este un avion reusit inclusiv datorita noii generatii de motoare care consuma mai putin cu 20%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *