Articolul de seara – Renault Truck Defense şi MFA Mizil vor colabora în domeniul producţiei de vehiculele militare

renault-trucks-defense2

Producătorul francez de tehnică militară Renault Truck Defense, parte a grupului suedez Volvo, a semnat marţi un memorandum cu compania MFA privind producţia şi comercializarea de camioane militare şi vehicule blindate. Acordul se referă la „producţia şi comercializarea exclusivă a camioanelor militare şi a vehiculelor blindate” în România, se arată într-un comunicat al MFA.

„Cele două companii intenţionează să desfăşoare un program de investiţii comun, având ca obiect retehnologizarea platformei de producţie a MFA din oraşul Mizil, judeţul Prahova. În perspectivă, logistica şi tehnica militară rezultate în urma acestei colaborări vor fi comercializate pe piaţa regională şi pe cea internaţională”, se menţionează în comunicat.

Reprezentanţii celor două companii se vor întâlni marţi cu membrii Guvernului pentru prezentarea proiectului comun.

MFA Mizil, companie înfiinţată în urmă cu peste 60 de ani, este cel mai important contractor român al Ministerului Apărării Naţionale (MApN) de după 1989 pentru maşini de luptă blindate. Cel mai recent proiect dezvoltat de MFA împreună cu MApN a vizat modernizarea a 127 de maşini de luptă de infanterie, certificate NATO, în valoare de peste 100 de milioane de euro.

MFA Mizil este, din 2012, parte a grupul de firme Carmistin, controlat de omul de afaceri Iustin Paraschiv.

 

Articol Gandul

 

Romania Tricolor

25 de comentarii:

  1. Stirea referitoare la cele 127 de MLI-uri modernizate pt 100 de milioane de euro, trebuie luata cu toata circuspectia. Din informatile mele au fost modernizate fix 99 de MLI 84 la standardul „M”, iar suma anuntata in articol este ridicola: Un MLI 84M depasind 3 miliaone de doari bucata, daca imi aduc aminte bine in jur de 3,2 milioane de dolari pe masina modernizata.
    Si evident 99×3.2= muuuuuult peste 100 milioane de euro.

    • Cu privire la numarul de MLI-84M nu stiu ce sa spun, la un moment dat stiam de 120, apoi de 99, ca tine, dar asupra pretului eu stiam ca pana la urma au fost 162 milioane de dolari.

      S-a si demarat o investigatie din cauza asta, pretul dublandu-se/triplandu-se de-a lungul anilor pe masura ce crestea si bugetul apararii.

    • Bine dar modernizare la M inseamna ca ai deja un MLI84 si ii inlocuiesti turela cu cea israeliana plus schimbari de echipamente la interior. Probabil ca un MLI84M construit de la zero e normal sa se duca la 3,2 milioane dolari.

    • 3.2 milioane de dolari…ei bine pretul acesta a fost vehiculat, dar nu stiu daca se refereau la o masina noua, sau la un modernizata. Referitor la numar eu stiu de 99 de bucati, dar sincer m-ar bucura sa fie 122, mai ales ca au fost achizionate 180 de turele, DAR…
      http://www.rumaniamilitary.ro/punct-final-conversiei-mli-84-la-m1
      …iar atata timp cat vor sa vanda 67 de turele, plus cele 122 prezumtiv folosite rezulta 189 de turele, iar daca mai adaugam cateva folosite in teste (doua le-am vazut cu ochii mei demontate), rezulta sa numarul realist de masini modernizate este cel oficial, de 99 de bucati. 99+67=166, astfel ca ar ramane disponibile 154 bucati, din care scadem cele cateva folosite la teste, nu cred ca avem 122 de MLI84M.

      • pai dupa modernizare au rezultat mai multe variante
        medevac,tehevac,varianta cercetare
        banuiesc ca pot fi introduse aici si asa ar rezulta nr ala

  2. In functie de cine-l controleaza pe ‘omul de afaceri Iustin Paraschiv’ o sa vedem daca Armata cumpara transportoare si blindate de la Renault.

    Asa ca nu-i vaz bine pe aia de la Moreni, fiind firma de stat sunt ai nimanui si sortiti pieirii: e usor sa facturezi spaga prin omul de afaceri Iustin…you get the idea…

    Ma intreb de unde or sa cumpere otel, nituri, suruburi, din Franta?
    Ca la noi momentan se taie si se topesc laminoarele.

    • Din doua una: ori au vazut cat de tare ii „ajuta” statul pe cei de la Moreni si si-au zis ca n-are rost sa se amestece in rahat ori firma care coopereaza cu Moreniul pentru platforma Crotale NG are de gand sa dezvolte si alte programe si nu avea rost sa se bage unii peste ceilalti (mi-ar placea varianta a doua dar n-as baga mana in foc).
      In privinta tablelor pentru blindaj …… poate-l fac cu blindajul compozit despre care se aude ca l-au produs ai nostri (glumesc, chiturile de blindaj vor veni, cel mai probabil, din Franta).

  3. Renault Truck Defence a fost prezenta pe la Expomil si BSDA in speranta unui contract cu MApN. Mda, la ce buget au in acest an mai vax contracte, poate dupa 20xx, si nici atunci nu-s certe. Las’ ca nu-i bai, ARO inca mai mere pe-aici, eu inca vad unul vopsit pestrit (inca se mai vede vopseaua) zilnic prin urbe. E-adevarat, cam fumeaza si cam scartaie din toate incheieturile, dar din moment ce se-nvart rotile mai merge vreo 40 de ani

  4. DACA MAPN-UL VA INCHEIA UN CONTRACT PE CAMIOANE MILITARE CU RENAULT,CHIT CA-S FACUTE ACIULEA LA MIZIL, ATUNCI…SA VEDETI ATUNCI CE OI SCRIE, ATATA TIMP CAT LA ROMAN AU DAT CU TIFLA !
    CUM AR FI SA SPUNA IN CONTINUARE LUI NICOLAE ” NU AVEM BANI ” SI APOI SA JUSTIFICE CA RENAULT DE MIZIL ” E MAI BUNE SI MAI IEFTINE ” !
    S-O VAD SI PE ASTA !

  5. @Eroul ‘Nationale’ 🙂 Bula
    Am intrebat asa retoric, nu ca m-ar interesa 🙂 , cine-l controleaza pe nenea asta ‘Omu’ de Afaceri’, care initial vroia sa faca tractoare sau semanatori la Mizil (sau asa declara).

    Probabil cineva a mirosit ‘oportunitatea’ de a vinde vreo 1000 de VABuri prin Romania si pasul unu, a cumparat fabrica pe mai nimic, ca era lasata sa moara si era moarta.

    Acu nu cred ca sunteti asa de naivi incat sa credeti ca s-a sculat unul patriot tanar intreprinzator sa cumpere o fabrica fosta-meletara ca sa faca fiare sa apere Tara. Cine a cumparat-o are toata filiera pregatita, ca altfel n-are rost 🙂

    Asa poti explica lipsa comenzilor la Moreni, strambatul din nas al domnilor Maresali de Divizii Blindate si Comandanti de Battlegroups si SSBNuri de la Bucuresti relativ la faptul ca produsele Moreniului nu sunt la nivel tehnic competitiv pe plan mondial, in conditiile in care aia depind de stat si statul nu le da bani pt retehnologizare, proiectare, prototip.

    D’aia zic ca atunci cand or sa inceapa sa ruleze fin geamantanele cu documentatie valutara pe la factorii de decizie politici si meletari, sa vezi ce vinde privatul VABurile Renaultului si ce se topeste in cuptoare si fabrica la de la Moreni…

    Iar intrebarea cu de unde iau „otel, nituri, suruburi, din Franta?” nu era la misto 🙂
    VABul ala nu are numai chituri de blindaj compozit pe el. De ce intreb, pt ca la noi momentan se taie si se topesc laminoarele.

    Probabil la Mizil se va vopsi stema si inmatricularea. Dar din ce tara si prin ce firma agreata or importa vopseaua 🙂 ?

    Daca filiera e pusa la punct, dpmdv Moreniul e ca si dat la topit.
    Si daca Moreniul era firma romaneasca, Renault e frantuzeasca indiferent cu ce vopsea or da pe ele la Mizil.

    @nemotoujours

    Frate, vezi ca ti-a ramas cotul pe CAPS LOCK 🙂

    Acu’, vorbind la modul serios: vrei s-o vezi si pe-asta ? Vrei? Chiar VREI 🙂 🙂 🙂 ?
    Normal ca alea de la Renault sunt SI mai bune si-s SI mai ieftine, acu’ sincer vorbind, parca acum ai repirat prima gura de aer in Rromanica 🙂

    Suntem cea mai militarizata tara din Europa: Tara Tuturor Tunurilor 🙂

    • VREI SA SPUI CA SE VA DEMONSTRA CA SUNT MAI IEFTINE,ORICAT DE SCUMPE AR FI,NU?
      SI LASA-MI COTUL ACOLO UNDE E.

    • Bre io mereu am zis ca industria militara trebuie privatizata, pe motiv de spaga. Adica sa poata si industria de aparare sa dea, nu sa tot ceara finantare si salarii 🙂 Acu ce sa zic, semanatori si tractorase…poate ies si niste TAB-uri, dar ar fi deranj mare cu UTI….
      Oricum daca luam TAB-ul la pretul unui km de autostrada…nu crez sa luam prea multe.
      GSG9 si Nemo, bre stiti bancul cu cotul?! 🙂

  6. n-am stiut unde sa postez , insa am vazut ca ati sarit peste stirea cu „stealth-ul” (asa zic ei) lui Kim……. http://www.99poze.ro/Kim/1/

  7. astia au modernizat vab-urile franceza.poate o punem de o modernizare la tab-urile79.si ceva pe la tbt.si poate niscaiva sherpa.

  8. What is Capitalism?
    You work, you fail, and you try again and with grit, determination and elbow grease you can achieve upright mobility. Capitalist Society guarantee everybody equality of opportunity not equal outcome and that’s why sometimes you can work your ass off without success. Capitalism is not the reason you fail; it is the lack of innovation or the lack of consumers, or the lack of producing a more excellent product or a better service than the guy next to you, that’s working his butt off too, and, that causes a few to success and many to fail.
    Don’t blame Capitalism for the failures of many and do not blame the few who success. It could simply be that the other guy just plain lucked out and it’s just as likely this lucky guy could have been you.
    In Capitalist Societies most success derive from hard work, ingenuity and calculated risk but sometimes is just damn luck or good fortune: to be born with the right genes and to the right parents, to grow up in the right community, to attend the right schools, to meet and be helped by the right people, or simply to be at the right place at the right time.
    I believe it was Jefferson who said that if we were all angels we wouldn’t need government and the same can be said about market capitalism: If we were all angels, then capitalism would not need regulation and that’s why in order to suppress the greed and passion of competing forces (capitalists, labor, government and consumers) the free Market Systems requires rules, judges and referees.
    Since all regulations are not only infringements on individual liberty but also encroachments on people’s constitutional rights we have the Liberal (the left) Ideologies on the side of more regulations opposing Conservative (the right) Ideology quest for as less regulations as possible.
    Your turn Alex

  9. Renault Trucks nu e o firma pur franceza, sunt parte a grupului Volvo Trucks – asa ca nu inseamna ca vor face totul frantuzesc pe masina – ramane o configuratie deschisa.

    eu cred ca poate fi o colaborare buna, daca ei pot sa aduca comenzi pentru Mizil. sunt unii mai adaptabili la piata si au acces in fostele colonii din Africa.

    in plus, realitatea e ca munca auto e prea scumpa in Europa pentru cat cere piata si romanii pot fi competitivi – daca reusesc sa se mentina in viata inca cativa ani vor primi multe comenzi de la furnizorii occidentali – care sunt si ei destul de afectati de reducerile bugetare si sunt sub presiune sa reduca costurile.

    • NU AM INTELES EU BINE?
      RENAULT TRUCKS O PARTE A VOLVO TRUCKS SAU VOLVO TRUCKS ESTE AL LUI RENAULT ???
      HM….
      SI SA VEZI CAT VOLVO FOLOSESTE RENAULT !!!

      • Yup ai inteles bine…proprietarul Renault Trucks este Volvo Group…din 2001 cand au achizitionat atat Renault Trucks cat si divizia lor nord americana Mack Trucks in urma restructurarii si privatizarii Renault SA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *