„Lockheed Martin Corp., Missile and Fire Control, Dallas, Texas, was awarded an $18,195,587 modification (0002) to foreign military sales (Kuwait, Qatar, United Arab Emirates, Taiwan, Netherlands, Saudi Arabia, and Romania) contract W31P41-17-G-0001 for Phased Array Tracking Radar Intercept on Target (PATRIOT) advanced capability-3 and missile segment enhancement basic ordering agreement software task (engineering services). Work will be performed in Dallas, Texas, with an estimated completion date of Jan. 31, 2019. Fiscal 2010 and 2017 other procurement (Army); and other funds in the combined amount of $18,195,587 were obligated at the time of the award. U.S. Army Contracting Command, Redstone Arsenal, Alabama, is the contracting activity.”
Asadar primele „cuie” se bat la rachetele PAC 3MSE ale Lockheed Martin, asteptam Raytheon cu PAC 2 GEM T, radarele etc.
Sursa AICI
De asemenea Statele Unite au anuntat un program de modernizare al sistemului Patriot, in valoare de 2,3 miliarde de dolari, in urmatorii cinci ani, cu o prima transa deja alocata catre Raytheon – 235 milioane de dolari.
In acest program participa toate cele 14 tari care detin sau (cum este cazul singular deocamdata al Romaniei) au semnat deja un contract ferm de achizitie al sistemului. Comunicatul guvernului american de pe 30 ianuarie face referire la 14 state detinatoare de Patriot si cum in acest moment sunt doar 13 (+ Romania care a semnat deja contractul) rezulta ca si Bucurestiul face parte din program si pune bani pentru modernizare.
„The 14 Patriot partner nations share the cost of further improving the system through upgrades. As a result, all partner nations will be able to continue outpacing and defeating even the most advanced threats,” a declarat Tom Laliberty, vice-presedinte al Integrated Air and Missile Defense at Raytheon’s Integrated Defense Systems.
- Dezvoltarea unor metode inovatoare pentru căutarea, detectarea, urmărirea, diferențierea, interceptarea și contracararea unui spectru larg de amenințări, care include rachete balistice tactice, rachete de croazieră și aeronave militare.
- Creșterea abilității Patriot de a acționa împotriva contramăsurilor electronice avansate.
- Extinderea abilității Patriot de identificare a amenințărilor în luptă
- Îmbunătățirea interoperabilității Patriot cu sisteme dintr-un eșalon superior
- Dezvoltarea echipamentelor de antrenament, inclusiv a simulatoarelor virtuale de înaltă fidelitate
- Reducerea costului pe ciclu de viață al Patriot prin modernizarea pieselor componente și prin îmbunătățirea fiabilității sistemului.
Soluțiile Globale Patriot de la Raytheon reprezintă cel mai avansat sistem tactic de apărare antiaeriană și anti-rachetă din lume care conferă protecție împotriva unei game largi de amenințări avansate, inclusiv avioane, rachete balistice tactice, rachete de croazieră și vehicule aeriene autonome.
Cele 14 Națiuni Patriot sunt:
- Statele Unite ale Americii
- Olanda
- Germania
- Japonia
- Israel
- Arabia Saudită
- Kuweit
- Taiwan
- Grecia
- Spania
- Coreea de Sud
- Emiratele Arabe Unite
- Qatar
- România
Programul a fost facut public de catre Raytheon.
PS Acum daca tot l-am cumparat il putem si lauda. Avantajul de acumpara ceva foarte sofisticat si foarte scump de la Varu” nostru Sam este ca Varu” are bunul obicei sa-si modernizeze sculele destul de des cam pe banii lui, ceilalti operatori suportand si ei ceva acolo. Ori asta inseamna ca poti, in mod regulat, sa-ti modernizezi sistemele pentru niste sume pe care sa ti le si permiti.
PPS In alta ordine de idei: Bine am venit, in mod oficial, in Clubul Patriot!!!
GeorgeGMT via Alex
Felicitari!!!
Suna bine…Cred eu cea mai importanta achizitie militara din istoria Romaniei, atat tehnic, cat si din punct de vedere strategic. Doamne ajuta sa se finalizeze.
Hmm… nimic despre integrarea SM-6 cu Patriot (pentru ca PAC-2 nu se mai produc).
Ba se produc.
PAC-2 GEM-T este produs de Raytheon.
https://www.raytheon.com/capabilities/products/patriot/gemt/
E o diferenta intre a fi listat pe site si a fi produs efectiv… 🙂
SUA nu au mai cumparat PAC-2 cel putin din 2012, iar in ultimii 3 ani nu s-au vandut la export PAC-2 noi, doar 112 kituri de upgrade (de la ATM, probabil second hand) la GEM-T pentru coreeni aprobate in Octombrie 2013.
Abia anul asta am cerut noi 56 si Kuwait 100. Cred ca Raytheon aveau linia de PAC-2 oprita, nu stiu daca pentru noi si Kuwait o repornesc sau ne dau din stocuri.
Corectie: nu anul asta ci in 2017 am cerut noi si UAE (nu Kuwait). Sorry…
Si dupa tine ciurucurile astea sunt fabricate cat ai da din palme nu? Din ce stocuri sa va dea cand in inventarul lor sunt undeva pe al 2500 de rachete?
@Alex: in primul rand, eu nu am scris niciodata ca PAC-2 GEM-T ar fi „ciurucuri”, dimpotriva, sunt incomparabil mai performante decat jafurile sovietice pe care le avem.
Evident ca PAC-2 nu sunt fabricate „cat ai da din palme”, dar de asemenea nu sunt fabricate fara comenzi ferme (care nu au existat de mai multi ani), pentru ca sunt scumpe si Raytheon nu-si permite sa le tina pe stoc, doar guvernul SUA poate vinde din stoc, anume versiuni mai vechi, recertificate si upgradate la GEM-T, asa cum au si facut.
Guvernul SUA o sa-ti vanda un rahat, daca nu are ce sa-ti vanda, cum este cazul cu mizeriile astea. Iti „vinde” din stocuri pentru cazuri de cerinta urgenta dupa care ce se fabrica pentru tine intra in stocurile lor. O tot tineti ca Ivan cu fluierul cu stocurile SUA. Obijnueste-te cu gandul ca Raytheon o sa fabrice chestiile astea cand o sa le vina timpul.
Pai si Aerostar-ul cand se apuca de treaba? (stiu, sunt rau 🙂 )
Aerostarul se va ocupa doar de mentenanta.
Sa fie intr-un ceas bun!
Salut
Am gasit asta pe youtube https://youtu.be/BlOL3ndEOHA si cred ca ar prinde bine si armatei romane,cateva astfel de railgun.
Ar fi o varianta mult mai ieftina decat rachetele Patriot ?
https://youtu.be/8UKk84wjBw0
cred ca asta e 😉
https://www.youtube.com/watch?v=vAs9EHtKfVc
Da acela e.
Ceea ce am pus eu e versiunea militara ?
M-am gandit ca daca niste taranoi americani,pot reproduce acest sistem,pot si ceide la MApN sa o faca.
In plus asa cum am zis sistemele electromagnetice de lansare a unui proiectil,este mult mai ieftina,ca a unei rachete Patriot.
Stie cineva ce automobil e ala inchis la culoare (cealalta e un Saturn „Convertible”)?
Nevermind, Scion tC.
Eu locuiesc in Campia Turzii. Oare se va „muta” o baterie de Patriot si aici?
Cred va fi.
Dada,abia se acum se sterge praful de prin sectia de asamblare,se pun enformaticienii sa modifice codurili nitel..
Pana in 2019 cand or fi bune de vopsea o sa mai livreze dracu Patriot unei Romanii rupte-n cont,corupte si cu datorii.
Sa ziceti merci daca in 2020 mai suntem in UE si NATO.
Bre, ai ramas fara cafea in dimineata asta, sau ai avut o noapte grea….?!
Un pic de optimism, ca e vineri….
Vine weekend-u’….. 🙂
acum ca nu ne-a scos bunastarea din casa cu ue si nato e alta discutie.
Nu ne-a scos pt ca suntem corupti si prosti, nu suntem in stare sa construim infrastructura nici cu bani gratis. Altii si-au umplut tarile de autostrazi pe banii UE…
exact.
Eu muncesc la patron, si din 2004/2007 de cand suntem in Nato si UE mi-a crescut salariul de cateva ori. Faptul ca in interiorul tarii nu se vede nimic la infrastructura, e doar vina guvernantilor romani…
Oare s-au facut toate platile ca sa zicem „hop” ?
SI, oare ce zic Iliescu, Militaru, Kostyal si cei de azi ? Pt asta au luptat ei ?
S-au platit peste 700 milioane de dolari anul trecut. Tocmai de aceea vorbeste Raytheon „de 14 natiuni”, cand de fapt astazi sunr 13 posesori de Patriot + noi care am semnat contractul.
„Ce ne trebuie noua rachete? Noi vrem pace!”
„Câte spitale se făceau cu banii ăstia ”
„E tehnologie veche, nu se compară cu S400 ”
„În primul război din golf a dat rateuri ”
” Sauditii nu pot intercepta rachetele cu ele ”
…………
România în clubul Patriot! …. priceless 🙂
Și am rămas cu o idee nebuna. Înainte de semnarea contractului toată lumea vorbea de 6 baterii. Dacă a șaptea o sa fie pentru Republica Moldova? Atunci da vezi durere pe unii. Zic și eu.
a 7 a parca era pt dus in zone de conflict unde actioneaza armata romana
Nu s-a discutat niciodata despre asa ceva, cele sapte baterii sunt pt teritoriul national, ce sa faca Patriotu in Afganistan?
Sa dea Dumnezeu ca Republica Moldova sa fie teritoriu national, cat mai repede!
Daca in sfarsit ni s-au aliniat si nou planetele si programele de dotare ras-discutate chiar se materializeaza am resusi sa detinem un sistem de aparare AA si anti-racheta integrat de cea mai fina si buna calitate, constand in: raza lunga/medie – Patriot PAC 2GMT T/PAC 3 MSE si Hawk, raza medie/scurta – VL MICA si Mistral (vorbim de frantuji pt ca doar ei apar deocamdata in peisaj), totul garnisit cu tunuri AA rapide calibrul 30/35MM.
La nivel de tunuri Romania detine 72 de tunuri si 36 de radare GDF 003 35MM, plus cateva sute de tunuri AA romanesti calibrul 30MM,.
Totul in retea cu radarele FPS 117/TPS 77 si TPS 79…
Adica am fi o stea stralucitoare in intreaga zona, sa ne ajute Dumnezeu.
Mda, bani pentru „fiare” se gasesc, dar de unde scoti oameni, sa faca interoperationalizarea lor si sa le si opereze ? Asta e intrebarea cea mai grea in opinia mea.
Daca pe santiere aduci muncitori din Vietnam sau mai stiu eu de unde, operatori de echipamente militare complexe de unde aduci?
@George GMT
Cat crezi ca mai pot sa traga de Gepard?
Mult si bine, pacat ca nu l-au modernizat.
cu modernizare si revitalizare serioasa inca 10-15 ani, fara, vreo cativa ani.
Rusii au evoluat Tunguska:
https://www.youtube.com/watch?v=NMODHR8dKOs
si au ajuns la Pantsir.
https://www.youtube.com/watch?v=Pb74XJdNqp4
Si aegis ashore intra in asta , chiar daca nu sub comanda noastra
Eu as crede ca patrioatele de la fortele aeriene vor fi integrate cu totul cu” imaginea nato” si modul de reactie , sub comanda directa a nato
Cele de la fortele terestre vor „alimenta” cu info imaginea ..dar comanda va fi la noi , respectiv fortele terestre
Si de aici si de ce una e in curtea uneia si cealalalta dincolo
Eu as crede ca patrioatele de la fortele aeriene vor fi integrate cu totul cu” imaginea nato” si modul de reactie , sub comanda directa a nato.
Huh?? De ce are Romania un Air Sovereignty Operations Center?
Piloții militari ruși vor strânge bine din fund știind că undeva acolo jos sunt niște rachete Patriot de ultimă generație.
🙂 Eu sper sa nu stranga si sa zboare pe la altii…
Eu as spune ca generalii si-ar rupe capul , de ar fi pusi in situatia de a „confectiona” un atac ceva , de ce si cum
Si ar ajunge la concluzia ca nu se justifica pierderile in cuantumul finalitatii operatiunii militare
Si ..descurajarea
Ptr noi conflictul cu ucraina reprezinta cea mai mare „bariera de tancuri” ptr una , daca nu cea mai mare si manevriera si buna „armata terestra”
Sa fii nevoit sa ii descurajezi doar „pe apa si in aer” e un mare avantaj
Cu toții sperăm asta! 🙂
Se stie unde va fi amplasat primul sistem Patriot si in cam cat timp va fi operationalizat?
Deveselu.
Fiind secret militar nu pot sa-ti spun.
Taiwan, Egipt, Germania, Grecia, Israel, Japonia, Kuweit, Olanda, Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite, Iordania, Spania, Coreea de Sud si Qatar. Parca asta e lista tarilor care detin deja sisteme Patriot si sunt 14. Romania va fi numarul 15. Sau gresesc eu?
Pe wikipedia nu vad Egiptul ca utilizator de patriot
Wikipedia este o enciclopedie impresionanta dar nu este o sursa 100 % sigura. Conform Armyrecognition.com (si altor surse), „In 1999, Egypt acquired 32 Patriot-3 (MIM-104-F/PAC-3) missile systems from the United States for $1.3 billion”.
https://www.armyrecognition.com/united_states_american_missile_system_vehicle_uk/patriot_mim-104_surface-to-air_defense_missile_data_sheet_specifications_information_description.html
Germania, Grecia, Israel, Japonia, Kuweit, Iordania, Olanda, Qatar, Arabia Saudita, Coreea de Sud, Spania, Taiwan, Egipt si Emiratele Arabe Unite. Asta e lista tarilor care detin deja sisteme Patriot si sunt chiar 14 (fara Statele Unite).
Egiptul, nu are sisteme Patriot, daca nu aveti incredere in Wiki, uite ce spune oproducatorul sistemului, Raytheon, atunci cand Romania a semnat contractul „With its newly built Patriot capability, Romania’s military will have the ability to defend Romania and its NATO allies,” said Tom Laliberty, Raytheon vice president of Integrated Air and Missile Defense. „Patriot will also enable Romanian air defenders to train, exercise and interoperate with their U.S. and European counterparts.”
Thirteen other nations depend on Patriot to protect their citizens and armed forces, including the U.S. and four other European nations: Germany, Greece, the Netherlands and Spain.”
Iote si linkul:
https://www.raytheon.com/news/feature/romania_patriot.html
PS Am gasit si declaratia oficilala a DSCA precum ca Emiratele opereaza deja Patriot. Despre Egipt n-am gasit nimic.
Cu tot respectul dar te inseli.
Sistemul Patriot este in serviciu in Emiratele Arabe Unite din 2009, conform DSCA (Defense Security Cooperation Agency) iar primele livrari de rachete au fost raportate in 2011. Conform notificarii DSCA din decembrie 2007, Emiratele Arabe Unite au solicitat initial 9 baterii Patriot, 288 rachete PAC-3 si 216 rachete GEM-T.
In 2017, Departamentul de Stat al SUA a aprobat vanzarea a 60 de rachete Lockheed Martin PAC-3 si 100 de rachete Raytheon GEM-T pentru sistemele de aparare aeriana Patriot, din serviciul Emiratelor Arabe Unite (EAU).
Emiratele Arabe Unite solicita mai multe rachete Patriot / 15 mai 2017
http://www.janes.com/article/70385/uae-requests-more-patriot-missiles
Patriot:
1-SUA
2-Israel
3-Iordania
4-Kuwait
5-Qatar
6-Arabia Saudita
7-Emiratele Arabe Unite
8-Taiwan
9-Coreea de Sud
10-Japonia
11-Spania
12-Olanda
13-Grecia
14-Germania
15-Romania
Cu SUA sunt 15:
https://www.globalsecurity.org/space/systems/patriot-fms.htm
Egiptul nu e desi am gasit si eu articole cum ca in 1999 SUA ar fi acceptat sa le vanda un sistem format din 8 lansatoare dar se pare ca nu s-a mai inchis vanzarea.
http://www.nti.org/learn/countries/egypt/delivery-systems/
Polonia este pusa acolo fara sa fi semnat inca nimic poate nici nu semneaza, deci nu se pune – vorbim de natiuni care ori au deja sistemul in curte, ori au semnat un contract ferm, asa cum si specificat in articol.Insa daca adaugam si Emiratele sunt intradevar 15, cu noi cu tot…
E mai vechi putin link-ul ala, am vazut si eu ca lipseste Qatar-ul pe care daca-l pui in locul Poloniei => 15.
Mai era Suedia cu 1,5 miliarde in negocieri avansate la sfarsitul 2017.
That’s right and it will not be until the end of March. Negotiations, offsetting, terms of industrial cooperation, etc. It may move to April, and as we continue in the small „war” on the law with Israel will gain strength, the US will not sell us anything;))
La finalul articolului sunt enumerate țările care au sistemul și vor participa la modernizarea lui.
https://www.raytheon.com/news/feature/invested-23-million-in-patriot.html
Poate Raytheon nu stie, dar si Iordania are MIM-104C Patriot PAC 2. Culmea, nu? 🙂
Iordania nu are asa ceva in arsenalul ei. Sunt baterii Patriot americane care opereaza pe teritoriul Iordaniei in momentul de fata.
Deci Iordania este trecuta gresit de Wiki la detinatori de Patriot.
Suntem 14 cu toti…
Nu numai wiki zice ca Iordanua are Patriot sub comanda proprie. Mai sunt si altii mai titrati.
Pe Wiki zice ca ar fi cumparat de la nemti ceva bateri, dar pana la urma lista publicata de Raytheon este cea mai plauzibila, astia or sti dracului cui au vandut 🙂 . Zic si io …
Raytheon o tine una si buna cu „14 nation” printre care si noi.
Poate nu le-au vandut ei sculele si nu ii iau oficial in calcul pana nu apeleaza la service-ul lor. 🙂
Coreea de Sud si-a cumparat Patriotul din Germania si este pe lista Raytheon…
Surse publice israeliene sugereaza ca surse europene ar spune ca Iordania disloca rachete Patriot pe ici si pe colo ..
Io ii cred pe israelieni cand sugereaza una sau alta de prin zona lor. Cand cineva muta ceva, musai ca detine controlul si ia decizia..
Nu e despre cine are sau nu are dreptate, ca nu se poate pune problema asa, neavand acces direct nici unul din noi la informatii exacte in materie, doar ce apare in public, insa ar fi interesant de aflat adevarul. Poate IISS ar sti ceva mai mult. Daca poate verifica cineva, ar fi super ok..
Iordania a dislocat intradevar Patriot la granita comuna cu Siria pt a proteja atat spatiul aerian national cat si pe cel israelian, dar bateriile respective sunt americane, trimise acolo in timpul adminstratiei Obama.
Mai apoi se pare ca si Germania a trimis Patriot in Iordania, niste baterii PAC 2 cumparate sh de la americani dupa primul razboi din Golf.
Totul pare a porni de la o exprimare mai echivoca, Iordania nu detine Patriot propriu, dar poate cere americanilor sa le mute de colo colo.
Poate nemtii nu le-au mai dus inapoi acasa..
In fond, nici nu conteaza.
🙂 In fond chiar ai dreptate…
Ce este in Iordania sunt sisteme ale US Army, operate de US Army.
@ Pathfinder. Nu stiu ce sa-ti spun, dar producatorul sistemului nu enumera si Egiptul printre tarile care detin Patriot.
Pare o harababura totala (sau dezinformare) daca Janes.com, cu o solida reputatie in domeniul informatiilor militare, afirma ca Iordania si Egipt detin sisteme Patriot iar Raytheon afirma contrariul.
„Patriot has been supplied to some 14 nations, including Egypt, Jordan, Kuwait, Saudi Arabia and the UAE.”
Iordania sigur nu are, americanii si germanii au trimis acolo baterii, la fel si in Egipt (Qatarul). Daca aveau preuspun ca astia nu mai trimiteau. Pe de alta parte mama stie cel mai bine cine este tatal 🙂 …
Pana la urma important este ca suntem in clubul celor 14, conform Raytheon. Ca suntem 14 sau mai multi, asta sa stabileasca producatorul cu Janes.com, Wikipedia si alte „surse sigure” de informatii.
Egipt? In niciun caz.
Egiptul detine S 300 si nu pare sa aiba Patriot, atata timp cat in 2017 cei din Qatar si-au dus propriilor lor sisteme Patriot in Egipt.
https://www.egypttoday.com/Article/1/35175/Raytheon-to-install-Patriot-defense-system-in-Doha
Conform surselor citate (inclusiv Janes.com), Egiptul detine sisteme Patriot achizitionate in 1999 (32 lansatoare Patriot-3 MIM-104-F/PAC-3) din Statele Unite pentru suma de 1,3 miliarde de dolari.
http://www.janes.com/article/49512/getting-patriotic-idx15d4
http://www.nti.org/learn/countries/egypt/delivery-systems/
https://www.militaryfactory.com/armor/detail.asp?armor_id=78
https://www.armyrecognition.com/united_states_american_missile_system_vehicle_uk/patriot_mim-104_surface-to-air_defense_missile_data_sheet_specifications_information_description.html
Si atunci pe site-ul departamentului apararii SUA de ce este mentionata România? De flori de Fifor??
@ Pathfinder. Nu stiu ce sa-ti spun, dar producatorul sistemului nu enumera si Egiptul printre tarile care detin Patriot.
https://en.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot
Olanda, Germania,Grecia, Spania, US, Israel, Arabia Saudita, kuweit, UAE,Qatar, Taiwan, Corea S, Japonia- 13 tari
Romania „first” a 14-a tara.
Polonia si Suedia dupa noi … ca potential operatori.
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_Air_Defense_Forces
M-am ocupat eu si am facut o actualizare a informatiilor.
@GMT
Nu are Patriot.
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22264539-ministrul-apararii-mihai-fifor-fortele-navale-vor-dota-trei-submarine-programul-putea-incepe-2020.htm
cine stie cate guverne o sa mai avem pana la in 2020
Romania 3 submarine?
Planul asa este, cu trei bucati.
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22264539-ministrul-apararii-mihai-fifor-fortele-navale-vor-dota-trei-submarine-programul-putea-incepe-2020.htm
Egipt si Iordania nu au Patriot. Trei submarine pentru RO Navy? Doamne-ajuta, poate aflam configuratia pana la sfarsitul anului, asa deducem si potentialii candidati. Nu-s de ce, eu merg pe mana nemtoilor, poate fiindca am reinvia o traditie! Zic si eu…
Daca ar fi sa fac un pariu as spune 1-2 U 212 sh, restul noi…
V-am spus eu ca vor fi trei. Si vor fi botezate Delfinul, Rechinul si Marsuinul.
Chiar asa cred ca vor fi botezate.
U 212 second hand in 2020 ?
De la cine ?
Cel mai vechi U 212 german a intrat in serviciu in 2005. Sa il vanda dupa doar 15 ani , am dubii.
U 212 italiene sint 3 + ultimul in constructie.
Nici poveste sa le vanda din moment ce astea 4 vor inlocui toata flota submarina italiana.
Israelienii au varianta U 209 moderrnizata combinata cu caracteristicile U 214. Clasa asta speciala pentru Israel e numita Dolphin. Nu cred ca le vand. Sint pline de tehnica israeliana.
Este doar o supozitie, deocamdata marina germana pare ca nu are ce face cu sase submarine, iar de prin 2025 – daca nu ma insel- incepe constructia pentru alte doua bucati (parte a contractului cu Norvegia).
In acest moment Berlinul este gata sa inchirieze Poloniei doua U 212 daca polacii se hotaresc sa cumpere sub-uri din Germania, de unde putem noi ajunge la concluzia ca marina germana nu se plange sa dea doua nave imprumut, poate le-ar da de tot, ca oricum ii mai vin inca doua nou-noute…
Type 212 are capacitate de a opera la adancimi de numai 17 metri fiind construit special pentru apele putin adanci ale Marii Baltice deci ar fi perfect pentru Romania numai ca nemtii nu erau prea dispusi sa-l dea la export. Si-au schimbat optica intre timp?
Cu norvegienii au o intelegere speciala pentru dezvoltarea unei versiuni imbunatatite 212CD la care CSM-ul (Combat Management System) va fi furnizat de un joit venture format de Kongsberg si Atlas Elektronik, KTA Naval Systems:
https://www.naval-technology.com/news/kongsberg-thyssenkrupp-form-new-jv-kta-naval-systems/
https://navaltoday.com/2017/11/01/tkms-kongsberg-jv-kta-naval-systems-will-be-delivering-new-type-212-cd-submarine-combat-systems/
Cu Nord Stream 1 si 2 pe fundul Balticii la ce le mai trebuie la nemti submarine impotriva rusilor? Dupa ce au patit indienii cu „Scorpene leaks” mai au curaj polonezii sa inchirieze sau cumpere de la nemti submarine?
Poi o sa fie si asta actual kilo… redenumit Pavianul cu mantie.
in curand descoperim ca si rusii au Patriot 🙂
Un U212 second de la nemți și trei noi fabricate-n tara …..Marsuinul, Rechinul și Delfinul poate tot la Galați chiar ar fi grozava treabă!
Daca dotarea cu submarine și corvete multifuncționale se va materializa atunci cu adevărat putem spune că avem marina militară.
Doamne ajuta!
Astea ar fi 4 submarine si Fifor vorbea de 3.
Cum sa se cheme al patrulea? Orca, Narvalul?
Găsim o droaie de nume frumoase pt un submarin, nu asta ar fi problema, dar nemții cât și românii vor cere un submarin ,,ieri” după cum se pune problema iar mai puțin de trei că fabricație nu cred că se justifica dpdv financiar în Ro, plus că dacă te uiți la țările care au in dotare sau in plan dotarea au minim 4.
4 sunt in fanteziile tale. S-a vorbit de 3 bucati nimic mai mult.Ca altii au in plan 4 este altceva. In cazul nostru nimeni in afara de participantii la discutii de aici nu a pomenit de 4 submarine.
Am avea nevoie si de minim un avion de cercetare marina, mai sun graba doua, altfel stai tot la mana NATO pentru lucrul asta.
Interesant ce zici tu Cezar dar nu cred că poți să-l protejezi cu trebuie ținând cont de prezenta S-400 rusesti in Crimea plus superioritatea aeriană deținută de acestia, cred că cel mai bine ar fi un AWACS american care sa supravegheze permanent MN și poate n-ar fi rău să cumpărăm S-3 Viking pe care americanii le-au retras din 2009 conform Wiki pt lupta antisubmarin și antinava.
Opinie personala….
Mai intai niste elicoptere ASW serioase ar fi bune.
U 212 are carcasa non-magnetica, pentru a fi dificil de neutralizat cu mine magnetice. Marea Neagra in zona noastra de litoral e putin adanca, ceea ce il face ideal pentru nevoile noastre.
Sper sa il luam cu AIP cu tot, toata suita de armament ( torpile DM2A4, rachete IDAS, ROV) si cu tehnologia cea mai buna.
Este de asemenea considerat cel mai silentios din lume, iar adancimea max. depaseste, 700 de metri. Sunt cazuri de ciocniri subacvatice intre submarine moderne doar pentru simplul fapt ca nu s-au detectat unul pe altul. Atat de silentioase sunt.
Instalatia de generare a propulsiei are cele mai putine piese in miscare dintre toate submarinele, practic doar un motor electric alimentat de energia produsa de reactii chimice. Fara zgomot de niciun fel si fara caldura degajata. Se lauda oficial cu 21 de zile sub apa fara a iesi la suprafata, 3 luni de anduranta limitata doar de cantitatea de hrana luata la bord si peste 2.800 Km de mars in imersiune totala.
Nu ar fi rau nici U 214, dar in opinia mea U 212 ne este accesibil si merita efortul financiar chiar daca nu ne dau banii afara din casa ca pe norvegieni.
Nu stiu daca Germania e dispusa sa vanda o asemenea tehnologie avansata Romaniei. Dar suntem in linia intai, asa ca speram..
Nu stiu cat tupeu ar avea un Kilo rusesc sa se apropie de tarmul romanesc stiind ca acolo.. undeva.., cineva.., pandeste.
„U 212 are carcasa non-magnetica, pentru a fi dificil de neutralizat cu mine magnetice.”
Asta nu în primul rând. Alternativa sonarului la detectia submarinelor est detectorul de anomalii magnetice. O constructie în materiale amagnetice diminuazà posibilitatea de detectie.
U212 e pt Italia si Germania.Polonezii inchiriaza doua, iar norvegienii iau doua la schimb cu alte tehnologii sensibile. Ce acces visezi tu bre? U214 si U209 sunt pentru export.
Pai construit in consorțiu cu italienii nu?….
In privinta submarinelor, ar exista vreo optiune realistă pentru noi in afara de francezi cu Scorpene (sau Andrasta), nemti cu Type 212/214 si suedezi cu A26 ?
Care dintre ei ar fi mai dispuși să negocieze cu noi construcția aici ? Probabil suedezii ar vrea un prim client extern…
Aveti idee ce tip de rachete vor livra cu sistemul?
Sunmt mai multe din cate stiu eu.
S-a mai scris aici, vor fi PAC2GEM-T si PAC3 MSE
In sfarsit suntem inaintea Poloniei pe lista… 🙂
Acum ceva vreme scriam aici pe blog ca as fi foarte multumit daca ar repara Delfinul si ceva de domeniul SF daca mai achizitionam unul.
Daca o sa avem 3 submarine… nu stiu ce sa zic. Ar fi ceva extraordinar. Cu mult peste asteptari….
Sa ne ajute Dumnezeu sa le vedem in ograda noastra..
https://news.lockheedmartin.com/2018-02-08-Lockheed-Martin-Receives-524-Million-Contract-for-PAC-3-Missiles