Airbus are noroc…

Guvernul indian tocmai ce se  pregateste sa-si dea acordul si banii pentru achizitionarea a 56 de aparate de transport mediu-curier C-295 de la Airbus.

Indienii vor sa-si inlocuieasca flota imbatranita de aparate Avro (HS 748).

The extensive trials and Contract Negotiations Committee (CNC) are over now. The Defence Acquisition Council (DAC) this month will take up the project to approve certain deviations before sending it to the cabinet committee on security for the final nod,” a declarat o sursa indiana apropiata de program.

Banii pusi in joc sunt in suma de 1,7 miliarde de dolari, cam 30 si ceva de milioane de dolari bucata. In principiu, primele 16 aparate vor fi importate, restul de 40 construite in India prin transfer de tehnologie.

AVRO Hawker Siddeley HS 748

Achizitia este cu atat mai importanta cu cat indienii s-au retras dintr-o afacere cu rusii care avea ca scop dezvoltarea in comun a unui avion de transport mediu-curier care sa inlocuiasca flota de Antonov An 32. In acest moment compania ucraineana Antonov deruleaza un program de modernizare si refacere de resursa pentru An 32 indiene, in valoare de 400 milioane de dolari.

Iar rusii incep usor, usor sa-si vada piata din India din ce in ce mai redusa.

GeorgeGMT

73 de comentarii:

  1. nu știam de avionul ăsta al celor de la airbus?interesant.
    chiar că avro arată ca o antichitate….

  2. Salut.Ciudat au inceput indienii sa se desteapta, iar ivanii sa cam ramana cu ochi-n soare.

  3. Nu stiam ca au astia de la autobuze zburatoare si categoria asta de autobuz cei drept e fain …

  4. De ce vă miră? CASA a aparține acum de Airbus Military.

  5. Sunt curios de ce nu am luat și noi Airbus C 295. Bate Spartanul nostru la cam toate capitolele…

    • păi îl bate că asta vroaim să intreb dar am uitat…

      • nu chiar. Este un echilibru intre cele doua. In principiu Spartanul care un pic mai mult: 11.500 kg vs 9.250 kg. Eu cred ca noi nu ne-am păcălit cu Spartanul

        • nu ne-am pacalit,ne-am luat o teapa monumentala.chiar si doar la pret.astia iau c295 in 2019 cu 30 mil.$/aparat.noi le-am luat in 2007 cu 220 mil.euro(300 mil.$)7 avioane.adica 43 mil.$/avion.o nimica toata,un fleac ne-au ciuruit.

          • a mai fost discutia asta despre Spartane, chiar fata de cele cumparate de greci sau bulgari, si atunci s-a motivat prin echipare superioara

            • Ce echipare a avut de a costat acum 12 ani cu 40%mai mult decât concurenta anul asta? Radar aesa, vopsea stealth?

              • Tocmai faptul ca nu stim ce a continut exact contractul ar trebui sa ne indemne la retinere…
                Avionul are cateva avantaje certe in fata C-295, distanta de decolare mai scurta, timpul de urcare la 5000 m, motoarele net mai puternice si masa utila mai mare plus chestia cu paletul standard care mi se pare deosebit de importanta. Si comonalitatea mai mica sau mai mare cu Hercules.
                Faci presupuneri si, din nou, ai un ton care mie mi se pare agresiv si prea autoritar pentru unul care sustine ca se pricepe la rachete. Nu la avioane, nu la nave, nu la masini. 🙂

                • Te înșeli distanta de decolare este aceeași 640 m iar la aterizare c295 vine mai scurt, doar 320m.cauta articole din perioada respectiva și o sa vezi ca a fost manarie. Nu degeaba a fost licitația blocata prin hotărâre judecătorească. Ideea este ca este f costisitor de exploatat. Și o spun americanii nu eu. Și unde ma tot vezi tu agresiv? Când unii postează prostii nu am voie sa răspund?

                  • 1) Distantele de decolare si aterizare depind de gradul de incarcare, temperaturile exterioare, altitudinea fata de nivelul marii de la care se decoleaza/aterizeaza s.a.m.d. Comparatiile trebuie facute in conditii egale. Oricum, uite ce zic astia: http://www.dpa.ro/images/programe/spartan.pdf

                    2) Da-mi exemplu de licitatie care sa nu fi avut probleme. Contestarea licitatiei este sport national in Romania si nu semnifica mai nimic…

                    3) Si F-16 e costisitor de exploatat prin comparatie cu Mig-21, dar cand vine vorba de capabilitati, situatia se schimba. Daca vrei, seamana cu comparatia dintre H-215M si Black Hawk sau Venom.

                    4) In general, nu neaparat doar aici, folosesti atat de multe semne de intrebare, exclamare incat asta se intelege. Una e sa folosesti unul (!) sau (?) si alta e sa folosesti mai multe (!!!!) sau (???). Plus: pe bune, teapa monumentala etc s.a.m.d. Plus ca esti groaznic de categoric in afirmatii fara sa ai totusi acces la informatii relevante dar clasificate. Sau poate gresesc? 🙂

          • Herr Von Renn Weg

            Pai strumpf stai putin si uita-te ca ei cumpara 56, e o diferenta fata de 7 ale noastre! cumperi mai mult, iese mai ieftin pe bucata… si trebuie sa ne uitam si la pachetele achizitionate nu doar la pretul per avion…

        • Spartanul este un avion militar pur-sange, C 295 este unul civil-militarizat. Spartanul este compatibil, avionica si cockpit cu C 130 J Hercules.
          Intr-o lumea ideala Spartnul este cel ce ar trebui sa aiba vanzari mai mari, dar asta-i viata.

          • Seamănă a discutia despre cumparat UH-1 Y Venom, când la fel de bine am putea lua Bell412 .
            Polonezii parca au luat si ei Casa. Diferențele in folosirea de zi cu zi nu cred ca sunt asa mari. E posibil ca C295 sa fieai ieftin de operat si cu cabina mai spatioasa, dar C-27J sa fie mai robust si mai modular.

          • in lumea reala extraordinarul spartan a fost scos din uz de usaf dupa doar cinci ani fiind trimis direct in amarg printre vechituri.au facut calculul cat ii costa exploatarea pe un ciclu de viata de 25 de ani si au ajuns la suma de 308 mil$/aparat.in timp ce un hercules papa in aceeasi perioada 213 milioane.faza hilara este ca 5 dintre ele,construite in 2014 au fost trimise dupa receptie direct in cimintirul de avioane.nou-noute.dupa,sa nu se faca de ras le-au impartit pe la paza de coasta,socom si stingerea incendiilor.ce sa mai vorbim,un avion deosebit,teapa originala made in italy.

            • Nu sti despre ce vorbesti, americanii au o mare flota de Hercules si evident, este mai ieftin sa transporti mai mult odata. Un avion mediu-curier poate fi natural mai scump (tone/km) decat unul cu o mai mare capacitate de transport. Este valabil si in transportul terestru sau cel naval, din acest motiv tonajul navelor tot creste.
              L-au cumparat si mai apoi s-au razgandit, dar la distantele din SUA este de inteles.
              Uite aici calculele si motivele direct din documentele oficiale americane. Faptul ca poate l-au achizitionat pe considerente gresite nu face vina Spartanului.
              https://www.rumaniamilitary.ro/c-27j-revine-in-ciuda-planurilor-cimitirizare-ale-us-air-forces

            • Nu sunt la AMARG. 14 sunt folosite de US Coast Guard so 7 sunt folosite de USSOCOM.

              • Au fost la Davis monthan în 2013.tot în anul ala le au împărțit la garda de coasta, socom și stingerea incendiilor. Era culmea sa tina avioane nou nouțe lângă toate gioarsele.

              • 09-27021 este seria primului c27j retras la Davis monthan în 2013.restul le găsești pe site ul lor

                • Si C295 ce este atunci? Un C235 alungit cu avionica si motoare noi. Acelasi lucru il poti spune si despre Herc. C-27J este un avion dintr-o alta clasa. Are motoare mult mai puternice, este ceva mai rapid si are o abilitate de a trasporta cu 25% mai mult cargo pe distante similare. Mai sunt si alte chestii care ii dau un avantaj cum ar fi faptul ca puntea de cargo are o rezistenta de 5 tone pe metru patrat vs 1 tona pentru C295 si are un APU. Chestii care te pot scoate din bucluc in anumite scenarii.

                  • c295 nu are nevoie de APU.de ce? unul din motoarele principale ramane la sol in functiune in regim minim,cu elicea decuplata si consum minim de carburant.adica ,mai pe romaneste,avionul aterizeaza,unul din motoare e oprit,al doilea cu elicea decuplata si regim apu asigura energia necesara operatiunilor de la sol,inclusiv pornirea celui de al doilea motor cand avionul este gata de decolare.mai simplu si practic de atat nu se poate.e ca nu stiai faza asta?sac!!

        • Sa dai o sursa spaniola pentru un avion facut in Spania nu mi se pare cea mai neutra abordare.
          Avand in dotare Hercules, cred ca s-a ales corect: C27J Spartan.
          Atunci cand s-a proiectat Spartanul s-a pornit de la o cat mai mare compatibilitate cu Herculesul.
          Sa faci paleti pentru Spartan sau pentru Hercules e aceasi lucru – numarul difera.
          Sa ai paleti diferiti, inseamna ca in caz de indisponibilitate a unui aparat te apuci sa refaci incarcatura. Si asta inseamna timp. Iar diferenta de viteza de zbor nu este nesemnificativa. Daca, candva, vom achizitiona Herculesuri noi, J-uri, Motoarele sunt identice.

          • C27 este de fapt aeritalia g222 un avion conceput în 1970(contemporan cu an26) cu motoare, elice și avionica de hercules. Deci am înlocuit un avion depășit cu unul conceput tot cam pe atunci. Este depășit de c295 aproape la toate capitolele:volum interior, costuri exploatare, capacitate transport trupe, distanta decolare și aterizare și mai ales preț. Nu degeaba au luat polonezii c295 și nu vechiturile italiene.

            • C27J e alta mincare de peste fata de G222.
              Si programul F-X a pornit la inceputul anilor ’70 si a dat F-16. Este F-16V un gunoi? Nu as spune…

              • Pe bune?? Eu zic sa citești mai atent. Este fix același avion(lungime, anvergura, înălțime) cu motoare de hercules j cu 1300cp mai puternice și avionica aceluiași hercules. Și cu elice cu 6pale în loc de 3.a, și probabil ceva compozite care nu erau în anii 70. O fi un avion bun dar este extrem de costisitor ptr ce ofera(o spune usaf nu eu).

                • Pai tocmai ai spus ca nu mai e acelasi avion, pentru ca motoare de hercules j cu 1300cp mai puternice și avionica aceluiași hercules. Și cu elice cu 6pale în loc de 3. a, și probabil ceva compozite care nu erau în anii 70. 🙂

                  • Ptr cultura ta generala usaf a avut în dotare 10 g-222.ghici sub ce nume? C-27A Spartan.

                    • G222 propus NATO a fost cumparat de USofA si botezat pururi ca C-27. Primul lot a fost de C-27A, al doilea de C-27J.
                      Ceea ce spuneam e ca C-27A e diferit de C-27J. C-27J e alta mincare de peste fata de C-27A/G222. Atit.

                    • Deci sa înțeleg ca f-16v de îl cumpăra bulgarii(alt motor, alta avionica, alt radar) nu mai este f-16?probabil e f-16,5.

                    • Dacia 1100 e tot una cu Dacia Logan?

                    • Ai și tu dreptate. Dacă îmi tunez BMW ul(motor, jante, vopsea) nu mai am BMW. Am lamborghini.

                  • deci nici hercules j nu mai este hercules.este alta mancare de peste.doar are motoare de hercules j,alta avionica,alte elice,ceva compozite.cu totul alt avion.

        • C-27 Spartan are pe un singur moto puterea instalata pe C-295, iar asta pentru operarea intr-o zona de conflict face diferenta intre „a fi si a… nu mai fi”.

  6. Spartanul are secțiunea mai mare, poate căra un container standard.

    • tu stii ce este ala container standard? iti spun eu; ii zice 463L master pallet si are224cmx272cm(inaltimea nu este fixa,doar baza/paletul).spartanul poate sa duca 3 paleti din astia.c-295 ca are cala mai lunga cu 4,5m duce 5.

  7. Spartanul e mai mare si raza mai lunga de actiune ( wiki Alenia 6000 kg=4130km vs CASA 6000Kg=3700km , cu un plus ca-i mai flexibil si il poti transforma in ambulanta sau stingerea incendiilor fara prea multe pregatiri, si facut special sa fie similar cu Herc-ul americanesc pentru o mai usoara acomodara cand ai piloti putini

    si alt plus are motoare RR fata de PrattWitney a lui CASA.

  8. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aeritalia_G.222
    am intrat sa ma uit,e spartan frate….primul model ce-i drept.
    la fel si spaniolul,e un model nou de c235.

  9. apropo de paletii standard nato.denumirea oficiala este 463l master pallet si are 108″x88″(baza).mai pe romaneste 224x274cm.inaltimea nu este batuta in cuie,ci doar greutatea max 10000lb si greutatea per square inch=250 lb.ca fapt divers infamul c-295 cara 5 paleti din astia „nato”.in timp ce spartanul duce doar 3(ca are doar 8,5 m lungime cargo,dar, ii duce mai repede si asta conteaza.sa nu se plictiseasca paletul).si un ultim amanunt: pe langa pretul muuult mai mic,c295 are si o gramada de variante f. folositoare unei tari cu buget militar mic.adica,o varianta de patrulare maritima si lupta asw/asuw c295 persuader(11 ore autonomie) cu 6 acrosaje de pe care poate lansa torpile asw sau rachete martel,una de realimentare in aer kc-295,una de lupta impotriva incendiilor,un gunship cu rachete hellfire,hydra si tun de 30mm si cireasa de pe tort c-295 aew&c cu radar aesa el/w 2090.ce mai spuneti,tot c27j(g-222 reloaded) este mai bun?

    • Iar incurcam borcanele. Alenia G 222, din care Spartanul provine ca varianta miodernizata este la randul lui un avion militar de transport pur-sange.
      C 295 se „trage” din mai civilul CASA/IPTN CN-235.
      Intotdeauna avioanele strict militare au costuri mai mari, vezi H 225 vs MH 60, dar in conditii de conflict e bine sa ai aparate militare, nu militarizate.
      Diferenta de filozofie se vede in primul rand la puterea motoarelor, asa cum scria cineva mai sus, un singur motor de Spartan are cam toti atatia Kw cati ambele motoare de CASA 295, iar diferentele exista si pe mai departe, la redundanta sistemelor, rezistanta in fata unor conditii dure de exploatare.

      Vis-a-vis de consum si raza, pai Spartanul nostru are 4640 cp per motor, CASA 295 doar 2645 cp si atunci ce comparam?!

      Un avion militar nu poate fi comparat cu unul civil militarizat si concluzionat apoi ca ala civilul este mai bun. Mai ieftin de operat, poate, dar la razboi nu vrei sa fii tu ala cu cele mai ieftine fieratanii, ca asa cumparau toti H 225 si-l dadeau dracului pe Venom si MH 60, lucru care evident nu s-a intamplat.

      • si c-47 era varianta militarizata a lui dc-3 si nu prea i-a deranjat pe aia in ww2.pana una alta avioanele astea sunt folosite sa duca soldati si materiale in to.si logica spune sa faci asta cu niste costuri cat mai scazute(ca altfel de banii aia luam un c-17 si gata,rupeam gura targului cu el cand ateriza in kandahar).am luat un avion”la ordin” vandut in doar 100 de exemplare(cateva zeci luate „cu forta” de americani si 12 luate de italieni la schimb cu g222 urile vechi).deci in total s-au comandat vreo 60 de avioane.se compara cu cele 203 c-295 comandate pana acum?si daca gandim la rece cred ca la fel pica si pur-sangele c27 si civilul c295 cand sunt lovite de o racheta.nu crezi?

    • Cară mai multe trupe, mai mulți răniți, consumă cu 60% mai puțin, are o oră și un sfert de mentenanță pe ora de zbor față de 7 la cj 27, dar astea sunt amănunte. În afară de APU și o putere considerabil mai mare la spartan cu tot ce derivă din asta viteza maxima, de croazieră, și comonalitate la motoare cu c 130 , se pare ca am facut ca romanul care a scăpat la ceva bănuți. Ne-am tras a6 in loc de meganul pe care ni-l permiteam. Contractul de mentenanță cu romaero pentru spartane și c 130 este de vreo 12 milioane de euro pe 30 de luni. Asta înseamnă vreo 12 milioane grosso modo pe perioada de viață per avion. Dar ce mai contează asta când doar din economia de combustibil la c295 față de un Spartan, îți iei un avion nou la sfârșitul perioadei de viață?
      Pun pariu ca polonezii au gandit așa.
      Noi nu.
      Sunt de acord să facem achiziții foarte valoroase când e vorba de lucruri critice cum ar fi apărarea aa vezi patriot sau corvete/ fregate, avioane multirol. Când e vorba însă despre achiziții mai puțin critice (și cred că avioanele de transport se încadrează aici, poate ar fi trebuit să gândim un pic mai bine achiziția.

      • chestia cu apu este o aiureala impinsa de italieni ca argument forte ptr achizitia lui c27j.putini stiu ca unul din motoarele lui c-295 poate functiona la sol in regim de apu(turatie mica,elice decuplata si consum minim de combustibil).dar vorba ta astea sunt amanunte.important este ca avem un avion cargo pur sange italian.scump al dracu si care ne toaca bugetul armatei cu fiecare zbor.

        • Asta-i tiganie, luma buna foloseste APU. Un motor de avion nu numai ca consuma mult dar are un numar de ore de functionare dupa care il bagi in revizie sau cumperi altul. Cat costa un motor turboprop?
          Asta-i unul dintre compromisurile facute de un avion civil ca sa fie militarizat ieftin.

          • nu cred ca folosesti APU non stop.daca ma gandesc bine ale noastre nu cred ca l-au folosit vreodata in 12 ani si nici nu cred sa il foloseasca vreodata.

            • Rolul unui APU (Auxiliary Power Unit) e sa fie… auxiliar. Deconectarea motorului de la elice e solutia low cost pentru avioanele civile.
              Probabilitatea ca un ansamblu sa cedeze creste odata cu complexitatea lui. Convertirea unui motor sa fie APU creste complexitatea motorului.
              C-295 e un avion misto si bun. Foarte bun sa inlocuiasca la noi… AN-2. Sau folosit pentru AEW&C (desi as prefera Embraer R-99 sau SAAB GlobalEye sau IAI Conformal Airborne Early Warning and Control). Sau pentru ESM/ELINT/SIGINT. Desi nu cred ca avem noi viziune pentru aceste ultime utilizari.

              • lasa-l naiba de apu ca si asa nu cred ca l-au folosit vreodata.cica o parte buna din banii aia de mentenanta se duc pe aiureala aia.e un genset bagat in carenajul trenului principal de aterizare dreapta,greu accesibil.te-ai convins pana la urma ca c27j este g222/c27a tunat?

                • Deci APU nu este folosit? Da cum crezi tu ca aparatul este functional atunci cand, de exemplu, sta la sol si incarca raniti, bolnavi sau apa in paletii anti-incendiu? Cum crezi tu ca functioneaza sistemele avionului, aparatura medicala, etc? Il baga in priza cu un cablu lung, din biroul vamesului?
                  Faptul ca nu sti la ce este bun un APU nu inseamna ca el nu este folositor, iar intr-o zona de conflict, Kandafar, par example, chiar nu este bine sa stai cu ditamai motorul pornit sa te vaza toti talibani in IR ca pe pomul de Craciun.

                  Inca o dovada ca nu sti despre ce vorbesti, C 27J Spartan nu este G 222 „tunat” ci o evolutie a platformei, tot asa cum F 16 V este o evolutia a F 16A, Suhoi 35S o evolutia a Suhoi 27, C 130 J, o evolutie a C 130A etc. Toate sunt evolutii, avioane de la zero se fac foarte rar, arunca un ochi la necazurile Airbus cu A 400M, un avion cu totul nou, care are mari necazuri inclusiv la nivel de proiectare.
                  Herculesul a aparut in anii „60 si este si astazi cel mai performant avion de transport tactic din lume, il cumpara chiar si membrii consortiului Airbus A 400M. Deci sa intelegem noi ca C 130J Hercules este doar o pacaleala si el este de fapt doar un C 130A „tunat”?
                  De fapt si Herculesul este o panarama de avion pentru ca are APU 🙂 , un APU pe care de fapt nu-l foloseste niciodata, nu?!

    • Bubi hai sa vedem cum pui tu 10.000 de livre pe un palet din asta intr-un C-295 cand cabina de cargo are o inaltime de 190 cm iar la C-27J are 259cm, iar paletii respectivi sunt clasati pentru o greutate maxima de 5.000 de livre per palet la un C-27J el avand o rezistenta de punte de 5 tone pe metru patrat. Un C295 are o rezistenta de punte de 1 tona pe metru patrat. Aritmetica si volumetria nu de ajuta. Asta este si unul din factorii determinanti ai abilitatii C-27 de a avea o sarcina utila cu 25% mai mare decat C-295. Restul polologhiei cu diferite variante este egal cu f _ _ _ i la p _ _ a. Si distrusii astia de la Leonardo au dezvoltat tot felul de prototipuri, la care musterii nu pun botul, un caz similar si cu C295.

      • bai frate la marines nu va invata aritmetica?2,24×2,74=6,14m2.(suprafata unui 463L) 5000/6,14=814lbx0,453(atatea kg are 1lb)=369kg/m2.podeaua lui c295 rezista si la palet de 10000lb.ies740kg/m2. de ce or fi facut italienii podeaua sa reziste la 5t/m2 ei stiu.habar nu am ce poti cara de 11000kg/2m2.alex,daca esti ala de la marines,bine ca ai plecat in sua.cu aritmetica ta mureai de foame aici.iti repet de aia ii zice palet::conteaza baza nu inaltimea.e plin netul de poze si filmulete cu americanii de la logistica descarcand 463Luri cu marfa de 100cm pe ele.sunt limitate lungimea,latimea,greutatea totala si greutatea per inch patrat.atat mamica.te pup!

        • Bubi aritmetica este cat se poate de simpla, iar metri patrati nu ne intereseaza. Ce ne intereseaza sunt metri cubi. Nu tranporti cargo bazat pe metri patrati si pe metri cubi. Duh? Mai incercam inca o data cu aritmetica asta? . C-27 are posibilitatea de a transporta 44 metri cubi de cargo iar un C295 37. Hai scoate sublerul si masoara cabinele de cargo la ambele avione, datele le gasesti.

          • gresesti din start.c295 are 64m3 iar c27 j are 58.dar nu asta conteaza ptr ca limitarile sunt date de dimensiunea paletului si greutatea maxima admisa pe el.adica 4530kg pe 6,14m2.de pomana ai tu 2,5m inaltime in avion daca ce ai pus pe palet de inaltimea aia depaseste 4530kg.realizezi ca daca pui cutii cu munitie(al dracu de grea) pe 6,14m2 si 2,5m inaltime depasesti cu mult cele 10000lb?tu ai treaba cu volumul doar daca vrei sa duci cu c27j in kandahar pufuleti sau samanta de floarea soarelui.daca pui pe un palet”nato” pufuleti in greutate de 10000lb nu iti incape ala nici in c5a galaxy.ai inteles,ca am obosit sa iti tot explic?fi-miu care are 12 ani citeste ce scriu si rade.si iti garantez ca nu de mine.cum dracu sa transporti bazandu-te pe m3?adica daca ai un anumit volum tu il umpli pe tot fara sa te intereseze de limitarile de greutate?esti dus frate.apropo,daca nu conteaza greutatea ci volumul,ce este mai greu 1kg de pufuleti sau un kilogram de plumb?

          • pană la urmă se vrea suprafață sau volum?…sau un compromis de fapt.

            • In mod normal te intereseaza volumetria si nu suprafata. Nu cari chestii agabaritice cu conservele astea.

              • pai tu tocmai asta afirmi.ca spartanul e mai bun datorita inaltimii interioare mai mari care permite accesul paletilor agabaritici(mai inalti)

            • intr-un avion cargo care transporta echipament paletizat si personal(cazul astora doua) esti limitat de latimea si lungimea cabinei(trebuie sa incapa nemernicii aia de paleti) si de sarcina utila.de pomana bagi intr-un c295 sau c27j 5 paleti respectiv 3paleti a cate 4,5 tone fiecare ca nu se ridica ala in veci.alex bate apa in piua cu inaltimea interioara a spartanului dar paletizarea”nato” poti sa o faci la orice inaltime.poti sa pui pe un palet cutii de munitie in greutate de 4,5 tone si respectivul”colet” va avea sub 2m inaltime.daca vrei sa duci pufuleti in kandahar normal ca inaltimea interioara a spartanului de va avantaja si vei duce mai multe pungi/palet decat cu c295.

      • apropo de variante.versiunea SAR cumparata de canada(16 exemplare),varianta MPA comandata in 12 exemplare de mai multe state.la totalul de 203 se mai adauga 56+6mpa uri indiene=265 vs vreo 60 c27.cam mare diferenta.dar asta e din cauza ca c27 este mai bun.clar.

  10. spartanul in paleti „nato” duce 11t pe 3 paleti=600kg/m2 in timp ce c-295 duce 9 t pe 5 paleti= 300kg/m2.de aici ranforsarea suplimentara la c27j. iar cand primul imi duce cu 20% mai putini soldati cu un consum cu 35% mai mare de combustibil podeaua aia super rezistenta chiar nu ma intereseaza.si nu i-a interesat nici pe polonezi.

    • Daca nu te intereseaza podeaua aia super rezistenta atunci nu mai manca atata bors despre capabilitati. Reiese foarte usor ca un C295 o sa fie folosit mai mult pentru a cara niste fiinte de viata bazate pe carbon mai mult decat cargo.

      • si cu ea si fara ea c27 o sa duca tot 11 t raspandite pe 3 paleti.mbt de 11 t inca nu exista.iar ptr carat mbt uti,mli uri,himars si alte alea s-au inventat c130,c17,c5.

        • Bub intr-un C295 nu poti incarca nici macar un HUMVEE. Nu cred ca avioanele astea au fost concepute pentru asemenea tip de cargo.

      • cred ca ai vrut sa spui niste forme de viata bazate pe carbon.faza tare este ca momentan fara formele alea de viata de pomana ai cel mai sofisticat armament

  11. dupa cum am spus ptr asa tip de cargo exista avioanele enumerate mai sus.daca decolezi un c27j ptr un HMMWV(mai multe nu incap)avand in dotare c130h inseamna ca esti total nebun.repet ,avionul probabil este bun dar toate calitatile lui raportate la pret si cheltuielile de exploatare dau cu minus rau de tot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *