Dovada ca si la Berlin tot politrucii fac legea a aparut mai demult, inca de pe vremea cand ultimul cancelar german (demn sa poarte acest titlu) a iesit saracu’ la pensie – ne referim bineinteles la Helmut Kohl – iar locul sau a fost luat de pacalici gen Gerhard Schroder (un pro-rus consecvent care dupa parasirea postului a fost chiar angajat la Gazprom pe un million de euro pe an), iar mai apoi de multiculturalista madam Merkel care nici asta n-a stiut ce-a vrut, mai intai i-a chemat pe arabi in Germania, dupa aia a declarat ca multiculturalismul este un esec (de parca noi nu stiam deja de la francezi) si acum nu mai stie cum sa scape de imigranti, tipa la tarile estice sa-si accepte cota, desi astia din est n-au fost intrebati cand imigrantii au fost primiti cu bratele deschise…
Cum ar veni, astea trei si inca 92 de bucati…
OK, dar macar armata germana mai este armata germana pe care o vedem noi prin documentare ca fiind cea mai eficienta si bine dotata forta militara din WW 2?! Evident ca si aici politica proasta dusa in ultimii 20 de ani si-a spus cuvantul.
Problema majora este data insa de faptul ca astazi armata germana, armata celui mai bogat stat din UE, nu poate practic sa duca operatii militare de anvergura macar medie, nu poate sa duca un razboi cu o forta inamica serioasa, ajungand de rasul curcilor daca n-ar fi de fapt de plansul nostru.
Cateva exemple:
- Mai ne aducem aminte cand in urma cu doar trei ani, in cadrul unei exercitiu NATO, germanii foloseau cozi de matura vopsite in negru pe post de mitraliere MG 3 pe transportoarele blindate. Motivul?! Lipsa banilor pentru mitraliere, maturile fiind, evident, ceva mai ieftine;
- Sau cand aceiasi militari germani foloseau dube Mercedes absolut civile pentru a mima transportorul blindat de le lipsea cu desavarsire?! Tot in cadrul unor exercitii militare of course;
- La sfarsitul anului trecut marina germana nu avea nici un submarin operational, din cele sase avute in inventar, pe motiv ca toate sase erau in reparatii;
- Lipsa elicopterelor apte de zbor este deja subiect de glume, multi piloti germani se antreneaza pe elicoptere ale unei scoli de pilotaj private. Costul orei de zbor fiind in mod clar muuult mai mic, intrebarea care se pune este ce are a face un elicopter usor de plimbat turistii cu un elicopter de +10 tone, militar de tip NH 90 (intr-un raport din 2014 se arata ca doar 5 elicoptere zburau din 33 avute avute in dotare) sau CH 53?!
- La tancuri situatia este la fel de hilara, armata germana anuntand senina – in noiembrie 2017 – ca are doar 95 de masini gata de lupta dintr-un total de putin peste 200 de bucati;
- Despre faptul ca avioanele Eurofighter germane stau mai mult la sol decat prin aer s-a scris mai demult, nemtii avand foarte putine avioane operationale, restul fiind defecte, piese lipsa, situatia fiind valabila si pentru flota de elicoptere de atac sau transport. In 2014 din 109 aparate ET doar 8 bucati erau apte de lupta, din 56 de aparate de transport C-160 doar 21 erau operatioanle, iar de atunci bugetul n-a crescut semnificativ;
- De curand am scris despre miopia celor care astazi conduc destinele Germaniei, atat din punct de vedere politic cat si militar, in cazul noilor fregate de 7200 to F 125 (de fapt niste OPVuri ceva mai inarmate) nave care nu prea au nici o treaba cu o nava militara de dimensiunea respectiva, amintind aici si de faptul ca defectiunile observate la prima sunt foarte multe si foarte serioase. Practic nemtii si-au facut patru nave de mare tonaj doar pentru a lupta cu piratii solmalezi, asta cand or fi in stare de navigatie;
- Tot la marina, noile corvete K 130 sunt si ele cu necazuri, nemtii constatand amar ca motorul si transmisia – fabricate de elvetieni – nu prea au obiceiul sa functioneze, iar cand lanseaza rachete gazele rezultate tind sa-i asfixieze pe marinari. Trebuiau sa fie gata de lupta prin 2007-2008, se aude ca abia prin 2014 au fost primite in dotare. Nu stim ce si cum au rezolvat…
F 125 fregata casca-albastra. Poate vireaza la tribord sau poate asa inoata dansa…sui. Nobody knows, nici macar germanii…
Prin 2011 cineva, nu stim cine stim doar ca era un dobitoc, a hotarat ca Rusia nu mai poate reprezenta o amenintare, ca armata germana nu prea ar mai avea unde sa lupte conventional si asa s-a trecut la o noua politica de inzestrare (mai exact de taiere masiva), politica in care s-a pus accentul pe amenintarile asimetrice de tip Afganistan sau Mali. Mai pe romaneste – de juri ca viermele coruptiei i-a prins si pe nemti – au vandut tot ce-au putut, au tras pe dreapta restul si au ramas cu o forta militara demna de o tara din Balcani. Ce-i drept ar fi nevoie de o tara balcanica foarte serioasa.
Si de aici pana la dezastrul de astazi au trecut doar 7 ani, dar desi s-a scurs foarte putin timp rezultatele sunt spectaculoase sau catastrofale, depinde daca privesti situatia de la Moscova sau de la Bucuresti…
Acum orice om cu o minima cultura militara se poate intreba de ce o tara-baza in cadrul NATO si UE si-ar diminua, pana spre disparitie, propria sa capacitate militara pe baza unui argument – amenintarile asimetrice – cu totul si cu totul imbecil, un argument pe care orice cadet din primul an ar putea usor sa-l demonteze?! Cine-i ameninta „asimetric” pe nemti?! In ce razboaie asimetrice are de gand Berlinul sa intervina, cand germanii nici prin Afganistan nu s-au bagat prea profund?
Arata asta a transportor blindat?! N-arata, dar daca altceva n-au bun si asta, mai sudezi o tabla, doua precum aia prin Siria
Cum sa ramai tu o tara de nivelul Germaniei fara forta militara, fara flota, fara tancuri si aviatie?! Ce treaba are Berlinul cu Afganistanul?! Pe de alta parte asa-zisele conflicte asimetrice se rezolva tot cu tancul si cu mitraliera, ai doar nevoie de o alta pregatire pentru trupe, de o abordare tactica un pic diferita si o mica, dar nu foarte importanta, schimbare in dotare, in sensul ca ai nevoie de MRAPuri, trupe pregatite sa duca lupta in zone izolate pe termen mediu si lung, o atitudine mai supla, mai cu “specialii”, mai cu elicoptere, drone etc, dar in linii mari ai si acolo nevoie de artilerie, elicoptere, avioane etc, dupa cum bine se vede la americani si la francezi, care astia chiar lupta in astfel de conflicte. Nemaivorbind de canadieni care s-au dus cu Leopard 2 in Afganistan si s-a dovedit ca au fost foarte destepti, chiar nemtii apreciind ideea supusilor reginei de pe malul stang al Atlanticului (ca doar in urma experientei canadiene cu Leo 2 in Afganistan a aparut Leopard 2 A7).
Dar Germania este o tara de campie, cu o Polonie pe flancul estic tot campie, o zona magnifica pentru razboiul manevrier cu mari unitati mecanizate, o zona propice atacului la sol cu aviatia, o geografie unde ai efectiv nevoie de o armata clasica, cat mai puternica si unde trinomul tanc-avion-artilerie face legea.
Germania mai are nevoie si de o flota puternica pentru ca, desi nu prea este o natiune maritima, este o foarte mare exportatoare si importatoare, fara o flota care sa-i apere porturile si rutele comerciale va fi sufocata, cum a mai fost in cele doua razboaie mondiale.
Cum sa ajunga Germania sa aiba o flota militara semnificativ mai slaba decat Italia, in conditiile in care italienii nu au nici o treaba cu rusii in mod direct?!
Cu alte cuvinte, in acest moment armata germana este…out of service si de aici si uimirea mea cand Romania si-a pus sub comanda unei divizii germane o intreaga brigada (81 Mecanizata „General Grigore Balan” – Bistrita). Adica…chiorul comanda schiopul. Ce dracu sa invatam noi de la germani, lupta asimetrica, fara tancuri, fara transportoare, fara aviatie, dar cu cozi de matura?! Pai p-asta o stiam si noi, probabil chiar mai bine decat aliatii nostri germani. Sansa este ca in caz de conflict tocmai brigada noastra sa faca mai multi bani decat am putea noi sa credem astazi, macar unele TAB 71 inca mai functioneaza si – nota bene – au toate mitraliere de 14,5mm…
In schimb armata germana permite angajarea ofiterilor care si-au schimbat sexul. Acum, n-am nimic cu ce boala psihica are respectivul/respectiva, dar putem admite cu toti ca ala/aia n-are chiar toate tiglele pe casa si intrebarea care apare in mod natural este: cati militari vor urma in lupta o astfel de persoana?!
Cum ar veni, asta cu transgenicii era chiar ultima problema in armata germana, in rest totul merge brici…
GeorgeGMT
Trebuie sa se puna si ei pe picioare militar, mai ales cand tot trag cu mai multa integrare militara UE.
Ultima parte nu am inteles o. Ce are identitatea sexuala cu capacitatea de a conduce?
Cand boabele incep sa zboare, ti-ai pune pune viata ta si ale baietilor in mainile unui transsexual?
parca tu ai postat militarii aia ghei care s-au casatorit in state?la noimdragostea trece prin stomac,la ei prin alte parti.
la astia e mai usor..îl iei repede pe hans la intrebari despre surubel sau pasarica si l-ai pus in fata unei probleme filosofice si existentiale.numai are timp sa lupte.
Hey, they took my sexual Apache attack helicopter identification for…ever!
https://www.youtube.com/watch?v=rUTnNKhF-EU
ce vrei sa spui?
Daca e in faza „barbat”, ar fi o problema?
Sau daca e in faza „femeie”?
depinde de trusa de machiaj,daca o tine la el sau o lasa pe noptiera.
mai glumim si noinca intre baieti…sau fete.sau …la dracu,numai stiu?
M-ar interesa capacitatea lui/ei de a conduce, experienta si multe altele. Daca se vrea femeie sau barbat nu ma incalzezte cu nimic.
Unul din simptomele sindromului disforic de gen e apetenta pentru suicid. E suficient pentru a determina „capacitatea lui/ei de a conduce”?
Pai are a face pe motiv de boala psihica. Adica unu care simte o nevoie acuta sa-si taie un picior este considerat bolnav mintal, unu care-si schimba sexul este perfect sanatos si apt sa fie ofiter?
Tulburarea de Identitate a Integrităţii Corporale (Body Integrity Identity Disorder – BIID) ii spune boli respective. http://www.descopera.ro/dnews/13795093-boala-extrem-de-ciudata-care-ii-face-pe-oameni-sa-si-doreasca-amputarea-unor-membre-sanatoase
BIG LIKE!
Bine spus!
Hai las-o frate cu boala psihica. Eu am prieteni care sunt atrasi de tipe in varsta, altii de tipe minione, altii de tipe etc. Nu are nici un pic de legatura sexualitatea cu capacitatea de a conduce, deduce, gandii, etc.
Daca ai ceva argumente bazate pe studii stiintifice ca un trans, homo, etc sau orice legat de sexualitate influenteaza capacitatea lui/ei de as-si face treaba atunci ascult/citesc. Pana atunci e doar o problema emotionalo-religioasa=de ignorat.
http://www.homosexualitate.ro Ai aici argumente stiintifice ca homosexualitatea este boala … la etaj. Iar daca ai la etaj ceva, in stresul luptei cedeaza toata rationalitatea psihoticului.
Nu mai bea
Auzi, intrebare… adica „ce are identitatea sexuala cu capacitatea de a conduce” !?… Oare citi militari, normali la cap, ar fi gata sa urmeze un lider care si-a taiat „instrumentul” si a luat hormoni sa-i creasca sinii… sau o femeie care si-a taiat sinii si a luat hormoni sa-si creasca o barba?? Am doi baieti ofiteri in armata americana si sint constient de conflictele si problemele create de agenda perversa pe care Obama a incercat sa le-o impuna dupa ce l-a numit pe homosexualul Eric Fanning Secretary of the Army. Realitatea e ca un adevarat barbat nu e deloc incintat sa aiba de-a face cu transexuali… chiar genii militare de-ar fi.
If they’re officers then the ought to know that the Army is not a democracy. If they don’t like it, they can always resign their commissions, otherwise tell them to pull their head out of the ass and go about their business. Narrow minded attitudes such as the one expressed here were encountered 70 years ago when President Truman desegregated the armed forces. One more thing; my old boss is in no hurry to do away with this fetish that you and your progeny have for Eric Fanning: https://www.youtube.com/watch?v=woFV5Od3LLw
aaa… nu va suparati ca ma bag si eu in discutie, voi realizati ca Alexandru Macedon, poate cel mai mare strateg militar din historie era bi sau gay si o ardea cu Hephaestion, un general de-al lui, nu?
https://aelarsen.wordpress.com/2016/02/10/alexander-was-alexander-the-great-gay/
si la spartani se cam purta acelasi model…
Frederick cel Mare, Eugeniu de Savoia, von Steuben, Mehmed II…lista poate continua.
În antichitate mai toți erau gay dar măcar nu se dădeau cu ruj și nu purtau sutien ca ăla din poza de mai sus. Dar cu toate acestea, erau mai bărbați. Se tăiau cu săbiile față în față pe câmpul de luptă, și bineînțeles și pe la spate, în corturi, după un pahar de vin. Bărbatul din ziua de azi dacă se taie la deget când taie pâine, leșină.
oau?la aviatie e groasa rau….mare pacat de bunatatile pe care le au.
pana se dumireste entitatea de mai sus cum face pipi,din picioare sau sezut ,mai agata odata rusii steagul pe reichstag.
In cativa ani de acum incolo s-ar putea sa fie mai slabi decat polonezii, iar daca ne uitam la noile fregate F 125 astia isi distrug viitorul intr-un mod greu de reparat cand si daca le-o veni mintea la cap…
Astia au un sindrom cred…Versailles…pana nu se dezarmeaza complet nu isi revin, numai ca de data asta si-au facut-o cu manuta lor.Vorba aia nemtii nu se lasa pana cand nu termin o treaba…in bine sau rau.
https://en.wikipedia.org/wiki/German_tanks_in_World_War_II
La naiba cu Germania, as vrea un CV90 MkIV (sunt curios ce fac cehii) cu tun de 105, bitte!
Pana atunci…
Da’ o turela Cockerill 120mm pe CV90 ce are?
Întrebare, oare mai considera Germania lui Schroeder/Merkel un posibil agresor sau Rusia? , eu zic că se vede de la o posta că e blat intre ei!!!….de aici cred eu schimbarea a macazului către americani inca de pe vremea lui Băsescu.
Cel mai elocvent e faptul că în timp ce Rusia ocupa Crimea un important investitor german anunta deschiderea celei mai moderne uzine in Rusia, …..in schimb tratatul de liber schimb dintre UE și USA nu a fost semnat!
Eu cred că rușii nu mai sunt așa naivi că în WWII și cer garanții suplimentare nemților iar garanția cea mai buna e ……armata nefuncțională!
Bravo Serghey. Nemtii nu mai au motive sa se inarmeze, nu-i va ataca nimeni, sunt buni prieteni cu rusii si asa vor ramane.
Să nu uităm că reunificarea Germaniei s-a făcut abia acum 30 de ani. Oare să nu fi dat Germania garanții Rusiei, de s-a făcut atât de pașnic ? Să ne uităm la ce se întâmplă acum în Moldova – Rusia controlează toată politica, și socialiștii (Dodon) și așa-zișii democrați pro-UE (Plahotniuc) deci tactica foarfecei care poate tăia din orice direcție, și nu vor să lase nimic din mână. Iar în Transnistria, unde se află o parte din armament dar și centre de analiză informații (spionaj) și arhivele KGB ale RSSM, țin cu dinții de ea deși este clar că nu mai este viabilă economic și este un bolovan dpdv economic. Cum de și-au retras ei așa rapid și fără împotrivire trupele din Germania de Est (RDG), și au acceptat să le relocheze rapid în Transnistria (armata a 14-a) ? Mi se pare logic să fi existat un șir de tratate bilaterale și garanții de neagresiune. Oricum, nemților le convine, pe ei nu îi poate ataca nimeni în următorii zeci de ani, au Polonia scut oricum, se concentrează pe dezvoltarea economică și vând de rup în toată lumea, inclusiv piața din Est – Rusia.
Sa stii ca ar fi normal ca Germania sa plateasca un pret pentru reunificare. O atitudine binevoitoare economic fata de Rusia ar fi ceva normal. Totusi Rusia a luat o mare teapa, deoarece NATO s-a extins pana la Prut si pana la granita bielorusa asa ca Rusia nu a castigat mare lucru.
Poate ca germanii (nemti au fost si nu mai sunt) nu gresesc f mult cu razboiul asimetric avand in vedere 2-3-4 milioane de imigranti neadaptati, care nu lucreaza si care pot fi usor radicalizati ; pot face in rau enorm.
E hilar ca Germania se ascunde azi in spatele scutului Poloniei ! Dar ce te poti astepta de la mutti care I-a pus piedica lui Kohl ?! Noi stim o vorba : „Cine a invatat la rusi nu poate gandi …..” Cred ca se aplica avand in vedere tineretile doamnei.
Si totusi Germania are o baza industrala, economica si militara care poate fi mobilizata si in cateva saptatamani (tinand seama si de imigranti) sa devina f functionala. Timpul este asigurat de Polonia si in parte de Ucraina (ca distanta). Drumul larg deschis prin Romania si Ungaria este totusi prea lung.
Cam asta poate fi o gandire germana, nu nemteasca, bazata pe INTERESUL PROPRIU, pe Franta, Anglia si mai ales USA.
Imigrantii nu-i opresti cu armata, in privinta timpului pe care Germania l-ar avea la dispozitie pt mobiilizare hai sa fim seriosi, polonezii i-ar putea asigura 1-3 saptamani nu 1-3 ani, ori in aceasta perioada n-au nici macar timp sa tipareasca afise 🙂
Ungurii i-au oprit inclusiv cu armata pe imigrantii musulmani.
🙂 Pt ca n-au avut suficienti politisti de frontiera. Exista chiar o legenda urbana care spune ca Romania s-ar fi oferit sa trimita jandarmi in sprijinul ungurilor, dar acestia, evident, au refuzat si au chemat cativa militari, ca nici dastia nu au prea multi.
Rusii nu fac niciodata blat cu nimeni. Ei muta strategic.
Incredibil….ce altceva pot sa mai zic?
Merkel a facut afirmatia despre esecul multiculturalimului, undeva prin anii 2011-2012 iar pe arabi i-a invitat in Germania, in vara anului 2015.Nici acum Merkel nu a renuntat la acceptarea musulmanilor si negrilor in Germania si ii critica pe cei care doresc sa interzica accesul in tara lor, a valurilor migratoare, chiar daca acestea apartin unor culturi incompatibile cu cultura europeana pe care o dispretuiesc si urasc, in egala masura.
,,Merkel a apreciat totodată că UE nu trebuie să se închidă în faţa migraţiei, susţinând că ”încă de pe vremea Imperiului Roman, sau a Zidului Chinezesc, ştim că nu ajută să ne închidem”.
https://www.agerpres.ro/politica-externa/2018/01/24/angela-merkel-critica-la-davos-egoismele-nationale-si-cere-o-uniune-europeana-mai-integrata-si-mai-activa–42684
Deoarece Germania este protejata de SUA care inca mai are in aceasta tara, zeci de mii de militari, politicienii germani aflati la guvernare, mari fani ai Rusiei, inca din tinerete, acorda armatei germane un fond insuficient pentru ca aceasta sa fie cu adevarat o armata moderna, performanta si cheltuie o mare parte din banii care ar trebui alocati armatei, pe intretinerea imigrantilor musulmani, inclusiv a celor turci aflati in Germania de 2-3 generatii, si care, in marea lor majoritate nu doresc sa se integreze in cultura si societatea germana, dovada in acest sens fiind importul masiv de parteneri de viata din Turcia si modul cum se imbraca majoritatea turcoaicelor.Sa nu mai vorbim de arabi si araboaice care sunt si mai rau decat turcii.
Germania are o puternica si moderna industrie de armament asa ca , daca la guvernarea tarii ar veni alt partid, asa cum sunt liberalii germani sau AfD, armata germana s-ar bucura de un buget pe masura nevoilor sale reale care ar ajuta foarte mult si industria germana.
Anul trecut, strict din motive politicianiste, conducerea social democratilor germani au respins cu vehementa propunerea lui Trump de a acorda armatei germane 2% din PIB.Bossii de la SPD au afirmat ca daca se face asa ceva, tarile europene si in special cele vecine cu Germania, se vor simti amenintate militar de Germania.
Sunt ferm convins ca atat Merkel pe care o banuiesc ca om al Rusiei inca din tineretea sa comunista din RDG cat si majoritatea liderilor CDU-SPD, mari simpatizanti inca din tinerete ai marxismului si URSS, sunt oamenii Rusiei asa ca buna stiinta fac jocul acestei tari, inclusiv cand vine vorba de propria lor armata, adica cea germana.
Ca in perioada interbelica, si acum foarte multi politicieni germani sunt oamenii fideli ai Kremlinului asa ca raspund promt la comenzile primite.
Daca ar fi facut jocul Rusiei doar in Germania n-ar fi fost o problema, dar il fac si in UE si destabilizeaza in special exact latura estica: tarile baltice, Polonia si Romania, iar noi ii avem in coaste si pe unguri, alti rusofoni.
Asa este.Un motiv in plus pentru niste politicieni responsabili sa tina tara cat mai aproape de SUA , din toate punctele de vedere, sa profite la maxim de oportunitatile oferite de aceasta relatie cu SUA, si in functie de potentialul financiar al tarii sa doteze fortele armate cu tehnica moderna de lupta.
in ritmul asta, in catva ani agatam o opinca si pe reichstag.
daca tot au ales lupta prin mijloace hippie eu zic ca e pacat sa rugineasca atatea angarale…sa le facem si noi o oferta de nerefuzat,niste leo si ET ar fi bune pe meleagurile noastre.
Nu, fara ET, decat daca vrei sa le ai ca bibelouri. Stii cat costa ora de zbor pe ET.
Leo nu prea mai vor sa vanda, iar noua ne trebuiesc 276 de tancuri, ET nu vrea nimeni sa cumpere. Nemtii au ET Tranche 1 si 2, aparate care nu prea fac decat lupta aer-aer si, conform cu austriecii, costa cam 80 de mii de euro ora de zbor.
Prefer oricand F 16MLU decat ET T1.
Vai, dar nu se poate, au inceput romanii sa aprecieze romanii F-16 SH…dam foaia inapoi putin la postarile de prin 2012? Cum, bimotorul ala minunat, facut sa casapeasca Suhoiuri (Tariceanu dixit, cocotzat pe scara Eurofighterului) nu-i mai minunat decat monomotorul ala obscur gandit pe la sfarsitul razboiului din Vietnam, care are priza de aer jos si aspira pietricele si suruburi si e firav si etc, etc.
Lasand gluma la o parte, ca un mare intelept ce ma gasesc, tot prin 2012 mizam pe Leo-2 si M-1 Abrams. Orice altceva e can-can (when the shit hits the fan). Citesc ieri ca o gasca de parlamentari germani si din opozitie si de la putere se declara oripilati ca turcii folosesc tancuri Leo-2 impotriva kurzilor si cer, evident, interzicerea exportului de piese de schimb si asistenta catre turci.
Deci se pare ca tanchistii nostri vor face bine sa le placa tiuitul de turbina.
Domne cand faci greseli e bine sa le recunosti, dar – spre meritul meu – n-am sustinut niciodata faza cu piulitele 🙂 .
‘Neatza, pun si eu o intrebare: de ce nu se poate trece Abramsu’ pe motor diesel si trebuie sa ramana pe turbina?
Exista niste studii pt asta, probabil e prea scump, pe de alta parte consumul mai mare al turbinei – cam dublu fata de un disesel – chiar nu-i un capat de tara, mai ales c-o poti alimenta cu orice gasesti: benzina, motorina, JP7, gaz, neofalina etc…
Macar sa avem noi 276 de Abramsuri in curte si sa ne plangem mai apoi de cat consuma.
Danke! Acu’ am inteles
Nu ar trebui sa ne speriem de turbina Abramsului. In afara de consumul mare, are numai avantaje. Fiabilitate, acceleratie, cuplu mare, masa redusa, emisii de fum reduse, mai putin zgomotoasa toate sunt atuuri in favoarea turbinei. Sa nu uitam ca noi vom lupta in defensiva si nu ar trebui sa avem probleme logistice mari. Zic si eu…
Asta cu podurile este iar fum, in realitate americanii stiau si ei cum sunt poduirle prin Europa, iar cu tancul cam treci pe oriunde. Avantajul Abrams este tocmai ca-l poti aduce repede, pe senile, de la Bistrita la Iasi. Viteza mare, fiabilitate…
Nici Leo sau Leclerc nu sunt mai usoare.
Leclerc e cu 10 tone mai usor decat mastondontii Leopard 2 sau Abrams 🙂
Doar ca nici ala nu e disponibil rapid, sau deloc, pe langa faptul ca e si scump tare de nou.
Leclerc ar fi bun pt, ca si Abrams, are viteza mare si poate strabate pe senile distante mari, tot la fel ca americanul francezul poate angaja tinte din mers pana la 50km/h…
Dar nici Leo nici Leclerc nu sunt disponibile sh, asa ca ramane Abrams sau T 90 🙂 .
Bineinteles cu conditia ca Abramsurile noastre sa fie la standarul US in toate privintele nu castrat ca ale alea irakienilor.
De tancuri noi chiar n-are rost sa discutam…
Da’ ce, nu pot trage de pe platforma de transport ? 😉
Inclusiv cu Stinger, de pe umar, sau daca nu, le dam noi A-94 🙂
Leclerc are doua mari probleme. Sunt foarte putine ca numar, iar Franta poate fi chiar mai reticenta decat Germania sa intre intr-un conflict cu Rusia. Romania nu reprezinta nimic pt ei, in schimb Rusia e ceva. Te trezesti, instantaneu, fara suport logistic.
In acest moment poate fi o aventura sa cumperi orice e non american. Daca vrei inarmare serioasa, trebuie sa iti produci camioanele si vehiculele blindate untr-o masura cat mai mare si cu componente de conceptie/origine americana, pt a beneficia de suport si piese de schimb in cantitati mari si in timp scurt. Nu exista alternativa, in materie de tancuri, la Abrams.
„sa iti produci ”
„componente de conceptie/origine americana”
Detectez o usoara contradictie.
Oricum, neavand cu cine sa le producem, rezulta ca nu putem avea o inarmare serioasa.
@checkmate
Mate, check again..
Nu vad contradictia in a produce un motor de conceptie/origine americana in Ro, spre ex. Daca tu o vezi, mai uita-te odata sau schimba ochelarii..
Ar trebui sa ai cu cine produce niste motoare sau drive-line-uri, daca nu, ar trebui sa poti dezvolta capacitatea asta, la banii pe care iti propui sa ii aloci pt inzestrare.
In tehnica nu prea exista „nu se poate”. Exista „cat ma costa?”
Da, Abrams-ul poate primi powerpack Diesel, exista studii in sensul asta. Problema este daca cineva gaseste oportuna treaba asta si mai pune si banii pe masa. Asta daca vorbesti strict tehnic.
Pe de alta parte, daca bati spre Romania, nu prea sunt sanse, nu sunt bani pentru asa ceva si chiar daca ar fi s-ar incurca ai nostri in detalii suficient de mult incat Abramsul dieselar sa nu vada prea curand lumina zilei.
Romania a inceput cateva procese enorme ca bani si complexitate ( enorme dupa standardele de acum si chiad dupa orice a avut vreodata):
– completarea flotei de F-16 cu munitia aferenta + antrenamentul personalului (prima generatie multirol)
– achizitionarea si operationalizarea sistemului Patriot (primul sistem A-A cu raza mare de actiune)
– idem elicopter de atac (Cobra sa spunem) – primul elicopter de atac dedicat
– idem HIMARS
– transportoarele Piranha V
– modernizarile pt. marina.
Chiar si daca banii n-ar fi o problema, armata ca organizatie va fi in urmatorii ani ca un hamster care a luat in gura mai mult decat poate mesteca. Nu-i putin lucru sa te familiarizezi cu toata scularaia de mai sus, cum am pus prin niste paranteze in unele cazuri e vorba de premiere in tipologia dotarii. Trebuie sa formezi oameni de la tehnicienii de intretinere si pana la ofiterii de stat major. Asta nu se intampla peste noapte.
Dar cand stai pe tusa 30 de ani e de asteptat sa ruginesti. Probabil o veni si randul tancurilor peste vreo 5-8 ani.
Stai linistit. Sunt multi tineri care abia asteapta niste jucarii noi. Si avem si ofiteri de stat major rulati prin comandamente internationale capabili sa schimbe doctrina, tacticile, tehnicile, procedurile, manualele de lupta care, asa cum bine ai scris, trebuiesc schimbate pentru a se adapta la noile tipuri de echipamente si tehnica. Sa avem in unitati tot ce ai mentionat.
Multumesc!
Asta cu formatul oamenilor este dureros de adevarata, in privinta oportunitati discutiei despre Abrams, nu stiu ce sa zic, acum doi cine vorbea serios de Patriot, HIMARS, corvete, VL MICA, Mistral etc?
In alta ordine de idei nu avem de unde cumpara second-hand 276 de tancuri moderne, excludem aici Leopard 1 sau M 60, astfel ca Abramsul devine favorit prin simplul fapt ca este cam unicul disponibil pe piata.
@George
”acum doi cine vorbea serios de Patriot, HIMARS, corvete, VL MICA, Mistra” …Adica cineva a gandit ca asocierea UMB, care mai are specialisti in tancuri, cu GD ar duce mai tarziu spre ”overhauling” la Abramsurile noastre?
UMB nu mai are nici macar sudori, daraminte specialisti in ceva. Au iesit oamenii la pensie neica…
@George
Pai si nu se vor forma in timp ce mai fac Lego cu Pirandele?!
Nu era foarte foarte relevant daca mai avea sudori sau nu. Abramsul e produs de americani, mai mult decat atat, e produs de ditamai corporatia. Acolo asimilezi un proces si iei baremul sa lucrezi la produsul respectiv sau nu iei baremul si nu lucrezi. In multe cazuri sunt procese usor sau chiar destul de diferite fata de ce-au mestesugit ai nostri la TR-uri. Asta nu inseamna ca ai nostri erau slabi meseriasi, samd. Ci doar ca americanii au in destul de multe cazuri procese/standarde/proceduri destul de diferite. In multe cazuri e mai usor sa scolarizezi tineri de 20-20 si ceva de ani care invata repede si sunt mai maleabili decat oameni de 50 de ani cu experienta dar cu experienta pe alte tehnologii. Omul cu experienta iti e foarte bun cand dezvolti un produs nou. Cand vii cu un produs absolut matur si pe care stii sa-l fabrici foarte bine un tip de-asta cu experienta dar incapatanat profesional (si eventual animat de dorinta de a-i invata el pe americani cum se sudeaza sau strang suruburi) poate fi mai greu de integrat decat unul tinerel si nestiutor.
Atitudinea asta cu „lego cu Pirandele” e total contraproductiva. Cine vrea sa invete, invata din orice. Ai putea de exemplu sa-ti propui daca tot faci lego cu Pirandele sa ai rata de rebuturi si incidente mai mica decat americanii. E foarte posibil ca in felul asta ai sa atragi atentia barosanilor din conducerea Lockheed si sa te trezesti, Doamne feri, cu contracte suplimentare.
Un mic secret, in ziua de azi cam toata treaba e lego, se lucreaza f mult pe CNC-uri, oamenii mai mult strang suruburi si conectori.
Nea Steliane, cand am spus ca nu mai au nici macar sudori, ideea era ca nici nu prea mai au de unde sa angajeze. Nu stiu in regiune locuiesti tu, dar in Bucuresti se resimte acut nu numai lipsa fortei de munca calificate dar si cea a unei viitoare forte de munca…
Nu gasesti nici calificati, nici tineri pe care sa-i califici si vorbesc din experienta proprie, dar oricine cauta oameni sa angajeze se loveste brutal de aceasta enorma problema.
Ca sa ai o sansa tre sa ai bani, rabdare si un plan de afaceri pe termen mediu si lung, totul incepand cu formarea lenta a proprilor viitori muncitori.
E jale mare si Romania incepe sa-si blesteme soarta ca si-a batut jos de aia 4 milioane de romani plecati sa munceasca afara.
Ca sa-ti faci o idee, astazi UMBul mai are doar in jurul a 50 de muncitori, ingineri doar UNUL ( ma refer la oameni care stiu ce-i ala un tanc si au si experienta), restul sunt personal TESA-contabilitate, financiar etc.
Sigur UMBul are avantajul ca ar putea angaja ingineri sau ofiteri militari aflati la pensie si poate sa mai recheme cativa muncitori, dar pt noile tehnologii preconizate trebuie scolarizare si chiar n-are rost sa scolarizezi muncitori care oricum vor iesi la pensie peste 4-5 ani.
@georgeGMT, „nea George”, sunt din Iasi, si pe aici e la fel boss cu forta de munca calificata. Bate vantul, nu-ti fa probleme. Aia destepti sunt plecati din tara. Au ramas prostii si sentimentalii.
Revenind, vorbim de lucruri complet diferite:
1. una este ca uzina respectiva nu mai are personal si am spus ca atunci cand aduci tehnologie si licente noi e mai usor sa lucrezi cu tineri decat cu „experimentati”
2. cu totul altceva ca n-ai bazin de recrutare. Ori patronatul ofera salarii prea mici fata de conditiile actuale din Ro, ori scolile tehnice nu produc destui calificati competenti incat sa existe competitie pe piata muncii. In orice caz e naiv pt. cei care cred ca poti angaja muncitori buni platiti cu 300 de eur pe luna.
Dar ar fi o analiza interesanta de vazut unde ar putea fi plasata o fabrica de-asta in Romania zilelor noastre.
Hehe, chiar aseara am citit pana la 2 noaptea, articolul din 2013 cu privire la resaparea Mig 29 si polemica userului flogger vs mare parte din cititori. Ramanem cu regretul ca totusi nu a fost posibil/vrut sa ne dotam cu avioane noi.
Poti sa comentezi cat vrei, eu tot as prefera F16 de block mai mare de 15.
Sau macar radarul ala smecher de pe block 50/52…..
Datorita costurilor de exploatare si faptului ca F16 este cu adevarat un multirol fata de ET T1?
Mai ales datorita costurilor. In aviatie, este mai important sa ai piloti foarte bine pregatiti pe un avion mai modest, decat sa ai ET si sa-l zbori 20-50 de ore pe an.
Daca nu-l zbori e ca si cum nu l-ai avea, nu-i bun de nimic.
@George, oare nu ar fi posibil, IPOTETIC vorbind, sa cumparam 1-2 ET pe care sa lucram? Adica sa incercam sa le facem mai ieftine(stiu ca suna ca naiba, da sper sa intelgi).
Nu am reusit sa facem mai ieftin de operat Mig-ul 29, avion de gen 3, vezi proiectul Sniper. Nu cred ca am putea vreodata sa modificam ET-ul in niciun fel. Daca il desfacem sigur ne mai raman piese atunci cand il montal la loc 🙂
nu e 4?!?
@Vlad. Un avion de talia lui ET este un microcosmos de sisteme si subsisteme. La momentul in care s-a contractat avionul, s-au facut contracte ferme, cu preturi ferme pt fiecare piulita, surub, cablu etc, astfel incat nu prea ai cum sa-i scazi costurile de exploatare, te vei lovi mai mereu de costurile pieselor de schimb, consumabile etc.
Orice scadere de cost in exploatare se va putea face doar pe baza scaderii capacitatii de lupta a avionului: scadere de viteza, ore de zbor mai putine etc, cam cum au facut polonezii cand au downgradat motoarele MiG 29.
Si atunci la ce-ti mai cumperi un BMW M-class sh daca nu-ti permiti sa-l folosesti in fiecare zi?! Mai bine te duci dupa un Duster (tot sh in scenariul nostru) dar pe care il poti folosi la maximum, il poti intretine etc…
Din pacate la complexitatea tehnicii de lupta actuale nu mai merge cu jumatati de masura ori ai, ori n-ai…
Iar ET chiar nu merita.
Am inteles. Multumesc de raspuns
Se pare ca nemti si rusii au ceva cu america, probabil ca nemti din cauza ca au pierdut ww2 iar rusii din cauza ca au pierdut urss-ul …
Si cine i-a salvat pe nemtii din RFG de comunism? Cine a venit cu planul Marshall? Cine a contribuit la daramarea zidului Berlinului si a acceptat reunificarea Germaniei? Raspuns: SUA
Actuala conducere a Germaniei in frunte cu Merkel, la modul real, sunt oameni cu puternice convingeri de stanga pentru care Rusia si oameni ca Putin sunt prieteni.
Este normal, Germania nu castiga nimic daca isi face din Rusia un dusman, mai ales ca economia germana depinde de gazul rusesc. Dar este anormal ca Berlinul sa trateze SUA cu indiferenta, mai ales dupa cate lucruri bune a facut SUA pentru Germania dupa 1945.
Terminati fratiilor cu prostiile astea, economia germana NU DEPINDE de gazul rusesc, acesta este important pt nemtii dar nu vor inchide portile daca le taie rusii gazele, in schimb economia germana depinde de piata unica a UE, depinde de fiecare membru al UE, depinde de bunastarea cetatenilor UE care-i cumpara produsele.
Gaze mai au de unde cumpara, produsele unde le vand?! In Rusia cea saraca?!
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-07-03/german-addiction-to-russia-gas-raises-alarm-in-merkel-s-backyard
„Already Europe’s biggest gas user, Germany gets about 40 percent of what it consumes from Russia, the world’s largest exporter, according to industry consultant Wood Mackenzie Ltd. in London. That dependence is only going to increase by 2025 to more than 50 percent, especially with output from the Netherlands, Germany’s western neighbor, set to drop in coming years.”
Asa si?! Americanii tocmai ce au anuntat inceperea livrarilor de GPL catre Europa, solutii exista, Germania poate supravietui fara gazul rusesc, Rusia fara banii UE nu…
De fapt rusii sunt cam clienti captivi catre Germania, si le-au oferit preturi foarte bune.
Atunci sa ne aduca americanii si noua GPL ca sa nu mai luam de la rusi. Sa aduca si bulgarilor si ungurilor ca sa nu mai stea Europa la cheremul rusilor.
La noi mai greu cu GPLul din SUA,navele gazeifere nu au voie sa tranziteze Bosforul.
Exista un terminal in Grecia iar de acolo se poate ajunge pana la noi. In mod normal, ar fi trebuit sa ajunga in Austria si Ungaria dar ungurii sunt curve si vor sa fie ei dealeri in zona asta asa ca i-au taiat pe austrieci.
Eu as modifica traseul spre Moldova si Ucraina si le-as da xuie ungurilor.
@Sorin: e mult mai rau – multi politicieni germani sunt fie agenti rusi (cumparati), fie santajabili de catre serviciile rusesti, care se ocupau cu asta inca de acum 50 de ani. Din pacate americanii nu au facut mare lucru pentru a drege situatia, poate ca acum e prea tarziu…
Vorbind serios acum, avem vreo poză cu măturile? Altfel tind să cred că e doar titlu de cancan. Restul nu le contest, e grav tare că s-a ajuns aici dar e ceva și mai frapant : comuniștii incompetenți Guy verhofstadt, merkel și „marele” glumeț juncker militează continuu pentru relații bune cu rusia și o neimplicare a statelor unite în treburile mUE. Ne apără Germania cu alea 94 de tancuri sau cum?
E blat pe față și nimănui nu-i pasă, mai ales pe aici.
Vă las o poză cu guy (☺) verhofstadt. Pare sănătos?
http://is-a-cunt.com/wp-content/uploads/2016/10/Verhofstadt-480×272.jpg
Pai vezi ca in articol ai si sursa pt…matura.
Era cam dimineață pentru mine se pare☺
Or fi mături vrăjite rămase de la Himmler și discipolii lui, v-ați gândit? Le-au luat de prin Bucegi când au trecut și pe la noi.
de la harry potter.
Pana una alta mai sunt si altii care au EF si nu mai plang atat si nici nu au asa probleme. Foarte curios cum doar pe la unii gen Germania se intampla toate.
Nh90 nu e bun de nimic. Tigre iar la fel. EF nici nu mai zicem. Si exemplele pot continua. Dar vecinii de peste gard zboara si
Intradevar italienii, spaniolii si britancii zboara ET foarte bine. Costurile sunt mari dar au stiut la ce se inhama, aici nu-i vina tehnicii si a faptuliui ca nu se aloca bani.
@george GMT, interesant ca italienii si spaniolii s-au descurcat mult mai bine decat germanii si cu „witwenmacher”-ul F-104. Spaniolii au reusit chiar sa nu pocneasca nici unul ceea ce e o mare chestie pentru orice supersonic.
Tocmai, Italia, o tara cu un PIB mai mic decat Germania, reuseste sa opereze ET foarte bine, va cumpara si F 35A/B, are flota de flota, portavion, fregate si distrugatoare de ramai trasnit, iar nemtii…
…si sunt chiar foarte fericiti de perf.
Sa nu uitam ce este EF si de ce a intarziat circa 10 ani. Da exact tot din cauza nemtalailor.
Se pare ca astia sunt pusi pe pus bete in roate la tot ce inseamna armament si dezvoltare de tehnica de lupta.
Eu unul imi fac griji.
Mda, cam asta par a face si la Moreni! Incep sa ma gandesc ca e foarte bine ca ai nostri au bagat si GDELS MOWAG-ul in ecuatie.
Io am spus, cu parere de rau, ca este ceva ciudat cu nemtii astia. Ma refer la afacerea cu Moreniul…
– Nemții nu-i văd pe ruși ca pe un pericol, ci ca pe un colaborator ce le poate aduce beneficii economice. (Mercedes are chiar și o fabrică la Moscova, importurile de gaz sunt tot mai mari, etc.)
– Nemții nu vor să susțină interesele americanilor și englezilor în lume. Pentru asta mimează o politică pacifistă, deși sunt gata oricând să-și împartă cu rușii influența din pe zonele din Ucraina.
– În Germania există tot mai multe voci care vor retragerea bazelor militare americane și aducerea tuturor rezervelor de aur (de la Londra, New York) înapoi în țară.
– Germania nu e interesată de o Uniune Europeană formată ca un super-stat, ci mai degrabă de o uniune supusă, care să aducă beneficii economice.
Política militara germana e un mesaj pt polonezi,baltici… si aliatii din NATO..Nu contati pe ajutorul nostru!!!
Intrun conflict serios cu muscalii se pot eschiva usor ..”am vrea sa va ajutam dar n-avem cu ce ”
In cazul unei agresiuni serioase asupra Ro aliatii se vor eschiva, asteptind sa vada capacitatea noastra de a ne apara.Daca agresorul ne face varza in citeva zile nu se vor sacrifica, insa daca vom da o riposta devastatoare vor veni citiva americani, britanici… .In concluzie e imperios necesara dotarea urgenta a armatei romane luind in calcul scenariul 1940!!!!
Pune cel puțin „Vasile 2” că altfel nu mai pricepe lumea.
Pai cineva a vorbit mai sus de Imperiu Roman……..acesta avea la un moment dat doua capitale administrand doua mari privincii, la un exercitiu simplu de imaginatie daca facem o paralela in timp avem, Imperiul Roman de Rasarit cu capitala la Moscova (noul Constantinopol dupa unii politicieni si clerici rusi!) si Imperiu Roman de sorginte germana (dupa caderea Imperiului de Apus).
După cum merg lucrurile in Germania cu Merkel in frunte, imi aminteste de republica de la Weimar. Un guvern slab care nu e in stare sa vada ca isi taie singur craca. Apoi la putere vine un partid de extremist care impune legea la inceput cu autoritate si câștigând astfel sprijinul populației apoi poate sa schimbe legi cum vor ei. Si musulmani pot sa pățească precum evreii si istoria se repetă.
Exact aceiasi analogie imi vine si mie in minte Weimar-nazism…
Putin probabil ca musulmanii sa aiba aceeas soarta ca nasosii … musulmanii sunt peste 1.2 miliarde in lume … nu cred ca vrea sa sii puna nimeni in cap )) … asa ca mai sunt 1-2 atentate anual nu-i mare branza … au fost si vor fi mereu … dar in cazul unei solutii finale pentru musulmani … atunci ar incepe adevaratul si cel mai mare jihad ….
Cateva chestiuni 🙂 :
1) chiar ne dorim ca Germania sa devina o forta militara in Europa? s-avem grija ce ne dorim, zic…
2) nici sora lui NS Mircea nu o duce prea bine, cadetii nemti antrenandu-se pe Mircea anul asta;
3) dependenta de piese de schimb germane si ce se poate intampla cand nu le convine ce faci cu armele pe care ti le-au vandut, vezi cazul recent al Turciei. E ceva de luat in considerare si la Agilis-ul ala ar fi bine sa mearga pe drive train american, ca la Jder, Caterpillar e o firma decenta. Ma rog, orice reduce dependenta de Germania;
4) momentan e mare scandal la nivel politic vis-a-vis de cei 2%: https://www.defensenews.com/flashpoints/2018/01/25/german-military-too-small-to-aid-collective-defense-official-says/?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_campaign=DFN%20DNR%201.25.18&utm_term=Editorial%20-%20Daily%20News%20Roundup
5) exista in continuare in Germania o reticenta vis-a-vis de inarmare, mostenire a WW2. Vezi cum le subventioneaza evreilor constructia de corvete si submarine.
40 de comentarii pana la 10:30, se vede ca-i vineri… 🙂
Daca ne uitam la fostii membri ai Axei, Japonia si Italia, apai astia chiar si-au luat rolul in serios…
Da, atat doar ca la Japonia putem observa aceleasi tare ca la nemti, denumirea oficiala fiind Japan SELF Defense Forces, pentru ca Constitutie…
Japonia se afla intr-una din cele mai provocatoare zone dpdv geopolitic.
In timp ce Rusia a devenit o „problema” dupa 2000 si, in special, dupa anexarea Crimeei, pana atunci stand linistita.
Italia este foarte expusa in Marea Mediterana si oricum, astia-s ca noi, au intors armele dintr-o parte-ntr-alta de n-au mai stiut nici ei cu cine se lupta.
Spania creste si ea cheltuielile de aparare in ciuda discutiilor in contradictoriu pe subiect de pe scena lor politica.
Franta sta cel mai bine plus ca, ma gandesc, nu vor sa repete rusinea din WW2… 🙂
Una peste alta, nu ma incanta o Germania pusa pe inarmare dar nici nu e ok halul in care pare sa fi ajuns dpdv contributie la NATO.
Ce zici, inlocuiesc Tornado cu F35? 🙂
F 35 cel mai probabil, n-au alta varianta, desi la cat de prosti se dovedesc poate nu-l mai inlocuiesc deloc…
Oricum F 35A, pe preturile cerute Belgiei, este parfum de ieftin fata de ET…
Dap, am vazut, 192 milioane USD per aparat complet, inclusiv training, piese de schimb, ma rog, tot ce trebuie. Un pret bun.
http://www.dsca.mil/major-arms-sales/belgium-f-35-joint-strike-fighter-aircraft
Cine stie, poate iau Rafale… 🙂
Daca te uiti la cat costa Rafale ajungi la concluzia ca F 35A este chiar accesibil 🙂 .
In Europa, armata no.1 este a Marii Britanii. Citeam ca bugetul anual este la 36 mld £ iar in cativa ani va creste la 40 mld.
Apoi Franta, restul la urma…
Nemtii au urmat o strategie interesanta, datorita experientelor neplacute din WWi si WWII, neinarmarea! Considera daca sunt neinarmati, nu constituie un pericol pentru altii, in schimb sunt o putere remarcabila mondial economic, este tara cu exporturi/cap de locuitor cel mai mare in lume cred…
Ma refeream la puterile continentale. Vedem ce s-o alege de UK dupa Brexit… 🙂 Deja se plang de lipsa de bani la aparare si au cateva programe foarte scumpe in derulare.
Hai bre că nu-i dracu chiar aşa negru…
Uite, FORȚA e cu ei!
https://static01.nyt.com/images/2014/07/28/world/GERMANY/GERMANY-popup.jpg
??
Se pare ca ministra si lunetistul au fost la acelasi coafor.
la acelasi coafor cu ministra noastra… Oare o fi si lunetistul trans? ?
Cam asta-i viitoru’ M-UE zic eu!!!
Din pacate…..eu sper ca restu ,,vechilor” europeni sa se trezeasca, mai ales Franta, altfel aceasta va prinde un ,,cascaval” tot mai mic si va avea o importanta tot mai mica, asta daca jocure nu-s deja facute!
Este si in interesul Frantei sa stea alaturi de Germania pe plan politic. Franta singura nu poate sa -si impuna punctul de vedere in politica europeana. Franta, Germania si Rusia ar face un triumvirat economic excelent.
Musoiu, cosmarul dintotdeauna al Americii a fost organizarea si tehnologia germana+ resursele Rusiei!
Ce cor al bocitorilor s-a strans aici! 🙂
Dupa voi, armata germana e pe nasalie si i se canta prohodul…
Totusi, „Germany is the world’s third biggest weapons exporter”, 4.2 miliarde de euro in 2015, aici: https://www.politico.eu/article/germany-is-the-worlds-third-biggest-weapons-exporter/ sau http://www.dw.com/en/german-arms-exports-dip-but-still-near-record-highs/a-39257703 Deci si-au pastrat capaciattea de a face arme de calitate, pe care culmea le si exporta…
Germania e locul 4 mondial si prima economie europeana, depaseste de departe UK, Franta si Italia, natiunile situate pe urmatoarele pozitii: https://www.investopedia.com/articles/investing/022415/worlds-top-10-economies.asp
Acum ne plangem ca au armata prost dotata si pregatita etc, dar sa vedem ce vom spune cand vor da drumul la „motoare”, lucru pe care il pot face foarte usor. E nevoie doar de o schimbare politica la varf, si in cazul ala nu stiu cine prin Europa continentala le poate face fata.
Cu alte cuvinte, stiu sa faca arme, au o economie puternica ce poate sustine o inarmare rapida. Iar noi ne plangem de ce fac ei…
Ca sa fim corecti, in 2015 Germania a fost cel mai mare exportator de arme EUROPEAN, la nivel mondial, americanii si rusii depasesc cu un singur contract tot ce-au vandut nemtii intr-un an.
Pai asa si spune, al treilea mondial…
@priam, sincer, dupa cum scria si George mai sus(daca nu ma insel), nu va fi asa usor de ”pornit motoarele” industriei, indiferent cata experienta si bani ar avea. Oare ar reusi nemtii sa-ti faca operationale suficiente unitati mecanizate, avioane, elicoptere, submarine s.a. inainte ca rusii sa treaca de Polonia(Polonia care e o campie si care e foarte usor de trecut)?
Eu nu ii vad pe rusi plimbandu-se prin Europa asa cum au facut-o mongolii. Pe termen scurt cred ca ii intereseaza enclava si tarile baltice sau mai aproape de noi, Odessa, Gagauzia si Transnistria… In plus, polonezii se pare ca stiu ce vor in ciuda unor incertitudini si devin o nuca din ce in ce mai greu de spart.
Chiar asa, pe ce forte se pot baza in mod real rusii, fara sa isi lase descoperita granita cu China? 60-70.000 de oameni?
Ca o aducere aminte, o stire din 2011 cu grozaviile care se petreceau pe nava-scoala germana Gorch Fock:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-8253573-bordelul-plutitor-scandal-proportii-nava-scoala-germana-gorch-fock.htm?nomobile=
Armata germana nu mai e ce a fost, nu-i singurul raport care arata calitatea slaba a ofiterilor si subofiterilor, cuplata cu indisciplina.
Mda, numai la alții se întâmplă grozăvii din astea doar in Armata Ro este lapte și miere. Curățatul podelei cu periuța de dinți e doar călirea bobocilor in Armata Ro. Deci, întreb inca o data: când ne uităm și în gunoiul mioritic ascuns bine de tot sub preș? De exemplu sa incepem cu departamentul Achiziții din MApN .
🙂 Altadata…
😛 Ce bine le-a mai zis psycho…”Reis, latri la usi inchise” 🙂
Ca si idee generala, am ajuns la concluzia ca site-ul se bazeaza pe informatii din interior, atat al armatei cat si al firmelor Romarm. De aia auzim aici stiri (si chiar au ajuns sa fie citati de altii) din lumea armatei inainte de oricine. Si oamenii nu-si permit sa alieneze acele surse (ce ar spune un inginer de la Cugir daca ar citi aici zilnic cum sa da de pamant cu compania lui? Chiar daca merita compania). Sa nu uitam ca, teoretic, TOT ce face Mapn e secret, de la arme, la strans cacati de caine din trotuarul din fata bazelor. Bogdaproste ca auzim ORICE (si daca te uiti in urma, vezi ca tonul era mai acid prin 2011-2012, tocmai ca siteu-ul era mai mic si nesemnificativ, iar retelele de informatii inca non-realizate, si nu iesea nici o stire de la Minister).
Ca sa nu mai spunem ca multi cititori sunt foste cadre militare. Nu e o idee buna ca cel mai important site de profil de genul asta sa-si alieneze cititorii.
E o sabie cu doua taisuri asta, dar nah….
Facem tot ce putem…
În armata noastră clar se întâmplă tâmpenii, sper că în prezent mai puține decât pe vremea dictatorului sau decât în anii 90. Doar că în naivitatea mea, îmi imaginam că nemții sunt ceva mai civilizați. Dar se pare că sunt la același nivel cu Balcanii.
Am auzit de grozăvii petrecute la noi în armată, unele mai amuzante, altele deloc, de la vecini mai mari, de la veri. Mulți superiori păreau retardați mintal, și singurul lor scop în viață era să demonstreze cât de șefi sunt ei, batându-și joc de cei pe care îi aveau în subordine.
Ca să dau un exemplu, taicămiu mi-a povestit că odată i-au pus să curețe curtea unității de zăpadă, și după ce au terminat, i-au pus să aducă zăpada și să o împrăștie la loc. De mai multe ori. Asta se întâmpla la inceputul anilor 80, prin ’81-’83.
Eu ii prefer pe nemti cât mai hippy.ultimele 2 razbele sa u declansat cand si au adus aminte ei ce rasa razboinica sunt.oricum nu ne putem baza pe ei decat eventual sa colaboram cu ei in plan militar/tehnologic vezi ex agilis.2lucruri cred ca tre sa ne
infiltram in creieras suntem stat tampon alaturi de polonia si nu ne putem baza in caz de bănuială decat pe americani eventual câteva state din nato simbolic.
Depinde si de noi cat vrem sa facem fata/sau spate calaretilor cazaci.avem 2 variante .murim cu ei de gat sau capu plecat sabia nu l taie.
Da capu plecat sabia nu-l taie dar i-o da pe la spate. Daca aia e viața mai bine mor cu Rusu de gat.
Cat timp vor fi nuclearele americane stationate in Germania, astia dorm linistiti. Daca le-ar muta din germania si turcia in Ro si Polonia, atunci sa vezi miscari de la bosfor la baltica !!!
Nemtii stiu/au strategie.
…wunderbarer Wotan du hast alles perfekt gemacht…
Articolul repune pe tapet secretul lui Polichinelle. Toata lumea stie, doar naivii cred ca nu exista.
Dar pana la urma armata este oglinda lumii politice si a populatie, similar cu Romania.
Cea mai mare parte a nemtilor nu vor sa auda de armata ori de natiune. In Germania patriot si nazist sunt sinonime, inclusiv pe canalele publice de televiziune. Aproximativ 10-15% din populatie uraste efectiv tara in care s-au nascut si isi doresc distrugerea ei. Frecvent acestia voteaza cu verzii sau cu Linke.
Germania este un gigant economic la umbra protectiei asigurate de banii americanilor. Dar nu trebuie sa asteptam absolut nimic de la ei.
Oamenii din imaginea aceasta sunt similari cu cei cu care interactionez zilnic:
http://www.gj-reutlingen.de/wp-content/uploads/2015/12/Refugees-Welcome.jpg
( intamplator am si un pasaport german, pe langa cel romanesc, deci vorbesc in cunostinta de cauza ).
Bun articol, mai trebuia sa adaugi si ca Germania are excedent bugetar, deci problema nu e la bani ci doar la vointa politica
Eu nu m-aș grăbi să râd de „prostia germană” (despre care cred că ar fi un termen nou în dicționarul oricărei limbi). Dacă războiul asimetric este „cheia germană” putem presupune că dubele de marfă și cozile de mături sunt doar vrăjeli în timp ce ei, mari producători de tehnică de bună calitate doar exportă… Probabil doar țările emergente trebuie să își cheltuie resursele pe armament convențional… Întreb pt că nu pot avea certitudini, dacă una dintre armele războiului hibrid pentru care s-a pregătit Germania este terorismul (considerat amenințare deci armă) de ce au făcut greșeala de a deschide porțile imigranților islamici fără cel mai elementar control, aducând astfel amenințarea terorismului în toată Uniunea? Dacă totuși la final Germania va fi marea câștigătoare (după 2 războaie convenționale pierdute)?
Traditia arata ca natiunile de origine anglofone castiga razboiaiele!
Nu-i chiar asa, daca ne uitam ceva mai lung in istorie observam ca si spanioiii sau francezii au facut la vremea lor legea. Germanii sunt relaitivi noi pe scena europeana, englezii destul de rar vazuti etc…
S-a creat aceasta senzatie datorita razboaielor de pe la 1870 incoace.
Scuze, un pic off topic, apropos de modernizari: se pare ca Croatia va cumpara F16 din Israel (http://www.jpost.com/Israel-News/Benjamin-Netanyahu/Israel-Croatia-agree-to-push-forward-with-500m-F-16-fighter-jet-deal-539910). Din cate stiu, aveau niste MIG21, reparate/modernizate pe la noi.
ultima oara MIG-21 croate au fost reparate la ucraineni, nu la noi. Noi le adusesem inainte, acu’ mai bine de un deceniu, la standard Lancer.
A fost o modernizare a sistemelor de comunicație și de navigație. Nu au fost aduse la standardul LanceR. În Ucraina le-au dus pentru reparații capitale iar ucrainenii i-au ars rău de tot: https://www.total-croatia-news.com/item/12187-new-details-surface-about-the-croatian-mig-21-refurbishment-affair
And Jenkins are not waiting..
https://www.army.mil/article-amp/199432/army_secretary_directs_new_team_to_speed_up_next_gen_combat_vehicle_program?__twitter_impression=true
NGCV. Early project: https://m.imgur.com/ugeqBy3
Muuuuha ha ha ha ha……nici nu stiu cum sa ma comport, sa rad sau sa plang?!?
Mari tantalai si europenii astia, cam toti fara exceptie(ceva mai putin britanicii care se pregatesc sa isi urmeze propria cale).
Despre noi ce sa mai zic…suntem praf, pamant de flori! 🙁
În legătură cu dependența Germaniei de gazul rusesc (Germania este statul din UE care a investit cel mai mult in energii renovabile).
http://m.zf.ro/companii/energie/germania-produce-atat-de-multa-energie-regenerabila-incat-a-ajuns-sa-si-plateasca-cetatenii-sa-consume-15322397
în energii regenerabile
De eficiente ce sunt mai deschid noi mine de carbuni. Tare destepti ecologistii astia, inchid nuclearele si trec la carbune si mai mult gaz rusesc.
Ideea este accea a Rusiei mai interesată de exportul gazului în Germania decât inversul. Exportul de gaz din URSS în RFG a început pe la sfârșitul anilor 60. Intre timp Germania a devenit motorul economiei UE.…Rusia continuă să exporte materii prime.
Ecologistii germani sunt probabil printre cei mai…destepti ecologisti din lume 🙂 .
„Ecologiştii” germani sunt ciori roşii vopsite în verde…
Another one : http://carnegieeurope.eu/strategiceurope/?fa=75351&utm_source=rssemail&utm_medium=email&mkt_tok=eyJpIjoiWkRJNVlUUTVOVE5oT1RNMCIsInQiOiJrSzlBeXk5TFwvYjZEMmxLNXZva1VJT0NXbzJRVXFtZHNtamxNSWNPZ3hsSGJGb1htNTZReG92eU1uZ1ZxQUNhaWVUc25XXC9IZ0ZxZFF4Wks4eURDXC8wVnd1c3lQSW96MjBTT2poUGIzTkJhRXlFQ2dUSTA4SGdhNStWQm9jRkNkdSJ9
Vad ca mai carcotesc unii ca nemtii chiar daca au bani si fabrici nu pot sa treaca asa usor la refacut armata, gresit au importat „decat” 1.000.000 de „ingineri”. Cine indrazneste sa le cucereasca „inginerilor” tara de adoptie si sa ii lase fara gologani ?
Have a nice weekend ! 🙂
https://mobile.twitter.com/DGeneralneRSZ/status/956937333189771264/photo/1
Splendid!
you too !
http://radioconstanta.ro/wp-content/uploads/sites/9/2017/03/2.jpg
Lovely!
@gmt
cum s´a iau eu in serios restul articolului cind tu o zbarcesti din startcu propaganda de dreapta? kohl a fost o mafioneta megalomana care a facut frauda fiscala in favoarea concernelor..bai intelegi, fenta republica al carei cancelar era, cum sa afirmi ca a fost mare sef de stat?? Ultimul mare cancelar a fost Schmidt, care a si hotarit spre sfarsitul mandatului sa digitalizeze masiv tara cu cabluri optice etiki, asta prin 1980..a venit kohl in `82 si a zis ca nu i nevoie…si actual cam au probleme mari din cauza deciziei mahrrrelui om de stat..pff
a mai mentionat cineva, baba merkel s´a stropsit prin 2013 la comunitatea musulmana in general si cea turca in special, acu´a uitat si se da mare iubitoare.
hai sa respectam cronologia si sa ne limitam la analize pertinente, site serios, ce dracu´.
Propaganda zici?! Pai ca sa vedem despre ce propaganda vorbim, pe vremea lui Khol, Germania avea 2000 de tancuri si in general armata era gata de lupta si la sol, si in aer si pe mare, pe vremea lui germanii nu luptau cu cozi de matura, avioanele zburau, submarinele erau functionale etc
Pe langa toate astea tot sub mandatul lui Kohl Germania a devenit o singura tara.
Propaganda?! Nu, fapte, si daca sunt fapte nu putem vorbi de propaganda.
Mai usor cu termeni carora nu le cunoastem foarte sigur semnificatia.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11271466/Former-German-chancellor-accused-of-being-an-enthusiastic-young-Nazi.html
politicienii nu sunt idoli si exemple morale ,ne raportam la ei ca niste copii naivi.
Armata germana la antrenamente cu cozi de maturi
https://www.focus.de/politik/deutschland/eingreiftruppe-nicht-einsatzbereit-bundeswehr-zieht-mit-besenstielen-ins-manoever_id_4482762.html
Ceva amuzant…smart car prototip ptr. Deutsches Bundeswehr unde pana la urma Comandamentul renuntasera
https://www.google.co.uk/search?safe=active&q=off+road+smart+car&tbm=isch&tbs=simg:CAQSlQEJRpOR7rbggk8aiQELEKjU2AQaAggVDAsQsIynCBpiCmAIAxIo0xjrHuweyRj-DdAYyhjhGP0N2RjsIOog6SC5Musgtya6Mrgy4iDfIBow9JwbbGhgBuoicLyVO1uCa6ectT3VZJ28YR4K6pCNfXYBz4MeGOVP_1OnA5l9lGfHvIAQMCxCOrv4IGgoKCAgBEgS0aUEMDA&sa=X&ved=0ahUKEwiepPD1gffYAhUrLcAKHc8lAdMQ2A4IIygB&biw=962&bih=601#imgrc=EmvoaLbbBBVJzM:
De ce nu-l intreaba nimeni pe neamtu’ care e pulsul lucrurilor pe acolo?
Germania este un „monstru”. Dacă dorește să se înarmeze, o poate face într-un timp foarte scurt cu ”jucării” foarte bune. Bine, nu prea au militari, mulți pleacă, oricum tinerii nu sunt tentați să intre în armata. Iar aici au o problemă foarte mare.
Revenind la plaiurile mioritice, personal mă bucur că am semnat cu GDLS pentru Piranha V. Asta pune presiune pe nemți care vor trebui să iasă și ei cu ceva. Dacă nu o vor face, va face GDLS tot parcul de 8×8 si eventual si 4×4. Iar mizele sunt pe sume frumoase. Bașca, vor fi si prima opțiune pentru un tanc mai mult sau mai puțin românesc după 2025….
Relevant: https://uploads.disquscdn.com/images/6cab5a2a073f41fee6fbfc5fe4d55b1a8a98636f92614c44ea6435c995b67fef.jpg?w=800&h=401
Something like this… https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/27356473_10155370405057865_3242825602404304129_o.jpg?oh=02768422c6ec5cb5fc2c503c7e78ca9b&oe=5ADCB02F
Eu am primit un raspuns referitor la schimbarea atitudinilor germane referitoare la Bundeswehr. Cu acordul site-ului il voi publica. Deci am acest acord? 😛
O iau ca pe un afirmativ, si citez:
„During the Cold War the level of military spending, preparations and activities were both dictated by the realities of the East-West confrontation (and the presence of those 20+ soviet mechanized divisions in East Germany) and limited by the growing pacifist instincts of society and (increasingly) parts of the political body. Remember under Adenauer the politics of West Germany were staunchly atlanticist and seriously confrontational towards the East, something that changed under Brandt and his SPD coalition in the 1970s after the student revolt of 1968 and the liberalization of the society and the socio-political culture. Brandt began reaching out to the East (Ostpolitik) in order to defuse the tensions between East and West (because the mere survival of Germany depended on not being wiped out in a war between the two blocks) and germans were beginning to support that venture in greater and greater numbers. Schmidt was something of an oddity, he was a social-democrat but in military affairs he acted a lot more like conservative (and the SPD’s own left wing hated his guts for that). When he gave that speech at what is today the Munich Security Conference in the late 1970s which would lead to NATO’s Dual Track Decision he inadvertedly kickstarted the Peace Movement, a development that was reinforced and further strengthened later by Kohl’s takeover of government and especially Reagan’s hardcore rhetorics and rearmament program (remember those massive protests against Pershing II’s on west german territory in 1983?). Many people were simply no longer prepared to risk nuclear annihilation for posturing and rhetorics of being „strong” as advocated by the Reagan administrations and supported by the Kohl governments in the 1980s. But others, while probably agreeing with them in private, were still too scared of the potential consequences of confronting the US over this question and kept silent. And when the tensions of the early 1980s began to subside in the middle of that decade that intra-german conflict began to fall asleep as well.
When the Iron Curtain came down, Germany was reunited and the soviet forces in East Germany began to withdraw (a process lubed by billions of Deutsche Mark from german coffers) the Bundeswehr lost its entire reason for even existing in the eyes of many many germans. It had been established for the specific environment of the Cold War, its structure, functioning, equipment and even constitutional framework reflected that specific situation. With the task of growing together two so dissimilar parts of the country, with having to pump billions and billions into rebuilding the East and the beginning economic troubles the Bundeswehr simply had no arguments to counter calls to cash in on the peace dividend and redirect most of the spending into more pressing matters. After all the threat that had disciplined the pacifist instincts until November 8 1989 was gone and so was any reason to retain any larger military forces, at least in the eyes of many germans. And most germans didn’t (and still don’t) take kindly to foreign pressure to engage in foreign deployments and military interventions, something our constitutional practice prohibited for 4 decades and doesn’t match our understanding how the german state should act. In fact that fundamental conflict between external expectations and domestic refusal has not been tackled to this day, it has festered like cancer and will blow up in our faces rather sooner than later. The current state of the Bundeswehr, public apathy about it and the political speechlessness and cowardice are a direct result of the growing neutralist and isolationist moment within the german society. We simply have no answer to the question what the Bundeswehr is actually there for. We neither feel a military threat that justifies potent armed forces for home defense nor are we prepared or willing to engage in foreign ops, even less so after the Afghanistan experience and after looking at the results of Iraq or Libya. (And our understanding of „defense” is so limited and stringent that it both extends into rejecting confrontational politics and being psychologically unable to include other states into that definition. Extending „defense” from „home defense” to „Alliance defense” is a mental connection most germans are simply unable to make.) So the political body, if it had the guts to engage the public in the first place, doesn’t have any arguments that could persuade the public of any course of action … instead the politicians perceive defense affairs as career busters and avoid the topic like the plague. It is probably only possible in Germany to have a young first time MP say in 2014 „If you don’t want to have some political career in this country then specialize in defense affairs” and be completely right about it.
Basically Germany has already become that „Bigger Switzerland” in mentality and attitude and the political body is neither willing nor able to challenge that. At some point the contradictions between political demands from the outside and domestic currents of neutralism, pacifism and isolationism will explode into a nasty and damaging conflict with both NATO and within the EU as in both organizations other member states will demand things from Germany that our society isn’t able and willing to provide.”
Daca continua cu aceasta atitudine, Germania ar putea iesi din NATO din proprie initiativa poate undeva la sfarsitul secolului 21. Ce rost are sa ramana in NATO daca nu mai exista dusmanii traditionali.
Musoiu –Ai dreptate. Deja aparusera voci in Bundestag , evident de la sociali lor SPD. Si sa nu uitam ca si madam Merkel danseaza dansuri rusesti cu corul vocal al parditului social SPD
Unul din motivele pentru care politica externe dupa 90 a fost cel putin partial legata de cea frantei a fost pentru ca pacalicii astia chiar si reunificati nu vor sa investeasca in aparare. S-au trezit brusc ca sunt cei mai smecheri in materie de productie ascunzandu-se in spatele avansului tehnologic si a resurselor ieftine negociate cu rusia pe spatele statelor din europa de est. Nu are rost sa bagi bani in aparare colectiva daca existenta ta se bazeaza pe piata comuna ue si dupa ii imprumuti pe restul in scarba cu ifose ca tii europa in spate. Au invatat ceva dupa al doilea razboi mondial, sa se comporte exact invers de cum o faceau. Nu se baga militar, se ocupa sa faca bani si ii imprumuta la suprapret pe cei care le apara inclusiv lor posteriorul.
De asta merge si tandemul de aur tara (putin) benzinarie cu tara reprezentanta auto.
As vrea sa vad si eu romania cu jumatate din acordurile lor comerciale… chiar si cu psd la guvernare in urmatorii 99 de ani tot cred ca am fi la nivelul de productivitate al landurilor din estul germaniei.
Intreb si eu, nu dau cu parul: ne ajuta cu ceva daca suntem tendentiosi cu nemtii. Adica faza cu astia bolnavi la cap, admisi in structurile militare ii veche. In sua exista court order pe treaba asta: https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_personnel_in_the_United_States_military . Daca lupta, poate sa fi si amiba ca tot il accepta.
Observ de ceva timp trendul asta, sa bagam bata in gard la nemti si pe francezi sa ii pupam pe gura inclusiv la nivel de institutii ale statului.
Cred eu, este gresit sa gandim la un nivel de egalitate in europa, fiecare tara are probleme le ei. Pentru nemti, dupa ce militarismul a fost plasat la egaliate cu nazismul, e greu sa ai mari pretentii din partea lor pe acesta parte. Apreciez la ei ca inca dezvolta tehnologie de top, da, nu-i chiar ca nes-cafeul, dupa multe multe incercari poti veni cu ceva competitiv pe piata. Vad fregatele germane ca un punct intr-o lunga evolutie nu ceva ce au zis, eta ca am facut si noi un vaporas.
Dar daca tot vad comparativ problema, nu pricep care scuza frantujilor aici? Ei nu au fost blocati in evolutia miitara de mai nimic.Cu toate astea nu pricep cum Germania are o suma mai mare alocata pentru aprare decat Franta( am mai demonstrat odata aici: Germania 1.2 din PIB, Franta 2.3 din PIB adica 1,2 din 3,479,232 pt Germania-> 2.899.435,83 respectiv 2.3 din 2,466,472 adica 1.072.379,13 ) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
Deci?
In alta oridine de idei, eu personal as face pe dracu in 4 sa ma apropiu de nemti pe plan economic. Cu proxima ocazie ar trebui platiti banii aia pentru Agilis. Ca ideea acolo mi se pare la mintea cocosului. Noi ca parteneri economici nu existam, nici la Formulul mondial Economic de la Davos nu ne-a chemat nici dracu. Vrei ceva? Faci investitie si demonstrezi unui partener ca you mean business. Noi nu avem consecventa in domeniul economic si asa costa! Sau se astepta lumea ca toti sa fie ca americanii, pe taxele cetatenilor americani sa se faca scut antiracheta in Romania. Singura explicatie logica acolo ar fi ca le trebuia avanpost in coasta rusiei si este mai ieftin decat sa ai in permanenta o flota langa marele urs.
Pe de alta parte, nemtii pentru a transforma o tara distrusa in cel mai mare agresor al europei au auvut nevoie de 20 de ani. Sa nu uitam istoria, ca va trebuie sa o retraim. Problema si mai complicata este ca in Germania, orice exercitiu militar mai amplu, orice plus in dezoltarea structurilor militare exte intamplinat cu proteste de strada, asa numitul curent anti-militarismus: http://www.bad-vilbeler-anzeiger.de/nein-zum-militarismus/ – marea diferenta fata de Romania este ca acolo nimeni nu-si permite sa ignore protestatarii.
Si ca ultima idee, ce stim de nemti doar din 1870? Sacrum Romanum Imperium Nationis Germanicae va spune ceva?
Zic si eu mai fratilor, pana mai putem avea opinii chiar si divergente…
Cu ce sa ne ducem la Davos cand economioa romaneasca este doar un apendice al economiei UE? Ce avem de oferit? Pe de alta parte antimilitarismul german este justificat, Razboiul Rece impotriva URSS si a comunismului s-a sfarsit, nu mai au motive sa se inarmeze.
Stimate domn eu sunt de parere ca:
Izolationismul economic in secolul asta te pune pe aceeasi filiera cu Cuba si Corea de nord.Noi nu suntem China dintr-o perspectiva ori Japonia din alta sa fim jucatori de sine statatori in economia asta.singura sansa este sa devenim parteneri credibili si s aproducem plus val economica.
Ar fi bine sa fim si un apendice, sa fi si noi ceva. Din pacate aici este vorba de un meci de fotbal, la care noi nu avem dreptul nici macar sa punem piciorul pe stadion.
Dar stiti ce ma irita pe mine la cu adunarea de la Davos? Ia priviti cu ce delegatie s-a dus Albania!!!!, Bangladesh si alte megaeconomii. https://weforum.ent.box.com/s/jsw4wp3v2suwsov81uhvpvgwo6faa6tn
Aici ar fi fost o oportunitate excelenta pentru o ecomomie emergenta ca a Romaniei sa atraga si mai multi invesitori (da stiu ce insemna si tot emergenti vom fi oricat incercam sa o ascundem sub alta terminologie) .
Nu detin adevarul pe persoana fizica, asadar ma bucur de aceste opinii cat mai divergente.
Nu este vorba de izolationism, pur si simplu Romania n-a avut reprezentare la Davos deoarece nu avea ce sa ofere. In afara de aur, lemn si gaze de sist, Romania nu are alte produse de oferit. Autostrazi nu are, guvernele se schimba des iar politica fiscala nu este stabila.
Nu m-am gandit la perspectiva asta. Da, aveti perfecta dreptate.
1. Sunt persoane care în alegerea mecanicului, instalatorului, medicului etc. se interesează de ce face în pat, la ce biserică merge, ce culoare are și mai puțin dacă își cunoaște meseria. Orice asemănare cu șituația de la noi e pur întâmplătoare.
2. Cunosc destul de bine situația din Germania (am rude și prieteni acolo) și sunt de acord că anumite aspecte socio-economice nu corespund realității.
3. România a ratat cel puțin 2 momente importante prin lipsa guvernului. Vizita delegației Japoniei și reuniunea de la Davos (ce acorduri să închei dacă nu are cine să semneze?). Globalizare nu te așteaptă iar de ocaziile pierdute profită alți.
Guderian se zvarcoleste pe acolo pe unde este el. La fel si Rommel si Van Manstein. Or fi de vina si favorurile catre Moscova dar si spiritual militar le-a fost scos cu forcepsul dupa 2 razboaie mondiale pierdute si in care, cu siguranta, armata germana a fost cea mai buna. Dar sa ajungi tu la in nivel mai jos ca polonezii mi se pare haios. Poate le vin cine stie ce idei la noii conducatori polaci – ca tot sunt cu tiglele pe alte case – , asa macar cat sa le intoarca favorul dupa septembrie 39.
Foarte bine ca spiritul militar german a fost eliminat; din cauza acelui spirit Romania Mare a incetat sa existe si au murit zeci de milioane de oameni in razboi.
Raportat la NATO scena politica din Germania arata cam asa:
-Die Linke vrea desfiinatarea NATO si alianta militara cu Rusia. Organizeaza din cand in cand proteste contra aliantei;
-Green, un NATO cu rol redus;
-SPD declarativ sprijina dar 2% buget aparare este ceva aspirational;
-CDU, da NATO si 2% dar nu acum;
-FDP sprijina inclusiv 2%;
-AfD in spricipu sprijina dar sunt si multi critici ai NATO si bugetului de 2%. Cam impartatiti.
Si la nivelul populatiei parerile sunt destul de impartite privind NATO iar apararea unui aliat nu prea este agreata.
Capacitatea industriala adica ce si mai ales cat pot sa produca. Aici sunt deficiente la nivelul intregului NATO. De ex. In cazul munitiei. americanii consuma cam 250 000 de cartuse pt. a ucide un inamic in Afganistam (incluse si cele pt. instructie) acum cativa ani au ajuns in situatia ca industria din US sa nu mai poata acoperi cererea. Cantitatea necesara nu a putut fi acoperita de nici o tara NATO si au cumparat din Israel cartuse 5.56mm.
De cand a venit DJT americanii sau inceput sa isi recosturiasca capacitatea industriala cu un accent pus pe fabricile armatei. Europeni nu, in caz de razboi…
Economia Germaniei si autoritatea lor in UE si lume depind de resurse caci nu au. Cum doar Rusia poate oferi multe si ieftine + o piata de desfacere mare, influenta ei in Germania este ridicata (mai sunt si reminiscente de cand acupau o parte din tara).
Alt ex:
SUA consideră că proiectul Nord Stream 2 este o ameninţare pentru securitatea energetică a Europei
Statele Unite consideră că proiectul Nord Stream 2, un gazdoct care ar urma să lege Rusia de Germania prin Marea Baltică, reprezintă o ameninţare la adresa securităţii energetică a Europei, a declarat, sâmbătă, secretarul de Stat al SUA, Rex Tillerson, informează site-ul agenţiei de ştiri Reuters.
„Ca şi Polonia, Statele Unite se opun conductei de gaz Nord Stream 2. Percepem proiectul ca un act de subminare a energiei totale şi a stabilităţii Europei”, a declarat Tillerson la Varşovia, în cadrul unei conferinţe comune de presă cu ministrul polonez de Externe.
http://www.mediafax.ro/externe/sua-considera-ca-proiectul-nord-stream-2-este-o-amenintare-pentru-securitatea-energetica-a-europei-16961466
Asa ca ce se intampla cu armata germana este oarecum normal. Pe de alta parte ei la un buget de +37 miliarde euro nu pot sa iti tina functionale echipamentele. Cum se viseaza acelasi echipamnete, cum poate Romania sa le mentina functionale cand are app. 10% din acel buget?.
„cum poate Romania sa le mentina functionale cand are app. 10% din acel buget?”
PAi avem traditie deja, tinem functional 1 din 10, restul pastrate sub prelata sau in aer liber de preferinta