Airbus va moderniza 26 de elicoptere CH 53G din dotarea Armatei Germane

Donauwörth, 28 februarie 2017– Airbus Helicopters a primit o comandă din partea Oficiului Federal pentru Echipamente, Informații, Tehnologie și Suport In-Service al Armatei Germaniei (Bundeswehr) pentru modernizarea a 26 de elicoptere grele de transport tip CH-53 (foto). Contractul are ca obiect managementul uzurii componentelor care nu mai sunt disponibile pe piață, acestea urmând a fi înlocuite cu versiuni noi.

Procesul de modernizare, care va începe în 2017 și ar urma să se încheie în 2022, va garanta operarea elicopterelor până cel puțin în anul 2030. Lucrările se vor desfășura la Centrul pentru Suport Militar al Airbus Helicopters din Donauworth, Germania.

“Acest contract conferă stabilitate planurilor viitoare atât ale Forțelor Armate Germane (Bundeswehr) cât și ale fabricii noastre de la Donauworth”, a spus Wolfgang Schoder, CEO al Airbus Helicopters Germania. „Airbus Helicopters este, de zeci de ani, specialistul german pentru întreținerea, repararea și modernizarea elicopterelor grele. Avem infrastructura necesară, avem specialiști extrem de bine pregătiți și capacitatea de a livra pentru toate modelele Bundeswehr.”, a mai spus Schoder.

Germania a cumparat CH 53G Sea Stalion le inceputul anilor „70, elicopterele incepand sa intre in uz 1973. Cu exceptia primelor doua exemplare primite din SUA (Sikorski), restul aparatelor au fost fabricate sub licenta in Germania ( VFW-Fokker si Speyer) – 112 bucati in total.

CH 53GS german

In anul 2014 80 de unitati mai erau in serviciul activ, toate urmand sa fie (unele deja au primit) modernizate cu motoare T 64-100. Acest tip de motoare ajuta elicopterul sa opereze si in zonele inalte si cu temperaturi ridicate, precum Afganistanul.

In prezent elicopterele CH 53 germane (20 de bucati) sunt la standardul „GS”, standard care ofera: sisteme anti-racheta, doua rezervoare externe, sisteme de comunicatii imbunatatite

 

Sursa: Airbus

5 comentarii:

  1. Daca Airbus poate sa modernizeze un elicopter american, care pare tot un fel de autobuz, noi adica ce avem de nu putem sa le asamblam la BV?

  2. 5 ani pt 26 aparate de modernizat si apoi le mai tin inca 8.
    Nu mi se pare o afacere prea buna, mai bine trageau de ele cativa ani si dupa 2020 treceau pe CH-53K pe care-l puteau folosi inca 30-40.ani daca mai vroiau elicoptere grele, sau faceau trecerea pe Chinook care desi e mai mic e mai tot timpul modernizat si upgradat iar linia de productie a fost tot timpul activa fata de CH-53 care a fost inchisa multi ani.
    In plus, CH-47 e operat si de alte state NATO din Europa pe langa SUA si Canada, fata de 53 care e operat doar de cateva tari la nivel mondial ca SUA, Israel, Japonia si a fost produs in numar mai redus.

  3. Oricum, la nemti e cu cantex de lebada CH-53 dupa ce l-au plimbat de la o arma la alta ca sa acape de niste costuri de operare si pt ca le tineau mai mult la sol, iar numarul redus ce se doreste a fi modernizat ne poate spune ca e un final de drum dupa 2030 pt acest aparat.

    • Parca intr-unul din rapoartele alea germane se zicea ca doar 6 asemenea elicoptere erau apte de lupta anii trecuti. Raportul a aparut chiar pe vremea cand unul din ele se afla in Romania la pregatire comuna cu FOS romanesti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *