Noul centru va spori gradul de disponibilitate operațională pentru sistemele HIMARS operate de România și de partenerii săi din NATO.
BACĂU, România 30 mai 2024 – Aerostar S.A., în parteneriat cu Lockheed Martin, a inaugurat joi primul centru omologat de mentenanță HIMARS din Europa. Acest nou centru consolidează relația existentă între compania globală de apărare și industrie aerospațială Lockheed Martin și Aerostar S.A., care colaborează deja în ce privește activități similare de mentenanță pentru flotele de elicoptere Black Hawk și de avioane F-16 ale României.
Situat în Bacău la compania Aerostar S.A., centrul de mentenanță HIMARS va contribui la crearea și menținerea locurilor de muncă în România și va oferi o disponibilitate sporită și costuri operaționale mai mici pentru Forțele Terestre ale României.
„La Lockheed Martin, suntem mândri de parteneriatul nostru strategic de lungă durată cu România, care oferă colaborări semnificative ce stimulează inovația și reziliența pentru a îmbunătăți baza industrială de apărare a României”, a declarat Ray Piselli, vicepreședintele Lockheed Martin pentru afaceri internaționale în cadrul ceremoniei de la Bacău.
Noul centru se bazează pe succesul unor acțiuni similare desfășurate deja de Aerostar și sprijină continuitatea mentenanței pentru echipamentele esențiale pentru apărare. România va beneficia de operațiuni de suport pentru flota HIMARS a forțelor terestre, iar acestea vor fi efectuate pentru România de către inginerii și tehnicienii de la Aerostar.
„Evenimentul de astăzi extinde și mai mult relația noastră strategică cu Lockheed Martin, un lider mondial în domeniul aerospațial și al apărării. Această relație sprijină Aerostar cu noi capabilități și cunoștințe tehnice și ne poziționează ferm în cadrul lanțului global de aprovizionare al Lockheed Martin, ceea ce ar putea deschide ușa către noi și interesante oportunități în viitor,” a declarat Alexandru Filip, director general al Aerostar.
Sistemele HIMARS ale României oferă o capabilitate de descurajare credibilă în sprijinul apărării și securității naționale. HIMARS este un sistem testat în luptă, care asigură o descurajare împotriva agresiunilor și crește semnificativ capabilitățile aliaților NATO și din întreaga lume. HIMARS este transportabil prin intermediul aeronavelor C-130 și a altor aeronave mai mari pentru o desfășurare rapidă și poate lansa rachete ATACMS, Precision Strike Missile (PrSM) și GMLRS, inclusiv varianta cu rază de acțiune extinsă – ER GMLRS. În 2021, România a devenit primul utilizator european al HIMARS.
Lockheed Martin este alături de România de peste 25 de ani și este astăzi un partener strategic pentru apărarea națională, industrie și mediul academic. Compania este angajată într-un parteneriat cu România printr-o varietate de programe de apărare și securitate, inclusiv pentru avioane militare, apărare antirachetă, sisteme de foc de precizie, radare și pregătire a piloților.
Implicarea companiei include și legături cu instituții academice, cum ar fi Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care studiază aplicațiile inteligenței artificiale pentru a sprijini securitatea națională, asistența umanitară și intervenția în caz de dezastre.
Înființată în 1953, Aerostar este cea mai importantă companie aerospațială și de apărare din România, specializată în producție, asamblare și integrări, precum și suport logistic integrat pentru o gamă largă de sisteme terestre de apărare și sisteme de aviație.
AEROSTAR S.A. are o experiență importantă în ceea ce privește sistemele MLRS pentru forțele terestre și navale. De-a lungul anilor, peste 800 de platforme MRLS au fost fabricate și modernizate de inginerii Aerostar.
Comunicat de presa
Tâlvăr înțelege ce se întâmplă acolo, dacă tot stă în poză?
Nu stiu cat intelege dar este important ca nu incearca sa-i incurce.
Vorba aia, e plina lumea de idioti cu initiativa….
Felicitari!🙂
Nu e rau deloc dar ce ne trebuie e sa producem complet aici munitiile pentru Himars, cu raza cat mai lunga si inclusiv cu incarcaturi cu submunitii (atat AT cat si AP), si sa achizitionam inca 4-5 brigazi similare (ca numar, sa avem per total 270-324 de lansatoare, cu toata gama de munitii facuta aici de la cap la coada).
O cooperare cu coreenii ar fi de dorit deasemenea, daca e adevarat ce vor sa faca ei (o racheta cu raza peste 200km, la calibrul apropiat Himars, 239mm), fie sa colaboram cu ei fie ca licenta, fie preluat pentru a face ceva pe calibru Himars cu tehnologia aia. O licenta ATACMS, mai ales surubarita cu tehnologia aia de vor sa o foloseasca coreenii, deci cu raza de actiune marita, ar fi iarasi ideala pentru noi. Sa putem bate pana in 200 km cu Himars sau echivalentul coreean, inclusiv cu submunitii, si ceva ATACMS modificat care sa duca pe la 500 km pentru tinte mai strategice, si apoi drone cu raza foarte lunga (chiar pe la 2500 km) pentru tinte cu adevarat strategice din adancimea teritoriului inamic. Astea pot echivala deja cu rachete de croaziera, dar mai ieftine si fara eticheta de rachete de croaziera, cred ca poti pune inclusiv motoare cu reactie pe ele la urma urmelor, ceva de unica folosinta, ieftine si facute la imprimante 3d, trebuie sa duca fara probleme un singur drum la o adica dar sa ofere performante excelente de zbor. daca le faci si cat mai stealth (atat ca forma cat si materiale de constructie) deja esti jupan, mai ales vazand ce pot face ucrainienii cu sistemele radar strategice rusesti
Cum vad eu lucrurile, ne trebuie in primul rand artilerie la greu, in special reactiva, in special cu raza lunga de actiune, apoi drone de orice tip, de la tactice tip FPV la strategice cu raza lunga si foarte lunga, inclusiv submarine, inclusiv cu inteligenta artificiala, apoi dat drumul odata la Skyceptor ala si luat si ceva anti-drona, de la chestii de bruiaj si razboi electronic la VSHORAD si ceva similar Iron Dome (chiar si combinat cu artilerie AA cat mai eficienta, 30/35/40 mm, ghidat radar si optic/IIR).
Abia apoi vin MLI, submarine, nave de suprafata, tancuri, pusti automate noi etc. Din fericire s-a rezolvat un pic problema aviatiei, dar trebuie grabite si aranjate lucrurile si acolo
naspa cu comunicatele astea de presa cateodata tre sa ai rabdare sa citesti tot:
„AEROSTAR S.A. are o experiență importantă în ceea ce privește sistemele MLRS pentru forțele terestre și navale. De-a lungul anilor, peste 800 de platforme MRLS au fost fabricate și modernizate de inginerii Aerostar.”
chestia importanta FABRICATE
Sa citesti dar si sa intelegi, e la fel de important.
Ce ai punctat tu acolo e faptul ca Aerostar a fabricat/poate fabrica platforme MLRS, adica presupun ca se refera la instalatiile de lansare. Sigur, e important si e foarte bine si asta, evident. Insa chiar mai important din ce am zis eu e fabricarea munitiei pentru MLRS astea, adica rachetele, cap coada, de la propulsie, ghidaj si pana la incarcatura de lupta.
Degeaba ai camionul cu tevile si toata instalatia de lansare daca tre sa astepti tot timpul pana iti aterizeaza avionul din SUA (sau Coreea, sau Israel etc) cu ceva munitie pentru ele.
Ar fi ideal ca Aerostar (chiar impreuna cu cineva asociat din Romarm la o adica, vorba cuiva, sa nu inghesuim totul la Bacau), pe langa mentenanta sa produca si platforme de lansare compatibile cu Himars (sau chiar identice), ori chiar similare coreene. Dar neaparat trebuie facuta si munitia aici, cap coada, aia de ziceam mai sus, si marit numarul acelor platforme de lansare/MLRS
platformele alea fabricate sunt APRA si LAROM
pai faci rachetele cap coada pt mlrs facute local de Aerostar Bacau la Tohan si bat de anu trecut 45 KM mai mult decat ceea mai de jos gama a Chunmoo coreean care bate vreo 35 KM ,ce visati voi cu rachete de precizie cu raza lunga mai visati nu o sa ti le dea nimeni cum i-am zis si lu MZ au nevoie de aprobare ca doar sa mai incercat si sa luat Himars,pt ca unii desi se lauda ca fac si dreg , sunt si ei dependenti de tehnologie de productie si licente din state ca SUA ,Germania, Franta
Lasă că-i bine și așa. În loc de 800 de platforme puteau să scrie că de-a lungul a 800 de ani…
Super tare!! Dacă am ajuns să comparam APRA-40 si Larom cu Himars, e belea! Se duce naibii site ul ăsta!!
Cine, ce a facut?
Fumatul(mai ales ce fumezi tu) dăunează grav sanatatii!! 🤣🤣😂😂
Cred ca ar fi timpul ca Aerostar si responsabilii din aparare sa treaca la extinderea companiei in teritoriu.
Fara indoiala, Aerostar este cea mai de succes poveste din industria de aparare dar faptul ca se ocupa de atatea programe intr-un singur loc devine o vulnerabilitate, in caz de conflict.
Ar trebui sa achizitioneze, intr-o forma sau alta, unitati din industria de aparare, situate in alte localitati, si sa transfere o parte/parti din activitati catre acestea.
Sunt prea mult oua intr-un singur cos, in caz de pac-pac.
Nu sunt sigur ca e posibil.
Laudam Aerostar, dar e totusi departe de a fi un gigant care sa isi permita financiar astfel de miscari in teritoriu.
100 mil euro cifra de afaceri in 2023, 18 mil profit, 8-9 mil euro investitii cumulate in 2022 si 2023. 2023 fiind anul cu varf de productie.
Atata timp cat statul nu misca un deget, baietii fac ce pot, chiar daca ce fac e bine, au totusi o limita.
E interesant de vazut cat a pus umarul statul la cifra de afaceri. Ce comezi a dat. Cat din cifra de afaceri a mers la export si cat a fost ajutata de comenzi interne. In 2022, 70% din cifra de afaceri mergea la export.
https://www.zf.ro/auto/aerostar-bacau-avut-crestere-30-veniturilor-primele-luni-2022-fata-21318135
https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/bursa-aerostar-bacau-anunta-un-profit-net-de-74-mil-lei-in-primele-22185069
https://www.bacau.net/aerostar-a-raportat-o-cifra-de-afaceri-de-peste-100-de-milioane-euro-in-2023-in-crestere-fata-de-anul-precedent/
In 2023 80% la export.
Cam asa arata interesul statului in problema.
Tocmai de asta am bagat si responsabilii din aparare in discutie. Romarmul are N capacitati de productie …. care nu produc nimic si care pot fi puse la dispozitia Aerostar pentru productie.
Forma de colaborare ar trebui sa nu puna presiune pe bugetul Aerostar.
Nu ai cum, fara sume provenite de la firmele private.
Tot ce inseamna companii de stat intra la ministerul economiei. Si intreg bugetul ministerului pe 2024 e de 200 mil euro.
https://www.zf.ro/eveniment/buget-2024-bugetul-ministerului-economiei-antreprenoriatului-si-22218010
De asta nu se misca absolut nimic. Orice asociere trebuie sa vina cu bani din alta parte. Si nici o firma privata nu va intra in joc pe banii lor cu statul roman, fara sa poata avea controlul managerial.
Dupa ce a patit Damen la Mangalia, cred ca nu se va mai pacali nimeni sa intre in asociere cu statul, fara sa obtina din start 51 % din actiuni.
Si ajungem la Aerostar.
Bani de la buget nu sunt, banii de la Aerostar sunt arvuniti pt investitii la Bacau.
Nu stiu daca statul e nevoit sa faca ceva.
Chiar daca e companie de stat, o initiativa sau mai multe poate sa mareasca castigul.
Vezi IAI de exemplu, tot o companie de stat.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Israel_Aerospace_Industries
Aerostar e privata.
La noi e chiar contraindicat sa amesteci lucrurile. Stat cu privat.
Ce vine de la stat pe partea de management e catastrofa ambulanta si iti mai si capuseaza consiliile de administratie cu tot felul de soferi, rude si dansatoare la bara.
Lucrul amestecat nu prea e bun.
Atunci ? Daca nu castiga trebuie schimbat
managementul .
Firma privata nu prea are restrictii
dar are obligatii fata de actionarii ei.
🤔 Ce se intampla acolo ? Ceva cohones ? 🙂
Nu prea se intelege de cine zici.
Aerostar e privata si merge fara comenzi de la stat. 80% e pe extern.
Asa cum e, e pe profit isi vede de treaba ei, cu sau fara comenzi de la stat. Nici macar nu se bazeaza pe comenzi interne, pt ca daca ar face-o ar da faliment.
Romarm e de stat si e ca vai de mama ei.
Singura sansa e spargerea pe segmente si asocierea cu firme private, cu finantare privata si sub managent privat. Bani de la buget pt retehnologizare nu sunt.
In schimb pe la Romarm in conducere si in consiliile de administratie sunt niste sinecuri babane si o gramada de insi care au tot interesul ca lucrurile sa ramana asa cum sunt.
Cica „Conducerea ROMARM este realizată de un management excelent și un consiliu de administrație cu experiență în companiile de stat și private.”
Asta e luata direct de pe site-ul Romarm si e cea mai mare gogoasa posibila.
Pai asta spun si eu, ceva initiativa te urci
pe cal. 🙂
Sa aduca acolo vre un evreu, sa vezi
tu ce merge si cum merge😃
Ei, ma fudulesc fc acum cand este
cerinta uriasa de armamente producatorii
astia inca se taraie ☹️
Nu cred ca e tocmai nivelul asta de independenta fata de stat despre care vb tu, ca antreprenori autentici ar fi de unde pentru asa o prajitura ca Aerostarul, chiar din astia rara-avis, formati/reintorsi in Romania dupa 89.
E vb de statul subteran, de legaturile cu fosta securitate si de cine controleaza activele strategice si serviciile, nu de cohones. Mai stii ce am postat despre Nicolae – ala cu fabricile de azotati 😉
Sa te bagi intre astia trebuie sa ai ceva ascendenta informationala… cu Pegasus nu tine, ca oamenii seriosi invata de la gradinita sa puna telefonul deoparte cand e nevoie, iar Panama Papers s-au cam fasait in UE 😈
Nu cred ca situatia in Romania
e chiar loose-loose. Vrei sa zici
ca se impusca in propriul picior ?
E o discutie politica, dar cu scuze anticipate, risc un off-topic.
Cred ca Romania nu are nicio o sansa sa ofere vre-odata un framework in care sa creasca un Steve Jobs sau Elon Musk (nu ca mi-ar placea vre-unul din tiranii astia doi ca alternativa la sistemul actual), nici macar la nivelul la care impactul sa ramana strict romanesc. Asta presupune suveranitate nationala, iar ceea ce se intampla acum e doar un compromis ca sa avem pace. Cam ca in Pakistan… unde SUA au pompat bani la greu pt stabilitate si aia construiesc avioanele cu armata, nu cu firmele private si isi omoara orice voce reactionara – cum a fost Benazir Bhutto. Nuanta la noi e ca UE care mai taie din elanul subteran cand calca apasat pe teava de bani… si nu exista (inca) alternativa chineza comparabila ca prin vecini.
Cred ca cea mai lipsita de riscuri sansa a Romaniei e sa treaca in urmatoarea etapa cu oameni care pornesc cu initiative, protectie, viziuni si capital pentru tara dinspre spatiul european catre Bucuresti, fiind in prima faza la adapost de milioanele de parghii prin care pilonul de stabilitate se opune oricarei schimbari. Infrastructura pe care o construiesc in tara marile concerne europene cat-de-cat independent de influenta statului nu poate decat sa ajute.
Alternativa de urgenta e epurarea sistemului sub presiune externa – din pacate prin alte parti nu prea a functionat, oricati bani au fost bagati, iar in Ro cred ca sunt sanse cu atat mai mici, ca avem un fel de a fi prea exotic sa ne faca altii strategiile. Sper sa nu se ajunga pana la etapa asta din planul de contracarare a Rusiei… ca ar muri oameni nevinovati din nou ca in ’89 iar pe termen lung impactul e discutabil. La noi se aleg in functii publice infractori condamnati si securisti dovediti dupa totate schimbarile din ultimii 30 de ani.
„Urmatoarea etapa” la care ma refer ar fi probabil maximum posibil de dezvoltare in contextul geostrategic si cu perspectivele de mediu pe care le are tara.
@Dov,
Nu prea merge nici cu Sasi, nici cu Evrei. Merge doar cu privati seriosi. Oamenii, oricat de onorabili ar fi ei, se inpotmolesc in mlastina statului. Se autocorup cand intra in joc. Iar acolo intri pe baza de carnet de partid, nu de etniei sau religie. Macar aici suntem si noi Politically Correct! 🙂
Exceptand perioada de dupa inceperea razboiului din Ucraina, care a fost mana cereasca pentru Romarm, restul e praf si pulbere la nivel de management, implicit cercetare si dezvoltare/productie!
Si eu care am crezut ca s au dezmeticit
dupa atati ani de la revolta.☹️
Asta e naiv. Problema nu e calitatea umana, cat sistemul. Evreul tau ipotetic nu ar avea cum sa-si atinga obiectivele fara sa faca compromisuri care, la un moment dat, or sa fie folosite ca sa-l spanzure politic.
Marius,
asa mici cum sunt inca, cifrele alea arata bine la mai toti indicatorii iar trendul este pe o crestere evidenta in ultimii ani + rezultatele din Q1 – recent publicate. Pana la urma exista si o limitare de capacitate, degeaba iti vin contracte de miliarde daca n-ai loc in curte sau oameni cu care sa le executi.
Compania arata si merge bine, pe crestere organica putem sa fim optimisti.
Ce pompos suna asta: „mentenanță pentru flotele de elicoptere Black Hawk” … Adicatelea Ro are atat de multe BH incat si-a facut „flote” !!! Ala care concepe astfel de comunicate la min. dezarmarii, ii trebuiesc date vreo cateva scaltoace peste ceafa groasa.
Trăiți tuturor! Urmăresc cu real interes ,dă ceva vreme, acest site. Şi imi dau seama că e printre puținele platforme on-line , din România, care găzduieşte opinii INFORMATE!.Pro sau contra in cadrul unui subiect.Păcat că nu există mai multe site-uri cu principii asemanatoare şi pentru TOATE DOMENIILE DE INTERES din România. Acu’, referitor la subiectu’ INZESTRARE ARMATA ROMÂNIEI, destul de IMPORTANT aş zice io, da’ s-ar putea să mă înşel, că nu sunt foarte documentat,RECUNOSC!, io mai mult cu familia, UTA( fotbal), „pace şi prietenie”, deci ,ÎNZESTRAREA ARMATEI ,nu ar trebui să porneasca de la o DOCTRINĂ ? Să stabilim cine ne sunt prietenii, inamicii, ce dorim să PROTEJĂM. Acestea fiind stabilite, vedem de ce avem nevoie.Zic şi io!
„DOCTRINA” avem. Stim cine ne sunt „prietenii” etc.
Avem nevoie de oameni competenti, de industrie de aparare decenta (macar munitie sa producem) si nu in ultimul rand, avem nevoie de BANI. Multi …BANI! Razboaiele se castiga cu BANI.
Tot un sistem avem?
4,
https://www.euronews.com/2023/05/10/safer-skies-romanias-fourth-patriot-missile-air-defence-battery-goes-into-service
Deocamdată avem un sistem. Probabil 17 Atacms din cele 54. Cam câte trag ucrainenii intr-o zi buna…
În cele din urmă și vești bune.
Ma refeream la HIMARS
Mulțumesc