Alenia Aermacchi a prezentat, pe 6 iunie, prima aeronava M-346 destinata Poloniei!

La eveniment au participat din partea Poloniei ministrul adjunct al apararii, Bartosz Kownacki, subsecretarul de stat al ministerului apararii italian, Gioacchino Alfano, precum si directorul general al  Leonardo Finmeccanica, Filippo Bagnato.

m 346 polonia

Prima aeronava avansata de antrenament Aermacchi M-346, din cele opt comandate de Polonia în 2014, urmeaza a fi supusa unui program de testare, de zbor, pentru a certifica sistemele personalizate alese de catre Fortele Aeriene Poloneze , cum ar fi parasuta de franare. Aparatul va fi apoi livrat catre client pana la sfarsitul anului, impreuna cu un al doilea avion, livrarile urmand a fi finalizate pana in luna noiembrie 2017.

primul m 346 pentru polonia

Avioanele M-346 vor fi gazduite la Dęblin, acolo unde se afla Academia Fortelor Aeriene, polonezii avand dorinta de a dezvolta un centru international pentru instruirea pilotilor militari.

Alenia Aermacchi a castigat contractul cu polonezii ca urmare a ofertei de 280 de milioane de euro pentru 8 aparate, un simulator si programul de antrenament al pilotilor si tehnicienilor.

M-346 a fost comandat de Fortele Aeriene ale Italiei (18), Singapore (12), Israel (30) și Polonia (8), avand un total de 68 de comenzi.

Ionut B.

81 de comentarii:

  1. Israel 30 🙂
    Aproape cati ceilalti adunati la un loc…..

  2. 280 milioane euro pentru un avion de antrenament (8 bucati) ? Cam mult … nu ?

  3. noua nu ne trebuie asa ceva. daca producem 20 de iar99 noi, upgradate ne este de ajuns plus ca poate si exportam ceva…

      • Deci la polaci merge super-măgăoaia cu Spike ca soluție gun-shit-wanabe, numa la noi sunt proaste Pumele SOCATe…
        Sigur că nu-i Cobră sau indian apaș, totuși e opțiune validă stop-gap și la alții mai serioși decât noi.

        • Nu este niciun Stop Gap este pur si simplu miodificare pentru a fi gunship acel elicopter.
          Sigur nu este facut sa tina la tavaleala ca un AH dedicat.
          Spike ER / Hellfire sunt singurele rachete care pot mentina elicopterul intr-o zona mai sigura a campului de lupta in cazul in care sunt acolo prezente rachete portabile MANPADS
          Sa prezinti IAR 330 PUMA SOCAT ca elicopter de atac asa cum face MApN-ul este cel putin o greseala de PR

          • Corect. Puma cu SOCAT nu e de asalt/atac, are capacități de detecție, supraveghere și angajare a țintelor staționare, fixe, blindate sau vii.
            Personal sunt adept al șarpelui Cobra în varianta cu două motoare și patru pale 😉
            Dar nu fu să fie…

        • @Flogger: Socat nu e prost, dar acum e foarte vulnerabil, in comparatie cu un AH-64E. Daca ar avea motoare mai puternice si toate contramasurile moderne posibile (nu flares ca Verba nu e pacalita), atunci ar fi acceptabil. Dar noi avem nevoie de multe altele inainte de gunships, daca rezistam in fata Rusiei cu AAA moderne si suficiente F-16 upgradate, atunci vor veni in ajutor multe AH-64E de la USArmy.

          • Vulnerabil e din 70… nu-i noutate. Ideea e că menirea lui e transportul tactic, infiltrare și extragere personal. N-are blindaj nici să scape de 7,62…
            Personal prefer șarpele indianului. Chestiune de gust și perspectivă de exploatare, n-are sens să ne contrazicem… oricare ar fi bun pt noi.

          • Da xdraga Soct e nemaipomenit! poti sa cari si bere cu el .. cfa mde asta e rolul lui : CAMION!!!

      • deci pana la urma shi polonezii au luat un avion bimotor turbofan pt antrenament shi poate CAS. corespondentul lui M-346 ar fi putut fi IAR-93 Vultur daca era redesenat, modernizat shi remotorizat. pt IAR-99 Soim corespondentul Italian este M-345/-311. pacat ca Romania nu a continuat dezvoltarea shi modernizarea lui IAR-93 Vultur shi ca s-a renuntzat prea repede la el.sper ca shi FARo sa aiba cat de curand un avlsmr bimotor pasul logic ar fi dupa ce s -a luat F-16 Falcon, F-15 Eagle pt ca ambele avioane pot avea acelash motor/motoare shi pot avea aceeash avionica si sisteme de armament. cu un govern responsabil poate se va relua shi productzia lui IAR-93 modernizat dtpdv !!!

  4. fusei la ILA 2016, expozitia de avioane din Berlin, Polonia a fost extrem de bine reprezentata, SU 22, MIG 29 incl. cu demonstratii de zbor fantastice. Mai ales MIG 29 a avut mare succes, a entuziasmat publicul, probabil pt. ca era pe departe cel mai zgomotos.

    • shi FARo I-si bate joc de cele 18 MIG-29 pe care le mai are lasandu-le sa rugineasca in aer liber pe aeroportul M.Kogalniceanu CT, in loc sa le modernizeze la standard SnipeR si sa le motorize cu RR Spey RB 168 Mk 807. s-ar mai gasi de undeva sa luam inca 6 avioane MIG-29 ca sa avem 24 MIG-29 AB SnipeR = 2 escadrille. plus cele 2 viitoare escadrille de F-16 ABM Falcon. shi in timp poate inca 2 de F-15 ABM Eagle !!!

  5. Romania poate folosi acum ca avion de antrenament Lancerul, sau este prea rapid pentru un avion de antrenament ?

    • Avion de antrenament in ce sens?

      Avion de „scoala si antrenament” e ala subsonic pe care il zbori dupa ce ai zburat unul cu elice si inainte sa treci pe supersonic, deci nu se preteaza.

      Sa te antrenezi pe MiG-21 si sa mergi la razboi pe F-16 iar nu se preteaza, iar sa inlocuiesti IAR-99 cu MiG-21 din nou nu se preteaza din cauza la prima fraza, in academie incepi pe ceva cu elice (la noi Yak-52, la altii PC-9, PC-21, T-6 etc) apoi continui pe un jet subsonic (la noi IAR-99, la altii L-39 etc) dupa care treci pe supersonic. MiG-21 nu se preteaza nicaieri in lantul asta.

    • Lancerul nu este avion de antrenament. Este prea rapid si prea neiertator la comenzi ca sa-l poti da pe mana unui incepator!

      Poate te gandeai la derivatul chinezesc de antrenament si atac usor JL-9 (var al JF-17):
      http://www.rumaniamilitary.ro/evolutii-pe-nisa-trainerelor-grot-2-vs-l-15-si-jl-9

      Aici ai derivati ai MIG-21:
      http://www.rumaniamilitary.ro/mig-21-lancer-o-solutie-inca-viabila-pentru-romania

      • Marius, problema MiG-21 nu e că e prea rapid, de obicei nu V mare ucide în aviație… Problema e că nu oferă șansă odată scăpat în angajare, ceea ce se petrece rapid, are nevoie permanent de 220 de noduri să sufle (fară flaps pe aterizare), necesită monitorizare și ajustare permanentă a „asietei” și pierde energie instant în manevre 😉 cu tot forțajul de care e capabil Tumansky.
        Fără tracțiune nu poate zbura decât cu botul la 30g sub orizont și chiar așa… nu poate fi manevrat bine.
        Vizibilitatea nu ajută.
        Asta numai de început ca provocări tehnice în manevră.

        • pai e si instabil, in viteza dar si la viteza joasa. Neiertator!
          Si tocmai o mare parte dintre hibele astea sunt corectate de J-7 si JL-9!

          • capatu` satului

            daca am avea initiativa si un pic de bunavointa s`ar putea demara proiectu unui avion supersonic monomotor sau bimotor,
            plecand de la `93, `95 si migu 21,
            asa la nevoile noastre,
            un proiect de viitor nu pt. ww2

            pregatirea teoretica presupune capacitatea de a-ti asuma sarcini si initiativa in campu tactic; dar nu valoreaza nimik fara forte si mijloace

            daca italieni au data 88 milioane pt. proiectu yak 130,
            am putea si noi sa bugetam vreo 100 de milioane pt. un avion propriu serios,

            numa ca trebuie sa vrem,
            ar fi tarziu sa ne trezim din somn ca in `40 dupa ce am cedat Basarabia, Bucovina si Ardealul de Nord,
            frica pazeste bostanaria,

            polonezii nu s`au inarmat degeaba,
            noi inca asteptam: para malaiata…

            dupa cum spunea G. Calinescu oamenii inteligenti invata din greselile altora,
            noi n`am invatat nimik din erorile noastre militare, sangele soldatilor nostri a curs degeaba iar batjocura suportata de rumanii din zonele ocupate nu s`a incheiat nici azi

            • Ghita Bizonu'

              Incazul in care nu ai afklat macchu asta este cam Yak 130

              • capatu` satului

                pai normal ca era yak 130,
                dar italienii au platit vreo 88 meleone pt. proiect,

                iar textronu vreo 20 de meleone la Cessna pt. scorpion,
                la noi mai capabili nu se poate discuta de un proiect sub 1 miliard,

                este pacat, ca am avut istorie, dar e degeaba.
                la mintea mea, daca incas nu poate produce cu vreo 100 de meloane un avion ar trebui sa se apuce de altceva,

      • Gogu' de la cazane

        Ai nostrii nu au putut face modificari similare cu chinezii la MiG 21 pentru a-l imbunatatii?

  6. Polonia se pregateste de naiba stie ce. Se vrea protectoarea statelor baltice,Ukrainei si poate chiar si a Bielorusiei. Viseaza si ei ca vor primi o halca mare din lesul Rusiei.
    Poate ca nu degeaba si Suedia a inceput sa miste lucrurile dpdv militar. Au fost vremuri cand Polonia,Suedia si Rusia luptau de la egal.

    • Polonezii iau in serios apararea tarii lor, si noi la noi incepe sa se miste ceva. Nu sunt de acord cu ideea de protectorat dar fi sigur ca atunci cand Rusia incepe sa slabeasca tarile din jur au numai de castigat.

      • Mai gandeste-te. Poate imi explica si mie cineva, cine a contracarat expansiunea Hoardei de Aur si in general expansiunea popoarelor Asiei asupra Europei. Exceptand lituanienii (care chiar au reprezentat ceva in istorie) ,rusii au fost cei care au suprimat (prin multe,multe razboaie) marele dusman mongolo-tataro-turcic de la rasarit.
        Probabil acum , europenii ar fi avut ochii mult mai mici si pielea mult mai galbena daca nu existau niste rusi care sa puna la respect tot ce a miscat de la Ural pana la Pacific.
        Toti vorbiti de rusi dar uitati de Anglia ,Franta,Spania care au fost la fel ,niste imperii, care au ucis,exploatat si ocupat lumea veche si cea noua.

        • asa si? pe noi ne-au ftt rusii in ultimii ani, prietenii tai, nu anglia franta samd. asa daca o iei pe istorie incolo, neanderthlienii is periculosi…

        • Asa-i ma Nova. Imperiul rus s-a format prin referendum-uri 🙂

        • capatu` satului

          rusii au asimilat si au fost asimilati,
          geneza lor presupune invazia unor migratori slavi, scandinavi si ce s`a mai gasit
          povestea poporului rus mare strateg nu tine,
          n`a tinut nici pe vremea lui Napoleon, nici in WW1, nici la inceputu operatiunii Barbarorosa – noroku rusilor a fost faptu ca s`a bagat hitler peste generali care erau la cateva zeci de kilometrii de moskva (se spune ca vedeau turlele bisericilor in decembrie 41 – in 6 luni rusii au pierdut o suprafata aproape cat evropa apuseana) combinat cu faptu ca hitler nu a dorit sa lase generalii capabili pe frontu`de rasarit,

        • @nova „Mai gandeste-te. Poate imi explica si mie cineva, cine a contracarat expansiunea Hoardei de Aur si in general expansiunea popoarelor Asiei asupra Europei.”

          Iti explic eu ca vad ca nici istorie nu stii. Cand au venit mongolii in europa rusii au fugit in nord si s-au ascuns in paduri in principatul de novgorod. Mongolii au continuat drumul si au ajuns chiar sa atace pe lituanieni si pe teutoni in 1260 facand prapad in prusia.

          Pe mongoli i-au batut mongolii care au inceput un razboi civil ce a dezintegrat hanatul in bucatele ce s-au fragmentat si mai mult ulterior.
          In europa rusii nici macar n-au opus rezistenta considerabila singurii care au luptat si pierdut cu mongolii au fost ungurii,polonezii, lituanienii si nemtii (la nemti ii bag si pe teutoni si pe cehi si sfantul imperiu romano-german)

          „Toti vorbiti de rusi dar uitati de Anglia ,Franta,Spania care au fost la fel ,niste imperii, care au ucis,exploatat si ocupat lumea veche si cea noua.”

          Romania nu a avut de-a face cu anglia,franta,spania asa ca mi se rupe de ce au facut aia prin africa sau mai stiu eu pe unde. Romania a avut de-a face cu rusii si de la cantemir pana azi ne-au fost dusmani.

          • Sa dam si putin credit sultanilor mameluci Qutuz (Saif ad-Din Qutuz) care i-a caftit pe mongoli la Ain-Jalut in 1260 si Baibars (al-Malik al-Ẓāhir Rukn al-Din Baibars al-Bunduqdar) in 1277 la Elbistan.

        • Dupa cate tin minte tataruu s-au cam sters la .. cu rusii si au facut zob Kievul.. Au pus saua pe Novgorpod si au zis davai ceas davai palton sau iei baston!
          Dupa care au facut o mica excrusie in vest si asa din nebagre de seama au cam terminat cu Ungaria (mare regat in epoca), au cam ravasit Polonia si au ucis ceva nemti – numa vreo 2 armate.
          Apoi s-au pus pe iernat insa dracia dracului sefu a baut prea mult si a dat coltu’. Si mai bine a venit stire ca trebe sa merga la kiroltai la Karakorum sa aleaga noul han ca Ogodai dadu su el coltu.
          asa ca au plecat cale de vreo 12.000 kolometri su au rata Parisul si Oceanul Atlantic.. Ca noul han a zis ceva maeruntyel dinbuze ca se pare ca europenii erau cam rupti in dos in schimb Bgadadu era plin de aur..

          Apoi ma rog tatatrii au mai revenmit da nu ca prima oara. Si pana ulna alta nou aparuta Hoarda de aur nu a fots tuiinuta in freau de rusi in sec XIII-XIV … ci calarea vartis la rusi ….

          Asa ca nu fa fa sa ma folosesc de o expresie ruseasca :curenta” Ceva cu patalui..

          • @Ghita Bizonu – ati citit cartile lui Conn Iggulden? tocma ce le citesc, sunt despre Genghis Han si asociatii 🙂 http://www.conniggulden.com/books/series/the-conqueror-series cica autorul inainte de a la scrie a stat ceva vreme intr-o iurta printre mongoli …

            • Nu. Altele.
              Insa sa stii ca Temugin (numele era Temugin . Gengishan wera titlu Al mai amre dintre hani) in felul lui era basolut genial … Pe la 50 de ani a cucerit nu mai stiu ce sultanat , hata sauc cum i-o mai fi zis.. Si intrwba pe prizonieri (aia importamti) ce misiune aveau la curte. Unui-a zis ca era sefu cancelairiri. Ce este aia? Si as afala ca exista ceca numit .. scriere! verifica (puine pe unu sa scirei.. aduice pe latu care citeste) si iontr=-i juam d eora anafakbetui hitaratse ca der cum inainte va avea cancelarie si va da ordine scrise !!! Ma rog asta insemna sa dea fiecuri gneral un scrib .. tocmai capturase destui!!!!

              • hm, cred ca asta cu scrierea a fost inainte de a incepe cuceririle . Uigurii care erau un trib mongol – mai indepartat ce-i drept- ( ultimul care a fost asimilat) aveau scrierea lor proprie copiata de la chinezi, si care a fost adoptata datorita unui frate de-al Ha-Hanului, Temunge– asta micu nu le avea cu razboiul si trasul cu arcul asa ca Temugin ( fier in limba tatara) l-a pus sa organizeze noua natiune. Dar da, oamenii aia aveau intelepciunea data de viata nemiloasa din stepa si adoptau repede ceea ce considerau eficient…

                ca si anecdota ( cred) , inainte sa fie mare khan, Temugin intra in audienta in cortul unui sef de trib ce-l tradase pe taica-su la tataari ( lasa armele la garda la intrare, perchezitie etc) si-si smulge un solz de fier de la armura ( ascutit in prealabil) si tzac ii ia gatul aluia…
                dup’aia evident doar oamenii de incredere mai aveau voie cu armura pe ei in prezenta sefilor…

                Tsubodai il chema pe ala de a condus incursiunea in Europa . La toti mongolii le era frica de el chit ca erau fii sau fratii marelui han…

        • Mai Nova, eu nu stiu inca de ce te mai complici atata.
          Fii barbata!
          Zi-ne cu subiect si predicat sa ne dam naiba la o parte din calea Rusiei, sa fugim din Dobrogea (cel putin) si s-o lasam sa recucereasca Constantinopolul odata pentru totdeauna!
          Sa ne fie rusine ca existam!

        • Si? Au inlocuit niste hoarde cu alte hoarde, nicidecum mai bune sau mai aducatoare de civilizatie!

  7. off topic http://www.economica.net/santierul-naval-mangalia-va-fi-vandut-sau-lichidat-de-catre-coreenii-de-la-daewoo_104540.html
    pleaca coreeni de frica vodkarilor? au ceva informatii de la us sau s a oferit cineva sa cumpere ?! poate ne lamureste cineva

    • MAi degrab de frica falimentului..
      Poa ai auzit ca Daewoo a avut probl;eme si cu divizia auto

    • Tu esti ala de baga fitile azi pe hotnews la stirea cu brigada Nato de 5000 de oameni din RO? tot postezi si aici si acolo un articol vechi de 1 an de zile. Iar articolul daca l-ai fi citit era lamuritor. Ia hai, nu mai arunca strambe aiurea cu vesti rasuflate.

    • capatu` satului

      @ronin
      din nefericire, marea majoritate a marilor investitori de la noi au fost de fapt smenuitori;
      sper ca se va trezi statu`din somn si va pune sechestru pe tot ce au coreeni la noi;
      in mod normal coreeni ar ramane cu firma iar noi cu activele ei,
      treaba asta trebuia facuta de mult,

      pe un chioscar care vinde 2 kg de rosii fara chitanta il umfla fiscu` in secunda 2
      de astia mari nu se leaga nimeni,
      sau daca se leaga cineva vin cu malaiu` la guvern (petromodia) sau presedintie (lukoil) si se revoca toate masurile ca nu erau legale

      este la fel de regretabil ca toate laminoarele au fost inchise de rusi, la fel prin cateva rafinarii si combinate de ingrasaminte
      conducerea de partid si de stat ne spune la fel cu sri ca nu sunt amenintari la adresa sigurantei nationale iar noi vedem ca ramanem in fundu gol,
      suedejii mai tampiti ca noi nationalizeaza Kockums
      iar noi stam sa privim la stele si se mareste deficitu prin importuri,
      macar daca s`ar importa ceva tehnologie de varf , numa jafuri rujinite la pret adevarat ca frecatele
      iar hotii sunt plimbati pe la tembeliziuni sa`ì auzim ce destepti sunt ei de cand au devenit inculpati sau infractori

  8. soff t, premierul serbiei si a anulat vizita in SUA si la Bruxelles pe fondul cresterii presiunilor din partea rusiei , trebuia semnat acordul de incepere a aderarii la UE!!

  9. inainte de patania cu crimeea in fiecare vara eram uimit decate masini cu numare cu rusesti erau in trafic spre sud sau/si spre slanic moldova.
    dupa insa nema turisti rusi dar in schimb multi ukrainieni.
    ordinul pe unitate a fost niet romania si astia au batut din calcaie…turma frate.
    ps.la turisti ma refer in sensul normal nu la aia din 1989

    • În schimb anul trecut am văzut mulți polonezi în grupuri către bulgaria, deci slavii trag la slavi,pe noi trebuie sa ne bazam doar

    • Hm.. asa intre noi fie vorba .. daca tu ai fi decident ucrainean ai permite sa te tranziteze azi niste turisti rusi?! Ca deh poa 880 sunt turisti, 25 bisnitari si altio golani da restu pot fi „omuleti verzi”

      • eu tot cred ca au primit indrumari tovaresesti sa evite spatiul estic.
        cred ca si dupa avionul doborat de turci au facut la fel….si acum se refuleaza prin galia.

        • Am auzit niște bârfe interesante Cum ca phutin și ar fi trimis cam toți sportivii de contact de la rugby la box , în galeriile rușilor …strategie vodkara sa le arătăm noi lor cine suntem, cam asta e tactica lui sa intre în forță sa creadă lumea ca e pedeapsa lui Dumnezeu ca suferim atâta în cazul unui război are piticul ași în mânecă destui.

        • ma psycho
          tu chiar ai ceva l-a pisic? Cum dracu vrei sa vii cu masina din Rusia in Romania? Adica latfkle decta prin Ucraina?
          Ma tu cat de tampiti crezi ca pot fi ucrainienii ma?
          Bun! Au fost prosti!
          Insa sa permita acum ca turisti rusi sa tranziteze in masina Ucraina ar fi chiar o culme a stupiditatii.. ca cum am zis nu se stie .. ca pot fi si niste Spetzi..

          A da. Galitia este azi in Ucraina si Polonia! Ma sunt chestii pe care nici rusii nu le pot face ma! Sa zboare dand din brate, sa sara peste 100 de km, sa inoate in susul Niagarei, ma astea sunt imposbile si ptr rusi! iar chestia cu traversatu fluviului pe dedesubt cu tigara aprins in gura e doar o gluma ma!!!

    • Comisaru' Moldovan

      @psycho În Galați nu trece zi fără să vezi măcar o mașină cu numere de ucraina.Si mașini scumpe în principiu, sub 15.000 de euro nu e nici una. Mă gândesc că sunt mulți moldoveni cu mașini inmatriculate în alte zări cum e pe la noi.Altfel e dubios, mai ales că nu mai merge cu contrabanda ca altă dată.Și au apărut în ultimii 2 ani.La fel când e vorba de București, am văzut ceva ucrainieni sadea în mașini înmatriculate acolo.Culmea, în alte orașe dezvoltate am văzut cred că 3 în total iar în Galați (care să zicem e punct de trecere) si București sunt câte vrei.Am mai auzit de vreo 2 sportivi de-ai lor care lucrează pe aici că sunt condiții mai omenești dar de ce tocmai România ? Polonia, Ungaria, Slovacia și în special țările slace le stau în gât ?

  10. După câte se vede și în Franța pe drumuri văd mașini de transport cu numere de Polonia și au steaguri de Ucraina în parbrize , deci se vrea Polonia putere regionala asupra tarilor consumatoare de vodka în exces probabil de aceea se și supără consumatorul principal .

  11. Cinci state cer rusiei despăgubiri pentru deportările salinitate noi cred ca n am cerut nimic

  12. Și iaca barrak denunță retorica lui Donald T cu privire la musulmani ….ei sunt religia păcii dacă i dai o palma își cere tot el scuze

    • Idiotii astia de Obama si Hillary o sa-l faca Presedinte pe idiotul ala de Drumpf.

      • Gogu' de la cazane

        In conditiile astea crezi ca tanti Clinton ar fi indicata sa conduca US?
        Strumpf asta va fi maimutoiul din vitrina, sau mai degraba mascariciul regelui, cel care avea curajul sa spuna toate chestiile nasoale de la curte in timp ce toti ceilalti erau „politically correct”… In spatele sau va fi o echipa intreaga care sa-i spuna ce si cum, cand si de ce. Ceea ce sper este sa ii lase pe specialisti sa lucreze, iar el sa aiba fler.
        Intrebarea cheie – Cine este Regele?

      • @razvan uite cine se uita la john oliver 😛

    • LM incearca sa mai stoarca ceva bani din F-16V.
      De ce nu ne propun sa producem componente pentru F-35, asa cum fac turcii ?
      O relocare de la canadieni ar fi excelenta, cu promisiunea guvernului roman ca va cumpara 32 bucati F-35A + ceva F-35B, asa cum fac evreii 🙂

      • E intr-adevar o sansa de care trebuie sa tragem cu dintii ACUM, daca aia tocmai s-au retras, e locul si momentul perfect sa intram noi !

        Hai ca nu costa asa mult, in urma cu vreo 10-12 ani parca se zicea ca ar costa 20 milioane de euro pentru ca Romania sa participe la program. Un chilipir!

        Bine, de banii aia probabil ar fi facut plasticul de pe bord si butoanele de pe mansa, dar conteaza sa fii in program, sa fie si steagul tau pe avion, devine deja implicit ca-l cumperi, etc… plus ca in viitor se poate reloca fabricarea diverselor componente pe motive de costuri – majoritatea tarilor din program sunt foarte scumpe !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *