Brașov, 6 decembrie 2021 – Airbus Helicopters Romania a finalizat acțiunea de livrare a celui de-al doilea elicopter H215 modernizat către Poliția de Frontieră finlandeză (FBG), în cadrul unei ceremonii de acceptare care a avut loc la sediul său din Ghimbav.
În cadrul unui acord încheiat de Airbus Helicopters și FBG pentru modernizarea a trei elicoptere Super Puma, Airbus Helicopters Romania a efectuat lucrările de G-Check și retrofit la versiunea AS332L1e (H215) pentru două elicoptere AS332L1 Super Puma, în timp ce lucrările pe primul elicopter au fost efectuate de Airbus Helicopters la sediul său din Marignane.
Elicopterele recent modernizate vor fi dedicate misiunilor multirol, inclusiv paza de frontieră și acțiunile de căutare și salvare.
„Sunt foarte bucuros că Airbus Helicopters Romania a avut oportunitatea de a-și demonstra nivelul de prestare a serviciilor și competențele pentru acest program și laud buna colaborare pe care am avut-o cu clientul nostru. Proiectul FBG reprezintă o modernizare complexă, care presupune trecerea de la standardul 332L1 la standardul H215 L1e (AHCAS), proiect care include transformarea integrală a elicopterului, sub toate aspectele, și, datorită abilității și expertizei tehnice a echipei noastre, a fost un succes” a declarat Georges Durdilly, Director General al Airbus Helicopters Romania.
Membru al familiei de elicoptere cu o serie de calități deja dovedite – Super Puma/Cougar, H215 este un elicopter greu de CAT A, dotat cu două motoare, având performanțe remarcabile, cunoscut pentru rata de disponibilitate fiabilă și costurile de operare competitive. Această aeronavă este fiabilă, rapidă și are capacități remarcabile pentru orice vreme: o rezervă mare de putere și o manevrabilitate ridicată. Motoarele puternice MAKILA 1A1 îi conferă capacitatea de a zbura în aproape orice misiune, asigurând siguranță operațională maximă, chiar și în cele mai dificile situații (discreție, vulnerabilitate scăzută, supraviețuire în cazul prăbușirii și condiții de gheață). H215 este foarte potrivit pentru misiunile de servicii publice, cum ar fi situațiile de aplicare a legii și de stingere a incendiilor, precum și pentru misiuni aeriene și utilitare, fără a uita de transportul de pasageri. De la lansarea sa în 2014, 108 operatori au folosit deja H215 în misiunile lor.
Airbus este prezent în România cu toate cele trei divizii ale sale: Airbus Helicopters Romania (2002), Premium Aerotec (2009) – ambele la Brașov și Airbus Defence and Space (2005) la București.
Airbus Helicopters Romania
da,era de câteva zile prin presă…
ïn schimb nouă ne-a comandat arafat tichie roșie de mărgăritar.
Arafat a comanandat de cel care a castigat. Oricat am vrea noi sa fim patrioti s_a vazut clar ca Airbus nu era interesata sa castige. (Pentru a cata oara?)
La pretul prkpus chiar nu stiu ce se asteptau cei de la Airbus. La banii ceruti ma asteptam sa ofere H225 dar cand coloera vorba de H215.
Oricum S70 nu e un elicopter rau deloc.
pentru mine comanda de la igsu e ca nuca in perete si nu vorbesc de produs in sine.
mi se pare cusuta cu ata alba….in rest faca bors nu mai dau doua parale pe statul roman.o adunatura de parveniti si impostori.
dar de ce vorbesti psycho ?
am tras apa după arafat încă din2012.
Pentru noi e mai aproape Mielec decat Ghimbav. Probabil au filandezii astia o pasa proasta in momentul asta in domeniul achizitiilor.
Finlanda tocmai anunta achizitia de 64 F-35A pentru a-si inlocui cele 55 de F/A-18C/D.
cip , ai vazut ofertele pe care le-a avut pe masa statul roman?
Tu ai fi ales Airbus ?
Decat sa vorbesti doar din prisma unor antipatii personale,mai bine taci
Verbul „livrează” dă de înțeles că le-am fi produs/asamblat noi dar defapt ele au fost doar modernizate.
Mi s-a părut ciudată și greșită folosirea cuvântului „livrează” în articolele din presă și toți au copiat același titlu.
daca le iei si modifici si pe urma le returnezi clientului, e livrare.
Livrare, doar ca nu produs nou, la naiba… Practic, e returnare, re… Orice, se subaintelege asa ca e un produs nou, ceea ce nu e… Si oricat ar fi de ok ca se face totusi ceva, doua bucati elicoptere returnate dupa upgrade pentru o ditamai fabrica in jde mii de ani… Of, doar atata putem???
Da, atata poate Airbus, privati. Noi putem si mai putin – nici o comanda recenta, dupa Pumele alea revitalizate cu BriteNite.
Acu’ începeți să bociți. Dar când au fost articole despre licitația pe elicoptere, despre ce mai spune Airbus prin presă, despre ce condiții cere pentru a incepe producția la BV, numai nu îi înjurați pe francezi. Dar oricum nu contează, vedem prin februarie, martie, după ce incepe vânzoleala la est
@gabi S
Pân începe vânzoleala la est, ne mănâncă cânii. Am mai zis asta când era panică pe aici cu grecii și turcii. Nu încep răboaile când vor unii comentatorii de pe aici.
Oricum francezii tre puși cu picioarele pe pământ. Nu bocesc niciun pic, nici măcar trist nu sunt că au câștigat americanii.
Bravo lor! Pe de alta parte as fi preferat ca astfel de modernizări sa se facă la IAR. Deschiderea acestei facilități a Airbus, specializata mai ales pe H215, mi s-a părut și încă îmi pare, ca este menita sa sufoce IAR, nu sa îl ajute.
Sper ca pana spre 2030, când MApN estimează o achiziție de elicoptere, IAR, cu ajutorul statului roman sa obțină o licenta/parteneriat cu un alt producător de elicoptere. Ne trebuie un elicopter polivalent, de care ar avea nevoie și MApN și MAI, SRI etc, pe baza căruia ar fi dezvoltat un elicopter de atac. În genul Viper/Venom sau mai nou AW149/AW249.
Eu zic ca avem nevoie de vreo 60 de elicoptere din clasa asta in diverse configuratii. Modelul in sine e mai putin relevant atat timp cat e modern si isi face treaba.
cam da…
Daca eram destepti faceam „remanufacture” si la o parte din Pume pentru adus la standard Super-Puma, cam ce au facut sudafricanii.
Dar las’ ca devin acusi disponibile alea doua duzini de Puma HCMK2 ale englezilor 🙂
https://www.rumaniamilitary.ro/cougar-h215m-versus-hc-mk2