Articolul de seara: corvete la noi, fregate la ei

Așa cum prea bine se știe, România a cumpărat în 2018 corvete noi (trei bucăți), care vor fi construite în 18 luni în proporție de 90% în România. Cel puțin 50% din senzori și sistemele de armament vor fi construite în România. Urmează încă trei fregate și două submarine în 2020 respectiv 2022.

În același timp ei nu par deciși ce ar dori – au construit două variante ale LCS (fără un scop clar), trei nave din clasa Zumwalt (fără tunurile și muniția dorite), au în construcție două portavioane din clasa Gerald Ford dar nu se știe câte vor fi construite în final.

Aflăm acum și ce va fi cu programul FFG(X). US Navy au plătit 14.9 mil USD General Dynamics Bath Iron Works pentru un proiect-concept pentru această clasă de nave. Conceptul are la bază fregatele AEGIS ale Navantia. US Navy speră că vor ține mai bine marea decât cele ale marinei norvegiene (vă amintiți de HNoMS Helge Ingstad?). GDBIW a prezentat desenele care au costat aproape 15 mil USD la expoziția Sea-Air-Space din USofA.

Chris Cavas (corespondent al Naval Warfare a ciripit General Dynamics Bath Iron Works also unveiled their FFGX proposal for the US Navy today at SAS, based on partner Navantia’s F100 design. Good looking ship! The @GDBIW #Bath Iron Works/#Navantia/#Raytheon #FFGX ship certainly looks big – over 7,000 tons. Note the bow sonar dome, fin stabilizers. și a postat câteva imagini.
 

FFG(X) (GD BIW via Chris Cavas – @CavasShips)

 

Iulian

29 de comentarii:

  1. Cred ca ne uitam la proiectul cu cele mai mari sanse de reusita… As paria ca vor castiga si sunt multe argumente in acest sens.
    Cat despre versiunea norvegiana, ei bine, inclin sa-i dau dreptate lui Alex si sa o atribui unei erori umane.

  2. „Așa cum prea bine se știe, România a cumpărat…”
    Savage!

  3. Primul paragraf al articolului e o ironie nu?:)) Ca altfel nu prea inteleg…

  4. Iulian, imi pare rau dar esti in eroare, Romania a cumparat 4 corvete nu 3 ?

    Trecand la lucruri serioase, si mie imi plac liniile navei, arata foarte bine. Pana la un punct, parca ar fi un AB mai mic. Un amanunt pe care il gasesc interesant este ca aparent nu prea si-au mai batut capul cu un design stealth, inversand trendul inceput de LCS-uri si Zumwalt.
    Desi am incercat, nu am reusit sa numar celulele din VLS; sunt 32?

  5. La ditamai fregata nu merge pus un tun de 127 mm, precum ar trebui pus si la cele 2 fregata romanesti Type 22? Sunt deja fregate cu tunuri de 127 mm MEKO la greci, argentinieni si turci. Pliscociul ala de 76 mm sa-l puna pe Tarantul-le si daca or face pt FNRo pe nave clasa gen Klilic/Gepard si nave de puitoare/dragoare mine +auxiliare.

  6. Pana una alta procesul de achizitie al corvetelor se mai amana odata, conform celor spuse la un post TV azi, dosarul cu contestatia pleaca de la procuratura militara la DNA.

  7. Offtopic:
    Turcia a dat la apa portavionul TCG Anadolu – cu rampa de decolare capabil sa suporte 12 F35B ( dupa proiectul spaniol SPS Juan Carlos )
    https://www.youtube.com/watch?v=AShRHPLlIqI
    Are si capabilitati amfibiene

    Ce avem in dotare sa-l distrugem? Iar escortele lui?

    • Turcia era in NATO ultima data.

      Dar, daca sint dati afara din NATO (putin probabil), avem mai multe variante:
      – nu ne batem capul, pentru ca nu va avea F-35 pe el
      – un vapor cu mioare
      – un petrolier

    • Stai linistit, portavionul ala nu e pt Marea Neagra, a destinat sa fie folosit impotriva Greciei in apele Ciprului si printre insulele disputate intre cele doua state

  8. exista vre-un studiu serios despre sansele de supravietuire a unei nave plutitoare pe marea neagra, in cazul unui conflict

  9. Mi-am luat si eu o corveta sa ma plimb cu ea pe Arges. Fac intreceri cu ale marinei

  10. ai uitat si de cele 36 de avioane, nu stiu cate elicoptere de atac, de transport, sute de transportoare Agilis, masini 4×4.

    hartia suporta orice, iar la achizitii pe hartie nu se pune nimeni cu noi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *