Air Strato by ARCA a Decolat!

 

6

Pe 13 februarie 2014, Air Strato, vehicul aerian automat, cu propulsie electrică, a realizat prima decolare de pe pistă dificilă. Aeronava a executat un zbor scurt până la altitudinea de 25 m, apoi a  aterizat.
Air Strato a fost echipat cu patru motoare electrice. Două motoare au fost adăugate suplimentar, pentru a scurta distanţa de decolare pe pistă dificilă. Pentru testele pe pistă dificilă au fost instalate suspensii pe trenul de aterizare.
DCIM100GOPRO
9
3
1
 „Aeronava a fost echipată cu numai 10% din numarul de baterii destinate versiunii comerciale și am adăugat balast pentru a simula greutatea de decolare și a echilibra aparatul. Am adăugat încă două motoare pentru a scurta distaţa de rulare pe pistă dificilă. Trenul de aterizare echipat cu suspensii au asigurat un rulaj lin. Am avut nevoie de numai 30 m pentru a decola, folosind motoarele la tracţiune maximă. Am fost impresionaţi de rata de urcare a aeronavei.” – Teodor Diaconu, Inginer Dinamica Zborului ARCA .
Air Strato este un aparat automat, propulsat electric. Poate atinge altitudini de până la 18 km și are o autonomie de zbor de 7 ore cu baterii interne și 3 zile folosind panouri solare. Poate transporta o sarcină variabilă de peste 30 kg, constand în echipamente de supraveghere și instrumente stiinţifice.

32 de comentarii:

  1. In sfarsit 🙂 Daca si asta ramanea tot la stadiul de proiect nefinalizat, chiar nu mai credeam nimic din ce fac astia. Felicitari!

    • Air Strato este o noua șmecherie, escrocherie, marca ARCA.

      Acest avion nu poate zbura (vezi demonstrația de mai jos) și în consecința imaginile video cu el în aer sunt trucaje.

      Citez din fisa cu caracteristicile tehnice ale lui Air Strato:
      1) Engine thrust at sea level – 6 x 20 kgf
      2) Power source
      Installed power of solar cells – 2,800 W
      Power generator for hybrid version – 5,100 W
      3) Take-off speed – 54 km/h
      Sursa: airstrato.com/en/explorer.html

      Nici nu știu sa minta.
      Se vede imediat, aplicând relația:

      Puterea = Forta x Viteza

      ca tracțiunea totala a celor sase elici înmulțita cu viteza minima, cea la decolare, da:

      6 x 20 kg x 9.81m/s^2 x (54000m/3600s) = 17.658 kW

      Air Strato nu are disponibili conform specificațiilor decât maxim 2.8 kW + 5.1 kW = 7.9 kW si lui ii trebuie minim 17.658 kW sa se mențină în aer!

      Mai sunt neconcordante dar cea referitoare la putere sare în fata imediat, motiv pentru care am dat-o exemplu.

      Habar nu au de fizica, de aeronautica. Încearcă sa prosteasca oamenii aruncând pe un site niște date cu aparenta de caracteristici tehnice dar în fapt simple aiureli.

      Ar trebui ca DNA-ul, dacă mai vin în Romania, sa pună mana pe cei de la ARCA sa le facă un dosar pentru tentativa de înșelăciune ținând cont ca cer înainte de livrare 30% din cei 140000 dolari preț pretins pentru avion (vezi: airstrato.com/en/Preorder_information.pdf). Evident ca nu au cum sa-l livreze.

  2. DISEARA SPARGEM SAMPANIA SI CANTAM „SA MOARA DUSMANII MEI !”

  3. @offtopic – va rog eu scoateti galeria aia de poze care se schimba automat sau cel putin puneti poze de fix aceeasi dimensiune pentru ca e aproape imposbil de citit sub galerie. Textul „merge” in sus si in jos in functie de dimensiunea pozelor. E de porc asa.

  4. Nu stiu ce sa mai zic, sper sa fie pe bune si la calitate, nu doar la prima impresie…
    Ca zboara….zboara….dar are performantele de pe fisa tehnica? Oricum, le urez bafta multa si sa vedem ce fac de acum incolo, ca tot apar proiecte noi si cele vechi stacneaza de cam multisor!

  5. Deci daca inteleg eu bine , a avut 4 motoare de data asta, cate 2 pe aripi, corect?

      • Si cat oare vom astepta video? Trebuie sa platim o taxa, ceva ? 🙂 Sampania buna e scumpa

        • Nu fi ma rau, tu vezi de mailul de ti l-am trimis. Au spus ca va veni si video…soon! 🙂

          • O sa-i felicit cand o sa vad video. Ca „press release-ul” asta in 3 acte:

            1- am facut „taxy roll” – dar nu va aratam video – ca sa ofticati si sa ne acuzati;
            2- am decolat – dar va dam doar cateva poze neconcludente, sa va bagati gheara in gat, ca nu sifonam bani ci chiar facem ceva, deci v-ati inselat detractorilor;
            3- video…vedeti baaa, cine suntem noi, ARCA? Victorie, „v-am tras-o”! „Entrapment” scrie pe voi!

            ..e cam…copilaresc…”sa moara dusmanii mei”…

            • MAI OMULE, CHIAR NU SE POATE INTELEGE CA FIECARE ARE FELUL SAU DE A VEDEA SI A COMUNICA?
              FII SIGUR CA AU MOTIVELE LOR.
              ACUM 2 ANI CAND I-AM CUNOSCUT NU INTELEFEAM MAI NIMIC DIN STILUL LOR DE COMUNICARE CU CEI DIN JUR SI ,CUM SUNT EU MAI VULCANIC UNEORI,MA DADEAM DE CEASUL MORTII CA NU RELATIONAM MAI BINE.
              ACUMA…SUNT FERICIT CA ,DESI NU CREDETI, SUNT „MAI DEZLEGATI LA LIMBA” SI CHIAR MAI APROPIATI.
              PANA LA URMA ,UITATI-VA CATA MAGARIE CU PRIVIRE LA EI SE INTAMPLA IN MEDIA ROMANEASCA-DESIGUR SI AICI !
              VOI CUM ATI REACTIONA, V-ATI LAUDA PE STRAZI CONTINUU SI CU ULTIMUL SURUB MONTAT, SAU ATI FI ZGARCITI CU INFORMATIILE?
              APROPO:MARTI TOCMAI DESPRE ASTA VORBEAM LA ARCA:PE MEDIA DIN AFARA, CA ARTICOLE SI COMENTARII-NUMAI VORBE FRUMOASE SI DISCUTII CONSTRUCTIVE, PE CEA INTERNA…CAM 50% MISTOCARELI,DACA NU CHIAR ATACURI MIZERABILE LA PERSOANA.
              SI ATUNCI VA MIRATI DE CE PREFERA POLITICA „URSUL TRECE CAINII LATRA DAR NICI NU MA INTORC SA MA UIT?”

              • @nemotoujours

                Un press release cu motivele retragerii din Google Lunar X Prize dau si ei sau au ascuns chestia aia sub covor definitiv?

                • Hai bre ca sunt ocupati cu cercetarea si proiectarea… zi mersi ca s-a ridicat drona aia si ai poze…

                  Ca sa nu fiu negativist pot constata ca macar nu pun borduri de banii aia….

                • @watcher

                  Pentru relatia cu presa o au pe doamna/domnisoara respectiva in echipa. Privind din afara consider ca ar fi normal sa dea un comunicat in care sa explice de ce si sa inchida capitolul respectiv.

                  Oricum cred ca UAV-ul asta e un proiect mai accesibil pentru ei comparativ cu avionul supersonic sau Google X. E mai cu picioarele pe pamant. 🙂

                • „ar fi normal sa dea un comunicat in care sa explice de ce si sa inchida capitolul respectiv”

                  Normal e sa nu sari de la un proiect la altul fara sa le termini.
                  Normal e ca daca inregistrezi esecuri sa incerci lucruri mai usoare.
                  Normal e ca daca ai o echipa mica sa nu te apuci de prea multe…
                  Normal e sa nu anunti 500k de vizualizari dupa un an cand de fapt ai 165k dupa 4 ani…

                  Probabil asteapta incheierea concursului si o „moarte naturala” a proiectului pentru ca asa pot prezenta viitorilor donatori textul am participat la Google X Prize fara sa mentioneze ca s-au retras.

                  Pe ansamblu decat sa vad pe Videanu ca fura miliarde facand borduri ca sa joace table la Saint Tropez prefer pe ARCA care macar sifoneaza fondurile mai inteligent…

              • Pai tocmai asta e problema. Cainii latra pentru ca nu vad rezultate.

                Cand tu postasi stirea, eu chiar crezui ca pe site-ul ARCA o sa vad exact ce postasi si tu – poate ceva extra…asa ca intrai acolo si…nimic.

                E inca un exemplu de „insailare” comunicativa din partea lor. Ca unul care am avut incredere in ceea ce face ARCA, pur si simplu situatia imi aduce aminte de pozele de acum un secol si mai bine cu zborul lui Traian Vuia din 1906: si acum sunt unii zapaciti care nu considera ca ala a fost „zbor” pentru ca a doar „pe Vuia I l-a luat o pala de vant si apoi a dat cu el jos” si nu exista decat „dovezi circumstantiale fotografice” (ca sa citez pe unul din „teoreticienii conspirationisti” la moda).

                „Put your money where your mouth is”. Au executat zbor „de 25 metri altitudine” dar nu se spune pe ce distanta (sper ca nu se gasesc aiuriti sa zbiere ca „de ce n-a ajuns la 18 km altitudine” din primul zbor de test si doar cu 10% baterii 🙂 )

                Sa puna naiba video (oare cat timp le ia sa editeze unul numai bun pentru o conferinta) si sa termine cu „a fost sau n-a fost”.

                A fost, stim, am crezut inca din Actul 1, dar aratati-o odata, terminati cu jocul de-a „pitulusul”!

                • SAPTAMANA AVIATOARE SI VIDEO.
                  LASA ASA, SA MAI FIERBI PUTIN !
                  STIREA A APARUT ULTERIOR PE FACEBOOK-UL LOR.
                  VECTOR, AM MAI VB DE MOTIVELE RETRAGERII.
                  NU STIU DE CE AR FI OBLIGATI SA FACA UN COMUNICAT PENTRU ASTA: PROIECTELE LOR SUNT MAI PRESANTE-INCLUSIV CEL CU EXOMARS -DECAT GLXP.
                  CHIAR NU INTELEGETI CA SUNT O MANA DE OAMENI CARE FAC TOTUL,INCLUSIV CURAT IN HALA?
                  EFECTIV AU HOTARAT CA GOOGLE POATE ASTEPTA,PRIMORDIALE SUNT CELE IN LUCRU SI GATA !

              • Eu am avut o relatie ff buna cu ei pe mijloacele lor de comunicare, comunicam constant si raspundeau la aproape orice intrebare. Am aflat de ei de la anuntul lui E 111, acum IAR 111 Excelsior si eram foarte entuziasta ca si la noi se poate. Odata cu trecerea timpului si cu neconcretizarea niciunui proiect inceput, am adresat si intrebari mai incomode dar decente gen:’Cand, ce se mai aude de, pe cand poze, video e.t.c.’.
                Astfel, incet…incet au incetat sa mai comunice si sa mai raspunda intrebarilor si lucrul asta nu e ok pentru comunicare si PR. Chiar daca ei sunt in grafic, dau impresia ca nu e asa si ascund multe lucruri. Am intrebat despre abandonul GLXP si procesul pe care se aude ca l-au pierdut cu ROSA….niciun raspunsa(2 intrebari adresate la 3 zile diferenta), niciun comunicat oficial…nimic. Acum am vazut ca recunosc franc, raspunzand altora pe facebook, ca nu mai e de interesul lor acest concurs. Pacat…. Unii au donat bani pentru sprijinul ARCA in acest concurs. Puteau macar sa anunte oficial si sa motiveze abandonul, pentru respectul donatorilor si al fanilor. In schimb ei au preferat tacerea. O foartea mare si apasatoare greasala de imagine si comunicare….parca au o echipa de amatori pe partea asta. In niciun caz nu se compara cu echipa tecnica/ingineri. Eu inca cred in ei, cred in proiectele lor si le urez bafta multa, dar cred ca e timpul sa schimbe cu adevarat ceva in modul in care comunica si isi fac cunoscute proiectele si avansul acestora, mai ales ca au anuntat in toamna acesta schimbare a strategiei de comunicare. Mai pe romaneste si ei stiu si recunosc ca gresesc, dar inca nu fac nimic concret. Anuntul lansarii lui AIR Strato a fost un fiasco total….din pacate. Oricum, bafta multa pe viitor. Go ARCA! 🙂

                • @nemotoujours

                  „NU STIU DE CE AR FI OBLIGATI SA FACA UN COMUNICAT PENTRU ASTA”

                  Nu sunt obligati dar asa ar fi normal.

                  „EFECTIV AU HOTARAT CA GOOGLE POATE ASTEPTA,PRIMORDIALE SUNT CELE IN LUCRU SI GATA !”

                  Concursul Google nu poate astepta, termenul final e 2015 parca. Si oricum daca au iesit din el cum adica „poate astepta”.

                  Problema nu e ca au hotarat ce au hotarat, evident ei decid ce fac, problema e ca nu au dat comunicat si nu si-au anuntat decizia. Repet, cu Google Lunar X Prize au luat ochii amarastenilor si au intrat pe firmament. Toata presa era cu ochii pe ei, romanii care participa la GXPrize, care trimit rachete pe Luna. Si s-au retras pe furis.

  6. Sunt foarte sceptic cand citesc comunicatele date de ARCA, tocmai pentru ca de ani de zile nu vad la ei nimic finalizat. Desigur, mai anunta din cand in cand cate o chestie marunta, ca au mai lucrat la o componenta, ca au mai testat ceva… dar pana la urma se asterne praful si proiectul ramane inghetat.

    Iar intrarea in proiecte de genul Google Lunar X-Prize.sau IAR 111 mi se par de domeniul SF-ului pentru resursele si cunostintele lor. Ma indoiesc ca ar fi in stare sa construasca o racheta echivalenta cu V2-ul german de acum 70 de ani. Macar racheta aia era capabila sa urce la 90km in atmosfera.

    Iar cu drona, sa speram ca nu e vreun model mic construit din placaj si cu motorase din import pentru aeromodelism. Astept probe mai serioase decat pozele amarate si poate si ceva observatori independenti care sa poata confirma performantele reale ale aparatului.

    • Vezi ca mai nou se folosesc motorase electrice produse de chiar producatori de drone militare. Sunt versiuni civile dar se poarta.
      DJI
      T-Motors

  7. ARCA
    speram si noi cei din spatele monitoarelor ca vor mai exista informatii suplimentare. Tare imi e ca va dura ceva pana vor aparea!
    cel putin ceva se face sau lumea gandeste…ceea ce e mare in Romania!

    p.s. mai bine sa faci putin si sa nu vorbesti, decat sa vorbesti non stop si sa nu faci nikkk (rom .politikkk)

  8. Zicea cineva acu’ ceva timp ca are Romania droneee…..mama mama si cica foarte jmechere. Acu ori isi scot mufele la publicitate ori abia acum se construiesc. inca nu m-am hotarat care e varianta.
    NU mai stiu daca discutia se tinea aici pe in alta parte(GMT nu da cu paru’. Stii despre ce loc zic:D) insa cel in cauza si-a luat la caltabosi si parizer pentru o generatie.

  9. Bravo Lor!!! Mai vad si eu ceva cu design actual care zboara si nu-i despre rusi , americani chineji etc .Da le-o dat oare aprobare de la ”her ‘minister ”? Ca inca nu-i ministru in functie sa le puna stampila ,sau sa dezbata prin paralizament vreo 6 luni.! Macar or fi profitat de situatie .

  10. Au mutat dezvoltarea si productia in SUA, deci iar am mai pierdut un produs romanesc (cel putin din cate am citit) si l-am facut cadou americanilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *