Badger 8×8
Ministrul sud-african al apararii a anunta ca tara sa s-a hotarat sa lanseze in productie transportorul blindat de trupe pe roti “Badger” si ca spera ca primul vehicul sa fie operational la sfarsitul acestui an.
Denel este compania care va produce noul trasportor de trupe, ca integrator al produsului, iar in acest moment compania isi asigura lantul logistic pentru a putea trece la fabricarea de seria a TAB-ului. Comanda va fi, se pare, de 264 de vehicule in cinci configuratii diferite. Astfel turela care va echipa transportorul are la randul sau mai multe configuratii posibile, de la tunul calibrul GI 30 de 30mm construit local, mortier automat calibrul 60mm sau lansator de rachete AT Ingwe, integrat in turela pe un vehicul 8×8 dedicate luptei AT
Bineinteles ca sud-africanii, cat or fi ei de “inegriti” nu sunt tampiti precum romanii si astfel transportorul va fi construit in tara, generand peste 2000 de locuri de munca si antrenand in lantul de fabricatie peste 100 de compani.
Si pentru ca sud-africanii au ceva industrie, adica armata lor chiar cumpara arme produse la ei in tara, eu si exporturi. Nu mai putin de 343 de milioane de euro va castiga Africa de Sud de pe urma unui export catre Malaezia de turele si arme care sa fie integrate pe transportoarele 8X8 malaeziene.
Este vorba printre altele de 69 de turele operate de doi oameni si care contin tunul automat calibrul 30mm GI 30, 54 de turele dotate cu rachete AT Ingwe si cu tunul GI 30. Comanda mai contine si 216 rachete AT ghidate laser Ingwe, plus 54 de mini-turele automate dotate cu mitraliere.
Dezvoltarea programului Badger a costat guvernul sud-african peste 800 de milioane de euro, dar dupa cum se poate observa, 364 de milioane de euro sunt deja recuperati, basca 2000 de locuri de munca, plus 100 de companii care vor avea de munca.
Cu cat a contribuit guvernul Romaniei la dezvoltarea TBT 8X8?! In jur de 500 de mii de euro… Si cica guvernul nostru se preocupa de cresterea economica si crearea de locuri de munca! Adevarat ca se preocupa, dar nu cresterea noastra economica si nu de locurile noastre de munca, ci de ale altora. Ca doar din acest motiv am dat peste 30 de milioane de euro pe 31 de… Piranii, care nu sunt cu nimic mai bune decat SAUR 2…
Si asa la nivel de zvon nefondat, cineva, nu stim cine, persoana importanta, a o obligat pe cativa baietii de la ROMARM sa vizitieze Africa de Sud cu ceva timp in urma, incercand sa forteze achizitia de turele pentru TAB-urile noastre, asta in conditile in care specialistii romanii nu doreau sa foloseasca acest tip de turele. Pana la urma vizita s-a efectuat degeaba. Intrebare: de ce dracu’ nu le sucim noi gatul, asa un pic cate un pic, sa se uite si la noi?!
Sursa: Armyrecognition
GeorgeGMT
Piranii, care nu sunt cu nimic mai bune decat SAUR 2…
Piranii care sunt – cel puțin versiunile cu care ne-am procopsit noi – niște puță mică comparativ cu ce văd că dezvoltă alții, vecinii noștrii și nu numai.
Mie nu mi-au plăcut de la bun început cazanele alea de la Mowag. La o evaluare pur ochiometrică chiar și un nespecialist ar putea spune că mașina românească e mai agilă, mai stabilă (centru de greutate, ecartament etc.) decât cutia aia pe roți cu turețică bună pentru „menținerea păcii” eventual nu pentru luptă cu adversari serioși…
Iar la rezistenta anti-mina este identica cu TAB-urile noastre trimise in TO, 6 kg TNT pe roata, asa ca de ce le-au cumparat, doar Melescanu stie, pt ca el a spus ca transportoarele elvetiene sunt achizitionate in regim de urgenta pentru protectia militarilor din TO impotriva IED-urilor, cand tot prostul stie ca un TAB, orice fel de TAB nu rezista la mine, de aceea s-a inventat MRAP-ul…
Inca o teapa, inca o minciuna.