Avem finalistii FARA

Adica Future Attack and Reconnaissance Aircraft.

Bell 360 Invictus, avand la baza un “civil” – 525 Relentless si Sikorsky cu Raider X bazat pe S-97 Raider (dar cu 20% mai mare).

In acest moment ambele companii vor primi ceva banuti sa-si realizeze prototipurile zburatoare, pana in 2022, castigatoarea in 2023, iar US Army este optimista ca pana in 2028 vor incepe livrarile.

Un singur comentariu as avea: ala de la Sikorsky este urat cu spume ? …

Bell si Sikorski

GeorgeGMT

FVL: Army Picks Bell & Sikorsky For FARA Scout

21 de comentarii:

  1. Raider X…un Lynx/Wildcat mult mai rapid…cel putin asa ii vad evolutia.
    ________
    Sa-i amintim pe toti 5, de precizat faptul ca fiecare a venit cu o idee diferita:


    _____________

    2
  2. https://m.youtube.com/watch?v=8VrLyVnSmQI
    https://m.youtube.com/watch?v=lSNsNCeq9Ds
    curios,nu gasesc filmari reale cu invictus in zbor …doar desene animate.
    două abordari diferite,rămâne de vazut ce isi doreste pentagonul.merge pe un tipar claisc dar imbunatatit sau alege un proiect mai „revolutionar”.acum se ascut cutitele pentru FLARA….

  3. despre frumusete ce să zic,după ce la 20 de ani am reușit să fac o pasiune pentru o fată de care fugeau toti băietii?deci mă abtin.

    8
  4. Pacat ca cei de la Sikorsky nu au dezvoltat in continuare un model bazat pe experienta cu defunctul Comanche. Ala era chiar un elicopter frumos. Si puteau s-o faca si singuri, pentru ca fostul lor partener Boeing s-a dus in cap pe toată linia.

  5. era cineva care credea ca or sa fie altii ?

  6. Ca o fi urat nu i bai. Dar e complicat in draci. Doua rotoare portante coaxiale, elice propulsiva, nebunie totala. O sa fie un cosmar de facut mentenanta la ciudatenia asta. Are insa avantajul vitezei mai mari si cica duce si 6 trupeti in el. Un fel de mi35 american.

    1
  7. S-ar putea sà fie salectionate amândouà, fiindcà vàd totusi diferente destul de mari, cu avantaje si dezavantaje.

    Sikorsky poate sà care si 6, trupeti, este mai rapid si cu o foarte bunà manevrabilitate mai ales la viteze mici (poate sà incline în mod diferit cele douà elice suprapuse).Bell este un pur sânge recunoastere/atac si-mi place capacitatea de a lansa drone « din mers » si de a le dirija. Bell mai are si un motor auxiliar, Sikorsky doar unul.

    2
  8. Conceptul Boeing este dezamagitor. Ce sa mai vorbim de costuri de exploatare, intretinere si de procentul de disponibilitate. Cu atatea angrenaje vor fi mai mult prin hangare.

    1
  9. Bell v a fi achizitionat de marina,iar sikorski de fortele terestre….fiecare arma se pliaza pe ce e mai bun pentru ea! Pana avem noi bani de elicoptere..e gata Invictus si luam 24 de buc……

    1
    • Ar fi frumos sa fie cum zici tu.

      1
      • Cu toate ca in locul lui RAIDER, la prima vedere ,neavand in fata costuri de expluatare si specificatii tehnice sa le compar ar fi de preferat KARIM M1,doar doua elicii, clar mai ieftin si mai sigur,plus la KARIM MI imi plac aripile laterale care se sucesc ca la submarin, nu sunt ca flapsurile de avion, ma duce cu gandul la manevrabilitate extrema! Are cineva date tehnice,specificatii pentru acest elicopter?

  10. concepte si prototipuri care prind contur cand noile tehnologii te ajută.
    cum spuneam,au sertarele pline …bani să fie.

    • Conceptul ala pentru Paza de Coasta si USNavy are o problema, arborele rotorului nu se continua in jos, in podea, ca sa anuleze o parte din vibratii, se observa cabina sub el.
      E de ajuns sa-l compari cu realitatea, adica SB-1 Defiant, care are cabina in fata rotorului, nici un spatiu sub el sau in spatele lui.

      Chestia ciuadata e ca ma tot gandesc de ceva vreme daca Sikorsky nu ar fi facut mai bine „sa-l imite” pe Bell Huey…cu acel spatiu ocupat sub rotor, dar prelungind cabina spre spate…deci o cabina „sub rotor” dar „cu arborele in mijlocul sau…un fel de „dublu Huey”…sau mai bine zis „Huey prelungit in spate”…ceva de genul asta, dar cu un fel de UH-60 Black Hawk:

      Va mai amintiti ideea initiala?

      1
  11. Pe mine ma cam enerveaza cote-a cote ala der la Sikorski . Aveau un proiect de elicopter de atac destul de fain in tandem acu or scos chestia asta numa ca sa nu modifice prea mult la Raider . Asta ar fi fost ok in zona OH-58 Kiowa dar ca elicopter de atac meh …Mai degraba ar trebui sa le taie pe amandoua prototipurile cand sunt gata si sa le lipeasca pe la mijloc …partea din fata Bell , partea din spate Sikorski cu rotor coaxial sau nu …

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *