Australienii au inchis pravalia si acum cantaresc ofertele.

Guvernul Majestatii Sale de la antipozi a anuntat ca pentru programul – Project Sea 1000 – de dotare a marinei cu cel putin 12 submarine diesel-electrice a pastrat ofertele a trei participanti, astfel: francezii de la DCNS, germanii de la TKMS si guvernul japonez cu un fel de Soryu-class.

Si acum incepe greul pentru ca toti cei trei participanti trebuie sa prezinte trei optiuni de achizitie: navele construite in tara de orgine a participantului, navele construite in Australia  si o solutie mixta care prevede ca primele nave sa fie construite in tara de origine apoi transfer tehnologic catre „Aussy”.

maxresdefault

Francezii propun o varianta clasica a nuclearului de ultima generatie Barracuda. Astfel francezii ofera un submarin numit Shortfin Barracuda Block 1A, o nava cu totul noua si ultramoderna, iar sufixul “Block 1A” doreste sa sugereze ca nava lor este din start proiectata sa fie modulara si usor modernizabila in viitor.

Germanii de la TKMS pun pe masa modelul U 216 (al celor de la Howaldtswerke-Deutsche Werft). Nava in sine nu este cu totul noua, ci este o re-proiecatre a U 214 astfel incat sa intruneasca cerintele australiene, pe model “Delfinul” pentru marina israeliana.

Japonezii vin cu o troika compusa din guvernul japonez, Mitsubishi Heavy Industries si Kawasaki Shipbuilding, care impreuna propun o nava noua pe baza proiectului Soryu-class, semn ca australienii nu au cazut pe spate in fata Soryu, asa cum se astepta toata lumea in fata “celui mai bun submarin clasic in exploatare”, asa cum era caracterizat Soryu de multi analisti.

Problema alegerii tine atat de caracteristicile tehnico-tactice ale submarinelor dar si de presiunea interna din ce in ce mai mare care cere ca navele sa fie construite in Australia. Initial se dorea ca submarinele sa fie cumparate “la cheie” tinandu-se cont doar de cea mai buna oferta, financiar si tehnic discutand, dar mai apoi „aborigenii”au inceput sa puna o mare presiune pe guvern, mai ales ca este vorba de un contract cu adevarat gigantic – in valoare de 36,5 miliarde de dolari!!!) – iar “bastinasi” si platitori de taxe din Tara Cangurilor s-au gandit ca banii trebuie sa produca bunastare la ei in tara, macar in cea mai mare parte, si nu ca la altii, adica sa creeze slujbe in Australia – in primul rand – si nu in Franta sau Japonia…

Acum ramne doar sa asteptam decizia finala.

Pacat de Saab si al sau A 26 ca nu a ajuns in finala.

GeorgeGMT

11 comentarii:

  1. Presupun ca A26 nu a ajuns in finala deoarece nu este in prezent operational.
    Oferta franceza si japoneza sunt cele mai ok, asa, la prima vedere de profan.Nota 10(pe o scala de la 1 la 10) australienilor pentru dorinta lor de a fabrica la ei in tara aceste submarine, putandu-si astfel asigura ulterior si mentenanta.

    • A26 nu corespunde,
      se doreste sub de atac,
      francezu` are cea mai de viitor propulsie – pump jet,
      si mai multe solutii de pile de combustibil,

      n`ar fi rau sa ne punem neoroni in functie si sa dotam delfinu` cu o copie dupa sistemu` de pe Alrosa (sub rusesc cu pump jet din MN proaspat introdus in reparatii) , dar daca se poate mai fiabila n`ar fi rau,
      sau macar o colaborare cu frantuzi pt. propulsia definului,
      cel mai bine ar fi un transfer de tehnologie, dar am avut norok cu conducatori capabili care au vandut totu` pe nimik;
      suedejii mai comunisti ca noi au nationalizat Bochums luandu`l de la nemti,

      actuala propulsie cu elice este depasita de multi ani si nu se justifica;
      binenteles noi putem sa ne amagim sa spunem ca delfinu` nostru bate toate suburile din lume, puterea sa creste an de an odata cu stratu` de rugina,
      daca se baga bani sa se produca ceva pt. viitor nu pt. ww2,

      • @ capatu` satului

        ” cea mai de viitor propulsie – pump jet ”

        Hmm …. vecine , nu este cea mai de viitor , doar cea mai silentioasa , deocamdata … insa nu si cea mai eficienta dpdv al fortei !!!

        In link-ul urmator ai citeva metode , ( NU TOATE ) de a reduce zgomotul :

        http://pubs.sciepub.com/ajme/1/2/3/

        //////////////////////////////////////////

        O se descriu pe scurt fenomenele aparute in cele 2 tipuri principale de propulsoare intubate

        1 .) ” PUMP JET ” este prezentat la figura (d) :

        http://pubs.sciepub.com/ajme/1/2/3/image/fig17.png

        Dupa cum observi suprafetele sectiunilor de admisie si de evacuare sint mai mici decit suprafata planului propulsorului .

        Plastic vorbind sint doua ” megafoane ” cuplate pe sectiunea cea mai mare ….. iar zgomotul produs de propulsor se atenueaza , atit in fata cit si in spatele propulsorului , pt ca bulele aparute in urma cavitatiei si generatoare de sunet , isi micsoreaza volumul prin aparitia presiunii in sectiunea de evacuare .

        Adaug faptul ca pe toata suprafata interioara a intubarii trebuiea aplicat material fonobsorbant iar pe suprafata de evacuare trebuiesc eliminate orice suprafete generatoare de turbulente :

        – suporti intubare
        – cirme directie
        – cirme de adincime

        De departe este cea mai ineficienta intubare dpdv hidraulic pt ca este gituita atit la admisie cit si la evacuare si deplaseaza o masa mica de apa chiar si la o viteza mare a propulsorului !!!!

        2 .) KORT NOZZLE – accelerating duct , cel mai eficient propulsor naval la o viteza mai mica de 10 NM .

        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Kort_nozzle_cut_view_top1.PNG

        Dar din nefericire si cel mai zgomotos !!!

        Dupa cum observi suprafetele sectiunilor de admisie si de evacuare sint mai mari decit suprafata planului propulsorului .

        Plastic vorbind sint doua ” megafoane ” cuplate pe sectiunea cea mai mica ….. iar zgomotul produs de propulsor se amplifica , atit in fata cit si in spatele propulsorului , pt ca bulele aparute in urma cavitatiei si generatoare de sunet , isi maresc volumul prin aparitia depresiunii in sectiunea de evacuare .

        ///////////////////////////////////////////////

        ” n`ar fi rau sa ne punem neoroni in functie si sa dotam ”

        Ehei …. de la neuroni pina la dotare e cale lunga ca de la Pamint la Pluto in societatea romaneasca si nu numai , chiar si societatea vestica transformindu-si viata intr-o falsa autosuficienta si pseudosecuritate si care va fi spulberata la inceputul WW3 .

        Dar daca mai e cale pina la inzestrare in schimb neoronii sint overclocati deja :))))

        Bun , sa zicem ca dotam …..

        …. dar nu Delfinul , care e o singura nava , mare , veche , scumpa de intretinut si de inarmat si daca ti-o pirlesc ivanii se zice ca pierdem 100 % din flota de submarine !!!

        deci trebuie ALTCEVA …..

        AMBELE tipuri de propulsie intubata DESCRISE MAI SUS pt fi depasite , atit la silentiozitate cit si la eficienta propulsiva , de un sistem de propulsie care sa genereze un strat limita hidraulic , laminar , pe toata suprafata corpului hidrodinamic ….. asa numitul efect Coanda .

        Similar unei torpile VA -111 Shkval si care utilizeaza un cavitator gazos ,

        submarinele costiere romanesti :

        – multe si marunte , tehnologie redundanta , fabricate aproape integral din compozite ( tehnologie nemetalica ) , invelis absorbant cu tuburi spirale suprapuse si umplute cu lichide de densitati diferite pt absortia si refractia aproape completa a gamei sonore ( inclusiv infra- si ultra- ) si sub care corpul hidrodinamic fatetat ofera inca o data o reflexie diminuata a undelor sonar inamice .

        Aceste submarine … pot utiliza cavitatoare hidraulice a caror jeturi laminare , puse in functiune nu de propulsoare axiale ci de pompe centrifugale amplasate in interiorul submarinului , inainte si dupa sferele corpurilor de rezistenta , sa fie cum mult mai silentioase decit orice PUMP-JET imaginat si construit vreodata .

        …. pt ca PUMP-JET-ul este un pikamer hidraulic , monopunct in pupa , pe cind jeturile laminar anterior si posterior sint fluide difuzate inelar si respectiv centrifugal si care se injecteaza pe diametru ( acolo unde incepe conul pupa ) respectiv prova si care imbraca tot submarinul

        Prin acest sistem de propulsie ( cavitator frontal + cavitator inelar ) se diminueaza extrem de mult si rezistenta hidrodinamica transformind :

        – presiunea frontala de pe ogiva prova in depresiune
        – depresiunea terminala de pe conul pupa in presiune

        deci un Cx ( coeficient de rezistenta ) extrem de mic si care duce la un consum foarte mic de energie , autonomie marita de mars si submersiune .

        Aceiasi tehnologie aplicata si torpilelor ******** , care au o rezistenta hidrodinanica si mai scazuta decit a unui ******** **** si care pt lansare nu au nevoie de aer comprimat …… plecarea din tuburile lanstorpila revolver facindu-se prin simpla pornire a propulsoarelor, de aceasta data axiale , la viteza minima si silentiozitate maxima .

        Estimez viteza maxima a unei torpile de acest tip la peste :

        – 200 km/h , cu cavitator lichid , practic dublu ( 45 NM ) fata de o torpila clasica .

        – 400 km/h , cu cavitator suplimentar gazos , actuala viteza a unei torpile perfectionate rusesti VA -111 Shkval .

        – citeva mii km/h , cu un cavitator plasmatic extrem de fierbinte ( practic cu cit este mai mica densitatea stratului limita ( ********* si ******** ) pe torpila , cu atit Cx este mai mic iar motorul racheta ****** are de impins o forta mai mica ……

        Despre torpile as povesti dar pt ca este armament extrem de novator ma autocenzurez ….

        Evident tehnologii aplicate si aerodinelor foarte inalt hipersonice capabile de SSTO …..

        Vise Buzule , vise ….. grefate pe bujete de inzestrare lesinate , ba nu ….. scheletice :)))))))))

        Cu cine , cu ce , pt cine , pt ce ?

        Vise taica Buzu , vise supertehnologice care sa ne apere de a doua putere a lumii [ si care in curind va fi gard in gard cu noi ] si in care actualmente speram ….

        cu ajutorul a vreo 4 baze NATO , o mina de avioane la mina a treia , citeva tancuri mai noi , ceva copai plutitoare , niste carne proaspata dotata cu armament 19-toamna ( nu contest vointa si eroismul ci doar putinta ) , asezonate toate acestea cu politicieni corupti si grupuri de interese financiare si materiale ….

        ….. sa iesim victoriosi ……

        Evident ca ungurii , bulgarii , etc vor luptat cot la cot cu rumanii in contra rusilor 😉 … de bagat tradarea in spate nu se pune problene , e baieti parol , ca de fiecare data .

        Hmm , eu zic ca stam mult mai prost la inarmare decit inainte de WW2 dar ne situam mai bine la optimism … ce palaria mea , ne apara NATO pt ca este obligata , art 5 samd ….. uitind ca articolele si legile nu mai au valoare in caz de razboi ….. dar ….

        Poate vor uita de problemele lor etnice care in citiva ani vor exploda din ce in ce mai abitir , la propriu …. si ne vor apara , nu din prima nu din a doua dar poate din a treia …. poloni au patit-o si mai rau in WW2 si iacata acum sint iarasi intregi 🙂

        Insa fara a fi neaparat un pesimist …. eu zic ca vom supravietui , o parte …. si vom vedea ce e de facut pt a repune Romania Dodoloata pe roate 🙂

  2. Nu au câștigat niponii ca se trag de par cu australienii(vezi cazul balenierelor).
    Dar e de remarcat după mine revenirea japonezilor pe piață de armament chiar și timidă.

  3. Si eu cred ca suedezii sunt printre putinii din lume, alaturi de israelieni, care ar putea colabora intens cu Romania in doemniul militar, inclusiv naval….pentru nave si submarine(evreii nu pot), aviatie e.t.c. 🙂 Pe altii nu-i vad sa faca transfer de tehnologie sau sa fabrice in Romania asa ceva. Tot de astia mai mici te poti lipi la costuri mai decente.

    Importante e ca noi sa vrem, dar nu prea dorim nimic de la viata….poate doar sa furam cat cuprinde si daca se poate sa nu miscam/sa nu facem nimic! 🙂 Doar sa pice din cer!!!

  4. finala e intre francez si nipon (germanul e mai vechi si prea mic pentru ce vor ei) ramane de vazut cine va face oferta cea mai buna

  5. A-26 ar fi perfect pentru noi si foarte rau pentru Maica Rusia 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *