Astfel in 2017 trei noi brigazi vor deveni operationale, unitati care vor fi stationate pe granita nordica – 2 brigazi si una pe granita cu Ucraina. Din ce spun polonezii cele trei noi unitati vor avea un profil teritorial, fiind infiintate in mod explicit sa stea cu “fata” spre trupele rusesti.
Ministrul polonez al apararii, Antoni Macierewicz, a declarat ca dupa inceperea crizei din Crimeea, tara sa a urmarit sa-si dezvolte capacitatea de aparare, lucru pe care l-a si reusit pana acum, insa procesul nu se opreste aici.
Macierewicz a mai spus ca planurile prevad o crestere a efectivelor armatei cu aproximativ 50% in urmatorii ani, iar cele trei noi unitati sunt doar inceputul, Statul Major al Armati avand in plan crearea de brigazi suplimentare.
Bineinteles ca si planurile de dotare merg inainte.
Noi…stam bine, armata isi poate indeplini misiunile, lucru care pana la urma conteaza. Facem si noi ce putem, dar putem destule, par a sustine autoritatile noastre civile si militare, doar ca intr-o zi cineva, nu spui cine, mi-a zis ca din alea – tot vehiculate – cinci batalioane de tancuri, daca am reusi sa facem vreo 2 maxim trei companii care sa si functioneze cat de cat in parametri am fi foarte norocosi…
Ba alta persoana, la fel de importanta ca si prima si tot nu spui cine este, mi-a zis ca nici la artilerie nu am sta chiar ca-n reclamele MApN, avand unele probleme grave cu tevile (care tevi nu prea mai sunt) obuzierelor de 152mm tractate sau cu rachetele tactice Larom 160, care sunt foarte bune…cand sunt.
Mai departe fiecare intelege ce vrea si pricepe ce poate, doar ca lucrurile stau rau si cand spunem ca „stau rau” deja debordam de optimism, in realitate pur si simplu nu mai stau de loc, pentru ca „lucrurile” ori nu mai sunt de mult operationale ori sunt intr-o asa jalnica stare de…operationalitate ca de fapt nu mai sunt de loc.
Parafrazandu-l pe Eminescu:”erau pe cand nu se vedeau (pe vremea comunistilor), azi le vedem si nu-s…”
GeorgeGMT
Ce ar mai fi de comentat . Same shit . Altii cu facutu noi cu laudatu si ce VOM sau ce AM VREA sa facem . Tancuri mai prin 2025 , aparare AA sublima dar inexistenta , flota la fel nici la suprafata nici sub apa , avioane de lupta doar in poze deocamdata . Daca am fi inceput acum 10 ani sa adunam cate un pic acum poate am fi fost pe linia de plutire cat de cat . Iar acum am inceput ca stau altii cu gura pe noi sa miscam si noi ceva . Diferenta s-a vazut , F22 vs Mig21 , Abrams vs T55 , ciocnirea civilizatiilor , 2016 vs 1950 . Macar la jumatate din nivelul polonezilor sa fi fost si noi si tot ar fi fost bine. Asa am ajuns sa ne uitam cu jind la ei si sa-i dam exemplu . Cand dracu o sa ne intre in tartacuta ca daca tu nu ai grija de tine altii nu o vor face pentru noi. Doua razboaie mondiale iar acum rusii la portita si tot nu ne trezim .
Romanul functioneaza pe baza de par … ai dai un par pe spinare, face treaba – nu, sta si contempla mioritic , si-si spune ca e rau din cauza zodiei, a carmei, a destinului nemilos. Cand dracu o sa ne trezim? Cand vom aparea in curul gol in prima linie, doar atunci .
Si patapievici pe ce baza functioneaza?!
poate o fi de la melodia cantata de Cleopatra Startan:
Ghita te-astept diseara…la portita,
pai n`avem fabricile de material: fonta, otel, aluminiu, inox, alama, sau ce aliaje s`or mai dori – cele mai multe au ajuns la rusi,
daca am avea un pic de barbatie le`am nationaliza si am incerca sa pornim din nou – si suedejii au facut recent la fel cu fabrica de submarine pe care au luat`o inapoi de la nemti,
si este greu sa incepi de la material,
apoi nu prea mai avem unelte si scule de prelucrare decat din import,
apoi poate ar trebui sa incepem de jos,
cu blindate de cercetare –
autobuze,
blindate,
APC, IFV,
MBT,
si cine stie daca se trezeste mandria in noi poate ne mai apucam si de ceva nave militare si avioane si de ce nu vreo 2-3 submarine,
daca o luam incetut poate mai prindem ceva experienta pe parcurs,
sunt putini cei care s`au nascut cu de toate
Daca nationalizezi ce a fost dat la rusi, ii zgindari. E oricind un motiv de ‘interventie’ pentru ca te amesteci in interesele lor.
@ John Doe
Nu stiu daca faci glume sau vorbesti serios dar tu ne compari pe noi cu americanii? Tu compari nici macar o putere locala cu o super putere? Nu mai faceti asemenea comparatii ca nu-si au rostul. Compara-ne cu cineva de calibrul nostru nu cu primii. Asa fac si aceia care prezinta stirile. Dar sa nu uitam ca noi suntem undeva pe la mijloc si sa nu uitam ca noi mai avem tarii care sunt sub noi cu mult la multe.
@Jack . Nu ma intereseaza ca sunt altii sub noi,.pe mine ma intereseaza de mine . Asta e ca si cum ar veni Gigel de la scoala si mama il cearta ca a luat nota mica iar el spune ca au luat altii si mai mica . Adevarat comparatia cu americanii a fost cam fortata . Atunci cu cine sa ne comparam , cu Bangladesh , cu Sudan . Comparatia o ai in articol . Noi vs Polonia . tari aproximativ la fel de mari . Nu suntem nici la 5 % din ce au realizat polacii .
Gandirea asta ca sunt si altii mai naspa ca noi pe aici prin Europa nu este sanatoasa deloc . De ce sa nu fim printre primii ? Probabil asa gandesc si politicienii nostrii , las’ ca sunt altii si mai amarati ca noi .
Din pacate prietene nu suntem pe undeva pe la mijloc ci undeva mult mai jos .
perfecta dreptate ai
gandirea asta a romanului ca las ca sant si alti mai rau ca noi ne distruge
ar trebui sa gandim de ce nu santem noi primi
iar cand vine vorba ar trebui sa ne comparam in cel mai rau caz cu polonezi
ar trebui sa ne uitam la tari ca italia spania suedia care are doar 10 mil locuitori uitativa la greci cu doar 10 mil si ei si aproape in faliment dar au peste 100 de f16 si 2-3 sute de leopard 2a5
@John Doe
Eu cred ca e mai rau decart spui tu. Sa nu uitam ca am avut si o industrie complexa de aparare pe care am distrus-o cu bunastiinta, in loc sa o ajutam sa se dezvolte si sa mai recupereze din decalajul fata de concurenti. Nu am reusit nicicum sa profitam de pe urma deschiderii tehnologice occidentale. Am facut fix pe invers, ne-am transformat in mielusei pusi singurei pe tava marilor furnizori de armament. Problema e ca nici aia nu am stiut sa facem ca la carte. In general nu am luat mai nimic care sa faca diferenta, iar cand am facut-o, au fost SH-uri depasite dpdv tehnologic. Doar colaborarea cu Israelul mie mi s-a parut decenta cat de cat. Restul au fost tepe in dulcele stil romanesc! 🙂
eram demult convins ca situatia este mult mai grava decat este prezentata in mod oficial.cand este atingerea securitatii nationale,in momentul devoalarii starii de fapt reala in acest minister pentru a putea reseta sistemul si eliberarea de balastul trecutului sau cand o mana de gradati odiosi vesnici se comporta ca stat in stat si stapani de drept divin tinand captiv un intreg minister coafand realitatea de ani de zile in interes strict personal si de grup restrans?
noi o stim,soldatii de rand o stiu,aliatul american o stie doar statul roman pare ca nu stie ce se intampla.spargeti cartelul generalilor si al cumetriilor de la varf si dupa vom putea discuta de profesionalism ,respect,dotare ,modernitate.
IS28B2,John Doe, psycho
ati auzit cumva ca „decat o armata de lei condusa de un magar mai bine o armata de magari condusa de un leu?”
Noi avem prea multi „magari” care ne exploca ca cum noi nu putrem . Nu puteam pentru ca suntem romani si/sau ortodocsi.
Nu putem ptr ca avem alte priroritati- sa reinstairam monarhia, sa despagibim pe nu stiu cine, sa legalizam casatoriile poponare sa…
Si mai ales sa combatem „nationlismu” daca nu chiar sa „denazificam” Romania! Si ca sa nu fim nationalisti sa dam totul altora (ce imi „place” – am „privatizat” in favoarea unor firme in care propretaru era un Stat strain !), sa cimparam de la latii (i uiet asa trebe sa multumesti pe toata lumea!) sa mai stiu io ce.
Insa nu romanul este di vina. Ci ala „elita ganditoare” care tampeste de cap boboru’ … Care este „proocidentala” prin pagini de reviste teleptuale si interviuri in care isi boraste dezgustul fata de Romania si romani.
Si astia sunt luati de modele de cum sa gandesti si de altii. Care ori fac pulitica ori au influenta.
Asa ca ce sa se zica dotare? Pentru cine? Pentru ce?!
Polonezii nu prea pun botu la al de din astia. Mi se pare ca ii mai scarpinape spinare!
Credeti ca exagerez? Atunci s ava intreb – in 20 de ani a exista macar un singir articol intr-o revista „respectabila”, „intelectuala”, proVest samd in care sa se evoce situatia capacitatii de aparare a Romaniei?
Io nu am vazut asa ceva ..
Pentru ca:
1 in revistele respectabile si telectuale nu scriu jurnalistii
2 majoritaritatea jurnalistilor sint incompetenti
3 cei competenti nu s-au interesat inca de domeniu
4 armata face surfing (alaturi de biserica) pe valul de incredere continuu al populatiei
5 cind cineva a vrut sa arunce lumina a fost convins de structuri sa nu o faca (e o teorie personala) pentru ca vezi punctul 4
6 poporul, plebea nu are educatie suficienta
7 daca are educatie suficienta lucreaza in pipera la corporatie si nu are timp sa se mai enerveze
8 toata lumea a fost sedusa de PR ul a la ProPatria care se intimpla de atita amar de ani incit nu pot concepe ca e atit de rau
La punctul 7 subscriu din pacate 🙁
Poftiti de va uitati pe Contributors…
Cica respsectabila ca e scrisa de intlectomcanimea selecta , unu mai scolit in Bestika decat altu, Timsmaneanu care e amerlocan get0gehet, inca unu idem, Laura Stefan cea primeiata de US Embassy ca cea mia curajoasa femieie din Romania, , un ost consul general al României la Toronto (martie 2008 – octombrie 2012) şi secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe (ianuarie 2005 – iunie 2007) [care mai scire despre securitatea altira dar care crede ca Devesul ar putea itercepta o racheta BUK undeva prin Trabnsnistria) ,.. samd .
Unu si unu nicunu vandut Moscovei, proto psau postcomunist comunist.
Unu dintre ei se distreaza de ceva timo cu „geopoliticva” analizeaza ca cum crug raurile in Rusia si cu, curg in Canada casa iti explice de ce Rusia nu va fi ca Nemtia…
NICIODATA da NICIODATA una sau junu nu sp-a interesat de fleacuri mezerabile ca cum ar fi dotarea armiei romane.. cate avioane? cate tancuri?
Subectu ptr ei nu exista!!!
Odata am reusit sa strecor un mesaj cu ceva despre starea noastra .. Credeti ca a trezit ceva interes?!!
Pai ce interes sa trezesc io (bizonu’) ca cand reactia la unele afirmatii a lui Fridmean au fots „pai daca Froedman mi-ar fi student mama ce l=as tranti! ” . Era ceva zis de Friedman despre apararea Romaniei … cam neplacut .
Asa ca daca asta este belita ca cum ati vrea sa scrie gazetarul normal ?!
Cer scuze ca ma bag si eu printre dvs.,dar nu ma pot abtine.Referitor la jurnalisti,precum si cei din tv. sunt constituiti si ei in diferite gasti,precum si cei din clasa politica,urmarindu-si interesele lor,si al grupului ,din care fac parte. INTERESUL NATIONAL,NU-I INTERESEAZA,NICI PE UNII,NICI PE ALTII . Cu deosebit respect,pentru,adevar,cinste si curaj.
Aveti multa dreptate domnul Ghita. Este dureros dar adevarat.Avem multi magari care poftesc sa puna mana pe putere si dupa ce pun dau cu stangul in dreptul. Lei, din pacate nu avem, sau, stiu eu, or fi dar stau ascunsi.
Sunt lei fricosi!
Ultima data cand ai venit aici pe site ai jignit pe toata lumea…fara sa cunosti ce oameni sunt si ce pot sa faca…domnule @Carstea
Ma intreb si eu @Razvane cum a scapat individul din cutia cu maimutze????
Am citeva observatii.
1. Vinzarea pachetelor de actiuni catre companii detinute de alte state a fost modul de a cumpara bunavointa pentru intrarea in UE. Sau banii care au platit Gazprom subventiile. Am plicat la scara mare principiul relatiilor cetatean-autoritate din tara. ‘Sefu, nu putem sa ne intelegem cumva?’
2. Cumpararea de la altii de jucarii a avut acelasi scop. ‘Hai boss, iti cumpar feru asta, dar raminem pretenari, da?’
3. Poporu, saracu, vrea si el sa fie vazut bine si apreciat. Dupa patrujcinci de ani de ‘lumina’, se simte intre popoarele de dincolo de Austria ca bunicu-meu in Bucuresti. Vezi toate reportajele cu Armata in care intervievatul spune ‘Partenerii apreciaza activitatile depuse de noi’, ‘Sintem vazuti ca profesionisti’.
Pina una alta, primul pas e sa ridicam capul si sa nu mai avem noi o problema cu noi insine. Ca popor.
O gramada de bani investiti in polaci, americanii isi pregatesc berbecul impotriva rusiei.
Pai si noi ne pregatim fundul.
Sau poate e mai bine asa decat sa ne inarmam…
In cifre nominale armata poloneza a depasit armata germana anul asta 🙂
@Ghita : Ca suntem in deep shit o recunosc si generalii nostrii , vezi interviul Sefului Fortelor Terestre . Ce nu inteleg de ce elita Armatei Romane s-a complacut in acest dolce far niente si s-a pliat dupa ai nostrii politicieni . Daca aveau coloana vertrebrala ar fi trebuit sa bata cu pumnul in masa si sa expuna situatia , sa-i oblige pe politicieni sa atribuie amaratu ala de 2% din pib in fiecare an. Am avut mari sperante ca odata cu venirea gen . Ciuca la conducerea Statului Major se va schimba ceva , ma gandeam ca omu chiar a simtit rapaitul gloantelor pe tabla tab-ului si va lua atitudine vis a vis de capacitatile Armatei . Dar a avut aceiasi atitudine de ploconeala fata de clasa politica . A afirma ca nu luam tancuri si mai bine luam lovituri AT ca sunt mai ieftine nu este sanatos . Mie nu mi se pare o gandire sanatoasa . De ce sa nu le luam pe amandoua ?
Cineva ma certa cateva articole mai in urma ca totusi e bine , ca doi oameni antrenati cu lovituri AT pot scoate din lupta nu stiu cate tancuri . Poate poti sa scoati din lupta un tanc si cu un cocteil Molotov .
Ceea ce vreau sa spun este ca nu am avut o elita ganditoare cu adevart nici la nivel politic nici la nivelul Armatei . De aia polonezii sunt unde sunt si noi nu .Si poate pentru ca sunt catolici .
S-a mai vorbit pe aici mai in gluma mai in serios ca blogul ar fi monitorizat . Eu chiar m-as bucura sa fie monitorizat de cine vrea , SRI , SIE , DNA , Armata . Poate incep sa se intrebe , ba aia care scriu si comenteaza pe acolo sunt nebuni sau poate situatia nu este asa roza ? Desi ma indoiesc ca situatia reala nu se cunoaste si nu s-a cunoscut la ” cele mai inalte nivele ” .
Sint sigur ca e monitorizat. Si GMT va primi cerere sa spuna cine sintem sa ne salte sa ne duca in beci si sa ne ancheteze pentru subminarea securitatii nationale daca vom continua. Pentru ca nu trebuie sa se stie public cit de praf sintem.
Hmm,
Oricum pe site-ul asta intra doar cine este cu adevarat pasionat de Armata, asa ca, cred ca se poate continua. Si stai linistit, si publicul stie cum stau lucrurile defapt dar e prea amortit si preocupat cu supravietuitul de la o luna la alta ca sa-i mai pese si de Armata…
E o contradictie la mijloc. Adica populatia are incredere netarmurita in armata dar stie ca situatia e maronie? Asta inseamna ca avem un logic-fu egal cu 0 si sintem subiecti perfecti pentru orice manipulare.
@Iulian, nu e nici o contradictie. sa ma explic: sunt multi care iubesc DNA, sunt de acord cu el i-ar face statuie daca ar putea. cu conditia sa nu se apropie 😉 vezi lejeritatea cu care s-a impus conceptul de demnitar al Romaniei cercetat PENAL :))) asta 1 la mana. si 2 la mana, populatia care ar putea declansa masa critica e cam plecata. putini au mai ramas in tara… treaba asta se cunoaste si e controlata prin 2 metode : 1. un nr nereprezentativ de ales pentru diaspora si 2. nr de cabine de vot . pariu ca la urmat alegeri parlam. se vor prezenta mai putin de un sfert din aia care au fost la ultimul vot?
atata ca sobolanii care rod corabia nu-si dau seama ca daca se duce dracu’ se duce cu ei cu tot. mai putin liderii dar aia nu-s asa de multi. asta daca nu cumva va veni o mana sa ne salveze ( a se citi ii salveze). nu? imi stric intentionat masina ( ca nu-s in stare sa o intretin) ca sa vina vecinu sa o repare toata lumea e multumita, inclusiv vecinu’ care cu ocazia asta imi fte nevasta si-mi bea berea.
io nu m-am resemnat. daca e cazul o sa-mi dau foc la masina si ma car si io. ca n-ai cu cine…
amice, ai dreptate, bunicu si strabunicu au fost in wwii si wwi respectiv.
eu nu vreau sa continui traditiia, dar pentru tara asta,.muntii astia as faceo . nu pt oameni..
plus ca ar trebuii restructurata armata incepand de la dotare, standardizare si regrupare,
sa aruncam la furnal ce nu o sa mai tolosim si sa.ne rezumam la un singur tip de mbt, si restul de ifv si alte tipuri de blindate pe platforma comuna,
apoi eu recomand sa dezvoltam un fictiv mig 21 NG si facut in multe bucati ca sa avem cu ce’force multiplication’
decat cu o mana de multirol
spor
tara asta sunt oamenii ei nu pamantul de sub ei
discutabil, doar ca istoria prezinta faptele..
sunt si oameni integrii dar din ce mai rari..
ce anume e discutabil ? tara e o inventie umana
Ca sa ai o tara de orice fel trebuie sa ai oameni care sa o formeze.
nici o pregatire militara, civila nu te face intr-un fel, eventual te obliga la o conduita, eu ma rafer la oameni ce in mod nativ vor sa faca ceva uitanduse in urma si construind spre viitor, eu nu vreau ca in caz de mobilizare sa ne alegem doi la un pistol si fara echipamente macar de intimidare.. ce sa vorbim cand rusii au 30000 de blindate noi si vechi,
oricum fara o civilizatie ranforsata moral si spiritual nu rezistam inca 2000 de ani..
spor.
Legat de partea a doua e un fel de sindrom Colectiv. Hai ca punem proptele si mergem asa inainte ca doar nu o veni Beleaua (cu B mare).
Prima parte, nu stiu. Toata lumea ii injura dar tot ei ies la alegeri. Asta inseamna ca sau cineva numara gresit voturile sau mamele de idioti au ramas de prea multe ori insarcinate. Avem un instrument (votul) si nu sintem in stare sa il folosim sau doar democratia e o risipa de concepte avansate pentru noi?
Este mai mult un vot legat de sentimentul de apropiere al respectivei institutii fata de populatie…si in parte datorat increderii in dotarea in sine a armatei ( in urma prezentarii la parade, sau TV ) . Am fost de exemplu in parc la Tineretului weekendul trecut, lumea era fascinata de blindatele respective, faptul asta se traspune in mod direct in afectiunea fata de institutie in sine. Probabil ca daca ar fi un sondaj legat direct de increderea in dotari si capacitatea de aparare, procentajul ar fi destul de ridicat dar nu pana la cotele legate de increderea stipulata in sondajele prezentate pana acum.
Pai pina la urma e vina armatei ca proiecteaza ca imagine mai mult decit poate, pentru ca apoi noi – cetateni onesti, amatori pasionati – sa ii tragem de mineci sa le spunem ca nu e bine ce au in batatura. Si tot ei se supara. Bine, ii inteleg ca sint in disonanta cognitiva, dar sa faca ceva, nu sa se complaca.
Daca ar iesi la defilare cu doua Piranii si 10 TABC-79 (presupunind ca aceasta e proportia) si ARO 243 ar proiecta o imagine corecta si – probabil – publicul ar creste presiunea pe politic sa faca ceva. Si probabil s-ar face. Dar exista si varianta ca eu sa fiu optimist.
@Iulian . Stai linistit ca daca este monitorizat stiu ei cine suntem, nu trebuie sa mai ceara nimic la nimeni.
🙂 Sint linistit, stiu ca e ca tine.
Doar adaugam – literar – nitel suspans si un aer clandestin ‘afacerii’ rumaniamilitary.ro 🙂
John Doe
recunosc da ce vrei sa faca?
Societatea nu vrea sa auda! (na exmplu personal – continui sa fumez… desi am un stent)
Din varioi motove societatea noastra crede in Sfnata Pace.
Ca a prostit-o sir Nae Pingelica cu a sa „luota ptr pace” , ca s-a [rpstit de atata libertarianism (la astia violenta este exclusa din principiu) ca or fi alte motive (ii doare in cur. La o adica vor avea motive sa ceara azil politic!) ei NU CRED fie ca ar putea exista vreo ameintare (facem parte din NATo!) fie ca poateei cred ca „boboru asta” nu merita si decai banii emai buine sa mearga in lux, luxura, Cipru si Panama ..
SI monitorizat – cam tot internetu este monitirizat .. Da cat timp nu flieri in biserica prea tare ….
Procepe NU II INTERESEAZA !!!
(e o traditie.. nu i0-a interesat nici la 1877 , nici la 1914 si nici la 1939/40!!)
Din multe motive o sa ne tot zbatem in mocirla asta. Suntem o tara saraca ( in mare parte din pricina furtului si a incompetentei), incat permanent avem pe sticla de la TV probleme sociale stridente care iau fata publicului in fata unor probleme legate de aparare. ( ultima…scandalul cu detergentii din spitale…colectiv cei care au murit de infectii, zeci de intamplari din astea incredibile in mod normal intr-un stat functional ( nu mai zic ca din UE) Dupa asemenea avalanse de probleme, daca faci un sondaj…o sa vezi ca si bruma cheltuita pe aparare ( fata de suma care ar fi necesara) o sa reiasa ca au fost bani aruncati in lucruri de care nu aveam urgenta nevoie. ( in loc de F-uri… bani pt medicamente..pt spitale…pt pensii…lista este lunga..). Politicienii pleaca imediat urechea..percep ca inzestarea nu este o tema importanta…nu fac ei mai nimic nici cu problemele initiale dar se fac ca fac acolo cate ceva. La armata, cu o miniachizitie data la TV, cu o parada de 1 Decembrie…un exercitiu NATO… iti mai zice ca au venit americanii cu F22 la noi ( adica indirect se intelege ca are cine sa ne apere…ce sa mai dam noi bani pe alte avioane?!) …mai se zice ca aduc aia ( americanii) tehnica grea de lupta…( pai atunci zicem si noi ca luam tancuri prin 2025…) . Peste toate astea se pune, este adevarat, lipsa de inters pentru tara..mai aproape sunt probleme precum facturi..etc… Foarte putini se gandesc ca lipsa asta de inzestrate or sa aibe repercursiuni directe si pt ei…Pt ca daca vin unii sa ne atace..exista doua scenarii ( ambele posibilie). In primul armata profesionista o sa aibe nevoie in mod sigur de rezervisti …si atunci cei care vor sau vom merge, cum zicea cineva, o sa ne trezim in fundul gol acolo…cu lopeti in mana sa oprim tancuri si avioane. Al doilea scenariu este din categoria ” nu ma lupt eu pentu coruptii astia!” – cu rezultatul nesupunere in masa..dezertari. Asta fara sa se gandeasca ca daca vine o armata straina…aia nu trece ca la parada pe la piata Victoriei, schimba guvernul..si ne vedem de ale noastre mai departe. Pe unde trece face prapad in orase ( populatia civila…femei..vai de capul lor.. executii sumare – abuzuri..cred ei ca o sa dea cineva socoteala pt asa ceva?. Am vazut ceva similar si in Ucraina cu scandalul la incorporari. Este suficient sa se lanseze zvonuri…( iau din moldova mai putin si din transilvania mai mult- rezultatul…aia din transilvania ies in strada ca nu vor sa mearga..sa mearga aia din moldova si aia din bucuresti ( miticii cum se mai zice 🙂 …ca ei au facut politica la bucuresti..etc) Astia din bucuresti si tara Romaneasca…or sa zica..sa mearga aia din transilvania si moldova ca noi in zona asta producem PIB-ul mai mult…( motive or sa gaseasca toti) Peste asta…vestiti manelisti or sa fie vizibil ocoliti cum sunt si acum de fisc..alt motiv pt multii altii sa nu vrea sa mearga. Important este sa dezbini..si sunt convins ca o sa existe asa ceva in caz de nevoie. M-am trezit mai pesimist azi…am citit si de polonezi…, o tara care isi stie interesul. P.S. Mai exista o categorie, naiva zic eu, care sunt convinsi ca tara are armata de profesionisti care daca au fost platiti atatia ani, este de datoria lor sa apere tara…cerezand in mod sincer ca ei o sa poata sa mearga mai departe la mall-uri…si eventual seara sa se uite la stiri la cum mai merge treaba, ca la un meci de fotbal din campionatul european… Tot acum ceva vreme am vazut la stiri ca in PREMIERA MONDIALA s-a filmat intr-un mig 21, cabina cu o camera….. adica publicul sa creada ” mai..suntem tari de tot, ce sa mai…”
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/exercitiu-militar-romano-canadian-filmat-cu-360-video-de-ce-ar-putea-fi-ultimel
Bine, materialul prezentat la TV ( nu stiu ce post) era mult mai laudativ.. era doar cu partea ca este premiera in NATO filmarea cu o camera 360 de grade in cabina migului,
o venit canadienii la ‘tara muzeu’ cu aspiratii de nato..si camera or fi aduso ei..
Rezervistii sunt cam, prin Italia si Spania. Si cam purisani.
ZSi buna oparte din probelemele sociale au acerisi origine ca si sotuiatia inzestrarii armatei .
@Ghita . Asta cu rezervistii imi aduce aminte de o intamplare . Mai acum cateva luni , un mai tanar coleg de serviciu vine si ingrijorat de ceva reportaje vazute pe la Tv apropos de rusi , Crimeea , Nato , exercitii , americani ma intreaba ce facem daca dau navala ciolovecii ? Eu zic, bai fratica eu sunt mai batranel asa dar stiu sa manuiesc un AK , un pistol , o grenada , un AG , la o adica daca am o scula din asta in mana pot sa ma apar . Voi astia mai tinerei si fara cunostiinte militare din astea de baza ori stati capra ori puneti si voi mana pe ce puteti , coase , furci ca la ‘907 .
Problema este ca nici resursa umana nu prea mai este Se incearca totusi atragerea tinerilor catre armata , dar nu stiu cati vor fi adevarati profesionisti .
Am vazut ca si aia din FOS au inceput sa recruteze direct dintre civili .
Haide bre nu mai fiti asa catraniti si prapastiosi … o iesi luminita si p-aci prin batatura.
Ie-te ici un exemplu (stiu ca suna a basm da’ eu tot mai sper ca mai sunt unii care mai muncesc pentru tarisoara asta ..):
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20961994-video-interviu-costin-borc-ministrul-economiei-cateodata-senzatia-fac-parte-dintr-guvern-pic-cam-prea-politicos-nu-poate-face-crestere-economica-cresteri-salariale-masuri-fiscale-pilon-important-pentr.htm
si partea care ne intereseaza:
„Rep.: Industria de apărare, rapid. Aţi anunţat că până în luna iunie veţi face o analiză a capacităţilor de producţie, vor fi demarate, la fel, investiţii pentru retehnologizarea fabricilor. Aţi început programul, aveţi prima diagnoză?
Costin Borc: Da, avem prima diagnoză. Avantajul mare pe care îl avem cu industria naţională de apărare şi, este un avantaj, dacă vreţi, dar este şi o unică şansă: deci avem un plan pe 10 ani agreat, să investim 2% din PIB în Apărare.
Împreună cu ministrul Apărării, am spus aşa: haideţi să vedem cât din această plăcintă revine Industriei Naţionale de Apărare, şi care sunt acele programe pe care le putem face împreună şi pe care le putem dezvolta împreună şi în care, în jurul lor, să crească din nou Industria Naţională de Apărare. Sunt câteva programe, avem câteva discuţii chiar destul de avansate şi, cum să spun, eu sunt încrezător că poate până când ne terminăm mandatul să fim în stare să lăsăm măcar unul din programe – pot să fiu, poate şi puţin mai explicit – e cel legat de transportorul blindat, să putem să lăsăm acest program, care să fie un program românesc – binenţeles, cu tehnologie străină şi cu parte de tehnologie străină, dar un proiect românesc – sper că începe să vadă, aşa, puţin…
Noi trebuie să ne focalizăm din nou pe producţie-producţie-producţie, şi-atunci se va vedea. Noi avem nişte pieţe tradiţionale şi în care suntem prezenţi, cu care ţinem legătură comercială, dar aici este, în ţară este bătălia, să fim în stare să producem. Dacă suntem în stare să producem, eu sunt convins că vom fi în stare să vindem în exterior. ”
@GMT pe la Moreni nu se aude nimic?
@ima80 oare de cate ori am tot sperat , cu inima la gura, si de cate ori am luat …tzeapa? sa iti spun eu ( vb in nume personal): DE FIECARE DATA.
@raster … stiu 🙁 , dar daca n-am spera nici nu ne-am strofoca pe aici dezbatand una alta, nu? 🙂
asa e, daca am spera cu adevarat am fi in strada!
atata numa’ ca in orasul meu daca ies in strada, nu vine politia sau jandarmeria, vin direct aia de la boli vesele si ma iau pe sus. atat de la nelalocul ei ar fi iesirea mea…
atata de nepasatoare si ignoranta e majoritatea cetatenilor cetatii….
Armata nu se poate reforma decat dinăuntru, ca de aia au regulamente militare, etc.
Cât timp comandanti vor lua in continuare pozitia ghiocelului nu avem ce sa facem
Din păcate ofițeri nostru superior este invatat ca ordini nu se discuta, desi este de esenta luptei armate ca ofițeri superior care a facut ceva scoala trebuie sa aibă si el o opinia, pt. ca de modu cum isi face el treaba depinde soarta celor din esaloanele interioare pregatirea de lupta si capacitatea de actiune
Ma întreb câteodată, poate paranoic, daca nu cumva inflația asta de doctorate in aparare si multitudinea de generali facuti peste noapte nu este o mare o amenințare mai mare la adresa la adresa sigurantei nationale ca dusmanii potentiali din exterior
De principiu, ofițeri militari ar trebui sa isi poate asuma responsabilitati in campu tactic, cati dinte ei ar putea face asta azi la dotarea de forte si mijloace ?
ba da ESTE ! acolo este poarta prin care se pentreaza statul roman,asa ajung sa conduca romania diversi ageamii vanduti.
prin doctorate ieftine si academii inventate saturezi piata adevarata de intelectuali ,aia de il oftica pe romanul 100% proof ghita „the bison” bizonul.
Romanii sunt buni soldati. Rezistenti,inventivi si cel mai important , oameni ,nu masini de ucis. Problema este in esalonul superior. Este o carenta a Armatei stiuta de mult. Multi dintre ofiteri ,au fost facuti pe spagi,prietenii,interese si mai putin pe merit.
adevarat. dar daca faultam si gratia divina..eu astept sa se reincarneze decebal..
@cris .Eu as vrea inca un mandat al lui Vlad Tepes
@Nova, din pacate cred ca din ce in ce conteaza mai putin capacitatea individuala a unui soldat de strange din dinti si a face din rahat un fel de bici… e pacat ca de fiecare data, soldatul roman sa trebuiasca sa improvizeze si sa se sacrifice pt ca la momentul indicat cineva nu a luat deciziile corecte. Tehnica stim cum este…lantul de comanda…nus tiu dar este de banuit in multe situatii cum este. Poate ca ar trebui ( daca este posibil) sa vina cineva, de preferat din SUA, sa faca un audit serios, profesionist al armatei atat ca tehnica cat si a componetei de comanda..etc.., sa apara negru pe alb pe hartie cum sta treaba.
Yep …suntem in grafic …nu al nostru , da de-o defilare vintage tot se mai incropeste ceva si anu asta .
Eu as sugera sa bage pe 1 dec si taxiurile si autobusele ratb la defilare sa para ca avem cu ce si anu asta …de preferinta sa inlocuiasca culoarea galbena cu kaki ca sa dea bine-n poza
Daca tehnica militara nu avem,inca,eu cred ca totusi indrazneala pe care o avem este sustinuta de catre americani.Un exemplu ar fi initiativa crearii Flotei Marii Negre,care face valuri pana in Crimeea.Strangem navele:2 la primarie(Romania),2 la prefectura(Turcia),bagam si ceva bunatati americane si uite ca astfel delireaza rusii.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20964146-rusia-ameninta-masuri-retorsiune-daca-creeaza-flota-nato-marea-neagra-romania-contribuit-toate-felurile-posibile-stimularea-prezentei-militare-sua-regiune.htm
Torsiune,retorsiune,forfecare,incovoiere.
parerea mea…apropo de aceste discutii de mai sus…este ca am ‘belito’.
Sa luam un scenariu pe care nu si-l doreste nimeni : Rusia ataca NATO! Soc si groaza, ce se va intampla?!
Pai – parerea mea – vor trece prin Estonia, Lituania si Estonia ca prin branza dea’aia de la Bradet si se vor infige direct in polonezi. Greu cu ei dar nu imposibil. Tehnica noua la polaci, tehnica noua dar in fata unui miliard de rusi, nu stiu cat rezista.
Pe partea noastra Ucraina e piua si ghici ce, ne fac cu mana de peste prut…
Acum, parerea mea – atot parerista – imi zice ca planul de aparare al NATO include un safe zone si o retragere pe undeva prin Ungaria sau cel mult la TISA. Romania va fi teren de recuperat si nu va fi tinuta. Ar fi si putin cam greu, aceeasi parerea mea.
Ca sa concluzionez scenariul asta teribil, eu cred ca in caz de un cataclism dasta militar noi o sa ramanem singuri singurei in fata matragunei rosii pana se incheaga ditamai diviziile americane, germane si franceze sa ne vina in ajutor. Ca in ww2, cedezi teren ca sa te poti grupa. Cine crede ca astia 1000 de americani de la M Kogalniceanu fac cat o ceapa degerata, se inseala. Si tot asa, cine crede ca ajung americanii in 2 ore, e ori prost ori plecat de’acasa.
Concluzia concluziilor : daca nu ne desteptam si nu investim in armata ca si polonezii sa putem tine piept rusilor macar pana ne vin nemtii si americanii in ajutor, am belit mitraliera.
Pai nu prea sunt 1 miliard de rusi, cu totii sunt cam 150 milioane, o populatie foarte mica la imensitatea de tara pe care o au!
Nemtii n-o sa ne vina niciodata in ajutor … poate doar sa le dea un imbold rusilor 🙂
Ucraina nu prea e piua!
De acord, ca mai toata lumea, cu concluzica ca trebuie investit muuult de tot in armata!
ps: Doamne Fereste de vreo nucleara „scapata” prin zona …
morgensen nici chiar un miliard ca n-au rusii atatia oameni mai degraba un milion da nici ala nu cred in primele faze ca atacurile in masa stil ww 1 impotriva unui adversar care inca are cu ce ( nato ) s-au dus in rest de acord ca vom fi teritoriu de cedat cel putin temporar si aici imi pun banii ca daca se intampla asta se intampla la masa verde ca un razboi nato – rusia o sa fie cu nucleare si la ce arsenal au nu cred ca se risca pt ca nu mai ramane civilizatie umana pe planeta ( la cele 2 nu mai vb )
Tati, meleardul de rusi s-a chinuit cat a putut sa bata baietii ucrainieni in DonBass si nu prea au facut-o. Au mancat bataie de la niste baieti de 40 de ani care s-au strans intr-o zi si si-au facut „batalion”, coordonandu-se pe facebook !!! Si tu zici ca o sa bata simultan pe ucrainieni, polonezi, lituanieni, estonieni samd?
Mai mult decat au facut in DonBass nu sunt in stare sa faca. Nu uitati ca planul era sa ia total ambele „judete”, dar momentan controleaza cam jumatate din ele. Asa ca stati linistiti, intre teorie si practica e o mare diferenta. Mai era ieri unu’ pe aici care ne sugera ca rusii sunt in stare sa intinda divizii de blindate pe un front de 3000km (mega lol !!!!) si eventual sa mai porneasca si o ofensiva pe toata linia frontului (nici nu mai ai ce comenta la ideea asta) …
eu nu as subestima chiar asa puterea militara rusa. un razboi conventional este putin plauzibil nefiind in interesul nici unei parti dar in cazul in care imposibilul s-ar produce, terestru vorbind rusii au cu ce (2500 de tancuri active din care 550 T90+12000 in rezerva; 70 milioane de potentiali soldati incorporabili din 144 milioane locuitori). si sa nu uitam ca industria rusa, daca vrea poate; evident ca tancurile lor nu sunt nici foarte noi nici foarte moderne dar cred ca 500 de t72uri/t80uri + 3-4 batalioane de t90 ajung la timisoara in 3 zile. cred ca singuri pot face fata si castiga (bineinteles daca strategiile sunt bune si comandantii competenti) in fata ucrainei, a noastra si a poloniei. adunate tarile astea nu au la comun un numar egal de tancuri iar la restul tehnicii doar polonia sta mai bine. noi si ucraina dam cu prastia sau cum zicea cineva mai sus, cu coctailul molotov.
parerea mea mon’cher
Da, ajung la Timisoara, unii dintre ei, ca prizonieri.
@ Morgensen
Bre nea Jukoave, ca sa muti ditamai puhoiu de rusnaci tre` ca satelitii (americani, britanici etc) si informatiile celuilalt (tarile estice) sa nu functioneze mai deloc, ceea ce ar fi imposibil. Sunt niscaiva episoade din razbelu` ucrainian (pe partea informativa) in care hoholii s-au descurcat neasteptat de bine. Apoi, cand pleci in excursie cu T-90ul tre` sa te gandesti nu numai pana unde poti ajunge cu senila, ci si ce se va intampla dupa ce vei ajunge acolo.
Este o discutie lunga si ar fi fain un articol pe tema asta, tema ce mai razbate din cand in cand printre comentarii populatiei dp acilea.
Mno, si pt ca tot vb de razbelu` din Donbas, gandeste-te ca rusilor le-au trebuit 8 luni (!!!) ca sa cucereasca aeroportul din Donetk! 8 luni, man!! Si se luptau, vb colegului Lionheart, cu unii adunati dp Feisbuc, inarmati de oligarhi dar foarte bine determinati! 😉
P.S.
Ce-ai zice matale daca odata cu excursia ruseasca ar incepe una „galbena”, tot pe directia es-vest, dar cu cap de linie in Muntii Urali (ca mai mult d-atat chiar nu le trebuie) ?! Si aia chiar ar avea de unde aduce ditamai puhoiu de galbiori (cu tot cu bucatari)…. 😀
Sa fim seriosi, sa comparam capabilitatile unor rebeli – corect, inarmati de rusia dar totusi niste rebeli – cu potentialul armatei rosii nu mi se pare just si nici linistitor.
Partea cu excursia galbena ar fi mai plauzibila decat o excursie rusa catre noi…se stie ca vor siberia si la cum se aseaza lucrurile la nivel global never say never. Totusi deocamdata chinezii stiu ca nu au puterea si tehnica sa faca nimic nici in fata americanilor si nici a rusilor. Chinezii sunt baieti destepti. Dar peste vreo 15 ani nu se stie unde ajung cu nivelul tehnic al armelor lor si poate le fac o vizita rusilor in sufragerie…
pai acolo au fost la ei „acasa” ma refer la cunoasterea zonei, ma refer la oameni infiltrati si activati, ma refer la limba. apoi acolo nu au fost neaparat trupe regulate, nici „rebeli” ci aia de la speznatz care nu-s fitecine. deci…
@ Morgensen
„Sa fim seriosi…”
Pai poti incepe prin a fi tu insuti, fara a mai vehicula (fabula) cifre aberante gen 70 de milioane de soldati rusi. Apoi, putem discuta decent, cu argumente si contraargumente. Ce zici, te bagi?
@Jimmy man, cei care luptau in aeroport nu erau baieti de pe facebook. inauntru erau forte speciale ucrainene, soldati intre soldati. cei mai apropiati din pravii sector erau la cativa km de aeroport, la avdeevka si peski.
@Morgensen cu cei din aeroport nu luptau (doar) rebelii din donbass, erau acolo forte speciale ruse si ceceni.
pt cei care gavaresc putina rusa: https://www.youtube.com/watch?v=oiZ7FjQxGGI
@ imbufnatu
Ok, speciali ucrainieni vs speciali rusi. Mai bine! Mno, s-a dus si mitul Spetznatzului atotcuceritor! Eu incercam sa-i spun lu` nea Jukov (a.k.a. Morgensen) ca o invazie, adicatelea niste multe lupte nu se dau in format A4, doar cu cifrele dp hartie si ca multe chestii ce par a fi batute-n cuiele teoriei nu-si gasesc deloc aplicabilitatea / rezolvarea pe campul de lupta. In fine…
P.S.
Vreo 40 si ceva dintre cecenii aia care au luptat pe aeroport au sfarsit aiurea-n subsol, atat la propriu cat si la figurat.
Oricum, au fost fascinante (dpd vedere al studiului) luptele din Donbas pt ca s-au dat intre armate cu aceeasi filosofie si spirit combativ.
@ Jimmy si cecenii erau tot speciali, oricum. s-a demonstrat cu ocazia asta ca rusii, chiar jucand dupa regulile lor, nu pot orice. de acord cu tine.
Strict vorbind n-au fost spetsnazul ucrainean,ci elemente de la parasutisti cu garda nationala.Si nu era Pravi Sektor la cuca macaii,ci chiar in terminal.
Iar rusii is praf pulbere fina.40000 de oameni sub arme pe propriul teritoriu e o performanta mai slaba decat a cneazului Sviatoslav acum mai bine de 1000 de ani.Vorba multa la ei,fapta putina.
@ mihais
„Strict vorbind n-au fost spetsnazul ucrainean,ci elemente de la parasutisti cu garda nationala.”
Domn` profesor, iertate sa fie pacatele neofitilor ca doar Vinerea Mare-i!!! 🙂 Ok, s-acum sa purcedem la cele lumesti! 🙂 Amu`, Spetznatz sau ne-Spetznatz rusesc sau `crainian, hoholii s-au descurcat bine pe acolo. Si daca mai punem in balanta faptul ca (pro)rusii detineau suprematia aeriana, aveau rute si cai relativ sigure de aprovizionare & comunicatie, mai ca-ti vine sa le arunci si-o aura pe renumele aparatorilor aeroportului.
D’accord.Ideea era doar acuratetea.Ca s-au miscat bine ucrainenii e incontestabil.In general parasutistii lor s-au miscat bine https://www.youtube.com/watch?v=UADrnMbE7WQ
Suprematia aeriana nu a contat,dar muscalii aveau cai sigure de aprovizionare.
Rusii au comis erori strategice si operationale majore.Ca au avut succese tactice si ca per total is inca superiori la nivel tactic e una.Dar ei castiga maruntisuri si pierd lucrurile cu adevarat importante.
E bine ca-s atat de dezamagitori.
@ Mihais
„E bine ca-s atat de dezamagitori.”
Probabil ca a fost un soi de autosuficienta dat fiind faptul ca aveau destule motive sa creada ca ucrainienii nu vor lupta sau daca o vor face, vor fi repede invinsi. Aveau experienta episodului crimeean dar au ignorat faptul ca totusi demnitatea si determinarea unora s-ar putea sa-i coste destul de mult, ceea ce s-a si intamplat.
PS
Multam pt clip. 🙂
70 de milioane incorporabili din 144 de milioane toti? In 5 zile la Timisoara!? Ai deaq rau rusii astia dom`le… Da` halatu`, halatu` cat e!?
Da, 70 de mil. Si rusii spre deosebire de vestici sunt atat de patrioti si jumate prosti incat sa ia pusca in mana.
morgensen 70 milioane incorporabili la o populatie de 144 milioane sunt aberatii , nu poti incorpora de la copilul de o luna la batranul de 120 de ani pe toti plus si cei de varsta incorporabila nu-i poti trimite pe toti pe front ca nu sunt toti apti ( persoane cu handicap , cu diferite boli ) plus ca ai nevoie si in industria si infrastructura de spatele frontului plus trebuie sa asiguri si supravietuirea natiei dupa razboi , la 144 milioane populatie daca sunt 5 milioane de trimis pe front e deja mult , gresesc mult atat cei care subestimeaza forta militara a rusiei cat si cei care o supraestimeaza
ce sa faci cu 550 de tancuri cat de cat moderne si 12000 de jafuri t-80 si t-72 cand nato are peste 8000 de m1 abrams? ii mananca la micul dejun.sua are pe portavioane avioane MODERNE mai multe decat are toata aviatia rusiei.sa fim seriosi,in momentul de fata singurul atu al rusilor este arsenalul nuclear.icbm-urile rusesti cu raza mare de actiune si lansate de pe platforme mobile sunt cele mai tari la nivel mondial.din cauza asta ii si sufoca americanii cu sisteme aegis peste tot in jurul lor.
De acord cu toate cu exceptia faptului ca T 80 inca nu este un jaf si nu este comparabil cu T 72.
dar nici nu il poti compara cu m1-abrams,leopard 2a6,challenger 2 sau leclerc.si din ultimele 3 sunt vreo 2000 in total in nato pe langa miile de abrams.
Saraca Rusie… vai cat este ea de dezarmata si cati canta aceasi partitura veche…
te pomenesti ca iti e mila de ei!
Poate gresesc lukas dar alea 8000 de abramsuri nu sunt in europa. eu ma refeream la primele faze ale unui conflict improbabil si nedorit. avand in vedere toate cele enuntate de voi in commenturi, Rusia nu si l-ar dori pentru ca asa este, doar americanii daca isi strang fortele in europa – la cate tancuri au si la ce calitate, aviatia si marina – matura cu rusii pe jos (exclud un showdown nuclear si ma gandesc doar la un conflict conventional).
ma refeream doar la fazele incipiente ale unui asemenea conflict in care cred ca noi si polonezii am fi lasati sa ne aparam singuri si nu cred ca combinat putem face fata rusiei. ca dupa aceea vin diviziile americane si cateva nemtesti si alte cateva frantuze, este alta discutie.
alea 8000 de abramsuri (daca sunt toate operationale) sunt imprastiate in sua(marea majoritate), anglia, germania, coreea, japonia, australia, irak, afganistan, etc. pentru a le strange pe toate, sau macar vreo 5000, in europa nu cred ca e treaba de jumatate de an. iar europenii nu cred ca au mai mult de 1000-1500 de bucati moderne (nu stiu cifra exacta si doar imi dau cu parerea dar avand in vedere ca nemtii au operationale 300 si ceva de leo2 in diverse variante, cate s-or strange in tot vestul europei cu leclerc?).
si poate exagerez cu scenariul asta cataclismic – si cu convingere zic ca stiti mai multe dpdv militar decat mine, acesta fiind doar o pasiune pentru mois – dar nu as subestima deloc puterea si mai ales dorinta rusilor in cazul unui razboi. sunt multi, sunt indoctrinati si indoctrinabili iar industria lor cred ca poate – daca este cazul – sa scoata pe banda rulanta tehnica militara. evident nu de aceeasi calitate ca a americanilor si a vestului dar cateodata numarul conteaza (look at ww2). si sa nu excludem o alianta russia+china=love (ce se intampla cu americanii prin marea chinei de sud nu ii incalzeste la funduletz pe galbejiti si se apropie renegocierea trade agreementului sua-china si cica galbenii vor cere in contrapartida de a semna sa isi cam retraga americanii flota a sasea de pe pragul lor. cine stie ce va face noul presedinte al sua. daca iese trump mi-e ca ne batem cu pietre in curand…)
respect
momentan statele europene membre nato au 2700 de mbt-uri(leclerc,challenger2,leopard2,ariete) mai performante sau egale cu t-90,si mult peste t-80 si t-72.in cazul unui conflict(improbabil) cred ca ce au europenii face fata pana cand america aduce esalonul 2 in europa.care esalon 2 va fi format din numarul 1 in lume:m1 abrams,iar esalonul 2 rusesc va fi format din t-80 si t-72 ce au ramas.cam naspa scenariu,nu?iar pe noi rusii nu prea au cum sa ne atace.ori ocupa intai toata ukraina si moldova(si in timpul asta nato are timp sa aduca trupe aici) ori isi cara brigazile de blindate peste marea neagra 350 km si ne ataca dinspre dobrogea.ceea ce inseamna crearea unor capete de pod,timp sa aduci sute de mbt-uri si alte vehicule blindate etc.iar in timpul asta turcia acorda permisiune flotei a-6-a din mediterana sa intre in marea neagra.si atunci end of game.
estoni
Polonezii sunt de apreciat pentru tenacitatea cu care s-au ridicat mereu după ce au fost înfrânți. România ar trebui să urmeze exemplul polonez de dotare a armatei, doar că noi am distrus capacitățile de producție militară.
armata nu este condusa de un ministru/civil vremelnic fara nici o putere reala.
centrul de greutate este acelasi de peste 20 de ani si anume cartelul ofiterilor de la varfcare fie activi,rezerva sau retrasi si-au crosetat in atatia ani ompanza de paianjean ce-i uneste pe toti prin rubesenii,pile,relatii,cumetrii.mapn este urmasul pcr-ului .aceasta putere isi are originea in haosul post decembrie ’89 cand doar in capul securitatii si al internelor s-au spart oalele iar armtata a fost exonerata de orice vina in mod abil.sunt la fel de vinovati ca si primii si trebuie sa-si asume in mod public responsabilitatea pentru evenimentele de atunci.
economic au pus mana pe un patrimoniu colosal de care au dispus cum au dorit si ne intrebati niciodata de nimeni cu ce drept.solutii?! simplu ca buna
ziua.parchetul militar si directia de informatii luate puricat si deztelenite de fosilele ,comisiile de aparare sa inceapa cu adevarat sa investigheze colapsul acestui minister.ca ne place sau nu controlul civil-politic este singura varianta.
off topic, la galați
http://www.viata-libera.ro/prima-pagina/77220-contract-urias-pentru-damen-galati-spargator-de-gheata-de-200-de-milioane-de-dolari
Ambasadoarea, galateanca, a facut ce trebuia. Nava e tare de tot, iar Galatiul daca e pe faza, o poate propune ca nava logistica pentru zona de arctica, pentur ca vor incepe sa se vanzoleasca pentru delimintarea zonelor economice.
O poti folosi si ca nava de sprijin pentru debarcare in zonele arctice.
Bine ca mai facem si noi ceva inafara de nasturi in Romania! 🙂 Oare Deman Galati o avea ceva sanse la alea 4 corvete la care viseaza MAPN? 🙂
As zice ca sunt principalii cu sanse. Pot face exact ce ne trebuie: http://www.damen.com/en/news/2016/01/indonesian_navys_first_sigma_10514_pkr_launched_at_pt_pal_surabaya_shipyard
Ce pacat ca aceasta stire nu s-a bucurat de mai multa vizibilitate in media.
Dar imi place atitudinea ambasadoarei noastre de acolo, nu ne-ar strica mai multi la fel: http://canberra.mae.ro/en/local-news/1090
stiu ca am sa inervez pe multi dar cred ca Polonezii s-au trezit prea tarziu trebuiau sa se inarmeze in anii 30 si chiar mai demult pt ca au fost desfintati ca stat de 2 ori,acum suntem in NATO iar psihoza cu Rusia care ataca NATO este o psihoza.Rusii au suficient teritoriu iar faza cu Ukraina s-a intamplat pt au fost siguri ca nimeni nu va sari in ajutorul Ukrainei.pe de alta parte aveau nevoie de Crimeea pt marea neagra.bugetul NATO e de aproximativ 15 ori mai mare ca bugetul Rusiei ma refer la aparare,poate mai mult.cum poate Rusia sa atace pe cineva de 15 ori mai puternic?.
Polonia era bine inarmata pentru anii 30, numai ca ramasese singura intre nemti si rusi (pardon! sovietici).
foarte corect.subscriu.
@gogu
Va fi provocata sa atace. 😉
poate daca sunt nebuni.intr-un razboi conventional nu au sanse.in max. 10 zile armata rosie e istorie.
In acest context propun sa facem din tunuri pluguri, din tancuri tractoare si din F16 drone de erbicidare.
Dar, inainte de asta, hai sa ma uit insa o secunda la istorie. Rusia, Uniunea Sovietica sau cum vrei sa ii spui, tot timpul s-a refacut economic (daca poate fi vorba de asa ceva) cu un conflict armat. Cum ar veni, isi revine din mahmureala cu o betie. Nu au nevoie de multe motive, de multe ori le inventeaza; e de ajuns ca cineva zice-se ca asupreste o minoritate rusofona sau rusofila. Sint in stare sa sara in ajutorul lipovenilor de la noi din Delta.
Extinderea portavocii RT la nivel global ma pune pe ginduri. Va fi folosita pentru a construi motive, opinii pentru viitoarele actiuni.
asa o fi. dar privind strict istoric rusia a invins cand a fost intr-o alianta:razboaiele impotriva lui bonaparte,razboiul din 1877,primul razboi mondial si al doilea.cand a avut de infruntat o alianta(razboiul crimeii) si-a luat-o pe coaja.
La polonezi, ”e” economie de 500 de miliarde bre… la noi doar 200…
158 in 2015
Eu vorbesc în dolari… nu euro…
Au avut grija securistii sa slabeasca armata romana dupa 1990, ca nu cumva puterea lor sa mai fie amenintata de cineva din interior si ei sa poata face ce vor cu tara.
„Macierewicz a mai spus ca planurile prevad o crestere a efectivelor armatei cu aproximativ 50% in urmatorii ani, iar cele trei noi unitati sunt doar inceputul, Statul Major al Armatei avand in plan crearea de brigazi suplimentare.”
Sunt curios daca vor avea bani pentru a creste chiar cu 50% efectivele armatei poloneze.
Cred ca 89 – 91 au fost greu de inghitit pt. unii (in special URRS/Rusia) si a(u) actionat in consecinta. Nu poate exista armata fara industrie de armament.
SAUR2+ always, forever.
Antoni Macierewicz este un titan, „bataliile” lui cu KGB legendare.
armata romana a fost jucaria preferata a lui ceausecu.
securitatea era un rau necesar pentru el ,s-a folosit de ea dar niciodata nu cred ca a fost pe deplin increzator in ea.in ’89 pumnul sistemului a fost ARMATA ROMANA nu internele.securitatea a pazit scaunul ceausestilor dar acestia se pazeau de securitate cu armata,de aici si dezamagirea lui nicolae si „biciuirea” lui milea care batea din calcaie ca un caporal pana a clacat atunci in decembrie.
DSS-ul s-a transformat in 25 de ani intr-un SRI cat de cat onorabil dar cu bube post ’89 evidente insa MAPN-ul a ramas primitiv din toate punctele de vedere.
Hai, nu, serios. ‘SRI cit de cit onorabil’. Pe bune?
este un serviciu aflat constant in alerta.de voie de nevoie s-a/a fost reformat doar ca e naravas si trebuie tinut din scurt.un semn ca acolo au ajuns oameni capabili si inteligenti care vad si pot mai mult decat sa bata pas de defilare pe 1 Dec.
dincolo noroc ca cu venit americanii sa le de-a trezirea ca altfel dormeau si acum .
Psycho, atunci cind ajung la butoane voi raspunde cu argumente. Urasc sa scriu de pe telefon. 🙂
Gata, am fost si moderat.
Cand postezi un text luuung (sau mai mult de 4 linkuri), sistemul ia in considerare un posibil spam, asa ca trimite comentariul la sectiunea „In asteptare”, de unde adminii ii dau ok.
ok. de acum scriu texte mai scurte 😉
„DSS-ul s-a transformat in 25 de ani intr-un SRI cat de cat onorabil dar cu bube post ’89 evidente insa MAPN-ul a ramas primitiv din toate punctele de vedere.”
SRI este la fel de onorabil ca DSS, dar este constrins sa fie mai precaut. Doreste in continuare puterea fara a exista nici un mecanism de verificare sau control.
A. Interceptarile si urmarirea informativa
1. Faimoasa lege ‘Big Brother’ isi dorea sa ofere acces la metadate (numerele participante la convorbiri si participantii laconversatii prin e-mail) instantaneu serviciilor. Nu exista nici o modalitate de control, de a sti numarul de solicitari facute catre operatori, de a te anunta pe tine la 6 luni daca nu a fost pusa in miscare nici o actiune de securitate nationala ca ai fost verificat/cautat. Inca ceva, conform legii sigurantei nationale, operatorii furnizeaza oricum aceste date, insa SRI nu are acces direct la ele ci cu hirtie.
2. Nu exista nici un mecanism prin care SRI sa anunte public numarul de convorbiri ascultate, de e-mailuri interceptate anual, pe categorii: terorism, securitate nationala, dosare penale.
3. Daca telefonul tau e ascultat, emailul si SMS-ul citit, traficul pe Internet interceptat la un moment dat timp de X luni intr-un dosar si ei au constatat ca nu esti implicat nu esti anuntat de asta. E normal sa stii ca ai fost ascultat intr-un dosar, chiar daca nu esti nici martor, nici inculpat.
4. La orice intilnire pe asemenea teme, toti cetatenii sau ONG-urile care participa sint identificati exact prin nume la masa, nimeni de la SRI nu este identificabil. Bine, inteleg sa ii protejezi pe palmasi, dar daca esti general si vii la asemenea intilniri nu te mai poti ascunde.
Onorabil, mon cher?
B. Contracararea „ameninţărilor la adresa securităţii naţionale” (de pe site-ul lor)
1. Orice serviciu ar trebui sa urmareasca securitatea nationala: coruptie cit mai mica, beneficii economice pentru tara, bani cheltuiti in interesul Romaniei. Uite la modalitatea in care au fost dati banii mei si ai tai (din impozite) pe: Autostrada A3, Autostrada A2, modernizarea spitalelor, privatizarea, Petrom, Sidex (stii ca Sidex produce si prin autodevorare?). Sint doar citeva exemple. Unde au fost sesizarile catre DNA in aceste cazuri si unde e inchisoarea pentru cei responsabili. Evident, informatiile sunt trimise catre presedinte, ministri, prefecti _si_ DNA. Daca ar fi existat flagrante in toate aceste cazuri, cu DNA implicat din primul moment nu mai aveam discutia asta sau o aveam pe alte teme.
2. BND in 2006 a determinat pornirea investigatiilor germanilor care ascundeau de fisc banii in Lichtenstein. Fratele lui SRI intru acelasi stramos – SIE – a zis ca nu pot face asa ceva.
Onorabil, mon cher?
C. Cumetreniile si interesul personal
Sa intru in detalii?
1. Interesul personal nu ar trebui sa existe pentru lucratorii la SRI pentru ca ei si-au ales cariera. Iar daca au interese personale ar trebui zburati. Te iei de unul din administratia publica si te trezesti intrebat de cineva de la SRI ce ai cu ei. Ori altcineva din SRI iti cere un favor pentru un Icsu de la nush ce prefectura var din frati cu altcineva. Incep sa ma intreb cu ce se ocupa ei: securitatea nationala sau sint doar niste valutisti care au ajuns sa faca si trafic de influenta? Vezi cazurile Sorin Dobircianu, Marius Grierosu si Claudiu Vulpe – sint 3 ofiteri condamnati. In plus, e o increngatura de nasi, fini, veri, frati, sotii, amante de ma doare capul.
2. Toate doctoratele in domeniul securitatii nationale facute de nu se stie cine pe nu se stie ce teme coordonate pentru nu se stie ce. Cumetrii intre ei, adica. Si tin la secret numerul de doctorate si temele lor.
Onorabil, mon cher?
D. Control cit mai larg (dpdv al institutiei)
In afara de cei de la Libertatea, Can-Can (desi am dubii si cu acestea) si seria de ziare ‘Infractorul …’ sint sigur ca toti jurnalistii au fost abordati de SRI pe diverse teme (articole publicate, in lucru sau posibile). Orice serviciu secret are companii care opereaza pe piata, insa se straduieste sa nu o denatureze insa afli cu surprindere ca SRI nu crede in concurenta libera (primul exemplu la care ma gindesc este Asesoft). Duda este in casa regala. Scopul controlului nu imi e clar inca (ar putea fi legat de punctul F sau de boala numita Securita vindecabila cu o lustratie facuta pe bune sau sa fie pur si simplu dorinta de putere a mai-marilor).
Onorabil, mon cher?
E. Abureala – bine, asta e genetica
„Informaţiile privind viaţa particulară, onoarea sau reputaţia persoanelor, cunoscute incidental în cadrul obţinerii datelor necesare siguranţei naţionale, nu pot fi făcute publice şi, dacă nu prezintă relevanţă pentru securitatea naţională, sunt şterse de îndată.” Chiar au impresia ca ii crede cineva?
Onorabil, mon cher?
F. Cumetrenia cu politicul
Comisia de control a SRI e o gluma gretoasa prin ea insasi. Ai linkuri mai jos cu componenta ei. SRI plimba dosare (vezi punctul E) politice, in ani electorali au virf de activitate, sprijina ba pe unul ba pe altul (vezi scandalul Coldea + PNL + Basescu = love). Nu imi e clar de ce au permis intentionat sa se intimple unele acte evident anti-sistem, anti-politic. Sa fi fost mina unor oameni care erau suparati pe sefi? Sa fi fost misiunea SRI de a lupta pentru tara? Sa fi fost interesele personale ale conducerii SRI? Nu stiu.
Oricare ar fi explicatia, cumetrenia cu politicienii e o pata pe obrazul oricarei institutii independente. Neonorabil.
G. Arborele genealogic
Toti se jura ca nu au nici o legatura cu DSS, ca este doar o oaie neagra a familiei. Cit pot ii iau insa apararea. In plus, mai spuneam de cumetrenii intre si infratiri vechi si noi in medii de afaceri, politic, institutional. Pai sau sintem noi sau sintem vechi?
Neonorabil.
„este un serviciu aflat constant in alerta.de voie de nevoie s-a/a fost reformat doar ca e naravas si trebuie tinut din scurt.un semn ca acolo au ajuns oameni capabili si inteligenti care vad si pot mai mult decat sa bata pas de defilare pe 1 Dec.”
In alerta si reformat my ass. Astia si-au dat seama de problema musulmana doar dupa Paris. Pina atunci musulmanii erau in cel mai bun caz ignorati daca nu faceau afaceri cu ei (vezi cumetrenia tulbure cu Omar Hayssam). Serios, chiar trebuie sa muncesti la imaginea lor pro-bono?
PS: daca tu, cititorule, ai ca angajator SRI si nu am dreptate, demonstreaza prin actiuni si nu vorbe ca nu e asa. Datul la ficati in beci nu e o actiune valida, desi ar putea aduce puncte de reputatie in fata vechilor colegi. 🙂
PPS: URL-uri mai jos
https://www.sri.ro/intrebari-frecvente/intrabari-frecvente.html
http://www.revista22.ro/securitatea–de-la-teroare-la-supravegherea-totala-34272.html
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Politica/Cine+sunt+parlamentarii+care+controleaza+activitatea+SRI+si+SIE
http://www.gandul.info/stiri/sri-lucreaza-linistit-comisia-parlamentara-vegheaza-pentru-tine-13806839
http://www.gandul.info/politica/acuzatiile-elenei-udrea-faza-analizei-la-secret-cine-sunt-cei-8-parlamentari-care-l-vor-audia-pe-generalul-coldea-in-spatele-usilor-inchise-13806498
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-19278215-sase-scandaluri-serviciile-secrete-jumatate-timpul-pentru-discutie-plicticoasa-despre-proceduri-mecanisme.htm
http://www.mediafax.ro/social/basescu-l-a-inaintat-in-grad-pe-prim-adjunctul-directorului-sri-florian-coldea-numele-acestuia-a-aparut-in-scandaluri-referitoare-la-folosirea-sri-in-urmarirea-activitatii-unor-judecatori-si-politicieni-9429251
https://pressone.ro/stalpii-societatii-cine-sunt-membrii-academiei-de-stiinte-ale-securitatii-nationale/
http://www.romaniacurata.ro/ministerul-educatiei-tine-la-secret-titlurile-tezelor-de-doctorat-coordonate-de-gabriel-oprea/
http://timpolis.ro/si-sri-refuza-sa-dea-informatii-despre-academicienii-lui-gabriel-oprea/
http://www.contributors.ro/editorial/spionajul-romanesc-a-intepenit-in-mentalitatea-valutistului-dan-%E2%80%9Efelix%E2%80%9D-voiculescu/
http://www.contributors.ro/reactie-rapida/nunta-cu-doctorate/
http://www.contributors.ro/editorial/fra%C8%9Bia-stelelor-%C8%99i-a-gradelor/
http://putereaacincea.ro/sri-tine-departe-de-ochii-presei-numele-doctorilor-academiei-nationale-de-informatii-si-cele-ale-indrumatorilor-lor-de-doctorat/
http://www.contributors.ro/editorial/hai-la-doctorateee-hai-la-doctorateee/
Plus unul care mi-a scapat.
http://www.kmkz.ro/de-pe-teren/interviu-dezvaluiri/doru-paraschiv-ofiter-mapn-personalul-directiei-contrainformatii-si-securitate-militara-a-fost-nevoit-sa-faca-verificarea-de-securitate-a-unor-civili-in-interesul-de-partid-al-lui-oprea/
@ capătu’ satului…..înainte de a spune că nu există mașini unelte numai din import te-aș sfătui să să te documentezi…sunt din Oradea și avem o fabrică de cca. 400 oameni care produce strunguri carusel,freze,mașini de găurit adânc (firma se numește Emsil Group caută pe net a ieșit recent un clip)-în momentul de față sunt 3 fabrici Emsil(central Oradea,Cluj,Aiud)…la Cluj mai există Napomar iar la Bacău World Machinery Works.
wow faina treaba 🙂 freze asa mai mici, de banc, faceti?
stiu ca la un moment dat se produceau freze mici, pentru hobbysti, la Umaro.
http://www.umaro.ro/produse.htm
multumesc de informatie 🙂
http://emsil.ro/new-machine-tools/emtech-afp/horizontal-boring-and-milling/
http://emsil.ro/new-machine-tools/emtech-afp/milling-machine/
https://www.youtube.com/watch?v=4u-2067a8DY
https://www.youtube.com/watch?v=PtigCCHGJhk
Mai sunt si SZ masini unelte draga RASTER….. uite mai jos
http://szmasiniunelte.com/wp-content/uploads/2015/02/hala-interior-masiniunelte.jpg
http://szmasiniunelte.com/producatori-de-masini-unelte/
http://szmasiniunelte.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_03821.jpg
http://szmasiniunelte.com/wp-content/uploads/2015/02/IMG_05501.jpg
Si NAPOMAR Cluj http://www.napomar.ro/?corpo_services=ultimele-proiecte
World Machinery Works–– http://www.wmw.ro/wmw/Products/DefaultCS.aspx
http://www.wmw.ro/wmwro/products/Image/BMT-150-CNC.jpg
http://www.wmw.ro/wmw/products/Image/VL-33.jpg
pfoai ce bijuterii…. :))))))))
multumesc f. mult pt linkuri
La Bacau exista doi producatori de masini unelte: WMW de care ati pomenit (cu o istorie postdecembrista interesanta, manageriata de un oltean) si REM. Stiu de REM ca era la un moment dat pe duca, ca se chinuia sa ia niste imprumuturi de la Eximbank (sincer, la mojiciile facute de REM=contracte incheiate, bani primiti, marfa nelivrata, ar merita sa dea faliment).
mai exista o fabrica in bucuresti care face CNC-uri..plus ca Emsil chiar face lucruri de calitate superioara..
Emsil produce si statii de asamblare (jig-uri) pentru AIRBUS deci calitatea este cerinta esentiala……+ tot felul de constructii sudate, camere de vacuum pentru Applied Materials din Germania,carcase motoare electrice……Masini unelte pentru firme care activeaza in India si Arabia Saudita nu neaparat cu capital indigen de la ei ci in special cu capital francez.
Ceea ce mă amuză la unii e naivitatea …..nu știu care spunea de DAMEN Galați că vai taică ce bine dacă ar câștiga un contract….da’ la glumele de salarii pe care l-e iau angajaţii nu se gândește? La ce bun să aperi o țară în care te gândești ce pui mâine pe masă?
Hmmm, se spune ca angajatii la noi sunt platiti extrem de prost. Parerea mea este ca angajatul roman este platit fix atat cat merita si am in vedere calitatea si cantitatea muncii sale. De ce la noi trebuie sa stam cu biciul pe angajati tot timpul? Vi se pare normal ca o fabrica sa aiba rebut 17%? Cui trebuie imputat rebutul respectiv?
Sa presupunem ca peste noapte crestem salariile angajatilor cu 500%. Aveti impresia ca productivitatea muncii va creste cu 500%?
Dupà „revolutie”, am angajat doi românasi ajunsi în Franta. Când le-am spus cà trebuie sà curete ce mizerii ar putea sà facà în timpul prestatiilor lor au râs cu poftà. Credeau cà am spus o glumà bunà.
fata de polonezi suntem varza d.p.d.v. militar dar avem si un mare avantaj.in caz de invazie conventionala terestra polonezii au de aparat 300 km de granita in teren plan cu belarus(care e cam aliat cu rusii) si 200 km de granita cu kaliningrad(o imensa garnizoana de fapt).pe noi ca sa ne invadeze rusii trebuie sa isi care trupele peste 350 km de mare neagra(care e propice unei debarcari doar o mica perioada din an).ajunsi la tarm din tot litoralul sunt doar doua plaje care se preteaza la asa ceva:10 km la corbu di vreo 5 la tuzla.restul e faleza inalta cu plaja ingusta,orase,porturi sau statiuni.
Polonezii nu au „balada Miorita” in cultura nationala.
Asta-i.
http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/70-ani-invazia-e-uat-armatei-ro-ii-n-rom-nia-b-t-lia-t-rgu-frumos
de citit
Bun articolul.
Pentru cei care sustin ca nu s-a publicat nimic despre starea de fapt din armata, un singur exemplu:
http://militar.infomondo.ro/actualitate/despre-carta-alba-a-apararii-cateva-date.html
Nu cred ca s-au schimbat prea multe de atunci…
In privinta viitorului:
– sa ne gandim la situatia din UE (migranti, posibile exit-uri, situatia economica cu implicatii directe, de exeplu, asupra diasporei noastre, renasterea extremismului, etc );
– schimbarea garzii peste ocean…cred ca va aduce vesti proaste pentru alianta si in special pentru tarile care s-au culcat pe-o ureche;
– de la rasarit nu va slabi tensiunea si o schimbare de strategie nord-atlantica va avea efecte benefice pentru cei mari cu oaresce efecte colaterale pentru cei mici (razboiul nu se poarta doar cu tancul si, din pacate, deja suntem combatanti)
– de urmarit urmasii otomanilor…multe chei sunt ascunse p-acolo…
– pentru noi a.c. e „care pe care”…ar fi trist sa nu reusim sa facem ordine in tara (poate vom fi „ajutati” – cum? Vom vedea)
Una peste alta, momentan, suntem cu izmenele in vine si cineva sta cu degetul pe butonul alarmei.
Biiine. Lectura de seara.
http://lege5.ro/Gratuit/geydkojqgiza/carta-alba-a-apararii-din-11042016
Alocarea resurselor financiare pentru modernizarea înzestrării, prin achiziţii noi, modernizări şi/sau reparaţii capitale se va face ţinând cont de următoarele grupe de echipamente militare:
– maşini de luptă pe roţi şi şenile – transportoare blindate pentru trupe, tancuri, maşini de luptă ale infanteriei şi derivate ale acestora;
– sisteme de artilerie terestră – aruncătoare proiectile reactive, obuziere calibru 155 mm şi 105 mm autopropulsate şi muniţia aferentă;
– sisteme C4ISR – sisteme integrate de comunicaţii şi informatică, puncte de comandă tip Divizie şi Brigadă, echipamente specifice pentru echipe de control aerian tactic, sistem comunicaţii prin satelit, echipamente pentru securizarea reţelelor, stocuri strategice de echipamente IT, programe informatice etc.;
– armament şi echipamente individuale şi de grup – sisteme de detecţie şi echipamente de protecţie individuală şi colectivă CBRN, armament individual tip NATO şi echipamente specifice, inclusiv pentru forţele speciale, sisteme de rachete antitanc portabile, sistem de luptă individual avansat (SLIA);
– echipamente de geniu şi de contracarare a dispozitivelor explozive;
– autoturisme de teren blindate şi neblindate;
– platforme de transport multifuncţionale;
– aeronave de luptă şi transport, inclusiv echipamentele de comunicaţii şi localizare specifice;
– sisteme de apărare antiaeriană cu baza la sol – sistem de rachete sol-aer cu bătaie scurtă, medie şi mare, sisteme de ţinte aeriene pentru trageri sol-aer şi navă-aer, module dislocabile radio-releu;
– nave de luptă – fregate tip T22R, turbine, torpile antisubmarin, capabilităţi pentru misiuni anti-piraterie, corveta multifuncţională, nave purtătoare de rachete, vânător de mine, nave fluviale, puitor şi dragor de mine, ambarcaţiuni asalt şi alte platforme navale;
– nave de sprijin – navă sprijin pentru operaţii cu forţe speciale, remorcher maritim de port şi radă, remorcher fluvial şi navă de sprijin logistic;
– sisteme fixe şi mobile de cercetare, supraveghere şi contramăsuri electronice – aparatură optică şi optoelectronică, echipamente ISTAR, radare, sistem de război electronic terestru mobil pentru Forţele Aeriene, sistem SCOMAR, echipamente de cercetare şi prelucrare date CBRN, echipamente de supraveghere a situaţiei maritime, sistem hidrometeo etc.;
– alte bunuri materiale în sprijinul funcţionării structurilor, inclusiv sisteme integrate de securizare a obiectivelor militare, echipamente achiziţionate prin programe specifice cu SUA, facilitate medicală ROL 2 uşor manevrabilă şi containere de securitate.
Resursele financiare estimate a fi alocate în perioada 2016-2026, în baza Acordului politic naţional privind creşterea finanţării pentru apărare şi reflectate în Programul privind transformarea, dezvoltarea şi înzestrarea Armatei României până în anul 2027 şi în perspectivă, sunt prezentate în anexă.
Cam asta este tot ce conteaza dini Carta . Nimic despre submarin sau submarine (noi sa SH ) . La fregate vad ca se merge tot pe Type 22 Un mare rahat
Mai e ceva ce ma pasioneaza pe mine.
– cut here –
Domeniul cercetării ştiinţifice, dezvoltării tehnologice şi inovării contribuie la înzestrarea cu sisteme de armament performante, prin implicarea în realizarea programelor majore de achiziţii, în cooperare cu parteneri strategici interni sau externi şi prin transferul de tehnologii de vârf către industria naţională de apărare.
Cercetarea-dezvoltarea şi inovarea în domeniul apărării asigură suportul ştiinţific şi tehnologic necesar îndeplinirii misiunilor încredinţate Armatei României, prin dezvoltarea şi valorificarea potenţialului ştiinţific şi tehnologic propriu, urmărind gestionarea eficientă a resurselor alocate şi atragerea de resurse din mediul civil, intern şi internaţional.
Cercetarea ştiinţifică şi tehnologică se realizează de către instituţiile specializate ale MApN, instituţiile militare de învăţământ superior şi alte structuri nominalizate prin norme şi instrucţiuni.
Obiectivele cercetării-dezvoltării şi inovării în domeniul apărării urmăresc:
– creşterea performanţei prin:
– realizarea obiectivelor şi priorităţilor de dezvoltare a capabilităţilor operaţionale pentru categoriile de forţe;
– menţinerea şi dezvoltarea competenţei ştiinţifice şi tehnologice naţionale în domeniul apărării;
– asigurarea resurselor proprii prin:
– creşterea alocaţiilor pentru cercetarea ştiinţifică în cadrul programelor majore ale MApN;
– dezvoltarea infrastructurii CDI, inclusiv prin accesarea fondurilor structurale;
– dezvoltarea resursei umane implicate în activitatea de cercetare şi îmbunătăţirea atractivităţii pentru tinerii specialişti;
– intensificarea acţiunilor de utilizare a rezultatelor cercetării, prin colaborarea la realizarea de produse cu operatori economici din industria de securitate;
– implicarea în realizarea programelor şi proiectelor multinaţionale din domeniul cercetării-dezvoltării pentru apărare, prin participarea în consorţii multinaţionale pentru atragerea de fonduri pe baza contractelor atribuite în regim competiţional de programele UE;
– asigurarea contribuţiei naţionale la realizarea obiectivelor stabilite de NATO şi de Agenţia Europeană de Apărare (EDA) în domeniul capabilităţilor pe termen lung, a apărării împotriva terorismului, a detecţiei şi avertizării timpurii a ameninţărilor, prin implicarea MApN în programele şi iniţiativele comune coordonate de NATO sau EDA;
– cooptarea sectorului privat în activităţile CDI prin atragerea comunităţii ştiinţifice din mediul civil privat şi guvernamental la realizarea proiectelor CDI de interes pentru MApN, finanţate din bugetul propriu.
– and here –
Astia nu inteleg ca motul de pe turela in domeniul cercetarii nu mai este efectivul de 180 de cercetatori ai ACTTM care face masini de criptare (ca reiau tema din alta postare) in 2012. Ca cercetarea se face in combinatie ACTTM + universitati + firme (nu UTI, astia nici semafoare nu stiu sa faca).
Cer scuze ca intervin ,referitor la domeniul cercetarii .Am lucrat aproape 25 de ani in industria aerospatiala de aparare,(asiguratea calitatii)unde ,in diferite laboratoare,unde ,veneau pentru avizare,atit reperele componente,cit si produsele finite,pentru teste si incercari.Aici identificam ,anumite neconformitati,care analizindu-le,inpreuna cu proiectantu,gaseam solutii ,care aplicate,indeplineam conditiile,pentru avizare. Prin experienta cumulata,am identificat solutii revolutionare ,intocmind un proiect,a fost trimis pentru examinare-avizare ;academiei nationale,care au raspuns ,ca nu au specialisti in domeniu. Academia pentru tehnica militara,au tras o concluzie superficiala,incheind si motivind ,lipsa de fonduri,desi ,nu se cerea fonduri. Prin implementarea solutiilor,si proiectelor mele,s-ar obtine produse fara concurenta,la nivel national ,si N.A.T.O. Vad ca se discuta despre achizitionarea de tancuri . Nu stiu, din productia interna,s-au,din afara. Indiferent de unde le achizitioneaza ,din punct de vedere al motorizarii ,toti constructorii de motoare ,folosesc aceleasi principii vechi de peste un secol,si anume; raportul de comptimare constant,si succesiunea timpilor functionali. Daca analizam aceste principii,grafic,tehnic,stiintific,constatam,influenta negativa a acestora ,asupra rezultatelor .Solutii ilocuitoare;RAPORT DE COMPTIMARE VARIABIL,SI SUPRAPUNEREA TIMPILOR FUNCTIONALI ,rezultate,fara concurenta la nivel national,si NATO .Mai sunt solutii ,prin care eliminam problemele care apar la rpunerea in functiune a motoarelor conservate ,etc. Atit Turcia cit Polonia ,sunt interesate sa achizitioneze motoare performante,de ce nu am produce,si pentru ei,dar si pentru noi ? .Respect ,pentru armata noastra !.
Eu zic ca putem obtine rapid prin donatii plus achizitii din sua cateva sute de vehicule gen m2 bradley, m113, m163(anti-aerian usor tip gatling), linebacker(antiaerian cu tun de 25mm si rachete), humvee, mrap, AN/TWQ-1 Avenger(12,5mm plus rachete tip stinger). plus minim 12 elicoptere ah1. cu tancurile e cam complicat. in teorie am putea lua Leopard 2 A4/5 din olanda, portugalia, spania si probabil belgia, dar germania s-ar putea opune. nu vad abramsul o solutie ptr noi… eu as prefera si/sau ifvul puma al nemtilor, dar nu vad posibila o asemenea achizitie. nu ne dau nici macar marder. nemti=russia best friend… submarine putem lua doar de la cateva tari: suedia, japonia, marea britanie. germania? un vis frumos. ptr fortele navale(fregate,crusisatoare…) am putea discuta cu us, coreea de sud, suedia, uk. franta si germania nu sunt optiuni realiste ptr ro. din ratiuni financiare sau geo-politice. noi trebuie sa investim rapid in apararea navala cat si in cea anti-aeriana. dupa aceea in fortele aeriene, trasport trupe, ifvuri, tancuri etc
nave de luptă – fregate tip T22R, turbine, torpile antisubmarin, capabilităţi pentru misiuni anti-piraterie, corveta multifuncţională, nave purtătoare de rachete, vânător de mine, nave fluviale, puitor şi dragor de mine, ambarcaţiuni asalt şi alte platforme navale;
Ce turbine vor sa spuna astia frate ca nu inteleg ?
Posibil sa schimbe motorizarea la ceva ce avem deja pe iaz.
fregata type 22 are propulsie cogog(combined gas or gas).asta inseamna patru turboreactoare de aviatie(2 olympus si 2 tyne) care functioneaza in functie de viteza navei(manevra-croaziera indelungata sau viteza maxima).tinand cont de vechimea navelor turbinele trebuiesc schimbate.
atata timp cat nu avem industrie de aparare privata in romania
si atat timp cat generali din armata si politicieni nu insista sa cumparam armament facut in romania nu vom avea armata
sau macar sa insiste pentru contracte cu offset unde nu se poate cumpara din tara
pai cred ca ar trebui facut un program cu pasi concreti pentru dezvoltarea acestui sector pornind de la (am inteles ca) putinul care exista… implicata Academia Militara , Politehnicile, vazut ce fac altii ce putem cumpara, ce offsett\-uri se pot implementa samd… ca daca tot scriu pdf-uri … cu alea ramanem, se mai duce naibii o generatie si iar reinventam roata… dar cine sa o faca? aia din sparlament? oare cati dintre aia is pe alte state de plata? ar fi culmea sa nu fie, la cat de corupti sunt… acuma vezi ce au facut cu legea anti-plagiat ca au zapacit-o… deci unde e una din principalele chestiuni si anume recunoasterea si folosirea valorilor?
Recunoasterea valorilor se face prin citeva mecanisme consacrate:
– rezultate cuantificabile in cercetare
– rezultate verificabile in cariera profesionala
– rezultate verificabile din punct de vedere tehnologic (companii)
Dar atunci cind toti Bulache isi iau doctorate la academia Militara cu teme de te apuca risul, cind este preferat un asemenea Bulache pentru ca are studii in domeniu sau e cumnat cu un var din frati al unui sef de comisie, cind companiile sint alese cu dedicatie pe baza de spaga si cind regulile sint impuse de parlamentarii de care spuneai, eu nu vad o solutie eficienta.
asta-i canceru ce ne roade, pilele si neamurile… automat e franat orice progres orice concurenta.
ca tot veni vorba, um arata Misiunea Permanenta a Centrului Cultural Roman in SUA:
https://www.youtube.com/watch?v=KBL3Vx9u_SE
amu’ io nu le am cu arta, dar… PONEI ROZ CU ZVASTICA???????????? Scheleti conflabili cu organe genitale la vedere in vitrina?
amu vor sa o faca pe tanti MINISTRUL CULTURII?????
mai da-o, scuzati, si in PLM….
scze de typos
Raster, arta este extrem de subiectiva iar mesajul este primit prin intermediul experientelor personale. Pentru Romania anului 2008 poate sa fi fost exagerata. Pentru un pensionar new-yorkez pudibond de origine romana poate sa fi fost exagerata. Pentru alti new-yorkezi de 20-35 de ani posibil sa fi fost agreabila expozitia. Pentru aceiasi new-yorkezi insa, Carul cu Boi al lui Grigorescu sau Dorobantul nu pot insemna nimic.
Fast forward in 2016, dupa un scandal NSA si o invazie nord africana in Europa. Poneiul cu svastica – in contextul actual – pentru mine inseamna societatile din Europa, unde viata e piersicoasa si flirteaza cu extrema dreapta sau profanarea corpului uman cu tatuaje. Surveillance society este aici si referintele bizare din 2008 la Securitate au si alte semnificatii pentru mine acum.
De acord, nu este impresionism sau renastere. Insa poarta catre mine niste simboluri iar noi (ca indivizi si societate) functionam pe baza de simboluri.
PS: pe Picasso tot nu il inteleg. 🙂
Nu doar armata ci toata Poloia este in plina crestere, dar stiti de ce? Pentru ca acolo se guverneaza pt popor si nu impotriva lui. Pt ca acolo exista un minister al fondurilor europene si nu 100 ca la noi!
Am vazut zilele astea un documentar despre razboiul dintre Vitnamul de Nord si cel din Sud. Armament au bagat si rusii si americanii, ambele state ajungand sa aibe dotari foarte bune ( mai ales sudul), in timp ce ii consiliau si luptau alaturi de „sud”, americanii au tras de multe ori alarma in privinta coruptiei politicienilor, a numirii in grad a multor generali pe criterii de amicitie, rudenie, spaga. Rezultatul? La scurt timp dupa retragerea de pe teren a americanilor, simulacrul de democratie plina de coruptie, s-a prabusit rapid in fata ofensivei a celor din Nord. ( prin definitie un regim autoritar(comunist in acel caz) a reusit sa fie mai ordonat si sa castige cu mult mai repede de cat ar fi sperat dupa retragerea americanilor. Concluzia este ca o societate in care coruptia se manifesta in cercuri inalte poate darama repefe tara in cazul unui conflict. Stiu ca nu am zis nimic nou sub soare, dar mi s-a parut interesanta paralela prn prisma Trump…si trambitata retragere americana…