Airbus Helicopters Inc. a încheiat un nou contract care prevede livrarea altor 16 elicoptere UH-72A Lakota pentru Armata Statelor Unite. Valoarea contractului, al doilea din acest an, este de 116 milioane de dolari. Noul contract demonstrează încrederea Armatei SUA, dar şi potenţialul de dezvoltare al programului Lakota.
„Suntem mândri de parteneriatul cu Armata SUA. În calitate de lider mondial în domeniul elicopterelor de antrenament, recunoaştem cât de importantă este achiziţia Lakota pentru Forţele Aeriene ale Armatei şi pentru naţiunea noastră. Angajaţii noştri de la Airbus se angajează să livreze fiecare elicopter la preţul şi la data stabilite, fără excepţie”, a declarat Chris Emerson, preşedintele Airbus Helicopters Inc. şi şeful diviziei pentru America de Nord.
Acest nou contract prevede producția elicopterelor UH-72A, livrate împreună cu manualele de operare tehnică şi de zbor, dar şi un program de management pentru configurarea trainingului pentru Nivelul Inițial Elicoptere (Aripa Rotativă) în misiunile de antrenament de la Fort Rucker. Aparatele livrate în baza acestui contract sunt aferente deciziei de achiziție pentru anul fiscal 2016.
„Misiunea noastră de a furniza aceste echipamente vitale la nivel naţional este crucială în vederea apărării ţării noastre şi pentru eliminarea deficitului de piloţi”, a precizat Chris Emerson.
UH-72A este un elicopter utilitar bimotor folosit pentru o gamă largă de operaţiuni militare, inclusiv transport de trupe şi de încărcături uşoare, evacuări medicale, transport VIP, securitate la frontieră şi apărare naţională.
Airbus a furnizat peste 423 de elicoptere UH-72A Lakota de la fabrica sa din Columbus (Mississippi), de la încheierea primului contract în 2005. Noul contract consolidează flota Lakota şi întărește misiunea sa de antrenament. Cu noi aparate de zbor în flotă, operatorii Lakota îşi sporesc capacitatea de a organiza şi executa operaţiuni de salvare în caz de dezastru sau de luptă împotriva traficului de stupefiante, susţinând agenţiile civile şi de intervenţie de urgenţă la nivel naţional.
Disponibil în mai multe configuraţii, elicopterul UH-72A Lakota are cel mai mic preţ de achiziţie, întreţinere şi operare în raport cu orice alt elicopter militar american aflat în producţie. Elicopterele Lakota sunt un element-cheie al Iniţiativei de Restructurare a Aviaţiei Militare şi echipamentul de bază pentru misiunile de instruire ale Centrului de Excelenţă al Aviaţiei Militare de la Fort Rucker (Alabama, SUA).
Elicopterele UH-72A Lakota sunt folosite în diferite configuraţii pentru numeroase misiuni importante ale armatei americane – forţe terestre, Marină, Garda Naţională.
Airbus
Curiozitate: in SUA exista specimene gen Tradyceanu, Dracnea,Andrusca, Vifor? La noi ofertele de investitii sunt mai mari decat cererea, sau astia nominalizati mai sus cred ca dezvoltarea tarii si cresterea PIB se obtine doar privind tigancile gestante?
Oare pentru noi ce ar fi mai bun pentru antrenament si transport usor, EC135M sau EC145M (UH-72 Lakota fiind un EC145 sub licenta)? EC135 il avem deja la SMURD, n-ar fi bine sa fie o flota cat mai uniforma?
Daft Punk – „Harder, Better, Faster, Stronger”
noi at trebui sa incepem sa ne gandim cu ce inlocuim pumele alea sa nu le mai lasam pe toate pe ultima 100 de metrii….defapt ce zic eu o sa incepem sa negociem 10 ani dupa ce incep sa pice
Cel mai bine ar fi fost noile Airbus H215m construite la noi. Puse pe ele niste armament cum ar fi o mitraliera si capabilitatea de a lansa si rachete gen Spike.
Din pacate sunt cam mari si greoaie deci nu poti sa le folosesti chiar oriunde…
Ca atac sa ramana Viper iar apoi strict pentru transport si forte speciale as fi ales venom insa daca am alege black hawk atunci alea pot fi folosite in mai multe configuratii inclusiv varianta navala pentru nave si probabil ISR si asa mai departe.
ia uite aici:
https://www.pinterest.fr/pin/312859505343594777/
http://www.socimage.net/media/1003651358584094999_1996553983
http://defence-force.blogspot.fr/2013/02/m-621-20mm-cannon.html
https://operationnels.com/2014/08/24/les-helicopteres-puma-armes-de-canon-de-20-mm-en-centrafrique/
si ce duce Oryx-ul:
http://www.sa-transport.co.za/aircraft/articles/puma/puma_177_xtp-1_beta_pd90.JPG
http://www.sa-transport.co.za/aircraft/puma_sa_330.html
ce cauti tu e un inlocuitor pentru IAR-316, iar aici H125/H135M/H145M ar cam fi nisa, sau AH-6/MD500, sau BEL-407MRH/GT…
http://www.rumaniamilitary.ro/md-540a-versus-ah-6i-si-generatia-urmatoare-a-md-helicopters
http://www.rumaniamilitary.ro/md-530g-se-pregateste-de-intrare-in-productie
http://www.rumaniamilitary.ro/clasa-de-elicoptere-usoare-mhah-6
http://www.rumaniamilitary.ro/primul-elicopter-elvetian-sh-09
https://www.rumaniamilitary.ro/ah-6i-intra-in-productie-anul-acesta
https://www.rumaniamilitary.ro/bell-407gt
https://www.rumaniamilitary.ro/northstar-bell-407-mrh-attack
https://www.rumaniamilitary.ro/iar-s-a-brasov-o-situatie-fara-iesire
https://www.rumaniamilitary.ro/eurocopter-ec135-un-elicopter-versatil
https://www.rumaniamilitary.ro/puma-modificat-in-hind-si-gazelle-modificat-pentru-filmari
https://www.rumaniamilitary.ro/ec-725-o-optiune-onorabila-pentru-innoirea-parcului-de-elicoptere-dar-si-pentru-sc-iar-s-a