Iranul vrea sa achizitioneze de la Airbus 118 avioane de pasageri de talie mare destinate operatorului aerian national, in cadrul unui contract de 25 mld. $.
Contractul, considerat unul istoric, a fost semnat in 28 ianuarie la Palatul Elysee din Paris, intre presedintele companiei Iran Air, Farhad Parvaresh, si CEO-ul Airbus, Fabrice Brégier, in prezenta presedintilor celor doua tari, Hassan Rouhani si François Hollande. Lista de aeronave prevazuta in contract, pentru care este foarte probabil ca iranienii sa obtina reduceri de pret, contine : 21 aeronave din familia A320ceo, 24 aeronave varianta A320neo, 27 aeronave A330ceo, 18 aeronave A330-900neo, 16 aeronave A350-1000, si 12 aeronave de mare capacitate A380 Super Jumbo. Livrarile vor incepe in cursul acestui an iar ministerul iranian al infrastructurii va beneficia in cadrul aceluiasi contract de cooperare franceza pe domeniile transportului aerian, servicii de control al traficului aerian, operarea aeroporturilor, regulamente, formare tehnica si academica, mentenanta, reparatii si cooperare industriala.
Iranienii opereaza 84 de aeronave mai vechi de tip Airbus, in cadrul mai multor companii locale: Iran Air, ATA Airlines, Iran Aseman Airlines, Attractions, Mahan Air, Meraj Airlines, Qeshm Airlines, Taban Airline si Zagros Airlines.
Dupa ce Airbus a reusit sa amortizeze costurile conceperii A380 doar anul trecut, incercand sa convinga diverse companii aeriene sa cumpere varful sau de gama, acest contract este o gura de oxigen binevenita, cu conditia ca SUA sa-si dea acordul pentru licente de export care impacteaza 10% din componente (fabricate in SUA).
Iranienii sunt interesati sa cumpere si de la Boeing, necesarul de aeronave al Iranului pentru urmatorii ani fiind de aproximativ 400 de aeronave mediu si lung curier si 100 scurt curier, embargoul impus in 1995 afectand serios starea flotei civile iraniene, majoritatea celor 140 de aparate actualmente in uz avand peste 20 de ani vechime si trebuind retrase in curand..
Marius Zgureanu
Surse:
http://www.ft.com/cms/s/0/ac4189d8-c5da-11e5-b3b1-7b2481276e45.html#axzz3ydVjskiv
http://www.bbc.com/news/business-35434483
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=18558
Inlocuiesc 114 avioane cu 500 cand zboara pestii
Iranienii vor sa se puna bine atat cu francezii dar si cu americanii asa ca cumpara de la toti ca sa fie bine.Normal ar fi fost sa cumpere doar de la un producator, deoarece cu siguranta ar fi obtinut un pret foarte bun de achizitie, raportat la numarul mare de aeronave cumparate iar din punct de vedere logistic este mult mai simplu sa exploatezi doar o anume marca de avioane.Iranienii au abordat politic aceasta achizitie.Sa vedem ce vor mai cumpara de la occidentali.
Se pare ca avioanele civile rusesti nu sunt dorite in Iran.
Pai in afara de Suhoiul ala civil si Aeroflotul merge tot cu Airbus. Iar Suhoiul depinde mult de subansamble din vest, inclusiv motoarele sunt ceva joint venture.
Altfel ce sa zic, SUA a muncit la ridicarea sanctiunilor si europenii au dat imediat navala sa ia caimacul…
Dar SUA inca mai pastreaza niste sanctiuni asa ca pentru moment europenii nu prea au concurenta.
Altfel comanda este enorma, cred ca doar ceva companie chineza a mai avut o comanda asa de mare in ultima vreme.
Poate prind si companiile noastre petroliere ceva de lucru ca-i arsita mare pe industria aia.
La 80 de milioane populatie (daca-mi amintesc bine) si o infrastructura nu foarte buna aviatia va prinde aripi. Plus ca au sansa de a concura cu emiratele ca sa devina hub regional, cel putin pe relatia Europa – Asia.
Nu cred ca-i ultima comanda, vor mai fi.
Dupa cum ziceam mai sus, vor mai fi comenzi: http://aeronews.ro/iran-air-comanda-atr-uri-72-600-in-valoare-de-un-miliard-de-euro/
Sunt curios câte o sa pice datorită lipsei de pregătire!Să sperăm totuși ca nu..
Zici tu … :))))))))
Te bazezi pe ceva experienta in domeniu sau e doar propaganda de 2 lei?
Eu ma astept ca europenii sa revigoreze proiectul Nabucco si sa importe masiv gaze naturale din Iran. Cam asta a fost afacerea, iranienii cumpara din Europa avioane si utileje cu valoare adaugata mare pe care nu le pot fabrica si europenii vor importa masiv gaze si petrol iranian…si raman rusii cu ochii in soare.
Un Iran puternic ,e bun la casa omului. Ei se intelegeau de minune cu Us pana sa vina ala cu turban…
Dar un Iran Islamic puternic, cat de bine poate sa fie pentru noi toti in viitor?
Achizitia asta este inceputul. O sa apara fabrici din vest, cu tehnologii noi ( practic recupereaza rapid ce au pierdut in toti atati ani). La asta o sa se adauge importul masiv de tehnologii militare care nu intra in categoria armelor nucleare ( rachete, tancuri, elicoptere, submarine …avioane ..poate suhoi 35s ..poare Rafale, ca de luat or sa ia de la toti…or sa zica ..pai ce eu sunt mai prost sa nu le vand daca aia au vandut?!! ) si dupa niste ani, in care se pune bine pe picioare, aflam cu stupoare ca isi incep iar programul nuclear. Pai nu au avut tupeu sa le faca ceva nici pana acum, dar in situatia cand or sa aibe o armata inarmata cu tehnica foarte moderna? Incep sa cred ca scutul de la Deveselu pentru momentul asta este facut :)… si ca americanii chiar spuenau adevarul ca nu rusii sunt principalul motiv.
in era internetului cu cat merg mai multe lucruri din vest acolo cu atat se desteapta populatia iar radicalii isi pierd influenta. Ca au mandrie si oricicum nu vor fi vreodata sclavii vestului asta e la fel de adevarat. Iranienii nu au avut niciodata ceva contra noastra
Nu pot sa zic dacat ca ai expus o viziune extrem de optimista.
Informatia nu e chiar asa, dar fiind un site deja americanizat si caramelizat cu stiri pro occidentale.
http://www.airline.ee/manufacturers/sukhoi/iran-still-interested-in-buying-sukhoi-superjet-100-planes/
Bre 🙂 , „interested” este una, semnat cu Airbus alta. Cuvantul cheie aici este „semnat”.
Nu. SSJ-ul (nu gsg-ul 🙂 ) va merge la export in Egipt!
Hoaaaa, de unde dracu au astia atatzia bani de cumparaturi dupa niste ani de foame, dupa ce i’au pus cu botul pe labe cu sanctiunile
Si dupa niste ani de foame te arunci fix sa cumperi avioane si numa de vreo 25 mld. $, asta nu’i investitzie sa zici ca aduce bani grei dupa aia, mai degraba spaga
Parca le blocasera fondurile prin banci, cred ca le’au zis la genul va deblocam banii numai daca ai cheltuitzi p’aici 🙂 , mai respira si astia un pic
Sa speram si ca se aduc gaze cumva prin mueropa, ca sa le mai taie din macaroana rusilor
Si oricum Iranian oil goes back on the market
It’s called aircraft financing coz. La dobanzile care se practica astazi…it’s a good deal.
curios de mare comanda,stati sa vedeti cand or incepe si pe tehnica militara.
Poland scraps $3 billion Airbus heli deal, launches Lockheed talks: report
http://www.reuters.com/article/us-poland-airbus-idUSKCN0VD0XV
asta ne va da noua mai multe carti in traista pentru noul Super-Puma… doar sa stim sa le jucam si sa nu murim de foame cu ele in traista!
da, ar trebui sa fabricam Black-Hawks la IAR Brasov cu motoarele la supt-Licenta la Turbo(ce’o’mai’fi’ramas’din)mecanica 🙂 🙂
Airbus sa vanda cateva bucati indienilor 🙂
si inca 40 de ATR 72 de la franco-italieni, airbus+alenia= atr cum ar veni, inca 1 mld de euro comenzi