Airbus A400M primește certificare Automatic Low Level Flight pentru zboruri de joasă altitudine

Noua generație a avionului militar de transport A400M atinge o nouă performanță prin certificarea capabilității de zbor la joasă altitudine – Automatic Low Level Flight, devenind astfel singurul avion din această categorie cu această capabilitate.

Campania pentru certificare, desfășurată în aprilie 2020 în Munții Pirinei și în centrul Franței, a inclus operațiuni desfășurate la altitudini de până la 500 ft (152,4m), inclusiv tranziția de la zboruri joase la alte operațiuni precum livrarea aeriană.

Prima fază a certificării include operațiuni Visual Meteorological Conditions, în care echipajul are vizibilitate. Cea de-a doua fază, Instrumental Meteorological Conditions, este fără vizibilitate pentru echipaj și va avea loc în al doilea trimestru al anului viitor.

Automatic Low Level Flight, trăsătură specifică avioanelor de luptă, îmbunătățește capacitatea A400M  de supravietuire și disimulare utilizând terenul (terrain masking), făcându-l mai greu de detectat în zone ostile și mai puțin expus amenințărilor atunci când îndeplinește operațiuni militare cum sunt livrarea aeriană,  alimentarea cu combustibil air-to-air sau alte operațiuni speciale.

AIRBUS

7 comentarii:

  1. eu cred ca are aceeasi problema ca f35. copilarie grea dar cand va fi gata o sa fie un super avion.

    5
  2. neamtu tiganu

    off topic,

    reducerea masiva a zborurilor avioanelor comerciale a deteriorat masiv precizia prognozelor meteo, deoarece datele transmise ADS/B de zborurile comerciale permiteau calcule de temperatură și vânt și erau folosite intensiv de motoarele de prognoză meteo pentru data assimilation.

    10
  3. Macar 2 A-400M de ar putea achizitiona si MAPN intr-un viitor mediu…cca 2030, daca or fi bishtari la bujet si daca politrucii vor voi.

    • Ai cele 3 C-17 de la Baza Aeriana Papa, participand cu piloti si personal navigant, nu-ti ajung?

      1
      • E rau sa avem noi lucru nostru si sa nu depindem de altii? Normal asta in cazul ca sunt bani si cum am zis…..prin 2030. Nu am zis sa avem orice a americanii….sateliti, portavioane sau alte acreturi ca nu avem nevoie de ele si unele sunt mega scumpe dtpdv. Dar macar sa aiba si Armata romana cam ce are Armata poloneza, ok nu chiar in aceeas cantitate.
        Daca la un moment dat e aglomeratie pe alea 3 C-17 de la Papa Hungaria, pt ca e un grup de f multe tari care le pot utiliza, ce facem? Intereb nu dau cu ciumagu.
        36 F-16 CD Block 52 Falcon, 24 F-36 A Lightning, 24 IAR-99 SoiM, 12 PZL-130 Orlik (in loc de YAK-52), 12 UAV-uri AAI RQ-7 Shadow, 8 C-27J Spartan, 4 C-130 H Hercules, 2 A-400-M, 6 Dornier 228, 2 avioane MP-ASW (ATR-72) si daca s-ar putea 2 Boeing 737 AEW&C sau E-550A, zic eu ca ar fi bine sa aiba Armata romana ca avioane prin 2030, iar ca elicoptere, printre cele care se intentioneaza de catre MAPN a fi achiziitionate ar fi bine sa fie 6 H-225 M, 6 CH-47 F Chinook si 6 gen H-120 Colibri sau AH-6 pt antrenament/scoala in loc de IAR-316 Alouette3 toate astea daca or fi bani si vointa+corectitudine politica.

        • Tot ce pot sa spun e ca lista e verosimila.

          1
          • Danke schon!……ca tot ma boscorodea @priam ca vreau eu tampenii si balarii pt Armata romaneasca. Ca eu as fi vrut in 2030 cand poate Romania va avea mai multi bani decat 18 F-16 CD Block 52 si18 F-15 E Strike Eagle plus 24 F-35A Lightning, normal sh-uri modernizate, asta ar fi un sf ipotetic.Dar ca sa nu-mi iau iar mascari si bobarnace raman la prima varianta fara F-15 E, care ar incarca bujetu MAPN cu prea multe cheltuieli.
            Faza este ca si pt prima varianta ar fi de dorit ca avioanele supersonice si chiar si cele de antrenament sa poata duce toata panoplia de armament prevazuta pt fiecare tip de avion in parte. Neaparat supersonicele sa duca si rachete AN, aer-sol si bombe/-teleghidate (GBU-12 Paveway II de exemplu).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *