Drumarilor, jos labele de pe banii nemeritaţi! Armata şi MAI deszăpezesc şi salvează vieţi
Drumarilor, jos labele de pe banii nemeritaţi! Armata şi MAI deszăpezesc şi salvează vieţi, în timp ce voi vă îmbogaţiţi ca nesimţiţii, din impozitele noastre. Banii luaţi din contractele grase cu statul ar trebui să fie restituiţi şi acordaţi angajaţilor MApN, MAI şi celor din sistemul public de sănătate, care îşi riscă viaţa, pe salarii de mizerie, reduse cu aproximativ 30% prin politica de austeritate promovată de Traian Băsescu şi acoliţii săi!
Detaşamente de militari din Ministerul Apărării Naţionale au executat, în ultimele 24 de ore, 22 de misiuni de intervenţie în sprijinul populaţiei afectate dezăpadă şi viscol din judeţele din sudul Moldovei, Muntenia şi Dobrogea, la care au participat 1580 de militari cu 88 mijloace tehnice terestre, aeriene şi navale. De asemenea, efective din cadrul Jandarmeriei şi Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă acţionează în întreaga ţară.
Armata continuă acţiunile de intervenţie şi vineri, 10 februarie. Centrul de coordonare a podului aerian, constituit la sediul Flotilei 90 Transport Aerian din Otopeni continuă operaţiunile de planificare şi executare a zborurilor pentru transportul de alimente către populaţia aflată în localităţi izolate. Astfel, în cursul nopţii de joi spre vineri, au fost efectuate trei transporturi, cu elicoptere IAR-330 Puma, cu trei tone de alimente, către comunele Măraşu şi Frecăţei din jud. Brăila. Vineri la prânz, două elicoptere militare de la Flotila 90 Transport Aerian au transportat două tone de produse alimentare către locuitorii comunei Galbenu, jud.Brăila.
De asemenea, după-amiază şi în cursul serii, sunt planificate alte şase misiuni de zbor cu elicoptere IAR-330 Puma, cu cinci tone de alimente, către localităţile Vişani şi Jirlău din jud. Brăila, comuna Grindu, jud. Ialomiţa, şi localitatea Isvoarele din jud. Giurgiu. Ajutoarele umanitare sunt puse la dispoziţia populaţiei aflate în dificultate, prin grija unor asociaţii şi patronate ale producătorilor din industria alimentară, conform solicitărilor primarilor din localităţile izolate. În funcţie de condiţiile meteo şi de situaţia concretă din localităţile izolate, transportul şi distribuirea acestor ajutoare se va face şi pe cale terestră din puncte de sprijin destinate acestui scop.
La solicitarea Prefectului jud. Buzău, militari din Divizia 2 Infanterie execută, cu autocamioane DAC, transportul de alimente şi apă potabilă către populaţia din localităţile Glodeanu-Siliştea, Scutelnici, Săgeata şi Ruşeţu. Un detaşament demilitari din Batalionul 3 Geniu acţionează, cu utilaje de geniu, pentru deszăpezirea căilor de acces în zona localităţii Poşta Câlnău, jud. Buzău. De asemenea, la Boboc, jud. Buzău, un detaşament de militari de la Şcoala de Aplicaţie a Forţelor Aeriene continuă să acţioneze pentru deblocarea căii de acces de la gară, pe o distanţă de aproximativ trei kilometri. Detaşamente de militari din Batalionul 13 Artilerie şi Regimentul 51 Artilerie Mixtă, cu autocamioane DAC, intervin în zona localităţilor Raşi şi Horia, jud. Ialomiţa, pentru deblocarea căilor de acces şi evacuarea persoanelor care necesită ajutor.
Terestru, aerian şi naval
În judeţul Călăraşi, două detaşamente de militari din Flotila 86 Aeriană şi din Batalionul 52 Artilerie, cu autocamioane şi utilaje pe şenile, asigură transportul unor echipe tehnice de la Electrica S.A. pentru remedierea unor defecţiuni la reţeaua electrică a localităţilor Argovei, Frăsinet şi Gurbăneşti. În municipiul Focşani, două detaşamente de militari din Brigada 8 LAROM acţionează pentru deszăpezirea unor căi de acces către şcoli şi spitale, la solicitarea Prefectului jud. Vrancea.Militari din Batalionul 235 Sprijin Logistic din Târgovişte transportă apă potabilă către locuitorii cartierului Schela Mare din municipiul Moreni, a căror aprovizionare cu apă este întreruptă.
Remorcherul Fluvial 328 continuă să asigure transportul de persoane între Tulcea şi suburbia Tudor Vladimirescu, vineri dimineaţă efectuând şi evacuarea unei persoane cu multiple fracturi, aflată în Tudor Vladimirescu. Remorcherul maritim de salvare „Grozavul” execută misiunea pe canalul navigabil al Dunării, între porturile Sulina şi Tulcea pentru spargerea gheţii şi transportul de persoane din localităţile izolate din Deltă. Ministerul Apărării Naţionale monitorizează situaţia din ţară, prin structura de specialitate a Statului Major General, şi are pregătiţi 4.000 de militari şi 1.000 de mijloace tehnice, pentru a interveni de urgenţă în sprijinul autorităţilor publice locale şi centrale, în limitarea efectelor ninsorii şi viscolului.
Din cadrul Ministrul Administraţiei şi Internelor, efective ale inspectoratelor judeţene de jandarmi şi, respectiv, pentru situaţii de urgenţă, din judeţul Bacău,se deplasează în judeţul Vrancea, pentru a veni în sprijinul autorităţilor locale din această zonă. De asemenea, efective de jandarmi şi lucrători ai I.S.U. Prahova se vor deplasa, în cursul zilei de vineri, în judeţul Buzău, pentru suplimentarea forţelor aflate în misiuni de intervenţie şi salvare a populaţiei din zonele afectate.La ora redactării acestui material, elicopterele din cadrul Unităţilor Speciale de Aviaţie din Bucureşti şi Iaşi acţionează, cu prioritate, pentru misiuni de salvare, în zonele afectate din judeţele Vrancea şi Buzău.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=E12DgsjR5t8&w=560&h=315]
Imagini: ProTv
Ca de obicei, atunci cand romanii sunt in mare necaz, atunci cand sunt ingropati de vii de ape si viituri sau de zapada, Armata si Jandarmeria sunt primele si singurele institutii ale statului care chiar ajuta oamenii. De fiecare data cand dezastrul loveste, toata lumea striga dupa Armata si jandarmerie! Si de fiecare data, prin indundatii si viscol ambele insitutii raspund. Baietii nostri in uniforma isi risca vietile, intervin cu ce au, in timp ce incompetenti de politicienii si firmele private, pline de bani, stau pe margine si astepta si ele Armata. Sa le salveze si pe ele…
Cea mai buna, in felul asta armata castiga si bani, iar miltarii isi fac antrenamentul in conditii vitrege si isi imbunatatesc tehnica ,,pe viu” invatand din interventii diferite si dificile.
Imi cer scuze ca bag politica in problema, dar nu ma pot abtine.
Cu nu mult timp in urma, opozitia cerea alegeri anticipate insa acum, ironie meteorologica, vrea declararea situatiei de urgenta in anumite judete. Vreau sa stiu si eu cum s-ar fi desfasurat acele alegeri prin super-troienele astea, mor de curiozitate.
Ieri toata ziua si azi de dimineata am reusit impreuna cu un grup de cateva firme ale unor prieteni si cunostinte din domeniul comun de activitate, sa trimitem doua transporturi de alimente/medicamente pt. sezon si alte cele necesare (primul deja a ajuns in ciuda faptului ca ninge iar) in Buzau exact cum am facut-o si cand a fost vorba de Rast, insa atunci am participat personal, fiind din Dolj, la mine acasa, acum insa nu voi mai fi pe drum cu soferii pt. ca prietenii nostri din Buzau cu care avem afaceri sunt pe felie, ca sa zic asa.
Nu dau nume, nu conteaza absolut deloc. Ne-am organizat mult mai bine fata de acum 6 ani, cand eram doar angajat si nu ca acum, n-avem probleme in ciuda vremii si situatiei cailor de transport, totul e ok chiar daca…”iarna nu-i ca vara”.
Revenind la politica, daca tot vom avea o noua Constitutie (se pare ca la Pastele Cailor), cred ca ar trebui explicit interzise alegerile anticipate pt. Parlament in textul acesteia si nici alegerile generale sa nu fie permise in mijlocul iernii sau al verii. Sa fie numai doua perioade distincte prevazute clar pt. asa ceva, ultima duminica din mai-prima din iunie si ultima octombrie-prima din noiembrie, alte perioade fiind insa permise pentru alegeri partiale (din „x” motive de vacantare a posturilor in admin. locala). Bineinteles ar trebui sa se gaseasca si o solutie „de coabitare” pt. cazul in care Parlamentul nu voteaza de 2 ori candidatul pt. fct. de Prim Ministru si guvernul sau.
Pt. mine cea mai buna solutie de compromis (nu doresc in ruptul capului ca Presedintele sa dizolve Parlamentul votat -sau nu- de mine) este ca, la 3-a incercare, Parlamentul „sa dea” Prim-Ministrul si un numar majoritar simplu de ministri (ministerele respective fiind alese de acest Prim Ministru) restul ministrilor fiind nominalizati de Presedinte (dar pusi in functie numai daca primesc macar 1/3 din voturile parlamentarilor). Si o mica adaugare, daca un partid (NU alianta) are 2/3 din scaunele Parlamentului, candidatul pt. Prim-Ministru sa fie nominalizat de acest partid, nu de Presedinte, situatia fiind ideala daca am avea si interzicerea migratiei politice, deci fara „dezertori” in Parlament.
De ce aceste lucruri? Pt. ca nu ne mai putem bate joc de institutiile statului, indiferent ce „spectru ideologic” e la putere. In Art. 2 din Constitutie se spune clar ca suveranitatea apartine poporului, care o exercita prin institutiile constituite in urma alegerilor libere, PERIODICE dar si prin referendum. Cu alte cuvinte, NOI cetatenii ne-am angajat sa respectam rezultatul votului valid si perioada mandatelor. Pur si simplu am facut un lucru democratic, am incheiat un contract pe care trebuie sa-l respectam. Mai bine zis am depus un…JURAMANT. Exact ca ARMATA si MAI si iata aceste doua institutii respectandu-si juramantul direct in transeele troienelor, nu ca locotenentul…stiti voi cine…
eu as face din igsu,plus structurile care se ocupa de asta,sau de ce nu,… as infiinta o unitate militara de urgenta(exista similare in alte state…specializate pe specificul tarii)
dar nu numai la nivel organizatoric….baza materiala e cea mai importanta,la fel coordonarea….
in orice situatie de criza cel mai important,e momentul initial ,de contentiune….si aici vedem ca de fiecare data „structurile civile „sunt depasite….ele in general lucreaza dupa criterii economice si nu au antrenament preventiv
ptr cei ce se ocupa cu dezapezirea in conditii normale as face alt sistem de plati,sa fie mai ieftin
cand se trece la cod portocaliu , in zonele respective cedeaza automat competenta unitatilor din compunerea unit de urgenta
pe resboiu ,pusesem parerea mea ,cam cum ar trebui sa arate baza materiala,daca cineva „se baga”,putem dezbate in jurul temei
una peste alta ,dat fiind capacitatea de geniu (ma refer la arma geniu…nu geniul unora)a armatei…capacitatea de a reactiona in situatii limita si faptului ca in romania avem cicluri de inundatii,furtuni de zapada(nu ca asta de acum),alte dezastre eu cred foarte utila o unitate de urgenta care sa se ocupe de limitarea efectelor initiale,coordonarea actiunilor….in final la factura iese mai ieftin
multi spun bariere ptr zapada,si altele,….dar stim cu totii ca la noi pana nu le inventam ,facem din ceva ce nu are valoare ptr a fi furat …nu functioneaza,….atunci mijloacele mobile ,trebuie sa fie ,cele mai…
pe a1 cand au intrat la asfaltat aia cu masina aia de asfalta un sens intreg ,se mirau toti si la fel s-au mirat ca au reusit sa o termine la timp….cam asta ar fi efectul si cu unitatile de urgenta
plus ca o unitate de tipul acesta in armata isi pastreaza intr-un posibil conflict aceleasi capacitati de geniu,salvare….
…un fel de FEMA?..
da fema ,eu ca am exemplul mai aproape …ume,cu toate ca ei sunt mai specializati pe lupta antiincendiu ,dar si inundatii
in orase si pe drumurile secundare…e suficient cu mijloacele de dezapezire civile,plus inchiderea aleatorie a drumurilor,informarea populatiei,sprijinul celor din mai(cam ce se face si acum ,dar putin mai economic…ptr ca sa dezapezesti in timp ce ninge si viscoleste….e sa consumi motorina degeaba,cand scade intensitatea sau se opreste se intra)
in schimb pe arterele principale,autostrazi ,avem nevoie de mijloace „de capacitate”,care sa fie capabile sa „intre”,sa poata salva,tracta ,scoate din santuri,”deschide drumul”
assta nu o faci cu pluguri ,…trebuie freze ptr zapada,medicalizate(caci ai locuri unde nu ajunge ambulanta si in caz de furtuna nu ajunge nici elicopterul)
eu consider,caci cu „omul potrivit”,putem face ceva…si o sa vina si altii sa ia exemplu,nu numai noi sa ne uitam la altii
un tab 79,rn 94,zimbru ….cu roti ,mud-tracks interscimbabile,brat macara de 5-7tone,troliu,cu spatiu medical …plus un taf din ala nou de la reghin…cu raport de transmisie mai mare,echipat asemanator….in unitati,gata sa intervina…cu alerta preventiva
eu pariez….ca nu inchizi nici 2 ore nici a 2,nici drumuri esentiale….si sa vezi cum creste increderea oamenilor in autoritati….le pui niste insemne mari pe ele,girofaruri(ai vazut imaginea de corporatie a smurd-ului,pe masini,uniforme si efectul psihologic asupra populatiei),in doi ani si cu doua situatii de urgenta trecute cu bine se vede efectul…
atunci poti spune….ca la pro tv…romania te …iubesc…
FEMA, da, un bun exemplu. Cand se declara stare de urgenta FEMA poate sa preia orice are nevoie de la oricine. De platit mai vad ei dupa aia…
pai ar fi bine ca astflet de utilaje sa intre in dotarea batalioanelor de geniu
„Descentralizarea” lui conu’ Trăienel (despre care Mircea Geoană, în ciuda ambiţiilor lui de politician, a pus o singură întrebare şi nici la aceea n-a primit răspuns) presupune atribuţii sporite pentru primari şi alţi administratori locali, însă nici primăriile şi nici alte forme de administraţie locală nu au la îndemână o sursă de bani din impozite care să le permită să finanţeze intervenţia în caz de dezastre.
Sistemul de intervenţie în caz de dezastre este conceput de un regim comunist (inventatorul „muncii patriotice la lopată”) şi perfecţionat de un regim în care comuniştii sunt majoritari, deci înainte ca urmările dezastrului să fie înlăturate se consumă timp şi resurse în ciondăneala postacilor cu şi despre „miniştri hoţi”, „primari proşti”, „ţărani care stau şi fumează în timp ce jandarmii le salvează casele” etc. Îi lipsesc trei lucruri: resursele potrivite, comunicarea şi capacitatea de reacţie în timp util.
O formă de sistem de intervenţie care să folosească din plin cele trei lucruri care lipsesc actualului sistem ar presupune o formă de organizare mai puţin „comunistă” (lopeţile nu fac cine ştie ce mare brânză) şi mai mult „geek-istă” (inspirată de jocurile de strategie pe calculator), care să includă:
– Un sistem de comunicaţie care să permită o viziune în timp real a situaţiei din teren (cam aşa cum în ultimii 20 de ani încearcă să implementeze armata americană şi o imită licuricii mai mici…);
– Un sistem de căi de comunicaţii eficient: asta înseamnă printre altele reorganizarea şi eficientizarea CFR (care se va face până la urmă prin privatizare, fiindcă nu vor mai putea suporta multă vreme furtişagurile necolaiciucilor de toate formele şi mărimile);
– O organizaţie (foarte probabil actualul IGSU) care să administreze resursele necesare şi care să aibă la îndemână oamenii antrenaţi pentru asta;
– Colaborarea IGSUlui cu un anumit număr de voluntari antrenaţi şi autorizaţi, care să suplimenteze numărul oamenilor IGSU în caz de dezastru (motivaţia voluntarului de a participa la antrenamente, examene de autorizare şi misiuni în teren, mai ales că trebuie să suporte el cea mai mare parte a costurilor, va sta în faptul că un anumit număr de misiuni îndeplinite va fi recompensat cu aceleaşi drepturi şi privilegii ca ale unui veteran de război).
Rezultatul la care trebuie să ducă organizarea în baza acestor 4 puncte va fi: capacitatea de a răspunde la orice incident apărut, într-un interval de timp rezonabil, la comanda „centrului” (adică a Bucureştiului), în aşa fel încât prestigiul aferent participanţilor să fie în mod clar atribuit lor şi „centrului”.
Cu vreo 2-3 generaţii în urmă, un anumit politician renumit prin mustăcioara lui crease un astfel de sistem, bazându-se pe organizarea foarte strictă şi eficientă, tipic germanică, şi pe calitatea extraordinară a sistemului de cale ferată european aflat sub administrarea sa. Practic, ceea ce pierdea în diferenţa de număr de oameni şi echipamente faţă de adversar, câştiga prin faptul că situaţia din teren era aproape tot timpul cunoscută în Berlin (sau în Wolfsschanze) şi în numai 24 de ore se putea interveni cu forţe proaspete în orice punct al Europei, transportate pe calea ferată, fără greş. Ştiind că pentru o singură divizie blindată erau necesare 50 de trenuri de câte 20 de vagoane, care trebuiau să fie asamblate, echipate, dirijate şi să ajungă în acelaşi punct în aproximativ acelaşi timp, într-o epocă lipsită de computere şi în care totul se făcea cu harta tipărită, ceasul şi radioul, era o performanţă ce nu stătea la îndemâna oricui.
~Nautilus
tot se vaita mizilul ca nu au comenzi.sau moreni.de ce nu se face un prototip ptr astfelde situatii.un saur 2 pe senile si medevac cred ca ar fi fain.sau saur1.imi dau si io cu parerea ca mi e lene sa ies la dezapezit(cum sfatuia noul premier mai recent).de parca daca as iesi sa dezapezesc nu prea vaz unde as putea sa duc zapada(daca ma uit in jur este jalae cata zapada e).deci daca o mut din fata mai la drreapta se cheama dezapezire si spirit civic nu?pana vine vecinu si dezapezeste si el in acelasi mod.adica imi da zapada inapoi.sarna dom ministru.ejti bun ce sa mai!hai sictir
Nu e necesar un nou prototip. Au existat in dotarea armatei tractoare de artilerie TAR-76 si TMA-83 , folosite cu succes la deszapeziri , mai ales cand erau echipate cu lama ( asta am vazut-o mai rar , ce-i drept ).Au fost casate . Fie date gratis unor primarii , fie taiate .
Mor cînd văd articole d-astea. Ce-s ăia drumari? Cum se îmbogățesc ei nemeritat? Ce face armata? Ce utilaje speciale are pentru deszăpezire? Totul e doar gargară. Acolo unde ajung camioanele Dac ale armatei ajung și cele pentru deszăpezire, findcă și unele și altele merg pe drum, nu au aripi, nu zboară. Iar utilajele speciale ale MApN și MAI sînt lopețile, atît. Tot ce citiți e doar un articol electoral în favoarea ministrului Oprea care a prins momentul să se umfle în pene să apară ca un salvator al națiunii aflate la ananghie. Totul e o dezinformare crasă la care contribuie din plin o presă de amatori care încearcă să scoată senzaționalul din orice în loc să prezinte o informare corectă și la obiect. Și totul are ca bază lașitatea autorităților locale, a politicienilor, care nu știu să zică da sau nu răspicat, știu doar să se eschiveze, să se fofileze din „calcul politic”, acționînd la hei-rup și cu zgomot cît mai mare, fără a conta eficiența acțiunilor, doar să dea bine la teve și implicit în ochii electoratului. Și nu, nu țin nici cu Băsescu nici cu alți politicieni, nu am acțiuni la Eurconstruct, PA&CO, UMB, Romstrade, sau alte firme de construcții rutiere etc.
ce-ai spùs tu aici…e „tipic romanesc”…si te rog sa ma scuzi,dar asa e,arunc cu c… in toti si toate ,dar sa dau o parere cat de cat constructiva….
cel mai usor e sa critici,de asta o fac multi….sa crezi ca spui ,sau ca faci ceva util e mai greu
de asta nu-mi place cristian tudor popescu,filologul fara esenta,criticul prin excelenta …de tot si de toate ….,din acelasi motiv admir oameni precum raed arafat,….un om ce a facut ceea ce e smurd-ul azi
cu oameni asa in posturi cheie,tenaci ,putem transforma lucruri ce nu merg bine in romania….
nu o sa folosesc cuvinte mari .spunand ca vom transforma romania….societatile evolueaza sau involueaza…in nici un caz nu sar treptele evolutiei…..
concluzie ,nici japonia sau elvetia sunt societati perfecte….ci poate mai putin sau mai mult perfectionate in anumite domenii ca a noastra
Oprea?! Da-l dracu, pe mine m-au impresionat militari. Ei au intervenit nu, omida de oprea. Fata de contractele de dezapezire…oho, as putea sa scriu paginii intregi de vi s-ar face parul maciuca. Din pacate nu sunt sinucigas sa scriu tot ce stiu, dar credeti-ma, chiar avem motive sa-i injuram pe aia care fac contractele. Adevarat ca nu firmele sunt de vina. Nu ei ofera spaga, ci LI SE CERE SPAGA. Sunt doua chestii diferite…
Si sincer nu cred ca populatia mai face asocierea intre Armata, ca factor de ajutorare si jigodia de oprea. Pur si simplu nu cred ca se gandeste nimeni sa-i multumeasca ministrului, pentru interventia militarilor. Articolul, preluat din Ziuaveche, ar putea avea si o astfel de conotatie, dar atunci dati-mi voie sa ma pufneasca rasul!
Daca scopul este sa-l ridice pe oprea in fata oamenilor…rezpectivul ziarist este extrem de slab, daca insa a dorit doar sa arate ce face Armata, atunci jos palaria in fata domniei sale!
Stefane, la un moment dat tot lopatarii militari/MAI sunt de baza, prin satele alea cine vrei sa dea, batranii aia de 70-80 ani, care, daca le cade sopru pe capra sunt terminati si ei? Ca nu degeaba s-a ratoit ungro-moldoveanul de premier la aia mai tineri, sa-si miste fizicu’ ca-l fac de ras…cat despre presa si Tiriac, ai dreptate, mai da-i in…backhand-uri, omul mi-e de o antipatie crasa, l-am vazut si eu debitand, ma rog ce a debitat el al ProTv (cred ca ieri seara pe la Irealitatea sau una din Antene l-am vazut si pe baiatica ala de canta „cifre cifre” acu’ vreo 15 ani, Duta, imitatorul lui Misu Jacksinel debitand si el tot fel de…da’ ma rog, nu sunt sigur pe ce canal, ca si ieri ca si in celelalte 2 sambete, am dat zapada de la taica-meu de ma dor toate, am vazut faza doar fugitiv cand a pus maica-mea sa mananc.
PS-vestea buna ca au ajuns aseara in Buzau gagii (doua Iveco Daily, un Ford Transit -nu Connect- si un Jeep Rubicon cu troliu) iar firma locala din orasul respectiv la care facusem contract pentru o gramada de bidoane de gaz-petrol lampant s-a tinut de cuvant, basca au mai cumparat si antigel, de dimineata incep sa distribuie tot cadabalacul si s-ar putea sa mai stea pe acolo vreo 2-3 zile ca sa se mai aprovizioneze si local si sa mai faca un-doua mici transporturi, chestia sa vedem cum or fi drumurile la intoarcere ca vad ca vremea e mofturoasa iar. l-am rugat pe unul din patroni care e cu soferii (sunt 7 persoane cu totul) daca are timp, cand vede utilaje militare, sa faca si el cateva poze cu mobilul…
salut. desi eu am fost exact in aceasta perioada in lumea braille si nici acum nu sunt revenit total si de aceea coi fi cam scurt dar nu ma rabda inima sa nu intreb cum de se vorbeste de militari dar de fapt sunt jandarmi . eu sunt din Braila si subt stupefiat cand aud la stiri si si alte emisiuni cand se vorbeste doar de jandarmi care se chinuie cu lopata in mina in timp ce in oras exista una din marile unitati ale armatei Brigada 10 geniu sta cu utilajele in parcu auto . Cretinul ala de ministru ce asteapta ca sa dea ordin ca acesti militari sa actioneze in sprijinul populatiei ;m bine ca be mandrim ca am trimis-o in misiuni internationale iar la noi in tara seful cretininilor ( marele UTCist spion ) e supirat ca nu ies cetatenii sa dea zapada din drum . Despre banii dati e alta poveste ; cat despre scoaterea armatei genistii mie mi se pare normal sa intervina in astfel de situatii si dotati cu tot felul de echipamente . . Ca tot vorbea cineva de utilaje avem cateva dar mai trebuiesc si in dotarea genistilor acele TEHEVAC sau TERLA 77 ; desi am vazut ca prin Vrancea n-au facut fata nici MEDEVAC -urile pe sasiu de mli, Gata ca nu mai pot cu vedera SANATATE SICER SENIN
MLIul din Focşani a făcut faţă când a fost trimis în comunele Vulturu, Balta Albă şi Jitia, s-a împotmolit la Vintileasca, unde DN2R trece printr-un ţinut deluros, în care viscolul acumulase troiene de 3 metri. Ori prin troianul de 3 metri nu are cum să treacă nici mama MLIului, a fost nevoie de un utilaj care să îi sape o cale de trecere.
~Nautilus
http://www.youtube.com/watch?v=HQ2Ikpq7DlY&feature=related
care-i faza vrei sa facem desapezirea cu jeturile ?
Nu rade ca din astfel de glume se nasc ideile marete, oricat de duse cu pluta ar parea la inceput. Mai tineti minte salamandrele noastre cu turbo-reactoarele prin Golf la stins de sonde?
🙂 Tocmai m-am uitat pe net (n-am somn in noaptea asta, categoric), chestia cu reactoarele impotriva zapezii nu e chiar noua, se folosesc si pe aeroporturi: http://www.darkroastedblend.com/2009/08/jet-engines-on-trucks-for-fun-and.html
Cea mai tare faza mi se pare cu ungurii care au pus jet-uri pe turela de tanc, ideea e geniala!
http://www.ww2talk.com/forum/postwar/26602-big-scary-tank.html
😀 😀 😀
T-34 cu motoare de…Mig-21!
Singura problema, cateodata…”shit happens”
http://www.youtube.com/watch?v=HFvEcebYWh8
Dar la noi nu-i bai, deja le avem asa… 😀
http://www.youtube.com/watch?v=LD3PoPP8aOo&feature=watch_response
dap.cu niscaiva rachete bine plasate
Ca să mă înțelegeți. Tatăl meu este inginer de drumuri și a lucrat o viață întreagă în domeniul ăsta. A făcut deszăpeziri pe drumuri județene, pe drumuri naționale și chiar la munte pe drumul de la Moroieni la Padian/Peștera în platoul Bucegi, pentru cei care cunosc zona, la unele m-a luat și pe mine. Erau ierni cînd nu-l vedeam cu zilele pe acasă. Am lucrat și eu în domeniu așa că am o idee despre cum stă treaba.
Sistemul e astfel. Utilajele de deszăpezire, mașini 8*4 cu lamă și sărăriță, încărcătoare și orice alte mijloace mai sînt prevăzute în contracte sînt ale prestatorului, printre care se numără și celebrii „Regi ai asfaltului”. Aceste utilaje sînt la dispoziția C.N.A.D.N.R., mai precis a subunităților acesteia din teritoriu, iar Șefii de Secții de drumuri Naționale și subordonații lor direcți Șefii de Districte sînt cei care le coordonează, iar nu umbrărescu, cășuneanu, beșciu sau oricare alt proprietar de utilaje care are un astfel de contract. Aceste utilaje stau în curțile Districtelor 24 din 24 de ore 7 zile pe săptămînă cu deservenți și carburanți în așteptarea momentelor cînd e necesară intervenția. Cei care le scot la intervenții sînt numai oamenii C.N.A.D.N.R. Acesta este sistemul, descris în modul cel mai simplist. Nu vorbesc aici de tarife fiindcă nu e cazul. Tot presa care se scandalizează atît de costurile contractelor de deszăpezire face ca aceste costuri să crescă, tot mîncînd căcat despre cum se acționează și cum sînt probleme făcînd ca unele programe de acțiune alcătuite din timp, de oameni care își cunosc sectoarele de drum, cunoscînd cu exactitate zonele cu probleme și modul cel mai bun de acțiune, să fie date peste cap și să se recurgă la un iureș fără logică și cu un consum mare și inutil de carburanți, materiale antiderapante și nu în ultimul prin epuizarea fizică a celor direct implicați, totul asezonat și cu intervenția politicului (primari, prefecți președinți de C.J. și tot felul de politruci, oameni foarte sensibili la imaginea lor în presă și care nu sînt interesați decît să dea bine pe sticlă, nicidecum să fie eficienți)
Altă problemă e cu oamenii. mulți din cei din garda veche, cei care aveau ani de vechime la secții, care cunoșteau foarte bine zonele cu probleme care au prins timpurile cînd secțiile de drumuri aveau propriile utilaje nu mai sînt. Au ieșit la pensie, au plecat în sistemul privat, au fost scoși din sistem fiindcă și aici numirile sînt politice, așa că au ajuns șefi oameni care nu au habar cu ce se mănîncă meseria asta.
Alt aspect. Utilajele specifice, recte frezele de zăpadă. Poate le știți. Niște mașinării cu o instalație în față cu 2 șnecuri, pe șasiu Zis/Zill sau Ural. În trecut fiecare secție avea în medie 4. Acum nu mai sînt multe din ele. Peste 80 % au fost casate. Ele erau singurele care puteau interveni în caz de zăpadă foarte mare. Nu mai există nici deservenți pentru ele, nici mecanici și nici piese.
Uitasem să vă mai spun ceva. Într-o iarnă lui taică-miu i-au fost trimise în ajutor 3 tancuri, că cică nu mai face față, deși el nu le ceruse și se descurca cu ce avea. două nu au ajuns ă plece niciodată, s-au defectat în curte și al trei-lea ia luat foc instalația electrică pe drum și abia au reușit să-l scoată de pe drum ca să poată să deszăpezească în continuare. Astfel de cazuri pot să vă spună mulți din lucrătorii de la drumuri care au primit în ajutor utilaje de la armată.
Altă poveste. Pe un viscol mare de tot o mașină 8*4 cu lamă și sărăriță a acționat continuu aproape 24 de ore pe un sector de drum. Îmi povestea șoferul că a mers permanent cu lama jos pe un viscol de nu vedea lama și că a făcut tot sectorul dus și întors de cîteva ori dar fără rezultat. Zicea că atunci cînd se întorcea nu-și mai găsea urmele. Că abia ghicea drumul, că a fost de cîteva ori să iasă pe cîmp sau să se răstoarne, că era singura mașină de pe tot drumul. Partea cea mai frumoasă a fost că după ce a stat vîntul tot el l-a curățat în cîteva ore. Dar exista ordin să se intervină, să nu se stea, că sînt rapoarte că nu se acționează.
Alta, poate o știți. Tot pe un viscol d-asta mare, o echipă de la Antena 1 la un baraj de Poliție de la ieșirea dintr-un oraș. Polițiștii timorați că au de-a face cu presa au explicat cu duhul blîndeții că drumul e închis, că e viscol, că nu se poate trece. Ăia nu și nu, că ei au mașini de off-road și că nu au ce să pățească că ei trebuie să plece la drum să filmeze. Au rămas înzăpeziți foarte repede în plin cîmp pe viscol mare și au început să urle ca din gură de șarpe că de ce autoritățile nu fac nimic, că e bătaie de joc, toată placa. Vă sună cunoscut?
Încă una și mă duc. La ProTV (parcă) săptămînile trecute a fost adus și europeanul Țiriac să povestească cum în țările cu apă caldă la robinet autoritățile au bile și-și permit să închidă drumuri, nu ca la noi. A povestit în schimb cum s-a țigănit el cu polițiștii austrieci care închiseseră drumul, cum că el are suv și că poate trece, că are treabă, etc.
Io zic sa dam dezapezirea la SIE,o ia organu special prin zapada ajunge in cutare sat izolat intra peste aia in casa ii da de doua ori cu capu de tocu usii si ii scoate la dat zapada,puturosii dreacu..inundatia va prinde in carciumi,inzapezirea in casa..si in loc sa muriti acolo de viermi imputiti mai incepeti sa va plangeti ca de ce platiti impozite de ce de ce de ce..de asemenea mai propun dotarea tuturor serviciilor secrete cu basculante,incarcatoare frontale(fadrome), cu care : 1)sa ne apere de rusi; 2)sa ne apere de cine ne mai apara ei 3)si cel mai important odata la 4 ani sa fie folosite pt apararea democratiei ,cu fadroma il incarca pe cetatean in basculanta care il va transporta la sectia de votare unde va fi desertat pentru asi exercita dreptul democratic de a vota cu cine ii va spune organu informativ,odata democratie aparata in semn de mare respect si patriotism securistul ii va trage cetateanului un sut un cur,sa plece mai repede acasa,pe plantatie fiecare unde are treaba,doar nu o sa mai arda de pomana motorina cu inca un drum,este evident ca statul nu are nici o obligatie fata de ciumpalac.
Armata nu are nici o treaba cu dezapezirea,ori infintezi la CNADR sau il alta parte o regie,institutie,societate de stat care sa dispuna de utilaje performante si care sa se ocupe de deszapezire eventual si alte atributii,sau faci contracte serioase cu firmele private in care sa le ceri alora o anumita dotare,capacitati etc.Eventual la niste preturi decente,binenteles astea sunt basme in realitate.
Reblogged this on Puterea blogului.
Este normal ca armata sa intervina in situatii de urgenta, iar aceasta este o situatie de urgenta, acum nu vreau sa zic ca drumarii nostri sunt niste profesionisti si capabili, dar intr-o situatie ca aceasta nu ar fi facut fata nici cei din SUA sau Marea Britanie
Asta sustin si eu si desi respect armata dar de alde subofiteri si ofiteri inferiori si unii superiori ; trebuie scosi din cazarmi si asa cum am spus mai ales genistii . Nu vreau sa fie cum spunea cdt-ul nae de bampor care acum se da cu snowmobilu poate are soarta lu Huidu din Austria dar cu onoarea de a fi plimbat pe afet de tun ; scoase la munci agricole si altele dar aceasta situatie o impune . Cu acet prilej nefericit exerseaza si ei ; am mai auzit o stire ca doua avioane nu stiu ce tip au zburat la Bacau cu provizii pt a fi incarcate in camioane si trimise in Vrancea , pai av mil de transp ar fi putut sa incarce pe containere in spartan si sa le parasuteze sau sa le agate de elicoptere si sa le lase la pct fix Aia cu parasutatul e mai greu dar se poate daca se vrea . solutii pot fi multe dar cat timp nu iese paraindaratu nu le aplicam ca trebuie sa iasa romanii sa si dea zapada . Chiar daca va veni si inundatia ca sigur se va intampla sper sa vina si ziua cand „romanii vor avea o interventie cu prasadintele ha ha ha cum se hlizeste el