Norvegia a selectat AW 101, mai cunoscut in varianta sa militara ca NH 101, ca elicopter pentru cautare-salvare si a oferit un contract in valoare de 2,7 milioane de euro catre Agusta-Westland.
Se are in vedere achizitionare a 22 elicoptere pentru programul SAR norvegian, elicoptere care vor inlocui actuala flota de SeaKing. “The new helicopters will be able to relieve significantly more people in distress, be noticeably faster and with longer range than today – under virtually all weather conditions. Additionally, search capability and the possibility for medical treatment are significantly improved,” a declarat Minsitrul Norvegian al Justitie si Securitatii Publice.
Agusta-Westland a primit contractul cu AW-101 in dauna celor de la Eurocopter care oferisera EC 722. Astfel Agusta va livra 16 elicoptere AW-101 in configuratie SAR, norvegienii avand optiunea pentru inca 6 aparate, cu inceperea livrarilor din 2017 pana in 2020, iar negocierile si semnarea contractului se asteapta sa fie realizate pana la sfarsitului acestui an.
AW-101 poate trasporta la o singura cursa peste 30 de pasageri, echipamentul pentru misiunile de cautare-salvare si echipajul, sau poate fi reconfigurat sa transporte pana la 16 pacienti pe targa. Aeronava este propulsata de trei motoare GE CT7-8E, dar poate folosi doar unul singur daca este goala pentru extindere razei de acatiune la peste 1300 km, avand si posibilitatea sa fie dotata pentru misiuni de salvare prin lupta plus capacitatea de a fi realimentata in zbor.
GeorgeGMT
Cred ca Defense-update au vrut sa zica EC-725 (in loc de 722), oricum, e o alegere buna, 3 motoare sunt mereu mai bune decat 2 prin Marea Nordului/Norvegiei/Barents…
Mai ales cand poti zbura doar cu unul din cele trei.
ce curvasarie este si in industria asta frate – te doare capul
AW101 produs de catre Agusta-Westland in competitie cu EC725 produs de catre Eurocopter care sunt parteneri cu Agusta-Westland si detin impreuna NHIndustries, firma care produce NH90! te doare capul chiar ca succesuri, succesuri mai ales in aceasta combinatie de menage a trois!
ce ar insemna o asociere „normala” a firmelor mai sus mentionate – cred ca nu ar avea concurent in lume! paradoxal ei acum desi asociati, se cam ard pe unde se prind – tipic European!