Dacia, principalul producător auto din România, grupul OMV Petrom, cel mai mare producător de ţiţei şi gaze din România, alături de Romturingia, carosier independent, anunţă livrarea primelor vehicule Dacia Duster Pick-Up. Rezultat al unui proiect de transformare, acesta a fost produs special pentru a răspunde cerinţelor OMV Petrom.
Ceremonia de înmânare a cheilor primelor 10 vehicule a avut loc marţi, 7 octombrie 2014, la uzina Dacia de la Mioveni, în prezenţa domnului Nicolas Maure, Director General Grup Renault România, a domnului Gabriel Selischi, membru al directoratului OMV Petrom, responsabil pentru Explorare şi Producţie şi a domnului Stelian Ion, Director General al SC Romturingia SRL.
Parteneriatul dintre cele trei companii prevede livrarea a peste 500 de vehicule până la finalul anului 2015.
Vehiculele Duster Pick-Up produse pentru OMV Petrom sunt derivate din modelul 4×4 de serieşi sunt echipate cu motorul 1.5 dCi, de 110 CP., fiind modificate pentru a răspunde nevoilor specifice industriei de petrol şi gaze. Ele oferă o cabină simplă, cu două locuri şi o lunetă de dimensiuni medii, protejată de un grilaj. Cabina este ranforsată exterior. Bena are o lungime de 1,7 metri şi poate transporta o încărcătură de până la 450 de kilograme.
Proiectul de conversie al autovehiculului Duster în versiune Pick-Up a demarat la finele anului 2012 şi a cuprins realizarea mai multor prototipuri, urmată de obţinerea omologării din partea Grupului Renault, a omologării RAR de către Romturingia cu sprijinul Grupului Renault şi în final, a pregătirii pentru fabricaţie.
„Duster Pick-Up ilustrează capacitatea Dacia de a răspunde solicitărilor clienţilor cu produse adaptate nevoilor acestora. În acest caz, este vorba despre OMV Petrom, grup cu care avem o colaborare fructuoasă şi de lungă durată. În acelaşi timp, Duster Pick-Up reprezintă un nou etalon în parteneriatul cu Romturingia, una din cele mai importante societăţi specializate în conversii de vehicule şi în amenajarea de caroserii din România. Sunt convins că Duster Pick-Up se va dovedi soluţia potrivită la toate solicitările clientului nostru”, a declarat Nicolas Maure, Director General Grup Renault România.
Frumoasa…
Am vazut-o, chiar este ok!
Totusi ar fi fost mult mai bine daca se punea roata de rezerva pe plafon.
daca-i punea roata de rezerva pe plafon ar fi crescut consumul de combustibil , ar fi stricat aerodinamica si ar fi aratat desuet eventual puteau sa o puna in spate precum la unele masini tot teren dar pe plafon in nici un caz .
Nu avea rost s-o puna acolo pentru ca masina e destinata sa fie utilizata de echipe tehnice de interventie la sonde sau pentru alte domenii similare si este nevoie de acel spatiu pentru a monta o scara sau alte scule. Pentru asta s-au si montat barele pe cabina.
Daca, de exemplu, utilizatorul pune pe ea o caroserie din fibra de sticla pentru a cara marfa, poate sa puna roata pe plafon fara nicio problema.
Sunt curios care o fi primul pe blog ce se apuca „s-o photoshopeze” in culoare olive cu cateaua sau lansatoare in spate 🙂
Ce armă mortală ar fi la Mogadiscio…
🙂
Offtopic: 1 – 0 pentru România! Lansă Raul Rusescu un proiectil săgeată în poarta ungurească de-i penetră pe ăia cu Trianonul lor cu tot…
Da’ chiar, care o fi ? 🙂
lasa-ma ca asa nervi mi-a produs meciul mai ales in a doua repriza romania a jucat cu morcovul in fund si in final 1 la 1
afara cu piturca
De ce ti-a produs nervi? De ani buni intalnirile dintre Romania si Ungaria au avut tot ce le trebuie (tensiune, rivalitati, suporteri zgomotosi, atmosfera in tribune etc) singurele lucruri care au lipsit au fost doua echipe de fotbal care sa merite tot acest spectacol.
Sa te agiti atat, sa dai banii pe bilet, sa urli in tribuna de-ti ies plamanii pentru doua echipe de impiedicati care lasa impresia ca joaca fotbal cu mingea medicinala.
Duster pick-up este o masina extrem de necesara in economia nationala, mai ales pentru ferme, mici afaceri, etc, doar ca neavand sasiu, Duster-ul are caroserie auto-portanta, nu poate fi incarcata prea mult.
Sper ca Dacia sa dezvolte si un pick-up mare cu sasiu 4×4 de origine Nissan, o masina care sa poate fi multifunctionala si care sa poti monta de la joagare, la diverse instralatii pentru agricultura, pe modelul camionetelor americane.
Dar asa cum este acum, Duster-ul 4×4 reprezinta o varianta decenta pentru inlocuirea partiala a parcului de ARO din armata.
Nu trebuie uitat ca fiecare Dacie vanduta de la Mioveni inseamna bani in economia romaneasca, inseamna plusvaloare la noi in tara.
Daca am mai avea inca 3-4 integratori industriali de forta Dacia am sta mult mai bine si am avea multe locuri de munca.
Pai daca mai facem autostrazi aiurea prin HarCov o sa vina dracu’ sa investeasca.
Sibiu – Pitesti trebuie facuta cu orice pret pentru ca ai doi producatori de automobile care n-au pe unde sa-si scoata productia spre vest.
Poti sa faci autostrada si acolo, care sa uneasca Balan (zona defavorizata locuita majoritar de romani) de Tg. Mures si in partea cealalta de Moldova… iar dinspre Brasov un mic drum expres la 4 benzi pana in Sf. Gheorghe si chiar mai spre N. 🙂
corecta observatia
Nea George nu confundati masinile de oras cu tabla de 1,5 mm cu masinile militare cu tabla de 15 mm cel putin grosime care sa reziste si la mine antitanc.
Dusterul e frumos …etc dar trebuie reproiectat pentru armata si la usi va ajunge la 150 mm grosime….etc
Dacule, stai linistit, no confunda nimeni nimic… poate doar tu grosimea la tabla de 150mm pentru Duster reproiectat… sa iasa camion greu.
Camion o fi asta?
http://www.militaryfactory.com/imageviewer/ar/pic-detail.asp?armor_id=291&sCurrentPic=pic1
Pai unde ai vazut tu masini militare de oras sub forma de MRAP-uri ? Crezi ca americanii ies din baza – in State – in MRAP-uri?
O parte din ARO vor fi inlocuite cu masini 4×4 neblindate asa cum a spus si MApN-ul.
Bre io nu confund nimic, doar ca tu intelegi gresit cateodata 😉 . Si apropos de confuziuni, MRAP-ul nu-i masina 4×4 blindata, este doar…MRAP.
Si, ca un final apoteotic, masinile militare nu au tabla de 1,5 cm grosime ci sunt masini normale, care apartin armatei, cu insemne militare.
Comentez:”Pai unde ai vazut tu masini militare de oras sub forma de MRAP-uri ?”
Raspuns: Cat m-as bucura sa vad armata romana ca iese din unitati cu niste masini ca astea si cu dteagul Romaniei pe ele.Asta arata putere si fortza.Si poporu se duce linistit vla munca cand vede ca cineva il apara…..Cam asa trebuie gandit.Totu pentru tara ,cat mai bun cat de cea mai buna calitate.
@Dacul. MRAP-uri pe strada ar fi semn de prostie crunta, atat timp cat o astfel de masina costa de la 150 de mii de dolari in sus, consuma enorm, este foarte grea, are o vizibilitate in trafic redusa si mai este si foarte neconfortabila…
Ar fi chiar haios sa vezi un general dus acasa cu MRAP-ul…hai sa nu cadem in derizoriu cu astfel de comentarii.
Ca sa intelegi mai bine, MRAP-ul este in fapt un transportor blindat dedicat unui anume tip de misiune. Seful SMG-ului nu se duce in vizita oficiala in alta tara la bordul unui MIG 21 sau nu viziteaza garnizoanele cu un TR.
@Dacul
Caracteristicile MRAPului Cougar de-l avem noi pentru EOD (ala cu catelu’ Max):
http://oi58.tinypic.com/2psf5au.jpg
Ce vrei tu e risipa de bani si mijloace…
Dar tu ce crezi ca este? 🙂
http://en.wikipedia.org/wiki/Cougar_(vehicle)
330CP engine;
Weight Curb: 32,000 lb (14.5 t)
Gross max: 38,000 lb (17.2 t)
http://ro.wikipedia.org/wiki/DAC_665T
Greutate 10 tone
motor 215CP
http://en.wikipedia.org/wiki/Humvee
Weight 5,200–5,900 lb (2,359–2,676 kg) curb weight
190HP engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Duster
Curb weight, 1,160–1,294 kg
Deci tu compari un vehicul de 1,3 tone cu unul de 13 tone… intre ele mai sunt cel putin 2 clase de 4×4 militar… cea de 2,7 tone si cea de 6-10 tone…
Basca o clasa intermediara numita „Toyota cu 12.7” 🙂 😉
http://www.renault-trucks-defense.com/Defense/SHERPA-LIGHT/Scout
Sherpa la Mizil, se mai face ?
Un link despre Duster Pick-up: http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet5803-35.htm pe care ni-l daduse Marius la articolul cu Gripenul invingator in Brazilia, in decembrie 2013
Dacia, Dacia, Dacia…sa faca si sa dreaga,,,ca e misto si toate cele. Dar cand este sabotata de cei ce sunt la putere, parca mai bine ne lasam pagubasi. Sa fim seriosi…autostrada Pitesti – Sibiu este necesara a o mare gura de oxigen pentru fabrica. este unul din putinele avantaje ale ei, exceptand inalta calificare si profesionalismul romanilor. Pacat ca politicul e mai interesat de spagi si comisioane de la cei ce vor Comarnic – Brasov, decat de cei 200 de mii de oameni care lucreaza la Uzinele Dacia, Ford si furnizorilor acestora. Poate un inceput de maidan romanesc ii repune pe calea cea dreapta pe politrucii nostri, in frunte cu ciuma rosie de la guvernare. Avea dreptate Basescu cand spunea ca marea si endemica coruptie mioritica ne poate aduce in situatia Ukrainei de astazi. Pur si simplu lumea ajunge pana acolo incat nu mai poate si nu mai inchite porcariile astora si actioneaza instinctiv si primar, dar corect dpdv sufletesc!
Stie careva pretul / unitate?
Bine ca n-ati inceput inca sa montati DSHK-uri pe ele 🙂 .
http://jurnalul.ro/editorial/renault-pleaca-de-la-pitesti-679893.html
Serbanescu este un idiot.
Poze oficiale cu Dacia Oroch, modelul pickup Duster. 🙂
http://stirileprotv.ro/stiri/auto/poze-oficiale-cu-dacia-oroch-modelul-pickup-duster-arata-senzational-si-interiorul-e-de-nerecunoscut.html
M-a batut cu 5 minute 🙁 🙂
🙂 🙂
Oroch Military ?
Ma apucai sa caut cine sunt alde Oroch, cica un trib din Rusia..mai spre Japonia…deci probabil s-ar putea sa vedem productia modelului de serie si in Rusia…probabil… 🙂
Prima data crezui ca e vreo referinta la „Auroch”, celebrii tauri disparuti din arealul European…
„The Oroch language is spoken by the Oroch people in Siberia. It is a member of the southern group of the Tungusic languages (nt. inrudite cu Altaic-Turco-Mongolice-Coreene) is closely related to the Nanai language and Udege language. It is spoken in the Khabarovsk Krai (Komsomolsky, Sovetskaya Gavan, and Ulchsky districts). The language is split into three dialects: Tumninsky, Khadinsky, and…
Hungarisky”
?!?
Mai bine ii ziceau…Orochimaru – „Sarpele mare rotund”…aviz Narutarzilor
🙂
Dupa Magyarosaurus (care a trait in Romania!!!!), DACIA Hungarisky ? 🙁
Poate o fi doar un nume din ala, „patentat”, din portofoliul Renault, asa cum a fost…”Logan” (ce surpriza s-a dovedit atunci la inceput)…sau poate are vreo legatura cu Brazilia (ma indoiesc)…
Tinta este America de Sud. Deci…
Dar daca ii ziceau…AROch?
HAAA …. ARO…. 🙂
Tot astept succesorul (cu „S”) si nu vine ! ARO… TE ASTEPT LA PORTITZA… sniff sniff 🙁
AROurile „noastre” braziliene din Manaus, devenite „mandrie braziliano-indiana”:
http://www.bramont.com.br/v2/?page_id=95
sau
https://ro-ro.facebook.com/IAroCamaradArmy
Astept prototipul …
Mda, mie nu-mi place conceptul Camarad, ba chiar il detest (deh, fiecare cu gusturile sale). A mai fost prezentat pe aici de cateva ori.
Sincer, mai bine as prefera sa vad IMS-ul produs din nou…cu modernizarile de rigoare, dar cu designul „retro” neschimbat.
Daca spun 12, la ce te gandesti ?
🙂 Dacia Break TT
Mie imi place foarte mult acesta masina!
Cum ar arata fara brizbizuri:
http://www.promotor.ro/masini-noi/news/cineva-si-a-imaginat-cum-ar-arata-o-dacia-duster-pick-up-cu-patru-usi-13577517
E CIFRA MAGICA, bre ! 12 av, 12 grenade, 12 arme de asalt, etc. pe scurt MApN!!!
Acum, in ce grupa crezi ca alergam ?
Ca tara ?
„Le groupe français d’armement terrestre Nexter a annoncé, ce 29 octobre, avoir signé un contrat portant sur la livraison de 12 véhicules 4×4 hautement protégés « Aravis » au forces armées gabonais.”
http://www.realitatea.net/dacia-duster-7-sau-duster-l-numele-noului-suv-dacia-duster-cu-7-locuri_1603802.html
Daca ar fi „derivat” din Oroch, nu m-as plange…
Good news, vom avea si Duster derivat din Oroch, de 4.5 metri:
http://www.realitatea.net/dacia-pregateste-o-surpriza-imensa-va-lansa-doua-modele-duster_1643415.html
#47 si 48 din galerie:
http://www.autobild.de/bilder/crossover-und-mini-suv-neuheiten-2015-2016-2017-2018-2019-2020-5440105.html#bild47