AMPV cu noul pachet extern de misiune

Tocmai s-a anuntat zilele trecute participarea BAE Systems cu AMPV in plus fata de CV-90 la competitia noastra pentru masini de lupta ale infanteriei.

La expozitia AUSA Global Force 2024, BAE Systems a prezentat un prototip al vehiculului de lupta multirol al infanteriei (AMPV) cu un pachet extern de echipamente de misiune Ex-MEP (External Mission Equipment Package), care mai are si denumirea de platforma de placa de plafon universala..

Cu aceasta a treia varianta de prototip AMPV dezvaluita in ultimele 6 luni, s-a creat un numitor comun de integrare si evolutie tehnologica ulterioara a platformei pentru toate versiunile.

Prototipul AMPV cu ExMEP prezentat la AUSA Global Force din acest an / Foto: BAE Systems

Placa de plafon ExMEP, datorita designului modular, permite instalarea a peste 30 de sisteme de turele. In cazul prototipului prezentat la AUSA, acesta integreaza o turela UT30 teleoperata (aceeasi cu cea instalata pe Piranha V romanesti) cu un tun de 30 mm, furnizata de Elbit America.

Sa ne amintim ca la AUSA2021 a fost prezentat prototipul BAE Systems – vehicul experimental RB301, utilizat in programul OMFV integrand deja turela Elbit UT-30Mk2:

RB301

RB301 a fost creat prin evolutia prototipului Bradley NG, folosind un sasiu modificat al transportorului de trupe blindat multirol AMPV, parte a familiei Bradley. Vehiculul era echipat si cu alte sisteme ale Elbit: sistem activ de protecție a vehiculelor de tip Iron Fist, sistem de supraveghere la 360 de grade Iron Vision. RB301 era destinat testarii diverselor solutii pentru programul OMFV (printre care si noua arhitectura digitala) de către BAE Systems si Elbit Systems of America , în primul rand arhitectura digitala.

Apoi, la AUSA 2022, BAE Systems au prezentat o alta configuratie a AMPV Tech Demonstrator, integrand radare de detectie a dronelor si o turela usoara cu tun M230LF si lansator de rachete Javelin:

 

BAE Systems a construit si un prototip al vehiculului anti-drona CUAS pe care l-a testat in noiembrie 2023, iar apoi in ianuarie 2024 a livrat U.S. Army un mortier autopropulsat de calibrul 120mm cu o turela teleoperata de tip NEMO. Ambele vehicule au avut la baza platforma ExMEP.

Nemo AMPV

Si apropos de AMPV si sisteme anti-drona cum ar fi si turelele RIwP reconfigurabile si ele in functie de misiune, iata imagini de la testare:

Sistemul este o alternativa la IM-SHORAD al Leonardo.

Programul AMPV are ca scop inlocuirea parcului armatei americane de aproximativ 2800 de transportoare senilate cu o noua platforma derviata din Bradley. Practic in cadrul Armored Brigade Combat Team (ABCT), AMPV va opera alaturi de M1 Abrams si M2 Bradley, ultimul urmand si el a fi inlocuit in urma programului noii masini de lupta a infanteriei mecanizate (XM30 Mechanized Infantry Combat Vehicle).

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

BAE Systems Offering New Vehicle Design For OMFV, Brings ‘Rolling Lab’ Tech Demonstrator To AUSA – Defense Daily

US Army: Next Generation Combat Vehicle – Seite 5 – DOPPELADLER.COM

BAE Systems Showcases Latest Armored Multi-Purpose Vehicle (AMPV) Prototype At AUSA Global Force – MilitaryLeak.COM

BAE Systems has delivered a first-in-its-kind Armored Multi-Purpose Vehicle (AMPV) Turreted Mortar prototype to the U.S. Army – EDR Magazine

 

14 comentarii:

  1. Buna dimineata, nicaieri pe net n am gasit caracteristicele acestui vehicul, greutatea, marimea motorului de ex. Forma
    exterioara a acestuia aduce aminte de bunicul lui M113, care e foarte usor de perforat si imi aduce amintiri nu asa placute. Putine detalii din astea n au strica 🙂

    3
    • Cu toată admirația către armamentul american … Asta (AMPU-ul) este o conserva cu senile…. !
      Buna de luat la țintă, de toate jucăriile sovieticilor /rusilor !
      Poate se prestează pt americani ,dar nu și pt teatrul de rasboi din Europa de est, unde dai peste zone cu relief….. unde măgăoaia asta nu este tocmai potrivită ….!
      Parcă și văd o măgăoaie ca asta ,cum se chinuie prin nămolul românesc, sau la urcat dealurile și munții patrei……..ascunși prin codri , asteptand la vânătoare …alte ifv-uri inamice !
      Să nu aduc aminte, că nici un pod nu ar rezista sub greutatea lor ….. ?!?
      Sunt așa de mari încât un soldat inamic ,cu un binoclu….. le poate vedea dl o posta distanta ……
      Domnilor ,asta este un vehicul ……………………………dun de refuzat….după părerea mea… umilă !

      4
  2. The platform shares a common powertrain and suspension with the M2 Bradley Infantry Fighting Vehicle and the M109A7 Paladin self-propelled howitzer, which will reduce logistical and mechanical burdens within ABCTs. (https://www.army.mil/article/269609/army_awards_full_rate_production_contract_for_ampv )
    The BAE AMPV is powered by a Cummins diesel engine, which offers a maximum power output of 600hp. The fuel tanks are stationed at the rear of the vehicle.
    The vehicle is expected to attain a maximum speed of 61km/h and a maximum range of 362km. The on-board suspension system ensures smooth mobility of the vehicle while traversing through rough terrain.
    The general-purpose configuration measures 3.7m wide and 3.1 m high and offers a ground clearance of 0.4m. The gross weight of the vehicle is approximately 36,000kg.
    (https://www.army-technology.com/projects/bae-systems-armoured-multi-purpose-vehicle/?cf-view )

    12
  3. Pare ”putin ” cam inalt …daca trendul asta continua cred ca o scara spiralata interioara de gen londonbus ar trebui luata in considerare

    10
    • exactly, only the turret remains the same 🙂
      only slightly different turret for Redback, but the turret’s backbone/DNA is the same Elbit UT-30Mk2 🙂

      • In acord cu greutatea lui fara sa intru
        in particularitati e destul de robust sa
        sufere IED si Tandem. Motorul de 600 cp
        mi se pare cam slab fata de greutate.
        Cum spun eu …..numai la „combat proven”
        se examineaza.

        1
  4. soldatul Sveik

    Senile are si tancul. Parca AMPV ar trebui sa fie mai sprinten caci blindajul este cam subtirel si rotile ar fi mai adecvate !

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *