Începuturile
În mod cert, una dintre cele mai importante invenţii ale secolului XX este zborul cu aparate mai grele decât aerul. Este invenţia care a schimbat definitiv lumea şi societatea umană. Perioada de început a aviaţiei s-a desfăşurat sub semnul
belle epoque şi o putem considera perioada romantică a zborului.
Aproape orice inginer îşi putea construi propriul avion dacă dispunea de fondurile necesare. Nu existau reglementări şi nici marile corporaţii aeronautice.
Aşa a apărut şi hidroavionul. Wikipedia consideră că primul hidroavion a fost proiectat şi construit de francezul Henri Fabre şi a zburat în 28 martie 1910. Hidroavioanele s-au bucurat de succes în rândul publicului şi nu numai: marina franceză a comandat primul hidroavion în 1912. US Navy a primit primul hidroavion în februarie 1911 – un model
Curtiss E după ce a folosit în 1910, respectiv 1911, un model
Curtiss D pentru a experimenta decolările şi aterizările de pe nave.
Macheta hidroavionului construit de Ioan Paulat poate fi admirată la Muzeul Național de Istorie Ferdinand I Sursa foto: a1.ro
Ioan Paulat – primul constructor de hidroavioane român
Ioan Paulat a fost un inginer român care a lucrat iniţial ca ucenic mecanic la Atelierele Navale Fernic (cele care mai târziu vor deveni Șantierul Naval Galați) iar mai apoi a lucrat ca ofițer mecanic pe navele Serviciului Maritim Român unde a realizat mai multe inovații pentru optimizarea funcționării căldărilor navale și a turbinelor. A urmat o școală tehnică navală la Savona, în Italia, ajungând la un moment dat mecanic-șef pe cargoul „Turnu Severin”.
Un articol cu și despre istoria aviației maritime în România, de la începuturi, trecând prin perioada interbelică și cel de-Al Doilea Război Mondial, perioada postbelică, până în zilele noastre. Prima parte a acestui articol tratează începuturile și perioada postbelică și poate fi integral citită pe
rnhs.info accesând acest link.
Nicolae Hariuc
Salut.Nicolae multumesc foarte mult pentru articol, cat despre ai nostri oameni de stat ce sa spunem ghiolbanii ne vor duce din nou in 1916 sau 1940 adica spre dezastru.
Cu placere!
Foarte interesant, mie imi pare ca sectorul asta aviatic, hidroavioane, este destul de neglijat desi se preteaza la o multime de aplicatii.
Hai sa vedem care ar fi argumentele hidroavioanelor vs avioane/elicoptere/tiltrotoare. Cel putin, cu tiltrotorul se vor schimba multe cand va trece incet-incet in civilie.
Din ce am mai citit, in principal mai sunt folosite la stingerea incendiilor si pentru accesul pe insule izolate, fara aeroport.
Ce stiti de asta?
Editat: ce sa stim, stim ca e offtopic. Utilizeaza permiteti sa raportez.
Whatever… Ramanem la hidroavioane.
Fain articol ! Asteptam continuarea .
Ma bucur ca ti-a placut! Vine si continuarea, dar va mai dura. Sunt multe de povestit despre activitatile flotilei in WW2.
@ Nicolae da pot sa zic ca mi-a tihnit la fix articolul , l-am si trecut la favorits . Imi amintesc ca am avut mai demult o carte despre aviatia maritima romana imprumutata de la amici .Da e ca un ”candy-store ” perioada ww2
Multumesc foarte mult pentru articol