In continuare pariez ca va arata ca o versiune marita a lui X-47B, cu design similar de tip „cranked wings/kite” (dar cu admisii pe lateralele cockpitului, aproximativ ca la B-2 Spirit).
@ Razvan ,
Mie mai mult mi-ar place sa fie sub forma de aripa cu un singur plan pe toata lungimea bordului de atac asa cum apare in teasere . E mai elegant , mai stailish … dar vom vedea dupa ora 3 …
Ce pot pune pariu e ca chinejii ascut la greu creioane si pregatesc obiectivele aparatele de fotografiat …
As fi ras cu lacrimi sa citesc maine diminieata in ziare „B21 dezvalui la ora doua noaptea. Deasupra zonei unde era de obicei Moscova”.
M-as fi lamurit si de ce e atata lumina la ora aia afara…
De remarcat cà au trecut „doar” 7 ani de când contractul a fost atribuit lui Northrop-Grumman
200 milarde $ buget, 700 milioane bucata, ajutà sà o faci mai repede
cred ca m-am grabit…asta e gen 6-a care nu prea stiu ce mai face in plus – probabil nu te mai lupti cu pilotul te intreci de-a dreptul cu AI. Deci aia 20 devine rezonabil pentru o tara ca Franta sa faca avion de gen 5. pentru noi ….never
inaltimea lui e dictata de inaltimea de lucru confortabila in hangarul de armament si la sistemele critice de verificare inainte de zbor va fi +- inaltimea B2 spirit
No fain ! Imi place ca seamana cu ”artist impression-ul lansat anterior ” deci e pe undeva pe aproape de ceea ce s-a lasat sa se vada pana acum .Foarte faine prizele de admisie ingropate
Si ceremonia decenta , la locul ei , chiar mi-a placut zborul celor 3 pasaroaie arata ca au cu ce , nu doar discoteca si gargara pt. o mobila de Ikeea
Cred ca chineji si-or inghitit obiectivele cand or vazut ca nu-l scot de tot …Imi si inchipui ce ambuteiaj de sateliti vodcari sau cu lentile mijite era deasupra bazei la ora anuntata , mai ceva ca pe valea prahovei cand se da vacanta de 1 mai
Forma si motoarele, mai mult nu vedeam si nu cred sa vedem vreodata. Nu stiu daca o sa stim vreodata pe bune ce are in „interior” mai ales pe software.
Gen 6? Nu cred ca o sa existe dezbatere pe tema asta, SUA a definit ce inseamna Gen 5 acum multi ani si tot ei o sa defineasca Gen 6 si acum, restu stau pe margine si fac PDF-uri si planuri marete (Europa), latra ca ataca nuclear marea britanie (Ruzzia) sau se grabesc sa copieze design-ul si cam atat ca sa scoata si ei ceva sa fie acolo prezenti pe locul 2 (China)
100 de bucati pare si rezonabil ca numar, sper sa nu ne trezim cu taieri masive din program ca la B2.
O sa fiu rau. Pare un B2 readaptat la tehnologiile de fabricatie cu 30 de ani mai noi.
Pe partea de mecanica. Pe partea de senzoristica/electronica, nu vom afla niciodata.
„Specifically made mention of the Raider being “multi-functional” aircraft with significant intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR) and battle management capabilities.” – Secretary of Defense.
Sper, sa nu va inselati
Si mie im pare un B-2.1 Raider.
Mai mic dar mai scump.
Sper, sa ma insel, dar tendintele de dezvoltare ale sistemelor laser, il pot dovedi.
in fine, sa il vedem la lucru, zic…
Doar dintr-o fotografie putem sa tragem concluzii despre aerodinamica. Despre avionica sau coating, nu. Doar producătorii și utilizatorii cunosc. Singura ocazie când s-au aflat date la greu a fost cu f117 din Serbia. Și asa au început și rusii și chinezii sa copieze.
E foarte comercial 6th generation, dar nu am văzut nicăieri la ce corespunde.
Doar dacă au vrut să-i împungă pe cei de la LM și să transforme F-35 în has been
Remarc accentul pus pe conceptul de platformă cu mai multe misiuni, nu doar un simplu bombardier strategic. Dacă este adevărat, acest lucru ar deschide calea pentru utilizări/variante pentru război electronic, informații, nod de comunicații, coordonare cu drone sau cisternă stealth (utilă pentru un conflict transpacific împotriva Chinei).
Am dat de două desene care fac o comparație între B-2 și B-21, imaginată însă pentru B-21.
Explică și impresia de mică dimensiune a intrărilor de aer dată de fotografiile luate strict din față.
Și probabil Northorp a îngrijit discreția semnăturii termice, fiindcă detecția infraroșu a făcut și va face în continuare progrese (chiar și din satelit) și degeaba ești stealth la radar dacă ești detectat altfel.
daca te uiti mai atent la pozele alea desenate de NG si da-te publicului in anii trecuti o sa vezi ca lipseste cu desavarsire orice detaliu despre motoare si spatele avionului. acum a fost pozat doar din fata.
oare de ce ? 1 + 1.
Vă întreb sincer, care mai este rolul bombardierelor strategice azi? După WW2 bombardierele cu reacție zburau mai sus și mai repede decât interceptoarele până s-au dezvoltat rachetele sol-aer, mai ales după ce URSS a doborât cu o rachetă S-75 avionul U-2 a lui Francis Gary Powers. Păcat că această schimbare a dus la oprirea proiectului XB-70. Apoi s-au străduit să facă bombardiere care zboară la joasă înălțime pentru a nu mai fi ținte ușoare pentru radare și rachetele sol-aer. În final, americanii au dezvoltat tehnologia stealth și uite așa săracii iraqieni nu știau ce i-a lovit.
Dar la cât s-au dezvoltat azi rachetele sol-sol (viteză, precizie, rază de acțiune), care mai este rolul bombardiereului strategic? Se furișează nedetectat, probabil noaptea ca să nu fie siguri că nici nu îl vede cineva întâmplător și lansează rachete de la o distanță care îl pune pe inamic în imposibilitatea de a se apăra?
În ce situații îți oferă avantaje un astfel de bombardier?
In continuare pariez ca va arata ca o versiune marita a lui X-47B, cu design similar de tip „cranked wings/kite” (dar cu admisii pe lateralele cockpitului, aproximativ ca la B-2 Spirit).
@ Razvan ,
Mie mai mult mi-ar place sa fie sub forma de aripa cu un singur plan pe toata lungimea bordului de atac asa cum apare in teasere . E mai elegant , mai stailish … dar vom vedea dupa ora 3 …
Ce pot pune pariu e ca chinejii ascut la greu creioane si pregatesc obiectivele aparatele de fotografiat …
2:20 incepe ceremonia. s-ar putea sa dureze ceva mai mult
Ora 03:00 sharp 🙂 conform Bazei Aeriene Edwards:
https://twitter.com/EdwardsAFB/status/1598389826524282880
Generația a șasea. Alții se chinuie cu o cinci minus. Job well done.
As fi ras cu lacrimi sa citesc maine diminieata in ziare „B21 dezvalui la ora doua noaptea. Deasupra zonei unde era de obicei Moscova”.
M-as fi lamurit si de ce e atata lumina la ora aia afara…
Salut. Pai noi nu participam?. Generatia 6,heuropenii ca si altii au Ramas de caruta, o sa desfac o sticla de vin.
Pai participam. Noi spargem semintele pe margine.
The special guests for the B-21 rollout. Also a flyover of all 3 bombers expected
https://twitter.com/beverstine/status/1598811253631512576
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0isEhSXRbQ4qGyEaKZTMgUgqY9CKKTADbiRSJd31FVYRSD3s71ZTtN26AGwPoRKi3l&id=100000177034942
Nu merge linkul ala, nu stiu ce este…
Daca vreti live, doar dati pe linkul pus de mine in articol (dati click pe poza cu impresia artistica)..uite-l din nou:
https://www.northropgrumman.com/what-we-do/air/b-21-raider/
Linkul de Facebook al Edwards Base US Air Force. Acolo a avut loc ceremonia
Holy, fuuuck, it’s so wiiiide!
Holy sheeet, Batman!
Pare a fi la fel cu cel din impresia artistica…flying wing, fara „cranked” design…si cu admisiile „ingropate”, cel putin cockpitul e identic:
frumos pasaroi.
Trezit de o insomnie chiar când se dezvàluie bestia
https://www.zupimages.net/up/22/48/4pdf.jpeg
De remarcat cà au trecut „doar” 7 ani de când contractul a fost atribuit lui Northrop-Grumman
200 milarde $ buget, 700 milioane bucata, ajutà sà o faci mai repede
cand ai experienta in a le face cred ca 7 ani e rezonabil. Cand nu ai 20 mi se pare rezonabil
7 ani doar pana la zborul oficial (va avea loc in curand)…mai e de munca, se vede din poze…
cred ca m-am grabit…asta e gen 6-a care nu prea stiu ce mai face in plus – probabil nu te mai lupti cu pilotul te intreci de-a dreptul cu AI. Deci aia 20 devine rezonabil pentru o tara ca Franta sa faca avion de gen 5. pentru noi ….never
Il bagara la loc in hangar…no walk-around.
Ca sà nu se vadà cà spatele nu e terminat ?
(Nu dati cu parul, e o glumà, Northrop fac lucruri serioase)
ca la T14? 🙂
Rusii, acum…vazand cum tot cad alde Su-34 prin Ucraina:
Davai PAK-DA!
Incercam un 22m anvergura si un 5.5m inaltime?
Cam asa, raportat la silueta însotitorului pedestru al vehiculului de remorcare.
Poate o înàltime inferioarà la 5 m.
inaltimea lui e dictata de inaltimea de lucru confortabila in hangarul de armament si la sistemele critice de verificare inainte de zbor va fi +- inaltimea B2 spirit
https://m.defenseromania.ro/acesta-este-bombardierul-stealth-b-21-raider-foto-video_619843.html
No fain ! Imi place ca seamana cu ”artist impression-ul lansat anterior ” deci e pe undeva pe aproape de ceea ce s-a lasat sa se vada pana acum .Foarte faine prizele de admisie ingropate
Si ceremonia decenta , la locul ei , chiar mi-a placut zborul celor 3 pasaroaie arata ca au cu ce , nu doar discoteca si gargara pt. o mobila de Ikeea
Cred ca chineji si-or inghitit obiectivele cand or vazut ca nu-l scot de tot …Imi si inchipui ce ambuteiaj de sateliti vodcari sau cu lentile mijite era deasupra bazei la ora anuntata , mai ceva ca pe valea prahovei cand se da vacanta de 1 mai
Mai mic ca un B-2, dar probabil mult mai deștept. Frumusețea vine din interior ?
Mi se pate cam “plinuț” …
Forma si motoarele, mai mult nu vedeam si nu cred sa vedem vreodata. Nu stiu daca o sa stim vreodata pe bune ce are in „interior” mai ales pe software.
Gen 6? Nu cred ca o sa existe dezbatere pe tema asta, SUA a definit ce inseamna Gen 5 acum multi ani si tot ei o sa defineasca Gen 6 si acum, restu stau pe margine si fac PDF-uri si planuri marete (Europa), latra ca ataca nuclear marea britanie (Ruzzia) sau se grabesc sa copieze design-ul si cam atat ca sa scoata si ei ceva sa fie acolo prezenti pe locul 2 (China)
100 de bucati pare si rezonabil ca numar, sper sa nu ne trezim cu taieri masive din program ca la B2.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/this-is-the-b-21-raider-stealth-bomber
Tare păsăroiul. Presa de ‘stat’ din China a fost prezenta la dezvelirea avionului? 🙂
…. motivul pentru care am mai adaugat acum 2 saptamani cateva actiuni Northrop Grumman la portofoliu
O sa fiu rau. Pare un B2 readaptat la tehnologiile de fabricatie cu 30 de ani mai noi.
Pe partea de mecanica. Pe partea de senzoristica/electronica, nu vom afla niciodata.
„Specifically made mention of the Raider being “multi-functional” aircraft with significant intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR) and battle management capabilities.” – Secretary of Defense.
si B-52 tot ca ala din anii 50 arata 😉
Sper, sa nu va inselati
Si mie im pare un B-2.1 Raider.
Mai mic dar mai scump.
Sper, sa ma insel, dar tendintele de dezvoltare ale sistemelor laser, il pot dovedi.
in fine, sa il vedem la lucru, zic…
Mi se pare mie sau in poza asta
https://www.thedrive.com/uploads/2022/12/03/B21-Northrop-Grumman-Flag.jpg?auto=webp&auto=webp&optimize=high&quality=70&width=1920
pare ca are placutele stealth ce erau pe raptor si nu stia nimeni ce e cu ele ?
https://www.thedrive.com/the-war-zone/43228/f-22-raptor-covered-in-mirror-like-coating-photographed-flying-out-of-nellis-afb
Ce plăcute stealth? Geometria și materialele sunt stealth. Și are și aparatura ew.
acum ceva timp a fost vazut un demonstrator f22 cu niste coating argintiu despre care nu se stia ce e cu el (vezi al doilea link)
pare ca b21 are acel coating.
Doar dintr-o fotografie putem sa tragem concluzii despre aerodinamica. Despre avionica sau coating, nu. Doar producătorii și utilizatorii cunosc. Singura ocazie când s-au aflat date la greu a fost cu f117 din Serbia. Și asa au început și rusii și chinezii sa copieze.
E foarte comercial 6th generation, dar nu am văzut nicăieri la ce corespunde.
Doar dacă au vrut să-i împungă pe cei de la LM și să transforme F-35 în has been
Remarc accentul pus pe conceptul de platformă cu mai multe misiuni, nu doar un simplu bombardier strategic. Dacă este adevărat, acest lucru ar deschide calea pentru utilizări/variante pentru război electronic, informații, nod de comunicații, coordonare cu drone sau cisternă stealth (utilă pentru un conflict transpacific împotriva Chinei).
Am dat de două desene care fac o comparație între B-2 și B-21, imaginată însă pentru B-21.
Explică și impresia de mică dimensiune a intrărilor de aer dată de fotografiile luate strict din față.
Și probabil Northorp a îngrijit discreția semnăturii termice, fiindcă detecția infraroșu a făcut și va face în continuare progrese (chiar și din satelit) și degeaba ești stealth la radar dacă ești detectat altfel.
https://i.ibb.co/s2Mx70z/B23-C67-C3-AFDA-4-BEC-8709-68169-C7-A009-A.jpg
https://i.ibb.co/vvW68Nk/A75-C2-AF7-D1-E6-4-BC9-B8-A7-767-BFEABF647.jpg
pozele alea sunt de ceva timp pe internet si sunt fake.
Da, și ? Am zis „imaginată însă pentru B-21.” Si o imaginare plauzibilă, inclusiv pentru intrările de aer, în urma prezentării reale.
daca te uiti mai atent la pozele alea desenate de NG si da-te publicului in anii trecuti o sa vezi ca lipseste cu desavarsire orice detaliu despre motoare si spatele avionului. acum a fost pozat doar din fata.
oare de ce ? 1 + 1.
https://www.youtube.com/watch?v=pIIjWfF9vvM
Vă întreb sincer, care mai este rolul bombardierelor strategice azi? După WW2 bombardierele cu reacție zburau mai sus și mai repede decât interceptoarele până s-au dezvoltat rachetele sol-aer, mai ales după ce URSS a doborât cu o rachetă S-75 avionul U-2 a lui Francis Gary Powers. Păcat că această schimbare a dus la oprirea proiectului XB-70. Apoi s-au străduit să facă bombardiere care zboară la joasă înălțime pentru a nu mai fi ținte ușoare pentru radare și rachetele sol-aer. În final, americanii au dezvoltat tehnologia stealth și uite așa săracii iraqieni nu știau ce i-a lovit.
Dar la cât s-au dezvoltat azi rachetele sol-sol (viteză, precizie, rază de acțiune), care mai este rolul bombardiereului strategic? Se furișează nedetectat, probabil noaptea ca să nu fie siguri că nici nu îl vede cineva întâmplător și lansează rachete de la o distanță care îl pune pe inamic în imposibilitatea de a se apăra?
În ce situații îți oferă avantaje un astfel de bombardier?